Graag even nuchtere kijk op situatie

12-02-2019 08:58 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de zomer is mijn relatie van 1.5 jaar geëindigd. Begin oktober ben ik via een sportclub in contact gekomen met een man die wel een zekere interesse in mij had. Ik heb toen onmiddellijk duidelijk gemaakt dat ik nog niet klaar was voor een relatie. Voor hem was dit oke. We hebben een aantal keer onze gezamenlijke hobby uitgeoefend, hij heeft een aantal keer voor me gekookt (hebben toen ook gekust). Wat me een beetje bij hem tegenhield is het feit dat hij geen kinderen wilt. Ikzelf heb ook nog geen moedergevoelens op het moment (en nog nooit gehad) en weet ook nog niet zeker of ik kinderen wil, maar moest ik voor hem kiezen dan werd me die keuze wel al ontnomen. Verder kon ik het wel goed met hem vinden, stuurden dagelijks, maar ik miste precies een echte ‘vonk’. Nu heb ik wel last van bindingsangst dus het kan zijn dat ik onbewust dingen aan het zoeken was om geen binding te moeten aangaan. Een maand geleden zijn we gaan uiteten en hebben we seks gehad. Vanaf dat moment kon ik me precies wat beter opstellen naar hem. Hij is toen op vakantie vertrokken maar spraken af om afgelopen weekend samen iets te doen.
Ik vond hem dit weekend wat afstandelijker dus heb hem gevraagd wat er scheelde. Blijkbaar was hij beginnen daten met iemand. Verder contact met mij vindt hij niet meer nodig. Ik weet zeker dat het niet puur om de seks te doen was want ik stuur al 4 maanden met hem, hij heeft kansen genoeg gehad om aan te dringen op seks. Dus het is geen gevalletje ‘nu heb ik wat ik wou’. Ik ben hier zo teleurgesteld in. Ondertussen was hij echt een vriend van mij geworden, en na de seks is er voor mij precies iets veranderd waardoor ik hem meer kon waarderen. Voel me zo verdrietig dat alles nu weg is en ik bedenk me voortdurend of ik het niet toch eerder een kans had moeten geven, me sneller openstellen. Of is dit een gevalletje van romantisering? Of het feit dat hij niet meer op me jaagt, onbereikbaar is geworden dat ik hem plots wel aantrekkelijk vind? Ik kan de dingen op het moment precies niet meer nuchter en realistisch zien…
Wat is er zo erg? Het lijkt me heel kut als het supergoed voelt maar dat de verwachtingen en toekomstdromen uit elkaar liggen. Maar het voelde niet supergoed. Waarom gun je hem geen meisje dat helemaal voor hem gaat en wel een vonk voelt? Is dat je gekrenkte ego?
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd heeft hij het lang uitgehouden met iemand die niet bepaald enthousiast was. Oftewel mijn advies: droog je krokotranen en op naar de volgende die hopelijk wat sneller (!) en met name meer vonken bij je los maakt!
Alle reacties Link kopieren
Lauren85 schreef:
12-02-2019 15:19
Nee ik weet wel dat hij me niet gebruikt heeft. Ik vind het gewoon gek dat zijn interesse ineens weg is op een moment dat ik (onterecht?) het wel zag zitten. Als je dan toch 3-4 maanden met iemand afspreekt en iemand leuk vindt en het is voor die persoon ineens (sort of) wederzijds, mede doordat er meer tijd verstreken is na de laatste relatie, je blij ermee bent. Of het is toeval en is hij net iemand tegengekomen die 100% ervoor wou gaan...
Ja zou kunnen, dat laatste, die100%.
Enige wat je nog kunt doen is zeggen: l Love You.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
12-02-2019 15:09
Zou het ?







:rofl: ( blijft leuk ; jou quoten )
:rofl:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
12-02-2019 17:10
Ik vind het gek dat jij opeens iemand ziet zitten op het moment dat de ander aangeeft verder te gaan kijken.

Hij vond het misschien wel gezellig, maar hij hield er wel rekening mee dat het van jouw kant uit nooit tot iets zou leiden. Dus daar heeft hij zich op ingesteld.
volgens mij niet zozeer op moment dat hij een ander bleek te daten en onbereikbaar werd), maar door/na de seks dat ze hem opeens wél zag zitten..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Suzy65 schreef:
12-02-2019 22:56
volgens mij niet zozeer op moment dat hij een ander bleek te daten en onbereikbaar werd), maar door/na de seks dat ze hem opeens wél zag zitten..
Oh ja, dat kan ook. Ondanks de kleine sneer naar zijn 2 minuten, haha!
jullie werken op de binnenvaart?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zijn gevoel voor jou niet heel sterk was.
Je vertelde al in het begin dat hij een zekere interesse in je had.
Verder zal hij ongetwijfeld bij jou onzekerheid en twijfel hebben opgepikt

Sorry :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven