gewoon even flink de pest in

28-05-2009 17:00 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik moet gewoon even wat kwijt.

Sinds 4mnd heb ik een hele leuke relatie. Mijn vriend heeft een drukke baan en volgt nog een studie daarbij en ik werk in de zorg, dus werk onregelmatig. We zien elkaar vooral in het weekenden (met wat schuiven met mijn diensten)

Aankomend pinksterweekend ben ik eindelijk een lang weekend vrij, dus ik dacht om allemaal leuke dingen in het weekend te gaan doen.

Maar dan zegt hij opeens dat hij het weekend wil gebruiken voor het leren van een examen voor volgende week. Hij wist al ruim van te voren dat het examen eraan zat te komen, maar heeft het leren de hele tijd maar doorgeschoven.

Toen ik dat hoorde was ik boos en teleurgesteld. Ik weet dat hij moet leren en ik hoop ook dat hij het examen haalt, maar ik baal er gewoon van dat 'ons' weekend nu anders verloopt dan ik gepland had. Overdrijf ik nu of heb wel een beetje gelijk?
Mannen zijn rare wezens. Ik vind niet dat je overdrijft, maar daar denkt hij waarschijnlijk anders over..

Probeer me tegenwoordig niet teveel te storen aan zulke mannneacties en gewoon niet teveel plannen te maken tenzij dat ook echt zo is afgesproken! Scheelt mij een hoop frustratie en teleurstelling.
Zijn echt niet enkel mannenacties...ik stel zelf ook uit.
Ik snap je wel ,zeker omdat hij het al een tijdje weet en omdat jij vrij bent dat zal hij ook geweten hebben?

Hadden jullie van te voren besproken hoe jullie het pinkster weekend wilden gaan invullen?

Daar gaat het bij mij nog wel eens mis dan heb ik iets bedacht en ga ik er zonder iets te zeggen vanuit dat vriend ook geen andere plannen had.

Voorbeeld kinderen waren paar dagen bij opa en oma met hemelvaart ( vriend heeft eigen bedrijf) ik dacht lees dacht!!! leuk even samen iets leuks gaan doen.

Wat bleek vriend moest voor de zaak wat dingen afronden..teleurstelling.....maar puur omdat ik niks met hem had besproken.
Wist hij ook dat jij plannen had gemaakt voor het pinksterweekend?
Peas on earth!
Ja, je overdrijft.

Wees gewoon begripvol, steun hem met zijn studie. Je zou toch hopen dat hij voor jou hetzelfde deed als jij in die situatie zat?

Een beetje begrip opbrengen voor de ander garandeert eerder dat je lang samen blijft dan op dit soort situaties boos en teleurgesteld reageren.
Mannen zijn heel simpel als je doorhebt dat je gewoon moet zeggen wat je wilt. Je zegt dat je 'dacht' allerlei leuke dingen te kunnen doen in het pinksterweekend. Je moet niet denken, je moet doen!
Wat doet het er nou toe of je gelijk hebt?

Dat veranderd toch helemaal niks aan het feit dat hij moet leren? Doe iets leuks zonder hem, en maak samen plannen voor na het examen. Waarschijnlijk kan hij er dan ook meer ontspannen van genieten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Hij wist dat ik vrij had en we hadden ook wat dingen gepland, maar of dat nu nog door gaat is nog de vraag.
uit je OP maak ik op, dat jij van alles dacht, maar het dus niet besproken hebt, je kunt hem dus ook niks kwalijk nemen.

en je zegt dat "ons" weekend nu anders loopt dan je verwacht had, nee jou weekend verloopt anders dan dat jij bedacht had.

voor de rest ben ik het eens met robo.

wat je nog kan doen, is bespreken of je toch nog iets gezelligs kan doen met hem aankomend pinksterweekend, zo niet ga dan plannen voor jezelf maken.
toen ik mijn bericht schreef was jou bericht nog niet verschenen, ik ben dus mosterd!
quote:Digitalis schreef op 28 mei 2009 @ 17:04:

Zijn echt niet enkel mannenacties...ik stel zelf ook uit.Ja ook vrouwen kunnen het doen, maar over het algemeen is het de laksheid/denkwijze van mannen (mijn mening)..
Pff hoe vaak ik niet op tijd begonnen ben met leren. Ik neem aan dat je het ook belangrijk vind dat hij zijn examen haalt. Laat hem dan op zijn manier leren. Er zijn legio mensen die pas op het laatst kunnen doorwerken met leren mijzelf incluus. Ik snap dat het frustrerend is zeker omdat je zelf nu ook niet zo veel en gemakkelijk vrij hebt. Misschien kun je met hem afspreken dat hij overdag leert zodat jullie 's avonds iets leuks kunnen doen?
Kom op je overdrijft! 4 maanden samen en nu al moeilijk doen over een weekend?

Als ik volgende week examen heb ga ik het weekend ervoor ook niet iets leuks doen, maar blokken. Je wilt toch zo goed mogelijk voorbereid zijn.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Wat een vrouwenactie om iets (in jouw hoofdje alleen) te plannen en je vriend daarvan niet op de hoogte te stellen...
quote:Fje1981 wrote on 28 May 2009 @ 17:14:

[...]

Ja ook vrouwen kunnen het doen, maar over het algemeen is het de laksheid/denkwijze van mannen (mijn mening)..Jij denkt zeker ook dat er geen oorlog zou zijn als de vrouwen het voor het zeggen hadden?...
quote:Ligeia schreef op 28 mei 2009 @ 17:25:

Wat een vrouwenactie om iets (in jouw hoofdje alleen) te plannen en je vriend daarvan niet op de hoogte te stellen...Tis echt een typische vrouwenactie, heel erg herkenbaar, maar je moet jezelf daartegen beschermen. Wees duidelijk tegen je vriend over afspraken en stel je niet te afhankelijk op! (is mijn advies)
hij hoeft toch niet 24 uur per dag te leren. dus als hij nou overdag leert en jullie spreken savonds af?
Stel je niet aan. Examens zijn hartstikke belangrijk, logisch dat hij een lang pinksterweekend hiervoor gebruikt. Misschien kunnen jullie gezellig een avondje wat afspreken maar dat hij deze tijd verder aan zijn studie besteedt vind ik niet meer dan logisch. En helemaal als hij er ook nog een drukke baan naast heeft.

Persoonlijk zou ik 's ochtends vroeg naar hem toegaan met een lekker vers ontbijtje, koffie voor hem zetten, een half uurtje gezellig doen en dan de deur achter me dichttrekken met de mededeling: "Succes lieverd!" En daarna lekker met vriendinnen afspreken. Ik denk dat je vriend dat een stuk meer zal waarderen dan wanneer zijn vriendin (van 4 maanden), begint te zeuren dat ze plannen had voor dit weekend.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Jij denkt zeker ook dat er geen oorlog zou zijn als de vrouwen het voor het zeggen hadden?... :smile:[/quote]

Neehoor alsjeblieft niet zeg wordt het een saaie boel, alhoewel... wel lekker rustig (oorlog in relationele sfeer dan, geen echte oorlog)
Een examen moet je een paar dagen van te voren leren, anders ben je 't alweer vergeten. Wat heeft leren voor zin 2 weken van te voren?
quote:Fje1981 wrote on 28 May 2009 @ 17:26:

[...]

Tis echt een typische vrouwenactie, heel erg herkenbaar, maar je moet jezelf daartegen beschermen. Wees duidelijk tegen je vriend over afspraken en stel je niet te afhankelijk op! (is mijn advies)En laat hem dan meteen ook maar weten dat ook jíj wel eens bovenop mag!...
Zelf wat anders leuks gaan doen. Hij zal 's avonds toch wel tijd voor je hebben. Hij hoeft ook niet de hele dag te leren. Wees blij met een vent die wat van de toekomst wil maken!
Mijn ervaring is ook dat je er niet vanuit moet gaan dat je een weekend samen hebt, maar dat je dit moet bespreken, in dat geval had je het hem meer kwalijk kunnen nemen dan nu. Wist hij veel dat jij het weekend voor jullie samen wilde.
Net 4 maanden samen en jij wilt nu al zijn tijd voor hem gaan inplannen? Oei, dat gaat gegarandeert mis!

Steun hem in zijn studie en keuzes of zoek een andere leukerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven