Gefrustreerd gamen
zondag 1 november 2020 om 04:03
Ik ben getrouwd met een man sinds een aantal jaar, alleen hij doet niets anders dan gamen. Vanwege gezondheid zit hij thuis en gamen deed hij altijd al, maar nu is het erg vervelend aan het worden. Hij scheldt tijdens het gamen als iets niet lukt, en dit verpest de sfeer. Hij zegt dat dit niet aan mij ligt, en dat ik het niet persoonlijk moet nemen. Maar als ik rustig aan het stofzuigen ben moet ik stoppen tot zijn game klaar is, anders gaat het volume van het spel enorm hoog en krijg ik van die ‘pffff’ zuchten van hem. Ik moet dus wijken voor zijn gamen. “Kanker lijers”, “krijg de kanker” etc. is wat ik meerdere keren per dag moet aanhoren tijdens zijn spelletjes. Soms smijt hij zelfs met de controller. Ik heb hierover geprobeerd te praten maar hij blijft het doen. Wat zijn jullie tips? Tijden afspreken met hem waarop hij kan gamen bijvoorbeeld? Heeft er iemand ervaring mee?
zondag 1 november 2020 om 13:00
Dit.
Liever geen relatie en heerlijk op mezelf dan met zo’n enorme sukkel!
zondag 1 november 2020 om 15:08
Mijn vriend is ook een die hard gamer, als hij thuis is van werk gaat hij ook vaak gelijk richting zijn pc, en is idd soms ook agressief tijdens het spelen.
ik heb met hem afgesproken dat hij bepaalde spellen, waar hij agressief van wordt, alleen op woensdag avond mag spelen. verder speelt hij nu alleen spellen die die agressie niet opwekken
ik heb met hem afgesproken dat hij bepaalde spellen, waar hij agressief van wordt, alleen op woensdag avond mag spelen. verder speelt hij nu alleen spellen die die agressie niet opwekken
zondag 1 november 2020 om 15:16
lotconje schreef: ↑01-11-2020 15:08Mijn vriend is ook een die hard gamer, als hij thuis is van werk gaat hij ook vaak gelijk richting zijn pc, en is idd soms ook agressief tijdens het spelen.
Leuk zo´n vriend waar je je op moet stellen als zijn moeder.
zondag 1 november 2020 om 15:19
Ik vind het juist fijn om een vriend te hebben waarbij ik alles bespreekbaar maken, en overal een oplossing voor zoeken om het zo fijn mogelijk met elkaar te hebben. Zo houd ik ook rekening met hem, dat is volgens mij juist de basis van een gezonde relatie? In elk geval voor mij/ons
zondag 1 november 2020 om 15:21
lotconje schreef: ↑01-11-2020 15:19Ik vind het juist fijn om een vriend te hebben waarbij ik alles bespreekbaar maken, en overal een oplossing voor zoeken om het zo fijn mogelijk met elkaar te hebben. Zo houd ik ook rekening met hem, dat is volgens mij juist de basis van een gezonde relatie? In elk geval voor mij/ons
Nee joh, de basis is dat je allebei moeite doet om het leuk te houden, niet dat de één alles bespreekbaar maakt en een oplossing zoekt voor het feit dat de ander niet probeert het zo fijn mogelijk met elkaar te hebben.
zondag 1 november 2020 om 15:22
daarom zeg ik toch ook dat ik ook rekening met hem houd? het werkt twee kanten op
zondag 1 november 2020 om 15:27
Ik zeg niet dat jij geen rekening met hem houdt. In tegendeel. Ik zeg dat jij moeite moet doen om te zorgen dat hij rekening met jou houdt. Dat is overigens prima hoor, als je daar blij mee bent, maar ik denk niet dat het zo zou moeten zijn.
zondag 1 november 2020 om 15:50
Doen jullie verder wel dingen samen, TO? Een wandeling, samen koken, shoppen of wat jullie dan ook leuk vinden? En hoe is jullie seksleven?
Ik heb ook zo'n ex. En dat is niet voor niets een ex. Kwam ik na een lange dag werken thuis en stond de afwas er nog van de hele dag en zat hij nog ongedouched te stinken in zijn pyama met zijn Xbox.
Eis een goed gesprek, ik ben benieuwd of hij het zelf wel prima vindt zo.
Ik heb ook zo'n ex. En dat is niet voor niets een ex. Kwam ik na een lange dag werken thuis en stond de afwas er nog van de hele dag en zat hij nog ongedouched te stinken in zijn pyama met zijn Xbox.
zondag 1 november 2020 om 15:57
Wat een afknapper zeg. Kan me voorstellen dat je hem buiten de deur hebt gezet.Ladida1981 schreef: ↑01-11-2020 15:50Doen jullie verder wel dingen samen, TO? Een wandeling, samen koken, shoppen of wat jullie dan ook leuk vinden? En hoe is jullie seksleven?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zondag 1 november 2020 om 16:01
lotconje schreef: ↑01-11-2020 15:19Ik vind het juist fijn om een vriend te hebben waarbij ik alles bespreekbaar maken, en overal een oplossing voor zoeken om het zo fijn mogelijk met elkaar te hebben. Zo houd ik ook rekening met hem, dat is volgens mij juist de basis van een gezonde relatie? In elk geval voor mij/ons
Het lijkt mij helemaal niks als ik na een gesprek met mijn moeder vriendin, afgesproken heb dat ik een bepaalde game alleen op woensdag mag spelen. Kennelijk is er geen intrinsieke motivatie omdat hij agressief wordt van het spelen, wil hij niet stoppen, maar moeten er afspraken over gemaakt worden. Dat alles bespreken bestaat eruit dat jij hem na een gesprek iets oplegt en dat hij daar dan mee akkoord gaat, zelf zou hij graag spelen.
zondag 1 november 2020 om 16:06
Ladida1981 schreef: ↑01-11-2020 15:50Ik heb ook zo'n ex. En dat is niet voor niets een ex. Kwam ik na een lange dag werken thuis en stond de afwas er nog van de hele dag en zat hij nog ongedouched te stinken in zijn pyama met zijn Xbox.
Zou zo'n jongen dan ook nog oprecht verbaasd zijn als je het uitmaakt, vraag ik me af?
zondag 1 november 2020 om 16:33
er wordt overal de conclusie getrokken dat ik hem iets opleg. ik heb hem alleen gezegd dat het me opviel dat hij van spel X altijd kwaad werd, omdat "zijn team genoten altijd zuigen" en dat ik dat irritant vond. toen stelde hij voor om het spel alleen nog te spelen op zijn "game night" met zijn vrienden die wel goede team genoten zijn. en de rest van de tijd speelt hij een van zijn andere 94090588 spellen waarbij hij zich niet aan "zuigende teamgenoten" hoeft te storen.In_Tenebris schreef: ↑01-11-2020 16:01Het lijkt mij helemaal niks als ik na een gesprek met mijn moeder vriendin, afgesproken heb dat ik een bepaalde game alleen op woensdag mag spelen. Kennelijk is er geen intrinsieke motivatie omdat hij agressief wordt van het spelen, wil hij niet stoppen, maar moeten er afspraken over gemaakt worden. Dat alles bespreken bestaat eruit dat jij hem na een gesprek iets oplegt en dat hij daar dan mee akkoord gaat, zelf zou hij graag spelen.
zondag 1 november 2020 om 16:39
lotconje schreef: ↑01-11-2020 16:33er wordt overal de conclusie getrokken dat ik hem iets opleg. ik heb hem alleen gezegd dat het me opviel dat hij van spel X altijd kwaad werd, omdat "zijn team genoten altijd zuigen" en dat ik dat irritant vond. toen stelde hij voor om het spel alleen nog te spelen op zijn "game night" met zijn vrienden die wel goede team genoten zijn. en de rest van de tijd speelt hij een van zijn andere 94090588 spellen waarbij hij zich niet aan "zuigende teamgenoten" hoeft te storen.
Niet door mij hoor.
Ik vind het alleen maar idioot van je vriend dat hij zelf niet bedenkt dat agressief gedrag niet prettig is voor de mensen met wie hij zijn huishouden deelt.
zondag 1 november 2020 om 16:49
En dat is precies wat het is, kennelijk moet hij eerst aangesproken worden voor hij het snapt. Complimenten voor de vriend dat hij trouwens de argumenten die hij heeft om te 'tieren 'zo goed duidelijk heeft gemaakt dat zij ze nu zelf gebruikt, als hij met teamgenoten speelt die niet zuigen is het al een stuk minder. Klinkt goed!
zondag 1 november 2020 om 16:59
Weet je wat het is? Ik vind het absurd dat je hem iets móet opleggen. Of vragen. Of met hem moet oplossen, hoe je het ook maar wil formuleren. Hij heeft niet het recht zich als een hork te gedragen totdat een ander daar een grens in stelt. Hij moet, net als ieder ander, bijdragen aan een prettig leefklimaat. Gewoon, uit zichzelf. Dat zou niet uit jou moeten komen.
Maar goed, nogmaals: als jij het okee vind, is het okee. Maar ik vind het niet idioot dat je je vriend iets oplegt, ik vind het idioot dat je vriend zich pas normaal gedraagt als je hem iets oplegt.
dinsdag 3 november 2020 om 08:46
lotconje schreef: ↑01-11-2020 15:08Mijn vriend is ook een die hard gamer, als hij thuis is van werk gaat hij ook vaak gelijk richting zijn pc, en is idd soms ook agressief tijdens het spelen.
En jij vraagt je af waarom mensen zeggen dat jij hem iets oplegt en je als zijn moeder gedraagt?