Gestalk door ex van partner

03-04-2009 13:52 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik heb echt even raad nodig want ik zit te koken van woede hier.

De ex van mijn vriend zit al sinds wij samen zijn (nu vier maanden) constant te stalken. Ze belt en smst hem dagelijks (met de max van 64 gemiste oproepen op een dag), zij emaild mij de meeste vreselijke verwensingen toe en ik heb mij toe nu toe nog steeds ingehouden (niet terug reageren, inhouden etc.)

Ik heb mijn vriend wel duidelijk gemaakt dat er echt wat moet veranderen want ik word er helemaal gek van. Zo een twee weken terug heeft hij haar verbaal de oren gewassen (ik was er niet bij) en sindsdien is het rustig geweest.

Tot eergister. We waren uit en hij liep richting het toilet en liep tegen zijn ex op met een vriendin. Die vriendin spreekt hem aan en hij maakt een praatje met haar en zegt zijn ex in dat gesprek te hebben genegeerd. Ik zag het op een afstandje en had geen zin (of te trots) om er als een havik erbij te gaan staan. Ik heb mijn vriend toen wel gezegd dat ik dat niet fijn vond dat hij weer bij haar in de buurt stond. Kinderachtig misschien maar ik was gewoon bang dat zij door hem te zien weer getriggerd werd om opnieuw te gaan stalken. Wel nee zegt hij.

Nu ga ik iets vertellen waar ik niet trots op ben maar mijn angst na vier maanden ellende van haar was zo groot dat ik in zijn telefoon heb gekeken en ze heeft dus die avond en de afgelopen dagen weer tig keer gebeld (gemiste oproepen dus hij neemt niet op). Maar hij heeft mij er niks over gezegd! Hij wilde mij waarschijnlijk niet opnieuw in de stress helpen maar dit schept geen vertrouwen!

Daarnaast voel ik mij vreselijk vernederd! Zij loopt de hele avond langs met een gemene grijns op haar bek (sorry voor de brute woordkeus) en ik zit mij maar in te houden voor de goede vrede terwijl zij hem constant loopt te bellen. En vreemd genoeg voel ik mij gewoon verraden dat hij dan alsnog bij haar gaat staan onder het mom ik kan moeilijk die vriendin van haar negeren waar ik geen ruzie mee heb (waar ook weer wat voor te zeggen is). Maar als zij mij dan vervolgens aan kijkt met zo zelf genoegzaam lachje .. OE!!

En het bellen is gewoon weer opnieuw begonnen hierdoor! Ik kan er gewoon niet meer tegen. En ik heb moeite mij vriend te vertrouwen omdat hij het achter heeft gehouden (al is het om mij te "beschermen") dat zij weer constant belt .

Ik ben nu echt gewoon in staat om haar zo hard te slaan en ik weet dat ik dat niet moet doen want je schiet er niks mee op en het is mijn trots te hoog en het is vreselijk kinderachtig blablabla maar ik zit echt te koken en wil gewoon even raad.

Groetjes, een stomende vrouw
Nou, dan heeft ze haar zin, als jouw vertrouwen in je vriend hier een deuk door oploopt.

Je vriend negeert haar, misschien zou jij dat ook moeten doen. Ik snap dat het heel vervelend is, maar het lijkt me niet echt eerlijk naar je vrined toe, als hij zo zijn best doet haar te negeren, jij er fuss over maakt dat hij blijkbaar niet goed genoeg zijn best doet.

Jij kan er toch ook niet mee omgaan, dat gestalk? Waarom zou hij dat dan wel perfect moeten kunnen?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Laat het gaan.
Je schrijft dat jij je vernederd voelt, maar in feite is zij degene die zichzelf vernedert. Als je 64 keer op een dag belt terwijl je overduidelijk genegeerd wordt, zet je jezelf aardig voor lul. Reken maar dat er achter die gemene grijns van haar een hoop wanhoop, jaloezie en frustratie schuilgaat. Ik weet het, je hebt er niks aan, want het blijft evengoed klote, maar zij is echt niet in de positie om jou te vernederen, hou dat goed voor ogen.

Verder denk ik dat je vriend je inderdaad heeft willen beschermen, zeker nadat je zelf hebt aangegeven dat je er niet meer tegen kon. Hij kan namelijk niet zorgen dat ze stopt, dus probeert hij jou er op deze manier van af te schermen. Ik zou hem dat niet te zwaar aanrekenen. Hij doet ook maar wat hem het beste lijkt in deze situatie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sorry poezewoes; daar was ik misschien niet duidelijk in: ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat hij er niks aan kan doen en dat ik ook niet, helemaal niet, boos op hem ben!

We hebben ook hier geen ruzie over hoor! En ik vertrouw hem 100% maar ik snap ook dat hij nu misschien achterhoud wanneer ze belt en daar, dat hij dat niet meer eerlijk zegt, "vertrouw" ik hem niet in. Ik zet vertrouw tussen haakje want het klinkt veel zwaarder dan ik het bedoel.

Maar het moet toch eens stoppen! Hoe!
Waarom zou jouw vriend jou moeten vertellen over zijn gemiste oproepjes?

Zo te zien brengt het vertellen meer slechts dan goeds, kan ie er nog net bij hebben. Een stalkende ex en een gefrustreerde vriendin.
de enige reden dat hij het je niet vertelt is, omdat hij dan gezeur krijgt!!!!

Je gaat weer negatieve dingen zeggen over die ex... belt ze nu alweer.. waarom houd ze niet op, dat komt omdat jij met die vriendin hebt staan praten, ik wordt hier echt gek van, blijft dit altijd zo door gaan!!!

Als je het in het vervolg zo aanpakt, vertel je vriend je alles:

He wat naar voor jou dat ze je blijft lastig vallen,... wat shit voor je, heb je er last vamn,... he wat naar, vind je het vervelend... wat klote voor je, probeer het te negeren!!!

Kortom, betrek het niet op je zelf!!!

Oja, en neem dat zeuren niet al te serieus, alleen zo denken de meeste mannen nou eenmaal! ik hoop dat ik het goed verwoord en je niet aangevallen voelt, want dat is niet de bedoeling!

groet
Dit soort problemen kan met twee brieven naar de telefoonprovider en een paar weken geduld opgelost worden. Maar dat moet je dus wel willen.
Wie weet is het niet opnieuw begonnen maar hield het uberhaupt nooit op...

Dat terzijde, je begrijpt toch hopelijk wel dat jouw vriend onder druk staat van twee kanten nu? Zijn ex die m niet met rust laat, en zijn nieuwe vriendin die daar ook nog eens (terecht maar dan nog) "moeilijk" over doet. Jullie willen allebei iets van hem wat hij niet kan geven, zij wil aandacht en jij wil dat hij zorgt dat het ophoudt. Maarrr...zij is haar eigen persoon en haar doen en laten staan niet onder zijn controle noch is het zijn verantwoordelijkheid. Hoe vervelend het ook is, wat zij doet heeft alleen zij in de hand.
Vertel Wuiles!

Ik wil dat wel maar ik dacht dat je daar een bevel van politie voor nodig had????
Wuivles haalt een aantal dingen door elkaar.... dat kan je doen als je vaak met nummer onbekend gebeld wordt... met nummer belkend moet je gewoon naar de politie stappen!
Er gaan in de toekomst veel meer problemen zijn dan alleen deze ex..... als jij het op deze manier blijft aanpakken, zal jou vriend veel vaker dingen niet vertellen aan je!!! ...

precies zoals vlinder zei: je bent nu de gefrustreerde vriendin... doe dat nou niet....

Geloof me nou: probeer mee te denken met hem zonder elke keer jou mening te verkondigen!!! hij weet nu echt wel dat jij het vervelend vind als de ex contact met hem op neemt!

De reden dat hij je het niet meer verteld is omdat hij dan WEER hoort dat jij het vervelend vind... hoe jij nu bezig bent is geen goede basis voor een relatie!!
Je hoeft niet meteen te gaan schreeuwen EenMan.... Het is niet jouw relatie en ook niet jouw probleem, dus betrek het niet op jezelf. Objectief blijven is wellicht geen slecht idee...
Laat die ex niet winnen en heb vertrouwen in je vriend.

Ik zou overigens wel een ander nummer nemen als ik hem was, gewoon om weer rust te krijgen.
Klopt helemaal minny... verander het nu
Oke duidelijk! Daar hebben jullie ook gelijk in. Heel gelijk.

Ik zal dat meenemen.

Ik vind het moeilijk dat hij dan toch, na alles, gewoon bij haar staat!

Begrijpen jullie dat ook?

Dat gezegd te hebben; ik zal het anders gaan aanpakken. Meeleven in plaats van "zeuren" dus.

Maar dan de eindvraag; hoe stopt dit???
quote:eenman1979 schreef op 03 april 2009 @ 14:17:

Wuivles haalt een aantal dingen door elkaar.... dat kan je doen als je vaak met nummer onbekend gebeld wordt... met nummer belkend moet je gewoon naar de politie stappen!

Wuiles haalt niets door elkaar. Als je telefonisch lastig gevallen wordt kun je dat vaak prima oplossen met je provider. En ja, je kunt ook naar de politie. Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Overigens is de kern van dit probleem natuurlijk niet hoe de telefonische overlast tot stoppen gebracht kan worden. Het voornaamste probleem is dat TO en partner kennelijk grondig van mening verschillen over de urgentie en de gewenste aanpak.
Zolang je vriend haar maar negeert. Hij had in dat cafe ook haar voorbij moeten lopen, ook al staat daar een andere vriendin bij.

Bij mijn vriend belde de ex in het begin ook regelmatig, en dan ook nog eens met prive-nummer. En ik kan me voorstellen dat is zeker niet prettig. Zolang je vriend maar niet de telefoon opneemt. Ik heb destijds wel duidelijk gemaakt dat ik er natuurlijk ook niet van gediend was. Een relatie is leuk maar dat je constant wordt gebeld door een ex, wordt het niet leuker op. Dus als je vriend echt gek met je is zal hij haar zoveel moeten negeren, of desnoods een ander nummer nemen!

Succes
@EenMan:

Liuvera, ik snap helemaal dat je dit ontzetten vervelend vindt! Ik zou me persoonlijk staan opvreten als dit mij zou gebeuren, echt. Maar hij heeft wel gelijk dat hij niet zomaar andere mensen kan gaan negeren wegens zijn ex, niet als hij er doorgaans wel mee op kan schieten.

Tja...en hoe dit stopt? Helaas, en dit weet ik jammer genoeg uit ervaring, heb je geen controle op wat een ander doet. Je hebt echter wel controle op hoeveel effect je het laat hebben op jouw leven. Dus dan belt ze 500 keer....en dan? Telefoon uitzetten, lekker bij je vriend op de bank kruipen saampjes en ik durf te wedden dat jullie het leuker hebben dan zij. Haar mail kun je wel op ongewenst zetten volgens mij, althans dat heb ik laatst ook bij iemand gedaan en geen mailtje meer van gezien.

Een nieuw telefoonnummer nemen lijkt me ook geen overbodige luxe trouwens.
Om daar antw op te geven:

Eerste vraag wie kan dit allemaal stoppen.... de ex!!!! en alleen de EX

Natuurlijk kan je vriend daarin een grote rol spelen!! Dus je gaat naar je vriend toe, vraagt hoeveel last hij ervan heeft, waarom ze zo doet, enz...

daarna zeg je tegen hem dat jij het ook best vervelend vind, omdat (en dan ook echt jou reden zeggen, niet eromheen draaien) bijvoorbeeld: vind het moeilijk omdat ik een beetje jarloers ben, vind jou erg leuk en ben bang dat ik je kwijt raak, gewoon heel eerlijk vanuit je hart spreken!

En dan het belangrijkste: aan hem vragen hoe jullie dit het beste kunnen oplossen, laat je vriend met een paar oplossingen komen... daar luiter je naar, en dan zeg je jouw oplossing: bijvoorbeeld, dat jij graag zijn tel op wilt nemen als zij belt, dat jij graag terug wilt smsen als zij smst of iets anders wat jij bedenkt!

kortom vorm een blok met je vriend, als ze weer belt en smst, lach samen om die smsjes, lach samen om haar trieste belletjes!... vorm een blok samen..
Ja Minny, ander nummer hebben wij uiteraard ook bedacht maar het punt is dat wij een grote vriendenkring hebben die dan zijn nieuwe nummer krijgt en die vriend heeft weer een vriendin die bevriend is met ex en zo krijgt ze hoe dan ook via via binnen een paar weken wel weer zijn nummer.

En haar email is postvak ongewenst via hotmail is al geregeld maar helemaal ontvangen kan je niet instellen met hotmail. En wat doe ik dan met mijn gefrustreerde vrouwelijke nieuwsgierigheid; toch lezen .... STOM! Helemaal van bewust helaas...
kan je wel Liuvera... je kan bij hotmail heel makkelijk afzenders blokkeren
succes en sterkte iniedergeval... en nogmaals het aller belangrijkste is: zorg ervoor dat je vriend jou alles verteld, dan voel jij een een stuk zekerder en is het veel makkelijker te accepteren!!
Oh ik kijk nooit in mijn ongewenste mail, dus die verdwijnt na een tijdje gewoon weer

Probeer het zo min mogelijk effect op jouw leven en jullie relatie te laten hebben. Dus dan belt ze zo vaak? Dus? Moet ze lekker zelf weten, haar probleem. Jullie gaan ondertussen gewoon leuke dingen doen en laten haar links liggen. Door je er zo druk over te maken geef je haar macht over jouw leven en over jullie relatie. Dat is toch het laatste wat je wil?
@ een man (en de rest):

daarna zeg je tegen hem dat jij het ook best vervelend vind, omdat (en dan ook echt jou reden zeggen, niet eromheen draaien) bijvoorbeeld: vind het moeilijk omdat ik een beetje jarloers ben, vind jou erg leuk en ben bang dat ik je kwijt raak, gewoon heel eerlijk vanuit je hart spreken!

De reden eenman is geen jaloezie of angst hem kwijt te raken maar dat ik me gewoon echt zwaar vernederd voel door haar doordat ze totaal schijt aan mij en ons heeft! Totaal geen respect, Een houding aan neemt van ik krijg hem toch wel terug (ook al ben ik 10000% overtuigd van zijn gevoelens voor mij) maar gewoon die arogantie van haar! En die uitscheldende, kwetsende, denegrerende emails naar mij! Ik voel me gewoon vernederd! En juist als hij dan nog bij haar gaat staan en zij mij een lach geeft van "zie je nou wel" om vervolgens gewoon opnieuw te beginnen met smsen ... dat krenkt echt je trots hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven