Gekwetst door moeder

12-12-2021 21:24 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

sinds kort date ik, met een vrouw. Iets wat nieuw voor mij is, maar wat wel erg goed voelt. Mondjesmaat heb ik het verteld aan mijn familie, die allemaal enthousiast reageerden behalve mijn moeder.
Misschien moet ze aan het idee wennen, mijn (stief)vader zegt al dat ze zich richting hem kritisch heeft uitgelaten over de situatie en dat ze niet denkt dat het echt wat zal worden tussen ons.
Maar, nu waren we vorige week met de familie samen en kwam het ter sprake omdat mijn zwager ernaar vroeg. Ik zei dat het erg leuk was met m'n date, dat we het fijn hadden. Ineens zei mijn moeder 'nou, ik moet er niet aan denken hoor. Een relatie met een vrouw, een vrouw in je bed. Maarja, jouw keuze he, ik snap er niks van'. Dat vond ik al erg naar, maar ik liet het gaan omdat ik geen gedoe wilde veroorzaken.
Een paar dagen later werd ik door mijn zus gebeld; er moest haar toch iets van het hart. Toen ik weg was heeft mijn moeder een aantal vervelende grappen gemaakt. Over dat ik een vergissing bega door voor een vrouw te kiezen, maar ook over mijn date. Ze zei oa 'ik heb een foto gezien en ze ziet er echt uit als zo'n typische pot. Kort haar, opgeschoten en mannelijk. Ik had niet verwacht dat dat het type voor haar zou zijn'. Daarna maakte ze nog wat grappen om haar ongenoegen te uiten. En dit doet me pijn. Om allerlei redenen, maar het doet me ook pijn dat ze mijn date nu al zo bekritiseerd (typische pot) maar ook dat ze mij zo voor kijk zet bij mijn vader, zus en zwager. eigenlijk ben ik erg boos, maar ook verdrietig. Ik weet even niet wat ik moet doen..
jewul wijzigde dit bericht op 12-12-2021 21:34
4.48% gewijzigd
Je vader en je zus maken het met hun geroddel alleen maar erger!
Ga eens rustig een één op één gesprek aan met je moeder en vraag haar ernaar.
Je zus is hier het probleem.
Euh, beetje flauw dat je zus je moeder er bij lapt door te vertellen over die flauwe grappen. Heeft je zus daar niets over gezegd tegen je moeder?

En ga naar je moeder toe en vertel wat je gehoord hebt en wat dat met je doet.
kindrebel schreef:
12-12-2021 21:29
Vader doet hetzelfde. Lekkere communicatie binnen de familie.
Wat een nare reactie van je moeder!
Laat het even bezinken en ga dan van de week met je moeder in gesprek. Schijnbaar houdt ze er nog erg verouderde ideeen op na.
Zeg haar dat ze je kwetst en vraag aan haar waarom ze dat doet.
Waarom keurt ze je date af en vindt ze het nodig van dit soort opmerkingen te maken.
Als ze zo door gaat, zal haar rol in jouw leven in de toekomst uiterst minimaal worden.
Nope
kindrebel schreef:
De moeder is hier duidelijk het probleem
En waarom kan je niet gewoon reageren als je moeder zegt dat ze er niet aan moet denken als zij met een vrouw in bed ligt? Je kan toch gewoon een korte reactie geven als je moeder je daarmee een rot gevoel geeft. Ik weet niet hoor?
smulrol schreef:
12-12-2021 21:32
De moeder is hier duidelijk het probleem
Natuurlijk. Absoluut stijlloos en respectloos. Maar de hele familie praat blijkbaar liever óver elkaar dan met elkaar.
Snoesje83 schreef:
12-12-2021 21:33
En waarom kan je niet gewoon reageren als je moeder zegt dat ze er niet aan moet denken als zij met een vrouw in bed ligt? Je kan toch gewoon een korte reactie geven als je moeder je daarmee een rot gevoel geeft. Ik weet niet hoor?
Een simpel 'mam, daar hoef jij ook helemaal niet aan te denken' was genoeg geweest.
Jufjoke schreef:
12-12-2021 21:35
Een simpel 'mam, daar hoef jij ook helemaal niet aan te denken' was genoeg geweest.
Ja precies, waarom kan jij dat niet zeggen TO zonder dat er gedoe komt?
Dit is je eerste relatie met een vrouw, je denkt alles zorgvuldig te hebben gepland en nota bene je moeder maakt jou, je vriendin en je seksuele voorkeur belachelijk. Dat is waar de hele LHBT etc. mee te maken heeft maar nog veel vervelender als het een ouder is.

Ga het gesprek met je moeder aan en vraag haar waarom ze zo boos is over je relatie, is ze bang dat ze geen kleinkinderen krijgt, bruiloft, vindt ze de seks een eng idee. Laat je moeder praten over wat haar dwars zit, er kunnen veel redenen zijn waarom ze zo heeft gereageerd maar waarschijnlijk heeft het te maken met teleurstelling. Het is veel makkelijker om in je kwaadheid te blijven hangen en ik vind het ook een schande maar soms kun je het mensen eerste beter laten uitleggen waar de pijn zit.
Is dit de eerste keer dat je dat met een vrouw? Zoja, heeft je moeder nog even tijd nodig om er aan te wennen? Ik spreek het allesbehalve goed haar gedrag en uitspraken; maar hopelijk keert het snel?
Wel vreselijk dat je moeder zo over je praat. :hug:
Wat een naar mens. Wennen aan zoiets is al raar, echt hoor, niets raars aan. Bekrompen gezeik.

Maar naast zo reageren en dan later met publiek erbij zo gaan zitten doen en dan daarna ook nog achter je rug om helemaal vals doen?? Blech.

Ik had haar meteen gebeld en echt gezegd wat ik vind van zulke mensen, moeder of niet. Echt een dikke vette ruzie waard.
kindrebel schreef:
Uh. Die moeder.

Rest van de familie zijn slappelingen, dat wel.
Heel naar van je zus om dit te vertellen.

Wsch moet je moeder nog aan het idee wennen.
Jouw date is blijkbaar erg mannelijk, dus dat zal het idee dat het een bevlieging is w versterken
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
12-12-2021 21:53
Heel naar van je zus om dit te vertellen.

Wsch moet je moeder nog aan het idee wennen.
Jouw date is blijkbaar erg mannelijk, dus dat zal het idee dat het een bevlieging is w versterken
Je doet het erom he?
FeeLucifer01 schreef:
12-12-2021 21:52
Uh. Die moeder.

Rest van de familie zijn slappelingen, dat wel.
Nou nou je hebt het wel over haar familie he.. en waar is dat eigenlijk op gebaseerd?
Je bent in de veertig, toch ? En altijd met mannen thuis gekomen ( in okt was je nog met een man bezig ) ?
Tsja, je moeder zal niet zo gemakkelijk schakelen als je gehoopt had.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Snoesje83 schreef:
12-12-2021 21:55
Nou nou je hebt het wel over haar familie he.. en waar is dat eigenlijk op gebaseerd?
Papa en zus komen klikken over mama bij TO.

Zeg dan gewoon meteen wat tegen die moeder.
blijfgewoonbianca schreef:
12-12-2021 21:55
Je bent in de veertig, toch ? En altijd met mannen thuis gekomen ( in okt was je nog met een man bezig ) ?
Tsja, je moeder zal niet zo gemakkelijk schakelen als je gehoopt had.
Dat kan prima op een andere manier. Waarom dit soort kutgedrag goedpraten, snap daar echt niets van.
FeeLucifer01 schreef:
12-12-2021 21:54
Je doet het erom he?
Huh?
Die moeder neemt haar gewoon niet serieus.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Reageert je moeder ook op andere gebeurtenissen in je leven op deze manier? Of is dit compleet nieuw gedrag voor je?
FeeLucifer01 schreef:
12-12-2021 21:58
Papa en zus komen klikken over mama bij TO.

Zeg dan gewoon meteen wat tegen die moeder.
Was je erbij? Misschien eerst eens vragen of ze zelf ook wat gezegd hebben tegen die moeder? Zoals ik dat ook gedaan heb. En dan nog is het niet netjes om de rest van de familie als slappelingen af te schilderen. Je scheldt gewoon haar familie uit, nergens voor nodig lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven