Gillend gek van schoonmoeder!

13-10-2010 21:45 54 berichten
Gek word ik van mijn schoonmoeder. Verhalen zat maar nu gaat het erom dat ze jaloers is op schoonvader (gescheiden, al jaren, moeizaam contact tussen die 2)

Vandaag heeft mijn man een stamceltransplantatie gehad. Deze cellen heeft hij van zijn broer. Omdat hij donor is wilde hij graag bij de transplantatie zijn en mijn man wilde mij er ook bij.

Schijnbaar had zwager gevraagd aan hun vader of hij hem wilde brengen en die besloot te blijven. Dit wisten wij dus niet van tevoren en vinden het eigenlijk ook helemaal niet nodig!!!

Nu belde ze net op naar mijn man. Ze was erachter gekomen dat haar ex erbij had gezeten en stelde gelijk vragen aan mijn man als: wat beteken ik voor je? Hoe zie jij mij? Sluit jij mij bewust zo buiten? Wat heb ik jullie ooit fout gedaan.

Ik bedoel hoe ziekelijk jaloers ben je en hoe triest ben je als je je zoon lastig valt met zulke vragen op zo'n dag!?!

Gek gek gek word ik van haar en haar zielige gedoe. Ze weet elke dag en gebeurtenis wel om haar te laten draaien.
Alle reacties Link kopieren
He bah Ibi. Ik lees je topic wel eens mee, en kan me voorstellen dat je daar helemaal niet op zit te wachten op zo'n dag.
misschien voelt ze zich schuldig omdat ze haar zonnen die scheiding heeft 'aan gedaan' ?

ik zeg maar wat, ik ken haar verder niet natuurlijk.

voor t zelfde geld is ze gewoon aandachtsgeil, en negatieve aandacht is ook aandacht...
Ibi ik ben een trouwe meelezer op het topic over je man maar reageer nooit.

Wat enorm rot dat je schoonmoeder juist nu je man iedereen om zich heen nodig heeft zo'n drama maakt.

Hebben jullie je frustratie ook naar haar geuit en aangegeven dat het nu om je man en niet om haar draait?

Sterkte met je man!!
Tja niet echt een tactisch moment om jou daar nu mee lastig te vallen

Maar ik snap wel dat zij ook uit haar doen is in deze situatie. En eigenlijk snap ik ook wel dat het moeilijk is dat een deel van de familie in het ziekenhuis aanwezig geweest is maar zij niet.

(Dit is geen verwijt hoor, snap dat zo min mogelijk mensen erbij moeten zijn, maar ik kan het me van haar kant voorstellen).

Probeer het langs je heen te laten gaan. Jij kunt er niks aan doen en je hebt genoeg aan je hoofd.

(ik ga even naar je andere topic)
Nee dat is het niet lotje want de scheiding was niet haar schuld. Hij is vreemd gegaan en bij haar weg gegaan. Dus nee schuldig voelt ze zich niet. (maar geeft wel regelmatig aan dat schoonvader zich zo wel moet voelen)
"als je je zoon lastig valt met zulke vragen op zo'n dag!?!"

Dit is wat ik precies zo tegen haar gezegd had. Is ze nou helemaal van de pot gerukt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:bootjuh schreef op 13 oktober 2010 @ 21:50:

Ibi ik ben een trouwe meelezer op het topic over je man maar reageer nooit.

Wat enorm rot dat je schoonmoeder juist nu je man iedereen om zich heen nodig heeft zo'n drama maakt.

Hebben jullie je frustratie ook naar haar geuit en aangegeven dat het nu om je man en niet om haar draait?

Sterkte met je man!! Nee ik was er niet bij maar zit nu op mijn handen om haar te bellen en haar te vragen wat haar bezield maar dan op een tactische manier.
echt IBI bij een ander zou ik zeggen: get in line.

Maar dit is echt niet normaal, om jullie zo lastig te vallen op deze dag, haarzelf op de voorgrond te zetten.

egocentrisch noem je dat denk.

(is alles goed gegaan?)
Volgende keer zeggen "Ik heb een beetje moeite met je vraag. Wij zijn eigenlijk alleen maar bezig met het herstel/de genezing van [mans naam]. Het kan zijn dat sommige dingen die gebeuren onhandig overkomen maar niets is persoonlijk bedoelt. Dingen lopen zoals ze lopen, wij hebben niet alles in eigen hand. Gesprekken daarover kunnen we er nu eigenlijk niet zo goed bij hebben". En dan gelijk vragen "staan de bloemen nog mooi?" of een ander koetjes-kalfjes onderwerp, zodat ze ook niet door kan gaan over het onderwerp.
ach meissie, net alsof je dat er nog bij kan gebruiken! Ik kan me voorstellen dat je daar dus helemaal niet op zit te wachten, Laat haar gaan, niet op reageren (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk) aangeven dat jullie dit er op dit moment niet bij kunnen hebben! Ontzettend kinderachtig om dit op zo'n dag te doen, trouwens om dit zowiezo te doen, het lijkt wel of je man een soort van moet kiezen tussen haar en zijn vader ontzettend dom natuurlijk want op zo'n manier bereikt ze het tegenovergestelde!! meissie ik volg je topic en ik vind jullie echt kanjers, ik hoop dat er spoedig betere tijden komen (zonder een zeurende schoonmoeder ) voor jullie beiden
Wat tactloos en ego"istisch van je schoonmoeder. Heb een beeld van haar dat ze zichzelf erg belangrijk vindt en erg in het middelpunt wil staan. Ik schrijf mee op je andere topic en in deze situatie van vandaag is het meer, meer dan ongepast en onbeschoft om zo te reageren.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Niet bellen hoor. Dat kost je nog meer energie. Laat maar gaan.

Kan je zwager niet even met haar 'bezig' gaan?
Zoals het er nu naar uit ziet is alles idd. goed gegaan Jala.

Vlinder, dat is een goed idee. Nadeel is dat ze altijd HIH belt en hij weet zulke dingen niet zo mooi te zeggen en belt vervolgens in paniek naar mij op. Ga het hem wel voorstellen trouwens.
Waarschijnlijk is het gewoon een onhandige uiting van de onmacht die ze voelt.
Zwager kan helaas ook niet tegen haar op. Merk dat het er even over hebben hier al wat helpt en ik minder de drang krijg om te bellen. Want zoals Moon al aangeeft is dat zonde van mijn energie. Maar dan denk ik aan het energielevel van HIH en die heeft dat gesprek wel aan moeten gaan.
Nou ja zeg. Wat egoïstisch van je schoonmoeder. Bah, bah, bah! En ik zou het haar zeggen ook. Jullie hebben al genoeg ellende. Ik hoop dat de transplantatie goed gelukt is!

Ik vind je een hele sterke vrouw!
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 13 oktober 2010 @ 21:58:

Zoals het er nu naar uit ziet is alles idd. goed gegaan Jala.

Vlinder, dat is een goed idee. Nadeel is dat ze altijd HIH belt en hij weet zulke dingen niet zo mooi te zeggen en belt vervolgens in paniek naar mij op. Ga het hem wel voorstellen trouwens.

Jij kan ook bellen om zoiets te zeggen natuurlijk. Een niet soepel lopende relatie met je schoonmoeder kost je waarschijnlijk meer energie dan een belletje.

Ik volg je topic niet, maar iets zegt me dat je wel voor zwaardere vuren hebt gestaan. Stamceltransplantatie doet mij denken aan leukemie namelijk. Heb mijn neefje verloren eraan, binnen een dag.
als het je zo hoog zit (wat heel logisch is) zou ik haar bellen.

Diep ademhalen en geen verwijten gaan maken.

Maar zeggen " schoonma,het was een heel heftige dag en het feit dat jij nu dingen denkt en aanneemt zonder na te vragen en die dus ook niet waar zijn maakt het er alleen maar moeilijker op.

Ik leg het je nu uit en dan willen we er geen gezeur meer over maar dat je er bent voor je zoon! "

zoiets..
quote:nouschi schreef op 13 oktober 2010 @ 21:51:

"als je je zoon lastig valt met zulke vragen op zo'n dag!?!"

Dit is wat ik precies zo tegen haar gezegd had. Is ze nou helemaal van de pot gerukt.

Eens. Wat voor een moeder ben je als je je zoon met zoiets lastig valt op zo'n dag? Wat betekent je zoon dan voor je? Als je jezelf en je eigen zielige, jaloerse reactie belangrijker vindt dan hem steunen in een moeilijke situatie als deze?

Sterkte.
Hele misplaatste jaloezie lijkt mij. Je schoonmoeder is even uit het oog verloren wat hier belangrijk is...
quote:Vl43inder schreef op 13 oktober 2010 @ 21:58:

Waarschijnlijk is het gewoon een onhandige uiting van de onmacht die ze voelt.

Eens. Ook voor haar zal het moeilijk zijn dus probeer er niet te hard over te oordelen.

Verder is het niet leuk op zo'n dag. Probeer er dan ook geen energie aan te verspillen.

Heel veel sterkte met alles!
Vlinder, wat rot om te lezen van je neefje. Hij heeft idd. leukemie.

Ben blij met jullie reacties. Laat mij in ieder geval inzien dat ik niet gek ben en terecht ff gefrustreerd ben.

Biebelien, zoiets zie ik mezelf nog wel zeggen. Ga straks even aan HIH vragen of hij dit ziet zitten dat ik haar even bel.
Ibi kun je haar niet een smsje sturen met iets in de trant van 'het doet ons pijn dat je je hier druk om maakt in plaats van je energie te richten op het gevecht van HiH'?

Ik ken het mop, sommige mensen ..
maar.... *speelt even advocaat van de duivel*

haar zoon is heel erg ziek en zij denkt (rare kronkel,oke) dat ze er buiten gehouden wordt en ze weet niet waarom.

Nou weet ik natuurlijk niet wat voor raar (?) mens ze is maar even ophelderen scheelt voor zowel HIH,IBI en de rest van de familie weer wat rust in de keet.

Wie weet wat moeder denkt in haar wanhoop?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven