Gestalk door ex van partner

03-04-2009 13:52 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik heb echt even raad nodig want ik zit te koken van woede hier.

De ex van mijn vriend zit al sinds wij samen zijn (nu vier maanden) constant te stalken. Ze belt en smst hem dagelijks (met de max van 64 gemiste oproepen op een dag), zij emaild mij de meeste vreselijke verwensingen toe en ik heb mij toe nu toe nog steeds ingehouden (niet terug reageren, inhouden etc.)

Ik heb mijn vriend wel duidelijk gemaakt dat er echt wat moet veranderen want ik word er helemaal gek van. Zo een twee weken terug heeft hij haar verbaal de oren gewassen (ik was er niet bij) en sindsdien is het rustig geweest.

Tot eergister. We waren uit en hij liep richting het toilet en liep tegen zijn ex op met een vriendin. Die vriendin spreekt hem aan en hij maakt een praatje met haar en zegt zijn ex in dat gesprek te hebben genegeerd. Ik zag het op een afstandje en had geen zin (of te trots) om er als een havik erbij te gaan staan. Ik heb mijn vriend toen wel gezegd dat ik dat niet fijn vond dat hij weer bij haar in de buurt stond. Kinderachtig misschien maar ik was gewoon bang dat zij door hem te zien weer getriggerd werd om opnieuw te gaan stalken. Wel nee zegt hij.

Nu ga ik iets vertellen waar ik niet trots op ben maar mijn angst na vier maanden ellende van haar was zo groot dat ik in zijn telefoon heb gekeken en ze heeft dus die avond en de afgelopen dagen weer tig keer gebeld (gemiste oproepen dus hij neemt niet op). Maar hij heeft mij er niks over gezegd! Hij wilde mij waarschijnlijk niet opnieuw in de stress helpen maar dit schept geen vertrouwen!

Daarnaast voel ik mij vreselijk vernederd! Zij loopt de hele avond langs met een gemene grijns op haar bek (sorry voor de brute woordkeus) en ik zit mij maar in te houden voor de goede vrede terwijl zij hem constant loopt te bellen. En vreemd genoeg voel ik mij gewoon verraden dat hij dan alsnog bij haar gaat staan onder het mom ik kan moeilijk die vriendin van haar negeren waar ik geen ruzie mee heb (waar ook weer wat voor te zeggen is). Maar als zij mij dan vervolgens aan kijkt met zo zelf genoegzaam lachje .. OE!!

En het bellen is gewoon weer opnieuw begonnen hierdoor! Ik kan er gewoon niet meer tegen. En ik heb moeite mij vriend te vertrouwen omdat hij het achter heeft gehouden (al is het om mij te "beschermen") dat zij weer constant belt .

Ik ben nu echt gewoon in staat om haar zo hard te slaan en ik weet dat ik dat niet moet doen want je schiet er niks mee op en het is mijn trots te hoog en het is vreselijk kinderachtig blablabla maar ik zit echt te koken en wil gewoon even raad.

Groetjes, een stomende vrouw
Enne, wat betreft dat jaloers zijn....ik heb nog nooit gehoord van iemand die zich terug in het hart van zijn/haar ex heeft gestalked

Wat denk je dat ie zegt tegen die ex: Oh je bent zo irritant, vervelend, stalkerig en gestoord.....dat ik helemaal opnieuw verliefd op je ben geworden...?

Welnee joh...wat zij nu doet is zich van de slechtste kant laten zien, zodat ie haar nooit meer wil. En dat is zeer gunstig voor jou, dus laat dr lekker dr gang gaan!
quote:minny schreef op 03 april 2009 @ 14:45:

Enne, wat betreft dat jaloers zijn....ik heb nog nooit gehoord van iemand die zich terug in het hart van zijn/haar ex heeft gestalked

Wat denk je dat ie zegt tegen die ex: Oh je bent zo irritant, vervelend, stalkerig en gestoord.....dat ik helemaal opnieuw verliefd op je ben geworden...?

Welnee joh...wat zij nu doet is zich van de slechtste kant laten zien, zodat ie haar nooit meer wil. En dat is zeer gunstig voor jou, dus laat dr lekker dr gang gaan! Daar raak je wat Minny ... (ik ben er nu niet meer echt bang voor) maar het is eerder uitgeweest tussen hun na anderhalf jaar relatie. Zij heeft toen vijf maanden gestalkd en hij heeft haar dus terug genomen omdat zij hem wist te overtuigen dat ze nog niet alles geprobeert hadden om de relatie te laten werken. Na een half jaar maakte hij het dus opnieuw uit en nu gaat hij dus met mij ...
Hij heeft haar na 5 maanden stalken teruggenomen?!

Juist ja.... Maar goed, nu heeft hij jou en ik neem aan dat hij inmiddels wel overtuigd is dat het niet werkt, toch? Niet dat ik het niet bizar vind dat hij haar de eerste keer terugnam... Maar ja, daar zal hij wel zo zijn redenen voor gehad hebben. Die reden heeft hij nu niet meer, anders was hij niet met jou.

En een dude die voor een tweede keer een stalkende ex terugneemt, die kun je ook maar beter kwijt dan rijk zijn!
Overigens wordt het wel een stuk duidelijker waarom zij maar blijft bellen en mailen. De eerste keer is het per slot van rekening ook gelukt...zo zal ze wel denken neem ik aan.

Zaak dus om heel duidelijk te laten merken dat het deze keer niet lukt, door haar volkomen te negeren.
quote:minny schreef op 03 april 2009 @ 14:56:

Hij heeft haar na 5 maanden stalken teruggenomen?!

Juist ja.... Maar goed, nu heeft hij jou en ik neem aan dat hij inmiddels wel overtuigd is dat het niet werkt, toch? Niet dat ik het niet bizar vind dat hij haar de eerste keer terugnam... Maar ja, daar zal hij wel zo zijn redenen voor gehad hebben. Die reden heeft hij nu niet meer, anders was hij niet met jou.

En een dude die voor een tweede keer een stalkende ex terugneemt, die kun je ook maar beter kwijt dan rijk zijn!

Daar heb je een punt

Mm ik ben ook niet echt bang hoor dat hij haar nog terug neemt.

Onze liefde is sterk, zeker gezien de korte tijd dat we nog samen zijn.

IK VOEL ME GEWOON ZO VERNEDERD! Bah ik kom gewoon niet over dat gevoel heen! Dat hij bij haar gaat staan en zij mee zo een blik geeft van "zie je nou wel'", zo gemene lach om vervolgens weer desrespectloos te gaan bellen! Bah .. ik wil over dat gevoel heen!
quote:Liuvera schreef op 03 april 2009 @ 14:59:

[...]

Daar heb je een punt

Mm ik ben ook niet echt bang hoor dat hij haar nog terug neemt.

Onze liefde is sterk, zeker gezien de korte tijd dat we nog samen zijn.

IK VOEL ME GEWOON ZO VERNEDERD! Bah ik kom gewoon niet over dat gevoel heen! Dat hij bij haar gaat staan en zij mij zo een blik geeft van "zie je nou wel'", met zo een gemene lach om vervolgens weer desrespectloos te gaan bellen! Bah .. ik wil over dat gevoel heen!
Weet je wanneer het op houdt: Als jij inziet dat je er alleen maar dingen mee stuk maakt als je zo blijft vechten dat het op moet houden... en helemaal door er zo een probleem van te maken!!

Maar ik weet dat als het nu eenmaal in je hoofd zit het daar blijft zitten en het enige wat jij nu wilt: het moet ophouden!!!

Helaas bereik je daar helemaal niks mee!! Maar ja, jij bent nu zo gefocust op dat gestalk en hoe het moet ophouden... dat je het hele probleem voorbij gaat!!

het probleem is dat jij je er druk overmaakt!!!! en dat moet je oplossen.... niet dat zij moet stoppen!
Hai Liuvera,

Op zich snap ik dat gevoel van 'vernederd zijn' best. Ik denk echter dat ze je alleen kan raken als je een beetje onzeker bent. Niet dat jij je zo onzeker voelt over je relatie, dat heb je wel duidelijk gemaakt, maar jij kan haar schijnbaar niet links laten liggen. Als jij echt maling aan haar zou hebben, kan zijn gezichten trekken wat ze wil, het doet jou niets.

Naast dat zij nog zoveel contact zoekt, is er iets aan haar waardoor je onzeker wordt? (misschien de geschiedenis die zij heeft met jou vriend, hoe ze in de vriendenclub staat enz.)

Kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor, maar ik zou het eerder sneu gedrag vinden (en er dan stiekem om lachen) dan vernederd zijn denk ik.

Durk
.
hoe je over dat gevoel heen komt: simpel!

door als je haar weer ziet grappig onder onsjes met je vrioendje hebt over haar, dat hij je extra knuffelt als zij er is, dat jullie samen lachen om haar smsjes, dat als er iets in het nieuws is over stalken jullie samen grappjes maken: oh zal het gaan over je ex, je vreindje af en toe iets uitzich zelf negatief uit laat over zijn ex,enz... en dat bereikje door je vriend zo te benaderen zoals ik eerder schreef en er dus dit bij te vertellen wat ik in dit bericht schrijf! en\
Ik krijg het idee dat je erkening wil, dat jij zijn vriendin bent ipv zij. Wil je die erkenning van haar, van de omgeving of alleen van hem? Waar komt dat gevoel van vernedering vandaan? Persoonlijk zou ik alleen minachting voelen voor zo iemand. Door je vernederd te voelen plaats je haar hoger dan zij is, en dan zij verdient ook. Gewoon vriendelijk terugglimlachen, je omdraaien en met iemand anders gaan praten. Door te blijven kijken geef je haar macht, om jou een rotgevoel te bezorgen.

Wat een triest vrouwtje trouwens is die ex, het zou mij echt mijn eer te na zijn om me zo te gedragen!
quote:Durk schreef op 03 april 2009 @ 15:08:

Naast dat zij nog zoveel contact zoekt, is er iets aan haar waardoor je onzeker wordt? (misschien de geschiedenis die zij heeft met jou vriend, hoe ze in de vriendenclub staat enz.)

Durk

Nee, door vriendenclub wordt ze door haar gedrag ook uitgekost en los van haar gedrag vind ik haar sowieso geen licht in de duisternis.

Ik denk eerder dat het komt omdat hij haar eerder na vijf maanden gestalk heeft terug genomen ...
Tja ik vraag me dus ook af waarom je je zo vernederend voelt. Ze belt hem, hij neemt niet op, dan is het toch klaar?

Wanneer jij (en je vriend) je er niet meer zo druk om maakt, dan is het voor haar misschien minder interessant om hem te bellen. Wanneer jullie ook laten zien dat jullie relatie goed zit, dan ben je toch klaar.

Doordat jij je op zit te winden, heeft zij jou eigenlijk precies waar ze je wil hebben in een hoekje.

Kom op zeg! Jij bent zijn vriendin, zij is dat niet meer, ook al belt ze 1000x op een dag.
quote:Liuvera schreef op 03 april 2009 @ 15:16:

Nee, door vriendenclub wordt ze door haar gedrag ook uitgekost en los van haar gedrag vind ik haar sowieso geen licht in de duisternis.

Ik denk eerder dat het komt omdat hij haar eerder na vijf maanden gestalk heeft terug genomen ...

Dus toch onzekerheid. Niet richting haar, maar over je relatie. In dat geval zou ik het voorleggen aan je vriend. Wat Eenman79 ook al zei, zeggen dat je er onzeker van wordt, zonder boos te worden of over te gaan tot verwijten. Misschien is het een idee dat je vriend, waar jij bij bent, nog eens aan haar duidelijk maakt dat ze op moet houden.

En echt, als ik de OP lees, moet ik er gewoon een beetje om grijnzen. Zeg nou eerlijk, het is toch gewoon zielig. 64!! Vier-en-zes-tig keer bellen!! Goeiedag zeg!
Ik zou juist wel opnemen en de telefoon ergens neerleggen, bijv. in een la of onder een kussen en laat haar maar praten. Kost haar bergen geld en dan lijkt me de lol er ook snel vanaf.

Of ga gewoon een gesprek aan maar reageer totaal niet op wat ze zegt, antwoorden geven die nergens op slaan of zo.

Of als je een gesprek aangaat, steeds zo reageren van: ja, mmm.. ohh, ja en niet ingaan op wat ze zegt. Alleen moet je jezelf dan heel goed onder controle hebben en je niet laten verleiden mee te gaan in haar geleuter.

Bovendien zou je niet ook nog je vriend eens iets gaan verwijten maar eerder samen een strategie bedenken. Bijvoorbeeld als jullie haar tegenkomen heeel erg verliefd gaan doen.

Succes!
Rastafun: het klinkt leuk, maar je moet een staker geen voeding geven, niks. Dus nooit reageren op wat dan ook, tenzij het dusdanig belemmerend of mogelijk risicovol wordt dat contact met de politie hebben zinvol is.

Je kunt ondertussen overwegen een dossiertje aan te leggen. Ze klinkt nu als iemand die niet verder gaat dan irritant door blijven bellen, maar als je ook maar de minste reden hebt om te denken dat ze verder zal gaan dan dit (vb. bedreigen of erger) dan is het heel zinnig als je al hebt bijgehouden op welke data zij wat exact heeft gedaan, inclusief bewijs, indien aanwezig.

Je vriend doet er inderdaad het beste aan door ook helemaal niet meer met haar te spreken. Alles is voedsel om weer verder te gaan. De minste aandacht is een beloning van dit gedrag.

Als je vriend iemand anders (vb. Marietje) samen met de ex tegenkomt kan hij tegen Marietje zoiets zeggen als 'Marietje, ik bel je later om eens lekker bij te kletsen, nu ga ik naar X toe.' En X is dan jij, of huis, of de bar, of wat dan ook.

Zorg verder dat je niet gaat zeuren tegen je vriend en dat jullie open blijven tegen elkaar. ZIJ doet dit, niet híj. Anders wurmt ze zich op een subtiele manier alsnog tussen jullie in, en dat laat jíj dan gebeuren.

Succes! Het advies is dus: stalker negeren, dossier aanleggen, blijven communiceren met je vriend en.... een lange adem hebben.
Ik vraag mij eigenlijk af wat zijn ex te zeggen heeft,waarom ze zo vaak belt ? Zijn er nog dingen die geregeld moeten worden tussen hun ?

En ik vind dat jou vriend heel duidelijk moet zeggen dat hij niet meer gebeld wil worden !

Stop het niet dan overgaan tot hardere actie ,zoals Spinster al duidelijk aangeeft
Jee,wat een verhaal...heb me net even ingelezen.

Kan me goed voorstellen dat je hier enorm flauw van bent!

En wat Spinster zegt,goed idee om een dossier aan te leggen.

Die scheldmails die je nu in je ongewenst box hebt zitten toch bewaren/uitprinten.

Je weet nooit wanneer je haar ermee om de oren kan slaan..

Ze krijgt je vriend er vast niet mee terug maar wat ze wel voor mekaar krijgt is dat wat nu voor jullie een leuke onbezorgde verliefde tijd zou moeten zijn een naar smaakje krijgt...

GUN HAAR DAT NIET!! Geniet lekker van jullie relatie!
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 03-04-2009 19:45
Reden: moeilijk hé,typen...
% gewijzigd
Telefoon kopen waar je per nummer kan blokkeren is handig voor dat soort geintjes. Ik heb ook zo'n tel, het is een Samsung U600.
In deze topic kan ik mijn prachtige stalkverhaal niet achterwege laten. De ex van mijn toenmalige vriend stuurde al een half jaar smsjes (en mailtjes). Mijn toenmalige vriend negeerde dat steeds, in de hoop dat het over zou gaan. Vreemd genoeg heb ik zelfs een moment gedacht dat hij die aandacht wel leuk vond, want hij liet het gewoon maar gaan. Mij leek het ook beter dat 'ie terugsmsde of mailde dat hij niks met d'r te maken wilde hebben, maar dat weigerde hij.

Na een half jaar smsen en mailen had de stalkster haar moed bij elkaar geraapt en belde hem op. Hij keek op z'n telefoon en drukte het gesprek weg. Ik vroeg wie het was: "de stakster" zei hij. Ik zeg: "waarom neem je niet gewoon op en zeg je niet dat je d'r niet meer moet?!". Dat vond 'ie d'r niet waard. Een minuut later ging weer de telefoon. Ik pakte 'm van tafel en zag dat het weer de stalkster was. Ik nam op:

Ik: "Hallo"

Zij: "Ehh, hallo, is ... er niet?"

Ik: "Nee, die is nog op z'n werk, hij is z'n telefoon vergeten"

Zij: "Oh, wie ben jij dan?"

Ik: "Ik ben maan"

Zij: "Oh, ben je zijn vriendin?"

Ik: "Jup"

Zij: "Oh, en jullie wonen samen ofzo?"

Ik: "Ja, zoiets" [we woonden helemaal niet samen]

Zij: "Oh, oke, laat ook maar, doei"

Ik: "Doeg"

Nog geen week later stond er een gefrustreerde tekst (in een blog) op haar hyves. Ze had haar ex gebeld en kreeg ineens een 'wijf' aan de telefoon 'met wie hij dus samenwoont ofzo'.

Heeft er een paar maanden op gestaan. Toen had ze vast vaak genoeg gehoord hoe belachelijk triest en wanhopig d'r blog was, want toen was 'ie ineens weg. Ik heb er nog spijt van dat ik 'm niet gekopieerd heb!

Daarna nooit meer wat van d'r gehoord :D

On topic: ga er boven staan. Laat zien dat jullie gelukkig zijn samen en dat zij je koud laat. Neem een keer die telefoon op, doe vriendelijk, laat blijken dat jullie gelukkig zijn. Hoe hatelijker jullie doen, hoe meer zij d'r zin krijgt.

Ik merkte ook dat ik me meer irriteerde aan de stalkster dan mijn toenmalige vriend. Zonde van je energie. Op een gegeven moment realiseerde ik me dat ze best een triest figuur was en dat mijn toenmalige vriend dat ook zou moeten vinden. Toen konden we er samen om lachen(helemaal met het prachtige einde wat het stalkverhaal had).
Misschien is het te simpel gedacht, maar als hij de telefoon niet opneemt dan kiest hij toch voor jou? Het is natuurlijk lastig dat stalken, maar kijk naar zijn reactie. Ze heeft wel effect, want ze doet het om jou te pesten. Vrouwen kunnen loeders daarin zijn.
De aanhouder wint. Denkt zij dus. En geef haar eens ongelijk, zo ging het de vorige keer ook.
vervallen, want ik sta hier eigenlijk alleen maar voor tips over schoenen..... Kom steeds weer in de verleiding.

Hij vermijdt onderwerpen die boos maken en een gezellig samen zijn lastig maken.
Waarschijnlijk wilt hij je niet laten stressen, en wilt hij geen 'gezeur' aan zijn kop. Ik bedoel dan dat hij dat zo opvat. Als jij telkens zegt: 'Heeft ze weer gebeld? Is het al gestopt? Je moet nu echt...'

Hij vind dat waarschijnlijk heel irritant, en dat wilt hij voorkomen. Ik zou zijn ex negeren, al zeg ik niet dat ík het zo makkelijk zou kunnen. Sterkte ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven