Gefrustreerd gamen

01-11-2020 04:03 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben getrouwd met een man sinds een aantal jaar, alleen hij doet niets anders dan gamen. Vanwege gezondheid zit hij thuis en gamen deed hij altijd al, maar nu is het erg vervelend aan het worden. Hij scheldt tijdens het gamen als iets niet lukt, en dit verpest de sfeer. Hij zegt dat dit niet aan mij ligt, en dat ik het niet persoonlijk moet nemen. Maar als ik rustig aan het stofzuigen ben moet ik stoppen tot zijn game klaar is, anders gaat het volume van het spel enorm hoog en krijg ik van die ‘pffff’ zuchten van hem. Ik moet dus wijken voor zijn gamen. “Kanker lijers”, “krijg de kanker” etc. is wat ik meerdere keren per dag moet aanhoren tijdens zijn spelletjes. Soms smijt hij zelfs met de controller. Ik heb hierover geprobeerd te praten maar hij blijft het doen. Wat zijn jullie tips? Tijden afspreken met hem waarop hij kan gamen bijvoorbeeld? Heeft er iemand ervaring mee?
Gezellig bij jullie..
Ga eens een goed gesprek aan samen.
Ik zou de hele spelcomputer bij het grofvuil zetten als dit het resultaat is.

Ok dat is een leugen. Ik zou dat wíllen doen. Maar ik zou eerst mijn man aan de keukentafel zetten en vragen wat er mis is. Proberen echt te praten.
Als hij vol blijft houden dat dit normaal is en dat er niets mis is: grofvuil is bij mij op dinsdag dus bye bye pc.
Als hij kan gamen, kan hij ook werken. Desnoods vrijwilligers werk.
Realsk schreef:
01-11-2020 09:19
Dit, blijkbaar kan hij de hele dag schermtijd hebben en op zijn kont zitten. Kantoorbaan here he comes!
Je moet stoppen met stofzuigen? Doe dat dan ook? Of vraag of hij helemaal van de pot gerukt is? Hij stopt maar met gamen.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Als je nog een kamer over hebt een aparte gamekamer van maken. Deur dicht en niemand heeft meer last van elkaar.
Waarom gaat hij niet stofzuigen als hij de hele dag geen reet hoeft de doen?
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 01-11-2020 09:29
0.00% gewijzigd
Alleen al vanwege dat constante gescheld met kanker zou ik hier helemaal klaar mee zijn. Wat een kleuter. Hier zou ik een harde grens in stellen.
Serieus om de tafel zitten en praten. Als hij daar niets mee wil praten over gameverslaving. Heb jij werk?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
kindrebel schreef:
01-11-2020 09:26
Waarom gaat hij niet stofzuigen als hij de hele dag geen reet hoeft de doen?
En dit. Alsof je met een puber in huis woont.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Niks aan zeg, hele dagen gamen lijkt mij ook niet zo gezond.
Heeft hij nog uitzicht op werk oid?
justagirly wijzigde dit bericht op 01-11-2020 09:29
Reden: Mosterd
77.24% gewijzigd
Zelfs mijn pubers maken het niet zo bont.

Eerlijk gezegd klinkt het als een rasechte game verslaving. Met bijbehorend verslaafdheidsgedrag.

Wat jij kan doen? Niets. Behalve een ultimatum stellen maar dat moet je niet doen als je niet bereid bent om het door te zetten. Hij zal zelf in actie moeten komen, maar voorlopig heeft hij daar geen reden toe. Jij hebt last van zijn gedrag. Hij zelf niet.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Maar goed. Hij is gefrustreerd. En reageert dat af via gamen. Is dat zijn enige uitlaatklep? Heeft ie geen sport, geen vrienden? Kan hij zijn ei niet bij jou kwijt?
Wat je vent doet is natuurlijk allemaal slap gelul TO, hij kan heus wel werken
Wat hier al gezegd wordt: Als hij de hele dag kan gamen dan kan hij ook meer!
- Hij kan blijkbaar langdurig achter scherm zitten: kantoorbaan / bureaubaan kan dan.
- Waarom stofzuig jij en niet hij? Hij heeft blijkbaar tijd zat!
- Mocht hij thuis zitten met psychische klachten, dan moet hij eens achter zijn oren krabben of dit game-gedrag wel bevorderlijk is voor zijn herstel.

Ik zou, als partner iig, ontzettend afknappen op dit gedrag! En niet zo’n beetje ook!
En jou niet eens de ruimte geven om te stofzuigen.... hij moet zich schamen! Heel diep! Bij de eerste zucht kon hij het zelf afmaken!
Wat een lapzwans zeg!
Hexopbezemsteel schreef:
01-11-2020 09:29
Zelfs mijn pubers maken het niet zo bont.

Eerlijk gezegd klinkt het als een rasechte game verslaving. Met bijbehorend verslaafdheidsgedrag.

Wat jij kan doen? Niets. Behalve een ultimatum stellen maar dat moet je niet doen als je niet bereid bent om het door te zetten. Hij zal zelf in actie moeten komen, maar voorlopig heeft hij daar geen reden toe. Jij hebt last van zijn gedrag. Hij zelf niet.
En dit! Dit is moet meer gamen ter ontspanning maar gewoon een verslaving!
Dit was voor mij de reden dat ik honderd jaar geleden een langdurige relatie beëindigd heb. Het schelden herken ik dan wel niet, maar alles moest wijken voor het gamen. Eten moest snel snel want er stond een (online) game op de planning. Een gesprek was niet mogelijk, want hij hoorde me niet. Seksleven was dood, want er werd tot midden in de nacht gegamed.
Ik ben ook een gamer. Gelukkig houdt mijn vrouw ook van gamen. Maar agressief ben ik nooit.
Afknapper! Niet het gamen, daar heb ik geen enkel probleem mee. Wel met het gescheld en taalgebruik.
DerryGirl schreef:
01-11-2020 09:26
Alleen al vanwege dat constante gescheld met kanker zou ik hier helemaal klaar mee zijn. Wat een kleuter. Hier zou ik een harde grens in stellen.
Serieus om de tafel zitten en praten. Als hij daar niets mee wil praten over gameverslaving. Heb jij werk?
Dit.
Klinkt meer als het opvoeden van een vervelende tiener dan een man waar je mee getrouwd zou willen zijn.

Sorry TO. Ik knap zelf hier behoorlijk van af. Hij kan ook normaal reageren. Gamen prima, ieder zijn hobby. Ik vind het ook wel eens leuk om een spelletje te spelen maar de hele dag en nog niet eens helpen in het huishouden? Nope
Ik geloof dat ik 3x per dag zou gaan stofzuigen :)
Niet geschoten is altijd mis
Gezellig zo vent, ik zou nog maar even met kinderen wachten. Het lijkt zelf wel een kind bah, zo onaantrekkelijk dat gedrag.
Realsk schreef:
01-11-2020 09:19
Wat een onzin dit zeg.

Maar ik zou het niet trekken zijn gedrag. Goed gesprek lijkt me wel noodzakelijk.
Someonenew schreef:
01-11-2020 10:19
Gezellig zo vent, ik zou nog maar even met kinderen wachten. Het lijkt zelf wel een kind bah, zo onaantrekkelijk dat gedrag.

Waar lees jij dat TO kinderen wil dan?
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven