Gewoon, lekker relativeren!

13-08-2009 00:04 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Briljant,gewoonweg briljant!!

Ik zal het spits afbijten

Ik heb een date vrijdag en ik weet op voorhand al dat dit een drama gaat worden.....

Tis een gedownload typje heeft alle eigenschappen waar ik blind voor ga, dus je raadt het al...

fout met looplichtjes om zijn hoofd geschreven
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Veel plezier Stroller!
Is een man met rossig haar leuk...

*gelooft zelf eigenlijk van wel*

besluit geen nieuw abb, meer af te sluiten als deze op is...

Tis wel geen FB of haaives maar toch wel leuk!

Denk dat het broekkie een standje heeft gekregen van zijn moeder,,die heb ik al een paar dagen niet voorbij zien fietsen
Hmmm... tja ik val nou eenmaal niet zo erg op blank, dus mij moet je het niet vragen.

Ik vergeet dat RP steeds joh, heb alweer in geen eeuwen ingelogd.

Jongens, óf je krijgt het koud van vasten, óf ik word ziek.

Zit me toch een partijtje te rillen hier...

Ik heb een uitnodiging om ergens te komen eten vanavond!

Al een paar dagen zeg ik, als het gesprek op vasten komt, dat ik dat ga doen maar het liefst samen met mensen het vasten verbreek.

Nu hebben meerdere mensen aangeboden mij uit te nodigen, maar hoofdzakelijk mensen waar ik niet zo op zit te wachten...

Gister zei een (ex)client dat ik wel bij zijn familie mag komen eten, maar dat aanbod nam ik niet echt serieus.

Meestal willen die gasten mij ook niet meenemen naar huis, want ja, een jongen die een meisje meeneemt...

Nou belt ie net, blijkt ie het al aan zijn moeder te hebben gevraagd (moeder en ik kennen elkaar van groeten op straat) en ik ben welkom!

En hij zou het toch wel heel leuk vinden als ik zou komen, het liefst ruim voor etenstijd.

Poeh, vind het een beetje spannend.

Ten eerste omdat ik een beetje wiebelig ben nu, ten tweede omdat ik nog nooit heb gegeten bij een Marokkaanse familie, ten derde omdat ik verder niemand ken daar (2 andere broers die ik ken zitten vast), ten vierde omdat ik eehh... eigenlijk hulpverlener ben, haha!

Vraag me af wat ik aan zal doen...

Heb trouwens op de markt een hele leuke jurk gekocht voor naar de moskee morgen, moet ik straks even passen.
Hmmm....ik weet niet zo goed wat de gewoontes zijn in een Marokkaanse familie.

Is het normaal dat je "bijna"vreemden uitnodigt voor het eten, of denk je dat die cliënt er bijbedoelingen bij heeft?

Ik weet wel dat je graag het vasten verbreekt met mensen om je heen, maar zou je dat niet liever doen met mensen die je wat beter kent?

EN daar komt bij dat je een beetje wiebelig bent

(kan best komen van het niet eten trouwens)

Ik lees TE weinig enthousiasme om vol overgave tegen je te zeggen...FRIZZ...DOEN!
Nee hij heeft geen bijbedoelingen.

Het is normaal om mensen uit te nodigen om bij je te komen eten, ook als je ze niet zo goed kent.

Zéker met de Ramadan is dat normaal, het is namelijk juist goed om je eten met anderen te delen.

Alleen, meestal gebeurt dat onder Marokkanen onderling.

Dit is juist een eer.

En het is ook wel juist mijn ding eigenlijk...

Niet voor niks nog steeds spijt dat ik geen antropoloog ben geworden!

Ik ga het sowieso doen hoor Sum, heb het al beloofd.

Heb er ook zin in, alleen een beetje spannend!
Hi!

Eh, eten bij een ex-client Frizz? Kweet niet hoor, maar is dat nu wel zo verstandig? (daar bestaan ook wetten over he, dus misschien moet je ook een klein beetje oppassen).

Snoepjes van de week te vinden op Hyves? Ik kijk ook even!
Bij mijn soort werk is worden uitgenodigd voor het eten juist zo'n beetje het hoogst haalbare.

Het enige is dat ik wél nog dingen doe voor deze client (in samenspraak met andere organisaties), maar dat doe buiten mijn productie om, omdat hij eigenlijk te oud is.

Niks wetten dus, allemaal gewoon te verantwoorden.
Oja, snoepjes. Ik heb er ook 1 op Hyves. Ken 'm van 't stappen thuis en heb 'm vorige week toegevoegd. Want what the hack: ik zit toch heul ver en veilig weg!
Hahahahaha ja zoals ik dat dus had met die in de USA.
Godsakkes. Als je 't over de duvel hebt: snoepje is ineens op msn en spreekt me aan. Schrik me kapot!

Maare., Frizz, geen reactie op mijn opmerking over je ex-clienten-bezoek..?
Hahahahahahhaa keep it cool Kym!

Jawel joh, het staat in die post erboven!
Wie wie wie Kym....is wel toe aan een weekendhapje

En zat idd ook al te denken aan clienten en wetten en zo...
Nou, ik zei dat Frizz, want in de GGZ is het in de meeste gevallen zo dat je een jaar na jouw of zijn ontslag (van client) geen privecontact mag hebben.

Maar goed, zo te lezen valt het allemaal wel te verantwoorden.

Ik ben er altijd erg voorzichtig mee. Of naja, sterker nog: clienten komen gewoon niet voor in mijn priveleven.
Hier is ie!quote:frizzy schreef op 28 augustus 2009 @ 18:30:

Bij mijn soort werk is worden uitgenodigd voor het eten juist zo'n beetje het hoogst haalbare.

Het enige is dat ik wél nog dingen doe voor deze client (in samenspraak met andere organisaties), maar dat doe buiten mijn productie om, omdat hij eigenlijk te oud is.

Niks wetten dus, allemaal gewoon te verantwoorden.
Gatverredamme, wat ik al dacht: zo'n playerachtig type.

"Nou, ik moet gaan, spreek je later nog wel".

hij: "wie weet :-)"

(ik wil zo'n fronzende smiley plaatsen, maar die bestaat niet bij Viva. Stom!)
MAAR WIE IS HET NOU KYM???

*klink ik al heul hopeloos*

Wil gewoon mooie mannen kijken
*gaat dan maar calorie verantwoord koken*

Deze bedoel je Kym:
In de meeste GGZ-instellingen mag je uberhaubt geen contact hebben in prive-tijd.

In mijn werk is prive-tijd een ruim begrip, ik mag helemaal zelf bepalen wanneer ik werk.

Verder mag ik vrij veel doen in het belang van clienten, mits ik geen seks met ze heb.

Ook is het zo dat mijn werk buurtgericht is.

Ik ken dus zo'n beetje alle jongeren (en een hoop wel tot een jaar of 30) en ook veel buurtbewoners in een bepaald stadsdeel, en omdat ik ze dáár opzoek waar zij zich bevinden, is het contact heel anders dan binnen een instelling zelf.

Daarnaast zijn er ook bijvoorbeeld kampen en feestjes waar we elkaar tegenkomen.

In het begin moest ik heel erg wennen (kom vanuit de GGZ), nu vind ik het heerlijk.

Ik heb bij wijze van spreken veel meer de rol van een wijze grote zus, dan die van belerende hulpverlener.

Dat komt ook wel doordat alle hulpverlening die ik bied vrijwillig is, en ze dus nooit iets van mij MOETEN.
Ojaaa, nu snap ik het ook beter. En ja, natuurlijk heb je gelijk Frizz. Je moet in hun systeem terecht zien te komen!

Leuk, leuk trouwens!

Maare, hoe kom je aan die smiley ja?

Enne, tja, wie is het. Begint met M en staat met een groepje op de foto en dan de euh...de eerste.

Je zult je kapot lachen, want het zijn echt kinders om te zien. Maar in 't echt heeft ie dus echt iets geils. Echt echt waar.
Ben weg. Socializen! Bye tot later!
Precies.

Het grappige is, in mijn (inmiddels voormalig) werkgebied zijn er hulpverleners die in gezamelijke overleggen klagen dat ouders ze niet willen spreken, jongeren ze ontwijken enz.

Dat gaat altijd over opgelegde hulpverlening.

Ik benader ze juist via een heel andere weg, en 'hang' gewoon met ze op straat, in coffeeshops, jongerencentra enz.

Ik ken dus hun gehele vrijetijdsbesteding.

En dat werkt. Ik word vertrouwd. En mag nu dus komen eten!
Die smiley mijn lieve Kym staat gewoon tussen de smileys in het smiley vakje (zo ongeveer halverwege)

Frizz, dan gewoon lekker gaan, genieten en lekker eten!

ben je nog wiebelig trouwens?

Ik duik ook even off line, zo met vriendinnetje aan de koffie met brownies
aaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....wat een poepies

maar die zijn wel HEUL jong zeg!!!

Gaat maar mooie mannen googlen!
Ik ben wiebelig maar vrolijk! Mag bijna eten!

Spring nu op de fiets naar mijn afspraak.

Fijne avond girls!
Frizz! Leuk, succes en eet smakelijk!

En Sum, verrassend genoeg zijn de kinders toch van mijn leeftijd. Ze ogen stukken jonger he?

Ik was net even wat drinken en smste WS of ie ook even aan wilde schuiven. Geen reactie. En toen moest ik weer gaan en belde ik hem dat ik weer ging en toen bleek dat ie mijn smsje nog niet gelezen had. Jammer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven