Gewoon, lekker relativeren! (II)

02-09-2009 11:37 3113 berichten
Alle reacties Link kopieren
JEEJ Kymm :-D

Ik heb vanmorgen laatste bericht gepost op het * oude* topic en las later het bericht van viva angel...

bedacht me dat ik maar even zou wachten wanneer je het nieuwe topic ging openen

Hoe is het met je ? Heb je nog een beetje kunnen slapen?

of was je vooral in gedachten met het smsje ??
Ach lieve Kym, realiseer je dat het tegenovergestelde van jou iemand is die zo onzeker is van zichzelf en daarom maar geen stap doet? Stilstaan is achteruit gaan. Het maakt niet uit wat voor stap je zet, je komt altijd verder dan bij verstarring.

Ik vind je gewoon stoer. Ik wilde ook reizen en een tijd in het buitenland wonen, maar helaas toen had mijn conservatieve, pessimistische en zonder zelfvertrouwen ik de overhand. Aan de ene kant heb ik spijt van dat ik niet eerder mijn grenzen heb kunnen/willen opzoeken en versteld doen staan van mijn eigen kunnen en flexibiliteit. Aan de andere kant begint dat nu voor mij en ben ik stap voor stap dingen aan het doen, die voor mij doen onwaarschijnlijk zijn.

Tja wat betreft SJ kom je wat onzeker over, maar is dat niet een fase waar we allemaal eens doorheen moeten gaan? De één leert de les op haar 16e, de ander op haar 27e en anderen pas op hun 68e. Als ik je een tip mag geven. Leef je eigen leven!! Maakt SJ niet het centrum van je leven, maar jezelf. Het zou jammer zijn als je straks 100 bent, dat je spijt hebt dat je je leven hebt laten leiden door/voor een ander. Maar het kan ook erger, sommige mensen maken zelfs dingen het centrum van hun leven,. Per se in een BMW rijden, per se in het Gooi willen wonen, etc. Leef je eigen leven lieve Kym en ga vrijdag gewoon naar die borrel.
Sum, turen naar beeldscherm mob kan prettiger gemaakt worden door een mooie afbeelding van een naakte Brad Pitt als achtergrond te plaatsen
Hm ja Pom.

Wilde met mijn laatste stukje niet zozeer mijn onzekerheid omtrent SJ laten blijken (want ik denk dat zoals ik die nu voel, het nog vrij gezond is in dit stadium), maar vooral de onzekerheid over mijn toekomst en visie op mijn leven.

En oh, die borrel is vandaag he, niet vrijdag!
Waar ben je onzeker over? Je hoeft nu toch nog geen radicale beslissingen te nemen???

Mensen in Nld zijn bezorgd. Natuurlijk zou ik ook zijn als iemand die mij dierbaar is na amper 3 weken al over nadenkt dat ze wil verhuizen naar Libanon en ik weet niks van de persoon in kwestie. Ik denk als je in Nld bent, je ouders en vrienden zien hoezeer je straalt door SJ, dat je waarschijnlijk door je verblijf in Nld nog meer gegroeid bent als persoonlijkheid en dat je gelukkig bent, dat zij dan hun wantrouwen iets minderen (al zal dit pas helemaal weg gehaald kunnen worden als ze SJ leren kennen). Geef mensen ook de tijd om hun beeld bij te stellen, aan het idee te wennen dat jij je eigen leven hebt/leidt en dat jouw keuzes niet overeen hoeft te komen met wat zij voor ogen hadden. Vergeet niet dat het menselijk is om dingen heel voorspelbaar te willen hebben en dat onvoorspelbare komt nogal rauw op hun dak .

Wat betreft SJ, ik ben ermee eens dat je onzekerheid deels te maken heeft met de fase en situatie waarin je zit. Maar of deze vorm gezond is? Nee daar ben ik absoluut niet mee eens. Maar ja zoals eerder gezegd iedereen zal eens door die fase moeten. Ik heb het zelf ook pas heel recent achter de rug met MI en zie nu pas in hoe ongezond mijn houding was.
Hah, natuurlijk verkondig ik niet aan NL dat ik fantaseer over emigraties e.d Pom! Ze weten alleen dat ik een beetje verliefd ben. That's it. Maar het feit dat hij Libanees is maakt al direct dat mensen er niet blij mee zijn. En dat ergert me.

Oh en ik vind mijn gevoel wel gezond geloof ik. Want als ik dat niet heb, dan zit het ook niet goed.
Tjah dat bange zijn voor het onbekende houd je toch niet tegen. Ik ben 32 en als ik aan mijn ouders vertel dat ik verliefd ben geworden op een Bulgaar of uit een ander Oostblokland, reken maar dat mijn ouders dan ook erg sceptisch zijn. Aan de andere bij elke man zijn ze tot nu toe heel sceptisch en kritisch geweest, zelfs bij mijn ex (keurige Fries, retegoede baan, mooie vent om ook te zien, slim, grappig, wereldwijs, etc.). Voor ouders blijf je toch hun kleine prinsesje en die willen ze behoeden dat haar hartje wordt bezeerd. Jouw ouders hebben het idee van "Oei Arabier, onderdrukking van de vrouw, wil enkel een Nlds paspoort". Mijn ouders hebben zoiets van "Oei waarom kiest zo'n gesjeesde Hollandse man nou voor een Surinaams vrouw, waarschijnlijk wil hij alleen maar een keer een donkere uitproberen". Tja....

Ook al heb je thuis enkel verteld dat je een beetje verliefd bent, mensen gaan meteen uit van dat je wilt trouwen, uit Nld vertrekt, etc. en moeten wennen aan dat idee. Geef ze ook die kans om te wennen. En niet vergeten juist in een moeilijke periode willen mensen dat het bij hetzelfde blijft, vooral geen veranderingen. Dit betekent niet dat jij je maar moet aanpassen, maar je kan wel rekening houden met en je voorbereiden hoe je het aan hen duidelijk gaat maken dat met SJ voor jou wel serieus mag worden. Maar goed, jij kent je dierbaren het best en je weet heus wel hoe je met hen om kan gaan in deze.
En overigens begrijp ik je heel goed, dat het ergert. Waarom kunnen dingen nou niet eens een keer makkelijk gaan?
Nogmaals Pom, ik weet dat je het goed bedoelt, maar mijn onzekerheid is niet alleen gebaseerd op SJ, maar ik bedoelde het in het algemeen.

Kort gezegd ben ik er bang voor dat ik niet meer in NL wil zijn als het zover is. Niet om SJ, maar gewoon, omdat ik er klaar mee ben en mijn missie hier me dat duidelijk maakt.
Zeg dames moeten jullie niet werken????
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 28 september 2009 @ 16:22:

Zeg dames moeten jullie niet werken????

Jawel Sum.

Sstt!
Ooooh dan is het mij nu duidelijk, dat je überhaupt denkt om ergens anders te wonen. Tja lastig. Ik heb voor mijzelf besloten dat ik 2 jaar in het buitenland ga wonen, maakt niet uit waar want ik vermaak mij wel. Dus nu ben ik aan het solliciteren enkel op banen in het buitenland, ik zie wel wat op mijn pad komt.
Ojaa Pom?

Waarom het buitenland? En waarom twee jaar? En aan welke landen denk je?

Ik denk dat ik de komende jaren 'gewoon' voor NGO's blijf werken.
- 2 jaar, omdat het te overzien is (langer kan altijd nog). Uiteindelijk wil ik terug naar Nld om te settelen (tenzij ik een leukerd tegenkom en we beide over eens zijn dat we ons geluk ook in een ander land kunnen hebben).

- 2 jaar, omdat je dan echt geïntegreerd raakt in een land, Met 1 jaar kan dat ook wel, maar met jaar 2 jaar nog meer is mijn simpele redenering.

- buitenland, omdat ik op één of andere manier mij ertoe kan zetten om dan juist uitgesproken, moediger te zijn. In Nld blijf ik toch meer in mijn veilige comfortzonekringetje rouleren.

- buitenland, komt ook een beetje van een fantasie die ik met mijn ex had. We zouden in 1 jaar de 6x2 reis maken. 6 Steden telkens 2 maanden aandoen en dan niet met vakantie zijn, maar echt deelnemen aan het leven aldaar en gewoon gaan werken (bijvoorbeeld in de horeca)

- buitenland, ik denk dat het ook goed is voor mijn vorming en ik wil uiteindelijk kinderen. Mijn ouders zijn behoorlijk bereisd en ik merk dat dit een ontzettende voorsprong heeft gegeven in mijn opvoeding. Ondanks dat ik zelf niet zoveel heb gereisd als mijn ouders merk ik wel dat ik flexibeler, toleranter en minder wereldvreemd was dan toen mijn klasgenoten. Dat wil ik mijn kinderen ook meegeven.
Klinkt als een weloverwogen plan Pom, wat goed! Ben ervan overtuigd dat het heel belangrijk is om zulke dromen waar te maken. Precies wat je zegt: het is zo goed voor je zelfontwikkeling.

Denk je dat je wat kunt vinden op werkgebied, tussen de vacatures waar je kijkt?
Humm ik denk op mijn vakgebied niet helemaal, maar ik ben flexibel en laat steeds meer mijn luxestandaarden los. Ik kan me ook wel voorstellen dat ik gewoon in de horeca ga werken.

Weet je Kym, het is niet dat ik je SJ misgun of datgene tussen jullie veroordeel. Ik reageer enkel vanuit mijn eigen referentiekader, dat is dat ik altijd in lange relaties heb gezeten en daardoor nu het gevoel heb dat ik bepaalde dingen heb gemist (met name in mijn zelfontwikkeling, want in een relatie beïnvloedt je elkaar op alle niveaus en leer je minder over jezelf dan wanneer je enkel op jezelf bent aangewezen). Natuurlijk is mijn situatie niet van toepassing op dat van jou, alleen zou ik mijzelf voor de kop kunnen slaan als ik jou niet heb verteld om te waken je eigen leven te leiden omdat ik weet dat het ook te snel naar de kant op kan slaan dat je jezelf gaat vergeten. Dat is de reden waarom ik misschien kritisch overkomt.
Hm nee Pom, ik vind je niet te kritisch overkomen naar me, helemaal niet. Het is duidelijk.

Alleen ik vind dat ik mijn eigen leven behoorlijk kan leiden en leid. Kijk nu, ik heb mijn vaderland gedag gezegd voor onbepaalde tijd. Ik doe wat ik wil, waar ik blij van word.

Ik heb al vier jaar geen vaste relatie en vind dat prima ook. Heb ontzettend veel (over mezelf) geleerd de laatste jaren en kan trots zijn op wie ik ben.

Ik ben dan ook niet zo gecharmeerd van relaties, hoor. Heb ze liever niet zelfs. Omdat het me vaak belemmert en me laat wiebelen.

Dat ik zo hard voor iemand val van een andere cultuur verbaast me niets.
Hey dames..

Julie waren op dreef met zijn tweetjes vandaag, wijze teksten hoor over en weer ..

Pom wat een goed idee van je ,2 jaar naar het buitenland.

Is ook iets wat ik nog steeds heel graag zou willen doen , moet alleen kijken of ik dat finincieel allemaal kan rondbreien...

Ik heb vandaag heerlijk gegegluurd naar mn lekkere te jonge collega,en merk dat ik echt echt echt behoefte heb aan sex..allerlei fantasieen kwamen er naar boven , ( heftige sex in het magazijn boven terwijl de rest werkt.. dat soort fantasieen )

En kym wat lekker toch dat het allemaal leuk gaat zo met SJ.

Alweer een nieuwe date in de planning staan ??

Ik heb dat ook , ik wil het liefst gelijk na einde date , weer weten wanneer ik die ander dan weer zie.. Volgens mij is dat echt een vrouwen ding hoor, ik hoor mannen daar nooit over.

Ik heb het wel eens aan een vriend gevraagd , van "en wanneer zien jullie elkaar weer? ", en hij heel droog"oh we zien wel ,ergens deze week"en ja hij was echt wel gek op dat meisje dus het was geen gebrek aan interresse ....

Nouja meisjes ik ga mijn hardloop schoenen weer aantrekken, en even een rondje door het park hollen....

Tot later
Tsssssssssssssk, werken noemen ze dat

Zo Sum ook weer in de casa, en nog steeds nog net geen hartkloppingen van het feit dat ik NOG steeds niets gehoord heb!

Pom, wat klinkt dat als een goed idee zeg, 2 jaar naar het buitenland.

Gekke is ik heb dat helemaal niet meer

Heb wel altijd lange reizen gemaakt (1 a 2 maanden) maar geniet juist nu zo van het hebben van een superplekje hier in Nederland.

Kym, zie je echt op tegen het naar huis gaan?

Klinkt het heel gek als ik dan zeg...dan ga je toch niet?

Gaat goed hè tussen jou en SJ.

Echt ZO leuk om te horen.

Kan me dan weer wel van de familie voorstellen dat ze het er wat moeilijker mee hebben hoor.

Tis toch dochterlief waar het om gaat

Ik bedoel al kom ik met een oerdegelijke man thuis...dan nog zal paps het niet goed genoeg vinden

Gek hè, lees dat Stroll dus ook graag die bevestiging van een vervolgdate nodig heeft.

Waar zou dat toch vandaan komen?

Toch een soort van controle houden denk ik.

Zal ik nou wel, of zou ik nou niet smssen...en zo ja...wat dan?

gatverdegatver, ik haat dit gevoel!!!
Gewoon smsen hoor .. als jij daar behoefte aan hebt vind ik dat dat moet kunnen...

Waar hebben jullie het als laatste over gehad? ik bedoel wat heb jij dan als laatste naar hem gestuurd?

En tja die bevestiging ?? geen idee , misschien onbewust onzekerheid ? ( bij mij wel hoor )
Oh!

SJ smste al! Hij wacht op me.

Maar probleem is dat ik nu nog niet weg kan. Even wachten dus nog..

Sum, je zit je gewoon keihard in te houden! Vanuit strategisch oogpunt, of wat? Zo niet, sms dan toch lekker joh!
Nou ja, ik zit me in te houden omdat ik A) niet precies weet wat ik moet smssen zonder daar een verkapte uitnodiging in te verwerken, en B) ik heb hem gisteravond laat ook een sms gestuurd.

beetje in dezelfde stijl als die de hele tijd al op en neer gaat

Eten was lekker, nu lekker slapen.

Jij slaapt vast al, sweet dreams en een dikke kus (zoiets)

Das een beetje de pest met dat hele smssen (en neem me ook elke keer voor dat vooral NIET te doen)

het wordt vaal zo nietszeggend....

*edit*

bedenk ook nog een C)

Ik wil niet al te happig overkomen

iets met mannen en jagen en zo....
Leuk leuk leuk....weer een SJ date in de planning!
Hmmmm snap het Sum. Vooral die C. Maar ja! Jij zit je ondertussen wel half op te vreten.

Enne, wat is de optie van gewoon bellen eigenlijk?

Best spontaan!
Hahha wat herkenbaar ............. en nu ben ik echt weg ...

Zit al een half uur klaar in mn sportooutfit maar kom maar niet van die bank af..

tot straks
Ladies, ben me aan het opmaken voor Grey's Anatomy en heb een besluit genomen. Ik ga nu echt forumminderen!!! Toppunt was natuurlijk vanmiddag, maar het kan ook eigenlijk niet zo meer. Ik ben veels te druk bezig met lezen en afwachten op een bericht (ik lijk wel een bakvis die verliefd is). Hoe weet ik nog niet, moet nog even de juiste modus vinden in dat forummen, maar ik wil nu alvast de afspraak maken, dat als jullie mij tussen 9.00 en 17.00 uur hier betrappen dat jullie dan mij als de sodemieter op mijn donder geven!!!

@Sum al wat gehoord van de Rotterdammert? ik ben nog steeds onverstoord aan het smssen. Begin alleen een beetje de zenuwen te krijgen voor morgen. Er worden natuurlijk wel hele hoge verwachtingen uitgesproken, wat als het nou tegenvalt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven