Geheime chat van mijn vrouw?

11-03-2020 14:21 374 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een account aangemaakt omdat er iets aan de hand is wat ik niet goed begrijp. Het komt er op neer dat ik soms denk dat mijn vrouw met iemand chat. Op zich niet heel erg, maar ze doet er geheimzinnig over. Ik vraag me af waarom?

Het is nu al een paar weken aan de gang dat er iets veranderd lijkt. Daar waar ze vroeger juist probeerde om niet te veel op haar telefoon bezig te zijn, zit ze er steeds meer en meer op. Ze neemt de telefoon overal mee naartoe, tot in de badkamer als ze gaat douchen. Wie ben ik om daar iets van te zeggen dacht ik eerst.
Toen merkte ik dat ze ook een wachtwoord op haar telefoon had ingesteld. Dat vond ze juist altijd maar lastig, dus ik vroeg daarnaar en ze zei dat het van haar werk moest. Omdat ze ook haar werkmail erop heeft moest ze vanuit bedrijfsprotocol aan beveiliging doen. Goed, dat kan.

Wat ik ook merkte is dat ze soms laat in de avond, als we al zijn gaan slapen, weer uit bed gaat en in de woonkamer op de bank is. Ik val best snel in slaap en weet niet beter dan dat zij ook gaat slapen, maar soms als ik dus wakker wordt rond middernacht dan is ze dus ineens daar. Zomaar wat instagram kijken en zo, omdat ze niet kon slapen.

Ik wilde er niet gelijk iets achter zoeken, want we praten altijd open over wat ons dwars zit en we doen veel dingen samen. Ook de seks is goed, de laatste tijd eigenlijk beter dan ooit, want ze heeft zowat altijd zin in me en het is echt geen sleur, we doen ons best voor elkaar en zij komt zelf juist ook met nieuwe dingen.

Ik durfde het eigenlijk niet maar heb toch gevraagd of ze met iemand een bijzonder contact heeft. Ze zei van niet. En dat is het dan.
Ik moet het laten rusten, maar het blijft toch knagen. Je gaat in je hoofd toch van alles af en ik denk ook aan hoe ze een paar keer sprak over een man die we kennen. Dan zeg ik daarna weer dat ik niet moet speculeren en moet vertrouwen op wat ze zei.
Hebben jullie ook wel eens ervaren dat je je partner niet wilt wantrouwen, maar toch steeds die gedachten in je hoofd krijgt? En is er een oplossing voor?

Alvast bedankt, Maarten (niet mijn echte voornaam)
Wat jammer dat ze niet echt open en eerlijk tegen je lijkt te zijn.
VelvetVolvo schreef:
12-03-2020 12:01
[...]

Je kunt evt ook keyloggers op haar telefoon en laptop installeren als je daar toegang tot hebt. Dan kom je er ook achter.
Ik mag hopen dat je een grapje maakt.
VelvetVolvo schreef:
12-03-2020 12:01
Je kunt evt ook keyloggers op haar telefoon en laptop installeren als je daar toegang tot hebt. Dan kom je er ook achter.

Absoluut niet doen. Dit is echt zo'n enorme inbreuk op iemands privacy. Als ik erachter kom dat mijn partner dit bij mij zou doen zou ik de relatie verbreken. Dit vind ik echt zo respectloos.
lindaatje1900 schreef:
12-03-2020 12:38
Ik wilde het eerst niet zeggen omdat Maarten zo'n goede hoop had maar dit zag ik ook.
Maarten gaat zich in bochten wringen om haar te behouden en dat wordt door haar gezien en niet gewaardeerd, omdat dat een ongelijkwaardigheid met zich mee brengt.
Maarten begint zichzelf te verliezen.
Deze tactiek werkt in de meeste gevallen averechts, helaas.

Als hij echt een alpha-man is dan maakt hij het nu uit.
maartenvraagteken schreef:
12-03-2020 11:22
Ja ik vrees dat ze op z'n minst onder de indruk is van iemand. Ik denk ook te weten wie omdat ze eerder een aantal keren de naam van een man die we kennen liet vallen. Gisteren had ze het helemaal niet over hem, maar hij voldoet op het eerste oog wel precies aan wat ze zegt te missen of nodig te hebben.

Heb je dit ook gezegd in het gesprek? Want he klinkt m.i. nu een beetje alsof het meer een algemeen gesprek was over de relatie dan dat je vermoed dat ze vreemdgaat of daar in ieder geval voor open staat.
RikM schreef:
12-03-2020 12:48

Want alpha mannen proberen niet hun relatie te redden? Wat een generalisatie.
Dat commentaar over dat hij wat meer een alfaman zou moeten zijn vind ik eerlijk gezegd zorgwekkend. Klinkt alsof zij in romantische fantasieën gelooft. Als partner kun je er niets mee.
RikM schreef:
Dat zou een giller zijn :-D
Dat hij een apje stuurt met;
Je kunt vanavond je spullen komen halen, ik ben je meer dan zat.
Jouw alpha-man Maarten
RikM schreef:
Dat is natuurlijk niet wat ze bedoelt.
Sowieso is haar kritiek compleet zinloos. Hij is geen "alfaman" en dat zal hij in haar ogen ook nooit meer kunnen worden (voor zover dat al mogelijk is), want als hij dat nu probeert, dan gedraagt hij zich weer onderdanig aan haar wensen. Kortom, ze heeft hem in een onmogelijke hoek gedreven waar geen uitweg uit mogelijk is.
Daveotion schreef:
12-03-2020 13:05
Dat is natuurlijk niet wat ze bedoelt.
Sowieso is haar kritiek compleet zinloos. Hij is geen "alfaman" en dat zal hij in haar ogen ook nooit meer kunnen worden (voor zover dat al mogelijk is), want als hij dat nu probeert, dan gedraagt hij zich weer onderdanig aan haar wensen. Kortom, ze heeft hem in een onmogelijke hoek gedreven waar geen uitweg uit mogelijk is.

Jawel, die uitweg heb ik net gegeven. Maar dan moet je wel een paar kloten hebben.

(Die had ik overigens niet, maar ik ben dan ook geen alfaman. :$ Ik ging erin mee en ging heel erg mijn best doen. Dat duurde ongeveer twee weken en toen was ze alsnog weg. Achteraf had ik de eer aan mezelf moeten houden.)
RikM schreef:
12-03-2020 13:16
Jawel, die uitweg heb ik net gegeven. Maar dan moet je wel een paar kloten hebben.

(Die had ik overigens niet, maar ik ben dan ook geen alfaman. :$ Ik ging erin mee en ging heel erg mijn best doen. Dat duurde ongeveer twee weken en toen was ze alsnog weg. Achteraf had ik de eer aan mezelf moeten houden.)
Het is misschien een proces wat je moet doorstaan? Dat je voor jezelf weet dat je alles hebt gedaan wat je kon.
Maar voor liefde hoef je niet te vechten. Dat is er gewoon.
Dat heb ik geleerd in mijn leven.
ik ben ook die vrouw geweest die plots een code had op de gsm, die veel meer zin had in seks plots, die midden in de nacht op toilet zat met de gsm in haar hand, die nooit of te nimmer de gsm onbewaakt liet ... En geloof me, dit is niet zomaar ..... sterkte .
Door te zeggen dat je veel sport heb je een perfect excuus om gedoucht thuis te komen ;-)
Bedankt weer voor alle reacties. Ik wil zelf nog niet zover gaan dat ze verliefd is op een ander of het met een ander gedaan heeft. Ze zegt zelf van niet.
We hebben rond lunchtijd nog lang gebeld en nog wat gepraat. Wat ik al eerder zei, ik merk dat er onrust is bij haar. Ik denk niet dat ze specifiek op iemand verliefd is, omdat ze zegt echt met mij te willen zijn, maar ik denk wel dat ze verlangt naar iets. Iemand noemde dat al fantasiebeelden of zoiets, daar ben ik het mee eens. Ze heeft voor mij een relatie gehad met iemand die in grote lijnen hetzelfde type is als ik.
Ik denk dat er op een of andere manier iets in haar is ontstaan dat haar doet fantaseren over een ander soort man. Het lijkt toch ook wel veel over seks te gaan en niet zozeer over hoe het is om met zo'n man samen te leven. Juist over hoe wij samenleven is ze tevreden. Hetgeen ze vooral wil aanpassen is die seksualiteit.

Ik ben wie ik ben. Gisteren probeerde ik in de seks nog die rol te spelen, die alpha-man te zijn, de grote Bokito. Nu ik daar meer over heb kunnen nadenken lijkt me dat toch niet de goede aanpak. Ik ben niet Bokito. Natuurlijk kan ik wel kleine dingen doen waarvan ik weet dat zij het fijn vindt. Dat doe je over en weer met je partner, als je weet waar hij of zij van houdt. Dan geef je wat extra daarvan zolang je je zelf niet hoeft te verliezen.
Ik wil het met haar nog eens uitvoerig over die seks hebben. Niet per telefoon maar vanavond of anders dit weekend. Als er iets is dat zo veel bij haar terug komt dat ze het echt nodig heeft, is het aan haar om dat aan te geven. We moeten er minstens open over kunnen praten. Stel, zij wil Bokito voelen en ik ben geen Bokito, dan sta ik er voor open om te praten over wat we hiermee kunnen. Ik denk nog niet direct van nou laten we Bokito erbij halen in de slaapkamer, maar tegelijk denk ik, als je het een keer gevoeld hebt dan kun je het afvinken en misschien ook inzien dat het gras niet groener is bij een ander. Wat ik er nu precies mee kan weet ik niet, maar ik wil met haar samen zien uit te vogelen wat er écht aan ontbreekt voor haar. Pas als dat op tafel ligt kunnen we serieus aan de oplossing denken.
Maar mist ze die bokito nou omdat ze verliefd is op een ander of omdat ze die altijd al heeft gemist. Dat vind ik wel een belangrijk detail.
Hier ook geen alphaman hoor. Of hooguit 3,25%. Tops.
Ik zou als ik jou was dicht bij jezelf blijven hoor, bij hoe je bent en hoe je je gedraagt.
Wel zou je best overtuigend mogen zijn over wie je bent en wat je voor haar betekent, wat voor ideaal relatiemateriaal je in het algemeen bent voor vrouwen en dat je niemand anders duld als concurrent of voorbeeld. (en dat laatste klinkt dan weer alphaman)
Maar doe alleen alphaman over hoe jij bent, over hoe jij in elkaar zit. Maar ga toch alsjeblieft niet anders doen dan je bent. Daar is geen lol aan.

Klinkt als dat zij met andere dingen bezig is. En zo niet, dat jij er wel wantrouwend van wordt. Een rammelende relatie hoor.
Ik hoop dat ik het mis het Maarten, maar dit klinkt zo bekend... Eten met een collega, altijd telefoon in de zak of hand, vaker de deur uit en mij absoluut niet kwijt willen na al die jaren. Hoe vaak ik het gesprek ook aan ging, nee hij wilde bij mij blijven en er was niks aan de hand. Tot ik op een dag vroeg wat zijn plannen waren en hij die avond met die collega op vakantie bleek te gaan. Wat had ik graag eerder naar mijn eigen onrust geluisterd.
abby7 wijzigde dit bericht op 12-03-2020 16:33
Reden: typefout
0.22% gewijzigd
Abby7 schreef:
12-03-2020 16:32
Ik hoop dat ik het mis het Maarten, maar dit klinkt zo bekend... Eten met een collega, altijd telefoon in de zak of hand, vaker de deur uit en mij absoluut niet kwijt willen na al die jaren. Hoe vaak ik het gesprek ook aan ging, nee hij wilde bij mij blijven en er was niks aan de hand. Tot ik op een dag vroeg wat zijn plannen waren en hij die avond met die collega op vakantie bleek te gaan. Wat had ik graag eerder naar mijn eigen onrust geluisterd.
:woa:
RikM schreef:
12-03-2020 13:16

Je hebt dus sowieso verloren, was mijn punt.
Maarten, hoe concreet zijn jullie geweest rondom haar Alphaman? Weet je wat ze écht wil?

Seksueel? Wil ze gespankt? Bij haar haren achterover getrokken terwijl jij haar langs achter neemt? Met een halsband voor je rond moeten kruipen? Vastgebonden worden? In jouw opdracht zonder slipje mee uit eten?

Of is ze het moe in het echte leven alles te moeten doen? Wil ze dat je bij haar baas een vrije dag regelt zonder overleg en haar mee uit neemt? Of dat jij in het openbaar duidelijk maakt dat jij haar man bent en dat andere mannen uit de buurt moeten blijven? Iets totaal anders?

Heb je dat helder?
Is er iets verandert in jullie seksleven Maarten? Toen ik nog in mijn relatie zat met mijn ex, merkte ik dat ik langzamerhand ook minder blij werd met ons seksleven. Ik snap natuurlijk als geen ander dat je in een langdurige relatie niet hetzelfde leven blijft houden als de eerste jaren. Maar mijn (ex)partner werd van iemand die dat "alpha" mannetje was in het begin (zeer lustig, potent, in voor de meest gekke dingen) een best ingeslapen huisvader. Hij verloor heel veel spontaniteit. Begrijp me niet verkeerd, hij was een uitstekende minnaar, wist prima hoe je een vrouw moet plezieren. Maar altijd op zondagochtend in bed tussen de lakens en mijn hand wegduwen als ik hem eens spontaan en stiekem probeerde te teasen, was voor mij wel echt een domper.
De eerste paar jaar heb je een geile vent en daarna een zondagochtendneuker. En echt niet omdat hij een megadrukke baan had ofzo. Nogal een verschilletje...
Wat een prachtige afleiding manoeuvre. Praten over dat ze verlangt naar een Bokito man. Ondertussen nog geen enkele verklaring waarom ze zo vast zit aan haar gsm.

Dat heeft ze slim aangepakt en jij ging er nog in mee ook. Sterker nog, je zoekt het bij jezelf.
Ik hou niet zo van die zelfverklaarde alfamannetjes. Leer hen kennen en Je ontdekt tot je grote verbijstering dat ze psychische problemen of chronische darmklachten hebben.
zij wilt een alpha man ,kijk maar uit dat jij ze niet gaat pleasen,vrouwen willen een leider,wees dat dan ook.
Stel eens een trio voor,kijk hoe ze erop reageer.
yamahafzr600r schreef:
12-03-2020 21:46
zij wilt een alpha man ,kijk maar uit dat jij ze niet gaat pleasen,vrouwen willen een leider,wees dat dan ook.
Stel eens een trio voor,kijk hoe ze erop reageer.
Want? Wat zegt dat als ze een trio wil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven