Gemis van ex

28-02-2024 15:07 49 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Ik ben inmiddels al 10 jaar getrouwd.
Maar denk de laatste jaar heel erg veel aan mijn ex.
We zijn een beetje samen opgegroeid. De relatie was eigenlijk heel gek beëindigd. Door verschillende omstandigheden.
Verder nooit alles uitgesproken met elkaar.

Ik heb 2 jaar geleden contact opgenomen met hem. We hebben heen en weer gemaild en daarin vertelde hij ook dat hij verder is gegaan en getrouwd is en een gezin heeft.
En dus stopte hij het contact na een paar dagen.
freelance1996 wijzigde dit bericht op 28-02-2024 15:07
Reden: Verkeerde pijler
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
afsluiten doe je zelf, denken dat je antwoorden vanuit de ander nog hebt is een vermomd verlangen naar contact
Alle reacties Link kopieren Quote
Ondertussen al 10 jaar getrouwd. Laat het gaan. Die antwoorden krijg je niet.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
28-02-2024 15:56
Heb je niet het gevoel dat de partner die je nu hebt beter bij je past dan je ex?
Dat weet ik nu niet. Want mijn ex en ik gingen met elkaar om toen we 17/18 jaar waren. Is natuurlijk heel anders dan nu als volwassenen en veel meer levenservaring dan als tieners.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat gaan antwoorden op je vragen je opleveren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
28-02-2024 19:52
Wat gaan antwoorden op je vragen je opleveren?

Geen idee. Maar dit is ook niet prettig. Het gemis van een ex en dat je blijft nadenken aan die tijden samen.

Ja en dan denk ik nog eens contact opnemen? Maar dat kan echt niet.

Ik blijf me steeds afvragen wat als
We toch samen waren geëindigd?

Ik denk echt dagelijks nog aan ons, en dit komt toch ergens vandaan.
Want een ex van 10 jaar geleden.
Moet je die niet inmiddels vergeten zijn? Vraag k me dan af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
28-02-2024 19:52
Wat gaan antwoorden op je vragen je opleveren?

Geen idee. Maar dit is ook niet prettig. Het gemis van een ex en dat je blijft nadenken aan die tijden samen.

Ja en dan denk ik nog eens contact opnemen? Maar dat kan echt niet.

Ik blijf me steeds afvragen wat als
We toch samen waren geëindigd?

Ik denk echt dagelijks nog aan ons, en dit komt toch ergens vandaan.
Want een ex van 10 jaar geleden.
Moet je die niet inmiddels vergeten zijn? Vraag k me dan af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
28-02-2024 19:52
Wat gaan antwoorden op je vragen je opleveren?

Geen idee. Maar dit is ook niet prettig. Het gemis van een ex en dat je blijft nadenken aan die tijden samen.

Ja en dan denk ik nog eens contact opnemen? Maar dat kan echt niet.

Ik blijf me steeds afvragen wat als
We toch samen waren geëindigd?

Ik denk echt dagelijks nog aan ons, en dit komt toch ergens vandaan.
Want een ex van 10 jaar geleden.
Moet je die niet inmiddels vergeten zijn? Vraag k me dan af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is toch met alles in het leven? Wat als ik toen die opleiding had gedaan in plaats van deze. Die ene baan in plaats van de andere. Dingen gaan zoals ze gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
28-02-2024 20:48
Dat is toch met alles in het leven? Wat als ik toen die opleiding had gedaan in plaats van deze. Die ene baan in plaats van de andere. Dingen gaan zoals ze gaan.

Ja!
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles wat je aandacht geeft groeit. Het is je ex, jullie gaan (nu) niet meer samen eindigen en hij heeft ook geen behoefte aan contact.
Alle reacties Link kopieren Quote
freelance1996 schreef:
28-02-2024 20:18

Ik denk echt dagelijks nog aan ons, en dit komt toch ergens vandaan.
Want een ex van 10 jaar geleden.
Moet je die niet inmiddels vergeten zijn? Vraag k me dan af.

Ergens aan denken kan ook echt een soort gewoonte worden. Probeer maar eens om elke keer dat je aan je ex denkt ( dagelijks dus ) om die gedachte te “ overrulen “ door bijvoorbeeld aan je bruiloft / ontmoeting met je man / eerste vakantie met je man / … te denken. En die laatste herinnering dan tot in details afspelen. Moet jij eens kijken na een maand.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk nog regelmatig aan één van mijn ex-en waar ik weinig contact meer mee heb. We hebben best lang een hele leuke tijd samen gehad, en kort minder leuk waarna we uit elkaar gingen, en hij is onderdeel van mijn geschiedenis. Ik heb het ook nog wel eens over hem als in dat ik met X een bepaalde ervaring heb gehad(vakantie ofzo). Heel soms mis ik hem maar eigenlijk mis ik vooral het ophalen van bepaalde herinneringen die ik alleen met hem deel en zijn kookkunst 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
freelance1996 schreef:
28-02-2024 20:18
Geen idee. Maar dit is ook niet prettig. Het gemis van een ex en dat je blijft nadenken aan die tijden samen.

Ja en dan denk ik nog eens contact opnemen? Maar dat kan echt niet.

Ik blijf me steeds afvragen wat als
We toch samen waren geëindigd?

Ik denk echt dagelijks nog aan ons, en dit komt toch ergens vandaan.
Want een ex van 10 jaar geleden.
Moet je die niet inmiddels vergeten zijn? Vraag k me dan af.
toch moet je de oplossingen in het heden zoeken en bij jezelf
Blijkbaar ben jij niet erg gelukkig op het moment, wees eens eerlijk tegen jezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isditechtwaar schreef:
29-02-2024 02:04
Ik denk nog regelmatig aan één van mijn ex-en waar ik weinig contact meer mee heb. We hebben best lang een hele leuke tijd samen gehad, en kort minder leuk waarna we uit elkaar gingen, en hij is onderdeel van mijn geschiedenis. Ik heb het ook nog wel eens over hem als in dat ik met X een bepaalde ervaring heb gehad(vakantie ofzo). Heel soms mis ik hem maar eigenlijk mis ik vooral het ophalen van bepaalde herinneringen die ik alleen met hem deel en zijn kookkunst 😁
Zou ook goed kunnen eigenlijk dat het die jaren en onbezonnen leven waar we toen in zaten. Dat dat het gemis vooral is ofzo.

Ik ken zijn Instagram profiel maar die ga ik dus absoluut geen volgverzoek sturen.
Schaamte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat enorm lullig voor je partner eigenlijk. Tuurlijk denk ik wel eens terug aan sommige exen. De meesten mogen bij wijze van doodvallen zonder dat ik er iets bij voel als ik dat zou horen. En de jeugdliefdes. Ach, ieder heeft zijn eigen leven gekregen. Ik ben niet meer wie ik was destijds. Zij ook niet. Nooit meer contact gehad. Nooit opgezocht ook. Niet alleen heb ik de behoefte en geen interesse, het is immer zo enorm lang geleden, ik vind het ook niet chique naar mijn huidige partner.

Het is niet meer dan geschiedenis, geen toekomst
Alle reacties Link kopieren Quote
BuzzieBee schreef:
01-03-2024 16:52
Wat enorm lullig voor je partner eigenlijk. Tuurlijk denk ik wel eens terug aan sommige exen. De meesten mogen bij wijze van doodvallen zonder dat ik er iets bij voel als ik dat zou horen. En de jeugdliefdes. Ach, ieder heeft zijn eigen leven gekregen. Ik ben niet meer wie ik was destijds. Zij ook niet. Nooit meer contact gehad. Nooit opgezocht ook. Niet alleen heb ik de behoefte en geen interesse, het is immer zo enorm lang geleden, ik vind het ook niet chique naar mijn huidige partner.

Het is niet meer dan geschiedenis, geen toekomst

Ik weet dat dat lullig is.
Snap zelf ook niet waarom ik hier mee zit.
En ervoor ook eigenlijk nooit aan hem gedacht of iets.
Maar sinds 2 jaar dus wel.
We zijn zeker beiden niet meer die persoon die we destijds waren…

Contact opnemen doe ik zwz niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
freelance1996 schreef:
28-02-2024 20:18
Geen idee. Maar dit is ook niet prettig. Het gemis van een ex en dat je blijft nadenken aan die tijden samen.

Ja en dan denk ik nog eens contact opnemen? Maar dat kan echt niet.

Ik blijf me steeds afvragen wat als
We toch samen waren geëindigd?

Ik denk echt dagelijks nog aan ons, en dit komt toch ergens vandaan.
Want een ex van 10 jaar geleden.
Moet je die niet inmiddels vergeten zijn? Vraag k me dan af.
Je romantiseert het en verlangt naar iemand die al lang niet meer bestaat. Misschien mis je iets of zo en helpt dagdromen over iemand die je niet eens meer kent je ofzo.
Je verlangt echt niet naar hem. Hij is al lang niet meer degene die hij was.

Kijk waarom je ongelukkig bent en ga in gesprek met je man. En stop met die romantische tiener fantasieeen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De relatie is niet voor niets voorbij. Beide met een ander getrouwd en hij heeft het contact 2 jaar geleden direct afgekapt.
Dat is de realiteit en niet het (naar mijn idee) ideaal plaatje van al die jaren terug.

Weet je man dat je al 2 jaar aan een ander denkt en contact met hem hebt gehad met een anoniem mailadres?

Ik las de tip om jezelf aan te leren dat als je aan ex denkt om dan juist mooie herinneringen van je echtgenoot en jou ruimte te geven en op te roepen.
Je kan je geest best, met wat moeite” afleren om aan iets te denken (let wel hiermee bedoel ik niet traumatische gebeurtenissen of dingen die heel kort geleden zijn gebeurd en niet voor iedereen zal het werken)

Het belangrijkste is dat je realistisch en feitelijk bent.
Misschien is er werk in de winkel om je huidige relatie weer fijn te laten zijn en dat staat helemaal los van deze ex.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
02-03-2024 22:17
De relatie is niet voor niets voorbij. Beide met een ander getrouwd en hij heeft het contact 2 jaar geleden direct afgekapt.
Dat is de realiteit en niet het (naar mijn idee) ideaal plaatje van al die jaren terug.

Weet je man dat je al 2 jaar aan een ander denkt en contact met hem hebt gehad met een anoniem mailadres?

Ik las de tip om jezelf aan te leren dat als je aan ex denkt om dan juist mooie herinneringen van je echtgenoot en jou ruimte te geven en op te roepen.
Je kan je geest best, met wat moeite” afleren om aan iets te denken (let wel hiermee bedoel ik niet traumatische gebeurtenissen of dingen die heel kort geleden zijn gebeurd en niet voor iedereen zal het werken)

Het belangrijkste is dat je realistisch en feitelijk bent.
Misschien is er werk in de winkel om je huidige relatie weer fijn te laten zijn en dat staat helemaal los van deze ex.
Nee maar man heeft weleens in een ruzie laten weten dat ik misschien dat hoofdstuk met ex (dat vlak voordat ik huidige partner heb ontmoet speelde) nog niet helemaal heb afgesloten. (Ex en ik hadden door verschillende omstandigheden besloten niet meer verder te gaan. Nouja vooral ik!)

Nouja ik stop met dit gezwijmel!
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
02-03-2024 22:17
De relatie is niet voor niets voorbij. Beide met een ander getrouwd en hij heeft het contact 2 jaar geleden direct afgekapt.
Dat is de realiteit en niet het (naar mijn idee) ideaal plaatje van al die jaren terug.

Weet je man dat je al 2 jaar aan een ander denkt en contact met hem hebt gehad met een anoniem mailadres?

Ik las de tip om jezelf aan te leren dat als je aan ex denkt om dan juist mooie herinneringen van je echtgenoot en jou ruimte te geven en op te roepen.
Je kan je geest best, met wat moeite” afleren om aan iets te denken (let wel hiermee bedoel ik niet traumatische gebeurtenissen of dingen die heel kort geleden zijn gebeurd en niet voor iedereen zal het werken)

Het belangrijkste is dat je realistisch en feitelijk bent.
Misschien is er werk in de winkel om je huidige relatie weer fijn te laten zijn en dat staat helemaal los van deze ex.
Nee maar man heeft weleens in een ruzie laten weten dat ik misschien dat hoofdstuk met ex (dat vlak voordat ik huidige partner heb ontmoet speelde) nog niet helemaal heb afgesloten. (Ex en ik hadden door verschillende omstandigheden besloten niet meer verder te gaan. Nouja vooral ik!)

Nouja ik stop met dit gezwijmel!
Alle reacties Link kopieren Quote
freelance1996 schreef:
02-03-2024 23:44
Nee maar man heeft weleens in een ruzie laten weten dat ik misschien dat hoofdstuk met ex (dat vlak voordat ik huidige partner heb ontmoet speelde) nog niet helemaal heb afgesloten. (Ex en ik hadden door verschillende omstandigheden besloten niet meer verder te gaan. Nouja vooral ik!)

Nouja ik stop met dit gezwijmel!
Arme man. Hij heeft het dus nog door ook. Geef jezelf een schop onder je kont meid voor je straks ook alleen nog maar kan zwijmelen over je huidige partner en hij voor iemand gaat die wel helemaal voor hem gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
freelance1996 schreef:
02-03-2024 23:45
Nee maar man heeft weleens in een ruzie laten weten dat ik misschien dat hoofdstuk met ex (dat vlak voordat ik huidige partner heb ontmoet speelde) nog niet helemaal heb afgesloten. (Ex en ik hadden door verschillende omstandigheden besloten niet meer verder te gaan. Nouja vooral ik!)
Hoezo zegt je man dit tegen jou in een ruzie? Wat heb je tegen je man gezegd over je ex?
Alle reacties Link kopieren Quote
freelance1996 schreef:
28-02-2024 20:18

Ik blijf me steeds afvragen wat als
We toch samen waren geëindigd?
Wil je deze vraag aan je ex vriendje van waaaay back stellen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Om antwoord te geven op je vraag: nee, ik denk niet aan m’n ex. Het is m’n ex voor een reden.

Wat verwacht je nog van m? Dat hij terugkomt en je terug wil?
Voor je man is het ook niet leuk, ik zou me eigenlijk een beetje 2e keus voelen

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven