gevoel is weg

06-11-2008 17:52 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 32 jaar heb ruim 3 jaar een relatie waarvan ik er nu 2 samen woon. Ik ben voor onze relatie verhuisd naar zijn woonplaats, heb mijn huis (twee onder een kap) verhuurd en moest ander werk zoeken destijds. Niet niks, maar ik had het voor onze relatie over. Het ging immers goed. Nu heb ik in deze jaren het een en ander meegemaakt wat niet goed is bevallen. Enorme problemen met schoonouders, andere familie van hem en mijn vriend is heetgebakerd. Ik heb vaker te maken met zijn temperament, gooien van dingen, stukmaken van dingen, mij hard vastpakken en zo.....Kortom, je maakt die dingen mee, wordt op dat moment boos en teleurgesteld, spreekt het uit en gaat weer verder. Nu merk ik sinds kort dat ik geen gevoelens meer voor mijn vriend heb. Waar het precies door komt weet ik niet, maar het is weg. Ik denk wel dat alles zich opgebouwd heeft. Op zich hebben we het altijd heel leuk samen, maar er zijn wezenlijke dingen waar ik me wel druk over maak over zijn gedrag. Hij wil daar niets aan doen trouwens, want ieder mens heeft wel wat. Ik heb mezelf blijkbaar wel alles aangetrokken en dat komt er nu uit. Wat moet ik hiermee? Geen gevoel voor hem, ik woon samen met hem, hij heeft allerlei plannen en ik heb grote twijfels op het moment. Mijn punt is dat als ik dat ga zeggen ik grote kans heb dat hij zegt: eruit! Zo is hij dan ook, dat heb ik al vaker meegemaakt, het is immers zijn huis....ook een punt wat niet lekker voelt. Moet ik weg ineens waar blijf ik dan. Ik heb het heel luxe en goed wat het materiele betreft. Ik weet niet eens een hutje op de hei waar ik naar toe kan. Vrienden hebben gezinnen, mijn ouders gaan me echt niet meer in huis nemen en dat wil ik ook niet. Wat nu als ik echt wil stoppen, waar moet ik dan op letten, hoe pak het aan dat hij niet woedend wordt en me weet ik wat doet, want ik vertrouw dat met zoiets niet. Ik weet hoe hij kan reageren. Aan de andere kant is hij altijd heel goed en zorgzaam voor mij, maar ja....ik durf hier niet mee te komen. Hij houdt met heel zijn hart van mij zegt hij en tot voor kort had ik dat ook nog voor hem, maar het is weg, zomaar. Wat vinden jullie?
voer eendjes geen oorlog!
Ben ik het niet mee eens, ik vind het juist mooi om te lezen dat de relatie een eerlijke kans krijgt en dat petit met structuur zorgt dat ze haar grenzen bewaakt. Hopelijk houden jullie de weg vooruit vol!
Ik vind het heel dapper van je petit. Blijf inderdaad bij jezelf en ga je grenzen niet over en laat ook hij je grenzen niet overgaan. Maar trek wel een lijn... Je weet nu in ieder geval wat je moet doen mocht het nog fout gaan. Maar waarschijnlijk heb je door op deze manier te handelen een deurtje geopend en gaat het weer de goede kant op!!
Vooral mijn gevoel voor hem lijkt weer wat terug te komen nu door de verbetering in zijn houding en gedrag. Vandaar dat ik het nog even rustig aan bekijk. Hij heeft me vandaag ook gezegd dat hij zich rustiger voelt en anders en dat hij er echt mee bezig is het voor zichzelf en anderen te veranderen. Hij voelde zich vaak niet lekker. Vermoeid, bleek etc. Hij is altijd nogal hyper/druk en snel geirriteerd en daar heeft hij toch zelf ook last van blijkt nu. Hij moet ook voor zijn werk anders doen anders gaat het fout dus ja......Ik zie echt verbetering, heel duidelijk. Ik voel me ook lekkerder weer bij hem. Hij is minder opgefokt(opgejaagd) ook. Of het tijdelijk is weet ik natuurlijk niet dat zal ik wel zien. Ik snap het babado dat het dan al te laat is als je het moet gaan bijhouden, maar ik heb dat idee nu om dat te doen omdat het anders is nu en blijft het zo? Gaat het nog vooruit? Dat zie ik voor mezelf nog duidelijker als ik het noteer denk ik. Ik probeer het gewoon en we zien het wel.
voer eendjes geen oorlog!
Hallo,

Tsja klinkt ergens wel bekend...

Ik heb nu bijna 3 jaar een relatie, en ik weet het ook niet zo goed meer.

Ik mis ook de kriebels, en ik heb echt bijna tot geen zin meer in sex.

Snap er echt helemaal niks van, hij is lief, aantrekkelijk... maar ik "voel" het niet meer... terwijl ik ook niet zonder hem zou willen.

Hiervoor een relatie van 2 jaar gehad en dit nog nooit meegemaakt.. het was wel een heel ander soort relatie.. veel meer spanning, kwam ook wel omdat het een ongezonde relaties was met veel ruzies, niet samengewoond, dus die aantrekkingskracht was veel groter.

Nu is alles zo vertrouwd, zo veilig.... ik voel me echt heel afgevlakt... voel niks...

Weet ook niks zo goed of het dan over is of niet :(
quote:aaikie schreef op 24 januari 2009 @ 22:16:

Hiervoor een relatie van 2 jaar gehad en dit nog nooit meegemaakt.. het was wel een heel ander soort relatie.. veel meer spanning, kwam ook wel omdat het een ongezonde relaties was met veel ruzies, niet samengewoond, dus die aantrekkingskracht was veel groter.

Nu is alles zo vertrouwd, zo veilig.... ik voel me echt heel afgevlakt... voel niks...

Weet ook niks zo goed of het dan over is of niet :(

Hi Aaikie, een gedachte die door me heen schiet is dat je misschien ''gewend'' bent geraakt aan een dergelijke ongezonde relatie met spanning. Het daagt je ook uit; het is niet ''saai''. Het is een trigger, als je begrijpt wat ik bedoel. Een bekend patroon c.q. gevoel waar je je toch op een of andere manier comfortabel bij voelt.

Misschien helpt het om eens met een buitenstaander hierover te praten, zodat je dit ontrafelt. Waarom heb je die bepaalde spanning nodig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven