Gefrustreerd gamen
zondag 1 november 2020 om 04:03
Ik ben getrouwd met een man sinds een aantal jaar, alleen hij doet niets anders dan gamen. Vanwege gezondheid zit hij thuis en gamen deed hij altijd al, maar nu is het erg vervelend aan het worden. Hij scheldt tijdens het gamen als iets niet lukt, en dit verpest de sfeer. Hij zegt dat dit niet aan mij ligt, en dat ik het niet persoonlijk moet nemen. Maar als ik rustig aan het stofzuigen ben moet ik stoppen tot zijn game klaar is, anders gaat het volume van het spel enorm hoog en krijg ik van die ‘pffff’ zuchten van hem. Ik moet dus wijken voor zijn gamen. “Kanker lijers”, “krijg de kanker” etc. is wat ik meerdere keren per dag moet aanhoren tijdens zijn spelletjes. Soms smijt hij zelfs met de controller. Ik heb hierover geprobeerd te praten maar hij blijft het doen. Wat zijn jullie tips? Tijden afspreken met hem waarop hij kan gamen bijvoorbeeld? Heeft er iemand ervaring mee?
zondag 1 november 2020 om 09:16
Ik zou de hele spelcomputer bij het grofvuil zetten als dit het resultaat is.
Ok dat is een leugen. Ik zou dat wíllen doen. Maar ik zou eerst mijn man aan de keukentafel zetten en vragen wat er mis is. Proberen echt te praten.
Als hij vol blijft houden dat dit normaal is en dat er niets mis is: grofvuil is bij mij op dinsdag dus bye bye pc.
Ok dat is een leugen. Ik zou dat wíllen doen. Maar ik zou eerst mijn man aan de keukentafel zetten en vragen wat er mis is. Proberen echt te praten.
Als hij vol blijft houden dat dit normaal is en dat er niets mis is: grofvuil is bij mij op dinsdag dus bye bye pc.
zondag 1 november 2020 om 09:26
Alleen al vanwege dat constante gescheld met kanker zou ik hier helemaal klaar mee zijn. Wat een kleuter. Hier zou ik een harde grens in stellen.
Serieus om de tafel zitten en praten. Als hij daar niets mee wil praten over gameverslaving. Heb jij werk?
Serieus om de tafel zitten en praten. Als hij daar niets mee wil praten over gameverslaving. Heb jij werk?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
zondag 1 november 2020 om 09:27
zondag 1 november 2020 om 09:29
Zelfs mijn pubers maken het niet zo bont.
Eerlijk gezegd klinkt het als een rasechte game verslaving. Met bijbehorend verslaafdheidsgedrag.
Wat jij kan doen? Niets. Behalve een ultimatum stellen maar dat moet je niet doen als je niet bereid bent om het door te zetten. Hij zal zelf in actie moeten komen, maar voorlopig heeft hij daar geen reden toe. Jij hebt last van zijn gedrag. Hij zelf niet.
Eerlijk gezegd klinkt het als een rasechte game verslaving. Met bijbehorend verslaafdheidsgedrag.
Wat jij kan doen? Niets. Behalve een ultimatum stellen maar dat moet je niet doen als je niet bereid bent om het door te zetten. Hij zal zelf in actie moeten komen, maar voorlopig heeft hij daar geen reden toe. Jij hebt last van zijn gedrag. Hij zelf niet.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
zondag 1 november 2020 om 09:31
Wat hier al gezegd wordt: Als hij de hele dag kan gamen dan kan hij ook meer!
- Hij kan blijkbaar langdurig achter scherm zitten: kantoorbaan / bureaubaan kan dan.
- Waarom stofzuig jij en niet hij? Hij heeft blijkbaar tijd zat!
- Mocht hij thuis zitten met psychische klachten, dan moet hij eens achter zijn oren krabben of dit game-gedrag wel bevorderlijk is voor zijn herstel.
Ik zou, als partner iig, ontzettend afknappen op dit gedrag! En niet zo’n beetje ook!
En jou niet eens de ruimte geven om te stofzuigen.... hij moet zich schamen! Heel diep! Bij de eerste zucht kon hij het zelf afmaken!
Wat een lapzwans zeg!
- Hij kan blijkbaar langdurig achter scherm zitten: kantoorbaan / bureaubaan kan dan.
- Waarom stofzuig jij en niet hij? Hij heeft blijkbaar tijd zat!
- Mocht hij thuis zitten met psychische klachten, dan moet hij eens achter zijn oren krabben of dit game-gedrag wel bevorderlijk is voor zijn herstel.
Ik zou, als partner iig, ontzettend afknappen op dit gedrag! En niet zo’n beetje ook!
En jou niet eens de ruimte geven om te stofzuigen.... hij moet zich schamen! Heel diep! Bij de eerste zucht kon hij het zelf afmaken!
Wat een lapzwans zeg!
zondag 1 november 2020 om 09:33
En dit! Dit is moet meer gamen ter ontspanning maar gewoon een verslaving!Hexopbezemsteel schreef: ↑01-11-2020 09:29Zelfs mijn pubers maken het niet zo bont.
zondag 1 november 2020 om 09:45
Dit was voor mij de reden dat ik honderd jaar geleden een langdurige relatie beëindigd heb. Het schelden herken ik dan wel niet, maar alles moest wijken voor het gamen. Eten moest snel snel want er stond een (online) game op de planning. Een gesprek was niet mogelijk, want hij hoorde me niet. Seksleven was dood, want er werd tot midden in de nacht gegamed.
zondag 1 november 2020 om 10:09
zondag 1 november 2020 om 10:14
Klinkt meer als het opvoeden van een vervelende tiener dan een man waar je mee getrouwd zou willen zijn.
Sorry TO. Ik knap zelf hier behoorlijk van af. Hij kan ook normaal reageren. Gamen prima, ieder zijn hobby. Ik vind het ook wel eens leuk om een spelletje te spelen maar de hele dag en nog niet eens helpen in het huishouden? Nope
Sorry TO. Ik knap zelf hier behoorlijk van af. Hij kan ook normaal reageren. Gamen prima, ieder zijn hobby. Ik vind het ook wel eens leuk om een spelletje te spelen maar de hele dag en nog niet eens helpen in het huishouden? Nope
zondag 1 november 2020 om 10:38
Someonenew schreef: ↑01-11-2020 10:19Gezellig zo vent, ik zou nog maar even met kinderen wachten. Het lijkt zelf wel een kind bah, zo onaantrekkelijk dat gedrag.
Waar lees jij dat TO kinderen wil dan?
Nee heb je, ja kun je krijgen.