Getrouwde minnaar, wat nu??

24-08-2008 18:45 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_71942 wijzigde dit bericht op 21-09-2008 19:59
Reden: prive redenen
% gewijzigd
Ik ben het eens met Pom; het is nog steeds de man die zelf verantwoordelijk is voor wat hij doet. Een vrouw kan hoogstens voor zichzelf kiezen of ze erop in gaat, maar zo'n relatie ontstaat natuurlijk niet vanzelf. Het begint met mailen, elkaar een keer zien en dan blijven afspreken, maar de vreemdgaande man neemt echt wel zelf het initiatief daarvoor. Hij kan ook zeggen, ik ben getrouwd dus helaas (indien een vrouw laat merken dat ze interesse heeft), maar deze mannen gaan er wel op in, en spreken bewust weer af. En als vrijgezelle vrouw kun je dan denken; ok, hij kiest ervoor, ik vind hem leuk dus dan ga ik ervoor. Niet slim, maar dat is ook weer eigen keus.

Wel ben ik van mening dat je het jezelf heel moeilijk maakt als je in zee gaat met een bezette man, maar wat als die man zegt vrijgezel te zijn?? Ik denk dat het vaak gewoon wordt verzwegen, zodat ze meer kans maken bij de vrouw. En voordat je het weet ben je twee maanden verder en dan ben je verliefd, en dan is het het een hard gelag als blijkt dat ie getrouwd is.
PS ik zou ook niks beginnen met een getrouwde man, al dat gedoe en die onzekerheid. Er komt altijd ellende van, voor alle partijen. Maar hoe kom je erachter dat iemand getrouwd is?

Dat is het ergste scenario; in feite wordt de echtgenote gewoon compleet ontkent. Dat zijn de ergsten.
quote:Julus schreef op 26 augustus 2008 @ 15:19:

En als vrijgezelle vrouw kun je dan denken; ok, hij kiest ervoor, ik vind hem leuk dus dan ga ik ervoor. Niet slim, maar dat is ook weer eigen keus.Precies, en voor die keuze is de minnares wel verantwoordelijk. Zij kiest er bewust voor om zijn partner kwaad te berokkenen en dat mag je haar best kwalijk nemen. Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen, en zij heeft ook een aandeel en daar mag ze op aangesproken worden.

Soms hoor je wel eens "als hij met mij niet was gegaan, dan had ie wel een ander gepakt". Dat vind ik toch wel zo'n k*tsmoes - egoïstisch afschuiven van eigen verantwoordelijkheid. Vergelijkbaar met "die fiets stond niet op slot. Als ik hem niet meegenomen had, had iemand anders het wel gedaan".
de man is degene die vreemd gaat \

de minnares is degene die dat mogelijk maakt.

Daarbij neemt de minnares genoegen met het spelen van de tweede viool. Welke vrouw wil dat nou?
Het kan dan wel nutteloos zijn om je woede te richten op de minnares en derde partij, het is wel menselijk en het lucht wel op. Het blijft toch een indringer, die jou je huwelijk uit wil wippen, en daar hoef je als echtgenote echt geen begrip voor op te brengen.

Dat de echtgenote een actieve rol in de driehoek zou spelen vind ik echt flauwekul. Toen ik bedrogen werd, wist ik echt nergens van, gewoon omdat hij super voorzichtig was, en mij in niets liet merken dat er iets mis zou zijn met onze relatie (of ons seksleven). Het leek zelfs erg goed te gaan, omdat meneer zoveel aandacht kreeg waarschijnlijk.

Ik moet zeggen dat de minnares in eerste instantie nadat het uitkwam wel heeft bijgedragen aan de redding van ons huwelijk (later is het alsnog fout gegaan, maar dat terzijde), door als bliksemafleider te fungeren. Ik richtte mijn woede en frustratie op haar (allemaal in mijn hoofd hoor), waardoor ik het thuis nog redelijk gezellig kon houden, wat het herstel van de relatie met mijn man weer ten goede kwam. Dus als Blaumeertje zich wil afkoelen op de minnares, al is het een vervangend exemplaar, dan zou ik zeggen, go for it, als het helpt.

Want inderdaad, als je met je fikken aan bezette kerels zit, dan kan het gebeuren dat je een boze echtgenote aan je broek krijgt. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de GM-en de grootste hufters van allemaal zijn, maar wie in deze situatie helemaal redelijk en reel kan blijven, die verdient een medaille.
anoniem_58979 wijzigde dit bericht op 26-08-2008 17:09
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Toch Alab speel je als bedrogen vrouw wel degelijk een rol in zo'n driehoeksverhouding. Wanneer je De Duivelsdriehoek leest dan wordt dat wel duidelijk. Het is en blijft een heel lastig iets om daar de confrontatie mee aan te gaan, dat wel.
Pom, goed van je, als je zelf ook ooit de bedrogen partij was, dit zo op te kunnen merken.

A.: ik had het niet over een "actieve" rol, dat je als het ware gaat stimuleren dat je man vreemd gaat, natuurlijk niet. Ik had het idd. ook over de wat langer durende driehoeksrelaties, die soms jaren kunnen doorgaan en duren. Wel met ellende, soms gaat de man zelfs heen en weer wonen, maar het blijft in stand... Daar doen alle 3 aan mee, dat instand houden.

Ook als de echtgenote niets weet, vraag ik me vaak af of ze echt niets weet. En als dat echt niet zo is, dan zegt dat ook wel iets...

Ik heb ook huwelijken gezien waarbij de man steeds weer berouw en spijt had na het vreemdgaan. Minnares werd aan de kant gezet, echtgenoot ging met hem verder. Je gaat dan wel bewust verder met iemand die onbetrouwbaar is gebleken.. in de hoop dat ... ie opeens betrouwbaar wordt? En word je dan boos op de vrouw in kwestie als blijkt dat ie weer opnieuw een verhouding is begonnen, terwijl je zelf willens en wetens met hem verder bent gegaan, wetend dat het een zwak punt van hem is? Verwijt je de ander dat je ervoor kiest met iemand die vreemdgaat, verder te gaan? Want heel, heel vaak is een vreemdganger iemand die blijft vreemdgaan.

Ik wil de mythe van de bedrogen, slachtofferige, van niets wetende, zielige echtgenote (uitzonderingen daargelaten!) die wij vrouwen allemaal moeten redden door niet met een getrouwde man in zee te gaan, ontmaskeren. Laat zij niet met een onbetrouwbare man in zee gaan! Hij wordt niet onbetrouwbaar omdat er een minnares is, en ook niet opeens weer betrouwbaar omdat zij van toneel verdwenen is! Echtgenote is niet hulpeloos, kan opstappen!

Sorry, ik wil deze kant ook eens laten horen!

En niet omdat ik zelf met een GM zou willen, zeg ik dit.

Ik zou zelf niet op de tweede plaats willen staan, met altijd stiekeme afspraakjes of afgezegde meetings, maar dat is een ander verhaal.

Ik vind het altijd zo flauw je eigen relatie scores of je keus voor de foute man bij de derde neer te leggen.
quote:meds schreef op 26 augustus 2008 @ 16:26:

Daarbij neemt de minnares genoegen met het spelen van de tweede viool. Welke vrouw wil dat nou?

Ik niet in ieder geval. Toen de GM van mij een paar weken terug zag dat het nutteloos was alle moeite die hij voor mij deed om me in bed te krijgen, toen heeft hij een kennis van hem die van ons afwist maar weer warm gemaakt. Ze wilde hem toen al voordat hij verliefd werd op mij en ze zag haar kans schoon. Ze is gescheiden met kids dus ze zal wel blij zijn nu.

Hij moet wel getrouwd blijven om zijn kids, die kunnen een scheiding niet aan zijn ene kid heeft een hartprobleem dus dan weet je het wel. Had zakelijk contact met hem maar ook dat maar helemaal afgebroken. Ben nu erg blij dat ik van die lafaard en zijn gezeik af ben. Vond hem wel leuk, maar dan eerst scheiden en dan kunnen we een relatie beginnen met alles erop en eraan, niet eerder. Klote voor hem dat ik niet in zijn talrijke en met zeer eerlijke blik en stem smoezen trapte. Niet in trappen. Jou GM zegt nog eerlijk dat hij met zijn vrouw naar bed gaat die van mij presteerde het om te zeggen ik heb geen sex tot aan (omdat ik die smoes niet geloofde hij sliep naast haar namelijk) ik kan met haar sex hebben maar ik hou niet van haar dat weet je toch gewoon fysieke aantrekking. Wat een lulkoek smoes. Wees toch eens een beetje trots en laat die sukkel!
Ik vind dit wel zo naief! Denk je nou dat hij zich financieel laat uitkleden door z'n vrouw. Vrouw heeft zeer waarschijnlijk niet gewerkt en ze hebben kinderen. Ben bang dat je gewoon bent gebruikt en en zijn vrouw voelt echt wel aan dat zij niet de enige is waarmee hij een bed deelt. Ik zeg niet dat alle gelovige mensen zou zijn, maar zij zijn wat traditioneler en heeft een doel om haar gezin groot te brengen Daarbij kan ze haar gevoel uitschakelen.

Sorry als het wat hard op papier staat.
zijn vrouw voelt echt wel aan dat zij niet de enige is waarmee hij een bed deelt.

En dat ben ik zeker met je eens.

In zulke affaires is het wat Bitter en Sweet eerder zei; je weet je rol en meer moet je niet willen.

Of het niet doen met gebonden mannen, ook een optie natuurlijk. Maar dat is hier niet aan de orde, zij zit erin.

En ik ben het ook met Bitter eens dat vrouwen die door willen gaan met hun relatie nadat de overspelige man door het stof is gegaan ook weten dat zij toch wel een onbetrouwbaar sujet in huis hebben en dat toch ook onder ogen moeten zien. En nadenken waarrom hij in godsnaam zou stoppen met vreemdgaan als het hem met wat ruzies en gedoe en gepraat vergeven wordt?

Veel mannen hebben dat er toch iedere keer voor over of gaan dieper ondergronds.
Aprilletje, ik beneid je niet. De situatie waar jij in zit is afschuwelijk, zeker als je daadwerkelijk van die getrouwde man bent gaan houden. Ik kan me voorstellen dat je vreselijk in de klem zit.

Advies heb ik niet voor je...

Veel sterkte
Als ik kijk naar de relatie van mijn GM en zijn vrouw, het lijkt wel alsof ze een soort van afspraak hebben. Hij 'mag' zijn ONS hebben, zolang zij ze maar niet weet en het geen vorm van relatie wordt. En hij gaat niet weg omdat hij verzorgd wordt, en dat doet zij. Beiden hebben een belang in de relatie. Om deze in stand te houden. Voor haar ook een stukje status en een luxe leventje.

Ik begrijp Blaumeertje's reactie ook heel goed, maar wat hier al gezegd wordt, vlak ook de overspelige man in kwestie niet uit. Kijkende naar mijn GM, die heeft echt iets van "ik probeer het gewoon". Veel van zijn 'vrouwen' was simpelweg scoren. Met mij wel die relatie (uiteindelijk over gegaan). Zoals Pom zegt, it takes two to tango.
Sommige mannen kunnen zo goed liegen dat de echtgenoot er met open ogen intrapt. Die vrouw weet dat die man getrouwd is. Ze zal wel door zijn fantastische smoezen en de intieme band die ze nu hebben hopen dat hij over een paar jaar als de kids de deur uit zijn hij bij haar zal komen. Wees wijs en vergeet die GM en ga je eigen leven leiden, ga uit vrijgezellige mannen zat! Ben ik al die maanden gewoon blijven doen met als resultaat een leuke vriend nu.
sorry
anoniem_33183 wijzigde dit bericht op 26-08-2008 20:27
Reden: foutje
% gewijzigd
anoniem_71942 wijzigde dit bericht op 21-09-2008 19:52
Reden: prive redenen
% gewijzigd
Ik zie mijn GM minimaal 5 dagen per week 9 uur per dag, op het werk hoeven we niet al te stiekem te doen aangezien we heel wat uurtjes ook alleen zijn. En zoals ik al zei zijn we zeer regelmatig met elkaar op reis. Dit alles maakt het extra moeilijk om van hem los te komen.

Een relatie aangaan met een getrouwde man is 1 ding, maar ook nog met je baas. Oei erg ondoordacht. Wat nu als je maar niet van hem los kunt komen en emotioneel op bent en het niet meer kunt trekken? Dan zul je een andere baan moeten gaan zoeken. Jouw leven op de kop en hij heeft een fijn avontuurtje gehad
Aprilletje, kun je makkelijk een andere baan zoeken? Hoe of wat dan ook dit wordt echt een onhoudbare situatie. Zelfs als je besluit 'niets' meer te hebben, dan nog is het lastig om elkaar onder ogen te komen. Maar gelet op het feit dat jij het moeilijk vind om een eind te maken aan de relatie is het samen zijn juist nog eens extra moeilijk.....
quote:april71 schreef op 26 augustus 2008 @ 21:50:

Ik lees de ene na de andere reactie en terwijl ik het lees weet ik dat waar ik mee bezig ben, o zo fout is en dat het er duidelijk naar uit ziet dat mijn GM niet zomaar bij zijn vrouw en vele kinderen weg zal gaan.

Maar ik kan mijn gevoel gewoon nog niet uitschakelen en heb grote moeite om hem los te laten.Ik had ook niet verwacht dat ik hieraan zou beginnen, maar ja is wel gebeurd.

Je kan je verliefdheid niet uitschakelen bedoel je, want je hebt namelijk ook andere gevoelens, frustratie over dat je geen eerste keus bent. Boosheid omdat hij niet voor jou kies, verdriet over waarom jij geen leuke relatie hebt. Je kan ook besluiten niet meer naar je verliefdheid (= hormonen) te luisteren en meer stil te staan bij je gevoelens.

Wel begint er een lampje te branden dat ik en andere mensen op de werkvloer misschien er wel eens volledig naast kunnen zitten wat zijn huwlijk betreft. Ik ben natuurlijk zo stom als een achtereind van een varken dat ik zijn verhaal geloof over het geen sex hebben met zijn vrouw. (mijn duiveltje roept nu...ja maar stel dat hij echt al jaren geen sex heeft en dat wel al zijn verhalen kloppen).

Ik zie mijn GM minimaal 5 dagen per week 9 uur per dag, op het werk hoeven we niet al te stiekem te doen aangezien we heel wat uurtjes ook alleen zijn. En zoals ik al zei zijn we zeer regelmatig met elkaar op reis. Dit alles maakt het extra moeilijk om van hem los te komen.

Ik ben wel erg blij met alle reacties, hierdoor werken mijn hersens op volletoeren.

aprilletje
@bittersweet:

Je zou gelijk hebben, als alle GM's en al hun echtgenotes aan jouw clichébeeld voldeden.

Veel mannen (waaronder mijn ex) gaan de fout in, en schrikken zich het apenlazerus van de problemen waarin ze na een paar weken ineens blijken te zitten. Het lijkt een spannend avontuur, en dan heb je ineens naar twee kanten verplichtingen, de hele situatie loopt gigantisch uit de hand en er moeten ineens meer bordjes in de lucht worden gehouden dan ze aankunnen.

Er zijn natuurlijk onverbeterlijke vreemdgangers, maar er zijn ook mannen die een keer op hun bek gaan, en dan echt nooit meer in die ellende terecht willen komen. Mijn ex was er zoeen, daar ben ik van overtuigd. Daarvoor is hij jarenlang een zeer betrouwbare en leuke partner geweest, vandaar dat ik graad met hem door wilde.

Verder snap ik die hele instelling niet dat 'de echtgenote het ergens wel moet weten'. Mijn ex en ik waren gewoon aardig tegen elkaar, hadden goede sex, lol en goede gesprekken, en hij deed er alles aan om voor mij te verbergen waar hij mee bezig was. Hij was daar goed in, en ik vertrouwde hem volledig, zoals ik alle jaren dat we al samen waren gedaan had. Ik heb daarvoor nooit de minste reden gehad om hem niet te vertrouwen.

Zijn minnares was bedoeld als een soort stiekem broodje kroket voor naast de echte maaltijd tot de midlifecrisis weer voorbij was, en het was ook nooit de bedoeling dat het meer zou worden. En daarom zouden de minnaressen ook van de getrouwde mannen af moeten blijven: niet om de zielige echtgenotes te beschermen (die zijn vaak verre van zielig, en hebben al helemaal geen bescherming uit die hoek nodig), maar omdat ze zich te goed zouden moeten voelen om voor broodje kroket te spelen.

Ik sluit ik me dan ook van harte bij alle adviezen voor April aan. Jouw gevoelens zijn ongetwijfeld oprecht, maar een man die zo handelt, is echt niet van plan om thuis weg te gaan. Ik vind het erg rot voor je, want je verliest niet alleen je minnaar, maar ook je baan, en ik ben bang dat daar in dit stadium weinig meer aan te veranderen valt. Dat je geen boodschap hebt aan die vrouw, dat kan, maar probeer dan in ieder geval in je eigen belang te denken. Dit soort situaties kennen alleen verliezers.
quote:meds schreef op 26 augustus 2008 @ 16:26:

Helaas een heel Viva forum vol, ben ik bang... Zoveel vrouwen, met zo weinig eigenwaarde.

You only see me every Friday night at nine

Can't imagine what you told her this time

You never take me to a public place

Worried that somebody might notice your face

Rush to the liquor store and then a motel

Call up your friends to just cover you're trail

Not a word until the week goes by

You call me when you want some pie

Why am I crying every night over you

You're never gonna leave her

Finally I woke up and smell the coffee

I understand

Why two women can't share one man

You never see me on the holidays

You disappear and won't return my page

You take my body in the middle of night

I ain't gon lie cause boy you do it so right

And then you melt with them same three words

Sweetest seduction that I've ever heard

And in the morning with the sun rise

You run to her I realize

You said you're leaving a thousand times

But I won't believe til the papers are signed

Van Changing Faces - Can't be the other woman

En mijn persoonlijke favoriet, Sideline Ho van Monica:

When you called his phone, did he pick it up?

No, 'cause we was making love.

Did you meet his moms, have you met his kids? No, oh, did you know my kid was his?

No, oh.

Get your shit together you're making a fool of yourself,

it don't matter if he spends the night, his home is somewhere else

Ain't you tired of being on the side line, tired of getting yours after I get mine baby?

second place don't get a prize when you gone realize

you're wasting your time baby

Ain't you're tired of him getting, hitting real quick, then rolling and

Ain't you're tired of when you need a little change and he lies about what he holding?

Ain't you're tired of spending all the holidays alone, tired of being his little sideline ho?

Do he take you out, do he foot your bills, no oh, 'cause I know what his balance is

have you been to his church,

do he ask you to pray, no oh 'cause Sunday's Family day

Do you got benefits, no, credit cards, no, house keys, no, then you’se a sideline ho,

do you get pillow talk, no, held at night, no,

if you don't make his breakfast then you’se a sideline ho
Alba, ik sluit me aan bij jouw verhaal!

Ook ik had echt niks in de gaten. Dat is heel logisch te verklaren; we zaten in een stressvolle periode (net huis gekocht, verhuizen, klussen en ik was begonnen met een drukke baan). Vriend was wel kortaf, ik heb hem daar toen op aangesproken. Verder deed hij zoals hij altijd deed, maar we hadden gewoon allebei minder aandacht voor elkaar. Dat aandachttekort bleek hij dus elders gezocht te hebben en was in ons geval funest. Heel fout en heel zwak, want hij had natuurlijk met mij moeten praten. Wat dat betreft was dat dus mijn "aandeel" in het vreemdgaan; ik had geen aandacht meer voor hem, was druk bezig met huis en werk. Onze relatie was altijd goed, maar blijkbaar speelde het aandachttekort zo'n grote rol dat het op vreemdgaan moest uitdraaien. Ik las gisteren ook weer dat vreemdgaan echt niet alleen in slechte relaties voorkomt (Roodvoets), dat is een misvatting. Maar juist daardoor is het voor mij heel moeilijk te duiden, je zoekt toch een verklaring (wat heb ik fout gedaan, was onze relatie dan toch slechter dan ik dacht) voor het vreemdgaan.

Vriend zei altijd dat ik alles heb wat hij wil, liet dat ook duidelijk merken. Na zijn vreemdgaan ziet hij dat weer zo, blijkbaar had hij een ander nodig om in te zien dat ik het voor hem ben, maar dat is moeilijk te verteren. Maar als je goed nadenkt, dan is het ergens ook te snappen. Veel mensen vergelijken hun (ex)-partners met elkaar; zeker als je moet kiezen dan ga je afstrepen. En soms lijkt het gras groener maar kom je daar al snel van terug en heb je je lesje geleerd.

Helaas is de ene persoon daar gevoeliger voor dan de andere, zeker als je nogal perfectionistisch bent wat dat betreft en onzeker over jezelf. Want mi is vreemdgaan ook een kwestie van egostreling en even bevestigd worden. Thuis word je al haast al vanzelfsprekend genomen, en de minnares is nog helemaal lyrisch over je..(vul maar in). Dat doe ik niet meer elke dag, maar ik heb er nu wel van geleerd. Complimentjes geven, extra aandacht geven en vooral op signalen letten. Als hij aandacht nodig heeft, hem die geven ipv andere zaken voorrang te geven. En heel belangrijk; dit moet van twee kanten komen. Zodra je elkaar als vanzelfsprekend gaat beschouwen, dan kan er gevaar dreigen (daar komt het elke keer weer op neer, als je de verhalen leest).
Prachtig gesproken, Julus
quote:Alba schreef op 27 augustus 2008 @ 09:42:

@bittersweet:

Je zou gelijk hebben, als alle GM's en al hun echtgenotes aan jouw clichébeeld voldeden.

Zijn minnares was bedoeld als een soort stiekem broodje kroket voor naast de echte maaltijd tot de midlifecrisis weer voorbij was, en het was ook nooit de bedoeling dat het meer zou worden. En daarom zouden de minnaressen ook van de getrouwde mannen af moeten blijven: niet om de zielige echtgenotes te beschermen (die zijn vaak verre van zielig, en hebben al helemaal geen bescherming uit die hoek nodig), maar omdat ze zich te goed zouden moeten voelen om voor broodje kroket te spelen.

Dat is al een heel andere mening Alba dan die je eerder verkondigde. Eerst moesten die vrouwen met hun poten van getrouwde mannen afblijven, vanwege die getrouwde status van de heerschappen, nu zeg je dat ze het niet moeten doen vanwege hun eigenwaarde en dat echtgenotes die bescherming niet nodige hebben. Waar ik het mee eens ben, zowel van die eigenwaarde als van die bescherming. Had ik ook al eerder hier gezegd. Dus we zijn het eens.

Wat je zegt over het niet merken: uitzonderingen daargelaten, dat zei ik wel. Maar in het voorbeeld van Jules was er dus wel een signaal. Hoewel ik direct zeg dat het geen excuus is: aandachtstekort voor elkaar. Moet op zich kunnen en is geen reden om meteen maar vreemd te gaan. Toch IS het wel een signaal.

En wat vind je nu van je man (of is het ex?) dat die zo geraffineerd is dat je er niets van merkte? Voel je je daarna dan niet nog eens extra bedrogen, omdat ie zo goed kon liegen (toneelspelen?)...

Dan heb ik nog liever denk ik, de man die onhandige smoesjes verzint en bloost of stuntelige woorden gebruikt...?

Kun je met zo'n man verder? Je beschrijft het alsof hij het even nodig had dat avontuur en nu uitgeraasd is. ?

Ja, die uitzonderingen zullen er zijn, maar in de psychologische literatuur worden de meeste mannen die vreemdgaan wel benoemd als niet eenmalige.
Ik geloof dat er altijd wel signalen zijn, het punt is alleen dat we dat niet willen zien. Ik erken mijn eigen aandeel, ik ken hem en weet waar zijn "zwakke" punt zit; zijn onzekerheid en zijn behoefte aan aandacht (meer dan gemiddeld). Neemt idd niet weg dat je dan maar vreemdgaat. Het is een vlucht voor je zelf, hij kwam iets te kort en dacht dat elders te kunnen invullen. Dat had hij met mij moeten bespreken, maar helaas zat er een verliefdheid in de weg. Vriend was smoorverliefd, het was geen kwestie van sex of spanning. Hij zei ook dat hij niet alleen voor sex zou vreemdgaan, zoiets kan hij niet begrijpen.

Daarom geloof ik hem ook als hij zegt dit nooit meer te willen.

Mijn vriend heeft het ook zelf verteld, dat hij verliefd is geworden. En dat hij in de knoop zat. Maar zag op dat moment niet hoe wij nog verder konden. Hij heeft er drie weken over gedaan voordat hij het me kon vertellen, in die drie weken was hij kortaf en snel geirriteerd en zo ken ik hem niet. Ook lag hij 's nachts wakker, te piekeren.

Dit was voor hem zeker geen avontuur, maar een hel. In de war dat hij verliefd was geworden, niet weten wat hij ermee moest. Is hem nooit eerder overkomen in een relatie. Onze relatie is eerst afgebroken en lijkt nu sterker, we hebben hard geknokt. En ja, garanties heb je nooit. Ik geloof hem dat hij een volgende keer er anders mee om zal gaan. En ja, ook ik kan verliefd worden en niet meer weten wat te doen.
Stel dat er een geheim verbond zou komen, dat alle vrouwen van getrouwde mannen afblijven, dan nog is het probleem niet opgelost.

De langst bestaande beroepsgroep zal meer dan ooit gaan floreren, namelijk de prostitutie.

Verder snap ik die hele instelling niet dat 'de echtgenote het ergens wel moet weten'. Mijn ex en ik waren gewoon aardig tegen elkaar, hadden goede sex, lol en goede gesprekken, en hij deed er alles aan om voor mij te verbergen waar hij mee bezig was. Hij was daar goed in, en ik vertrouwde hem volledig, zoals ik alle jaren dat we al samen waren gedaan had. Ik heb daarvoor nooit de minste reden gehad om hem niet te vertrouwen.

Alba nergens staat volgens mij dat de echtgenote het ergens wel zou hebben moeten weten. Ik denk dat het bij jou nog te kort geleden is (en er nog veel te veel gebeurd) om een goed voor jezelf uit te pluizen waarom jou dit overkwam.

April een nieuwe baan voor jou zou de perfecte oplossing zijn. Het is heel moeilijk om vanuit een werksituatie afstand te houden wanneer je gevoelens nog zo sterk zijn. Ook hij zal jouw wens om niet verder te gaan niet respecteren (kun je nagaan) en de druk hoger opvoeren.

Krachtmiddel nu zou kunnen zijn, dat je op een avond eens langs gaat bij hem en zijn vrouw voor een open gesprek. Maar daar zul je net te netjes voor zijn en de arbeidsverhouding is dan ook direct verwoest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven