Gefrustreerd gamen

01-11-2020 04:03 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben getrouwd met een man sinds een aantal jaar, alleen hij doet niets anders dan gamen. Vanwege gezondheid zit hij thuis en gamen deed hij altijd al, maar nu is het erg vervelend aan het worden. Hij scheldt tijdens het gamen als iets niet lukt, en dit verpest de sfeer. Hij zegt dat dit niet aan mij ligt, en dat ik het niet persoonlijk moet nemen. Maar als ik rustig aan het stofzuigen ben moet ik stoppen tot zijn game klaar is, anders gaat het volume van het spel enorm hoog en krijg ik van die ‘pffff’ zuchten van hem. Ik moet dus wijken voor zijn gamen. “Kanker lijers”, “krijg de kanker” etc. is wat ik meerdere keren per dag moet aanhoren tijdens zijn spelletjes. Soms smijt hij zelfs met de controller. Ik heb hierover geprobeerd te praten maar hij blijft het doen. Wat zijn jullie tips? Tijden afspreken met hem waarop hij kan gamen bijvoorbeeld? Heeft er iemand ervaring mee?
SjaanRoeispaan schreef:
01-11-2020 16:57
OK maar goed, je bent dus een aantal jaren geleden met hem getrouwd. Ben je dan uitgehuwelijkt of zo? Dat je geen idee had wie hij was?
Je mag er best vanuit gaan dat een man ook een persoonlijke groei doormaakt, lijkt me.
Vriend hier kan bij een bepaald spel ook erg gefrustreerd raken. Ik heb hem daar wel eens op aangesproken, want ik wil ook gewoon lekker in mijn huiskamer kunnen zitten zonder dat ik heel te tijd gevloek aan moet horen. Gelukkig heeft hij op een gegeven moment zelf besloten dat spel niet meer te spelen omdat hij het vervelend vond om steeds zo opgefokt te raken. Het was echt enkel dat ene spel, best suf.
Lafae schreef:
01-11-2020 16:59
Weet je wat het is? Ik vind het absurd dat je hem iets móet opleggen. Of vragen. Of met hem moet oplossen, hoe je het ook maar wil formuleren. Hij heeft niet het recht zich als een hork te gedragen totdat een ander daar een grens in stelt. Hij moet, net als ieder ander, bijdragen aan een prettig leefklimaat. Gewoon, uit zichzelf. Dat zou niet uit jou moeten komen.

Maar goed, nogmaals: als jij het okee vind, is het okee. Maar ik vind het niet idioot dat je je vriend iets oplegt, ik vind het idioot dat je vriend zich pas normaal gedraagt als je hem iets oplegt.

En dit eigenlijk wel. Idioot dat hij gewoon geen rekening met jou wil houden TO.
-jolijn- schreef:
03-11-2020 11:20
Je mag er best vanuit gaan dat een man ook een persoonlijke groei doormaakt, lijkt me.
Of juist geen groei maar achteruitgang. :biggrin: Of dat TO wel gegroeid is en hij niet.
Wat is er dan nog zo leuk aan hem? Want ik neem aan dat hij toen anders was. Wat verwacht je nu van hem? Dat hij zich sowieso normaal gedraagt tijdens het gamen, maar misschien ook wel andere dingen? Meer doen in het huishouden?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
lotconje schreef:
01-11-2020 16:33
er wordt overal de conclusie getrokken dat ik hem iets opleg. ik heb hem alleen gezegd dat het me opviel dat hij van spel X altijd kwaad werd, omdat "zijn team genoten altijd zuigen" en dat ik dat irritant vond. toen stelde hij voor om het spel alleen nog te spelen op zijn "game night" met zijn vrienden die wel goede team genoten zijn. en de rest van de tijd speelt hij een van zijn andere 94090588 spellen waarbij hij zich niet aan "zuigende teamgenoten" hoeft te storen.
Nou als zijn teamgenoten zuigen dan hoeft to het niet meer te doen en is het hele.prpbleem opgelost.
Liesje68 schreef:
01-11-2020 11:28
Meen je dit nou? Hij gamet de hele dag, niet af en toe een uurtje. Ik moet er niet aan denken om zo’n gameverslaafde partner te hebben. Als hij dit gedrag niet wil veranderen, zou ik de relatie verbreken.
Nou, dat lijkt mij inderdaad ook vreselijk, zo'n man die verder niks doet, alleen maar gamen. Vreselijk onaantrekkelijk. En dat schelden met ziektes, dat zou voor mij al reden zijn serieus na te denken over een eindigen vd relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven