Graag jullie mening, vriend egoistisch of ligt het aan mij?
dinsdag 6 april 2010 om 17:32
Hoi allemaal, ik heb nu een jaar of vier een relatie met mijn vriend en hij heeft heel lang alleen gewoond, heeft dus veel moeite met bellen als het later wordt en zijn single leven op te geven. Wij doen met geld ook niets samen alles apart en tsja dat zit me heel erg dwars.Nu is er afgelopen donderdag iets gebeurd waardoor ik heel erg ben gaan twijfelen of ik door moet gaan, maar wil graag jullie mening, misschien reageer ik overdreven. We waren naar een crematie in het Zuiden (2 uur rijden) en daarna gingen we nog wat drinken met zijn familie. Het was op een gegeven moment 9 uur en toen zei ik zullen we zo gaan, want ik moet nog terugrijden en morgen werken, zegt hij, je gaat maar, ik blijf hier, ik kijk wel hoe ik thuiskom. Al met al ben ik toch gebleven maar duurde het tot 1 uur 's nachts als laatste ging hij weg, veel bier op en maling aan mij. Hij heeft me ook de hele tijd links laten liggen en zei dan had je maar niet mee moeten gaan. Ik voel me zo vernederd door hem. Wat denken jullie ervan, reageer ik overdreven of niet?
dinsdag 6 april 2010 om 17:38
Hey Sunshine, ik heb ook een relatie met iemand die heel lang alleen gewoond heeft en zich serieus heeft moeten aanpassen aan het feit dat hij met iemand samen was. Wij zijn echter 'nog maar' 3 jaar samen en daar merk ik nu nog bitter weinig van. Hij doet echt zijn best om als koppel door het leven te gaan. Hij heeft ook een hele tijd nodig gehad om zich aan te passen en bepaalde afspraken ed niet te vergeten, of bellen als het later wordt, maar zoals ik al zei, dat doe hij nu allemaal hoor.
Ik vind hem - als jullie reeds 4 jaar samen zijn - wel egoïstisch moet ik zeggen. Na 4 jaar ben je toch wel al een relatie gewoon, zelfs al heb je een hele tijd alleen gewoond.
Jullie wonen niet samen veronderstel ik?
Ik vind hem - als jullie reeds 4 jaar samen zijn - wel egoïstisch moet ik zeggen. Na 4 jaar ben je toch wel al een relatie gewoon, zelfs al heb je een hele tijd alleen gewoond.
Jullie wonen niet samen veronderstel ik?
dinsdag 6 april 2010 om 17:40
"Had je maar niet mee moeten gaan"? Is daar iets aan vooraf gegaan? Zou/wilde je aanvankelijk ook niet meegaan? Of hebben jullie ter plekke misschien woorden gekregen?
Verder vind ik zijn houding vrij hufterig (de meesten hier, denk ik) maar dat zinnetje riep vragen op. PS Ik was gegaan, zie maar lekker hoe je thuiskomt dan.
Verder vind ik zijn houding vrij hufterig (de meesten hier, denk ik) maar dat zinnetje riep vragen op. PS Ik was gegaan, zie maar lekker hoe je thuiskomt dan.
dinsdag 6 april 2010 om 17:41
quote:chickk schreef op 06 april 2010 @ 17:39:
Jemig wat een hork zeg.. Ik was gewoon weggegaan en hij had het van mij lekker uit mogen zoeken en zijn excuses aan mogen bieden als ie weer nuchter was.. Vind het nogal respectloos eigenlijk.Als het een familielid was die gecremeerd is en ik met familie nog na zat te praten vind ik jou een ongevoelige hork en had je inderdaad alleen weg kunnen gaan en heel misschien dat ik nog tegen je sprak als je je excuses had aangeboden.
Jemig wat een hork zeg.. Ik was gewoon weggegaan en hij had het van mij lekker uit mogen zoeken en zijn excuses aan mogen bieden als ie weer nuchter was.. Vind het nogal respectloos eigenlijk.Als het een familielid was die gecremeerd is en ik met familie nog na zat te praten vind ik jou een ongevoelige hork en had je inderdaad alleen weg kunnen gaan en heel misschien dat ik nog tegen je sprak als je je excuses had aangeboden.
dinsdag 6 april 2010 om 17:42
Als ik het goed begrijp was het sterfgeval dus binnen zijn familie en bleef hij hangenmet zijn familie.
Hmmm, als je het andersom zou bekijken, dus crematie van iemand binnen jouw familie en jij wilde blijven en als hij dan de volgende dag moest werken dat hij vast naar huis ging, dat was toch niet zo raar geweest?
Hmmm, als je het andersom zou bekijken, dus crematie van iemand binnen jouw familie en jij wilde blijven en als hij dan de volgende dag moest werken dat hij vast naar huis ging, dat was toch niet zo raar geweest?
dinsdag 6 april 2010 om 17:44
quote:feeks schreef op 06 april 2010 @ 17:41:
[...]
Als het een familielid was die gecremeerd is en ik met familie nog na zat te praten vind ik jou een ongevoelige hork en had je inderdaad alleen weg kunnen gaan en heel misschien dat ik nog tegen je sprak als je je excuses had aangeboden.Ja, dat bedoelde ik dus ook, in mijn verschrikkelijk kromme zinnen in mijn vorige posting
[...]
Als het een familielid was die gecremeerd is en ik met familie nog na zat te praten vind ik jou een ongevoelige hork en had je inderdaad alleen weg kunnen gaan en heel misschien dat ik nog tegen je sprak als je je excuses had aangeboden.Ja, dat bedoelde ik dus ook, in mijn verschrikkelijk kromme zinnen in mijn vorige posting
dinsdag 6 april 2010 om 17:46
[...]
Als het een familielid was die gecremeerd is en ik met familie nog na zat te praten vind ik jou een ongevoelige hork en had je inderdaad alleen weg kunnen gaan en heel misschien dat ik nog tegen je sprak als je je excuses had aangeboden.
Het lijkt me dat je om 9 uur 's avonds al heel lang hebt nagepraat.
Als je samen komt en daar 2 uur op rijdt vind ik het niet meer als logisch om samen te vertrekken.
[...]
Als het een familielid was die gecremeerd is en ik met familie nog na zat te praten vind ik jou een ongevoelige hork en had je inderdaad alleen weg kunnen gaan en heel misschien dat ik nog tegen je sprak als je je excuses had aangeboden.
Het lijkt me dat je om 9 uur 's avonds al heel lang hebt nagepraat.
Als je samen komt en daar 2 uur op rijdt vind ik het niet meer als logisch om samen te vertrekken.
dinsdag 6 april 2010 om 17:50
[...]
Dat ligt eraan hoe lang je er al gezeten hebt, maar ik begrijp dat ze om 21 uur 's avonds dit aangaf.. Lijkt me dat er dan al een flinke poos is nagezeten?
En dan gaat het mij vooral om de toon 'Je gaat maar' Terwijl TO redelijk argumenten aandraagt waarom ze weg wil.
En dan ook nog eens haar links laten liggen?
Nee, ik was weggegaan en not amused geweest..
[...]
Dat ligt eraan hoe lang je er al gezeten hebt, maar ik begrijp dat ze om 21 uur 's avonds dit aangaf.. Lijkt me dat er dan al een flinke poos is nagezeten?
En dan gaat het mij vooral om de toon 'Je gaat maar' Terwijl TO redelijk argumenten aandraagt waarom ze weg wil.
En dan ook nog eens haar links laten liggen?
Nee, ik was weggegaan en not amused geweest..
dinsdag 6 april 2010 om 17:53
Het was een tante van hem waar hij ook niet langs is geweest toen ze ziek was. Ik snap best wel dat je dan wat langer wilt blijven met de neven en nichten om bij te kletsen, maar als je afgesproken hebt dat je op een normale tijd thuis bent en niet pas om half vier 's nachts dan kan je op zijn minst overleggen en niet gewoon zeggen van zoek het maar uit. Ik ben dus wel gebleven want hij kon nergens heen (was midden in een bos) maar vindt het respectloos. De sfeer was ook niet treurig maar leek meer op een feest. Nou ja, ik wilde jullie mening en die krijg ik ook. Ik vind het alleen zo makkelijk om jezelf vol te gieten en er maar vanuit te gaan dat de partner maar wacht.
dinsdag 6 april 2010 om 17:54
Wat een lul.
Ik vraag me af of dit iets te maken heeft met lang single geweest zijn, of dat jouw vriend gewoon weinig rekening met een ander wil houden.
Mijn man was voor hij mij leerde kennen 5 jaar single, maar vind het wel heel normaal om te overleggen en zoiets als jij beschrijft, ik zou zo boos zijn!
Wat apart dat er zo lang na een crematie wordt gedronken, ik ken dat in ieder geval niet.
Ik vraag me af of dit iets te maken heeft met lang single geweest zijn, of dat jouw vriend gewoon weinig rekening met een ander wil houden.
Mijn man was voor hij mij leerde kennen 5 jaar single, maar vind het wel heel normaal om te overleggen en zoiets als jij beschrijft, ik zou zo boos zijn!
Wat apart dat er zo lang na een crematie wordt gedronken, ik ken dat in ieder geval niet.
dinsdag 6 april 2010 om 17:54
dinsdag 6 april 2010 om 17:58
quote:Katherina schreef op 06 april 2010 @ 17:54:
Op die crematie is het natuurlijk wel een beetje vriend's mening die zwaar weegt. Maar om nou direct tegen TO te zeggen dat ze dan maar alleen weg moet gaan, lijkt me wat kort door de bocht. Als zoiets bij ons zou gebeuren zouden we afspreken om over een half uurtje of wat dan ook te vertrekken.
Ik heb niet de indruk dat TO's vriend dat wilde.
Dat zou bij ons ook geen probleem zijn, maar voor de vriend van TO was dit volgens mij niet bespreekbaar,
Op die crematie is het natuurlijk wel een beetje vriend's mening die zwaar weegt. Maar om nou direct tegen TO te zeggen dat ze dan maar alleen weg moet gaan, lijkt me wat kort door de bocht. Als zoiets bij ons zou gebeuren zouden we afspreken om over een half uurtje of wat dan ook te vertrekken.
Ik heb niet de indruk dat TO's vriend dat wilde.
Dat zou bij ons ook geen probleem zijn, maar voor de vriend van TO was dit volgens mij niet bespreekbaar,
dinsdag 6 april 2010 om 17:59
Ach in het zuiden zijn begrafenissen wel wat "feestelijker" dan in het noorden van het land. Dus zo raar is het niet dat het zo lang doorging. Het was een begrafenis van familie aan zijn kant en niet aan de jouwe. Ik vind ook niet dat het aan jou is om te bepalen wanneer er naar huis gegaan wordt. Gezamelijk overleg was wel fijn geweest natuurlijk. En ik kan me zo voorstellen dat jij zat te zeuren - in zijn ogen - en dat ie toen helemaal zijn hakken in het zand zette.
Maar, tussen de regels doorlezend, klinkt het alsof jullie sowieso wat ergernisjes hebben en ik denk dat dit alles ook een beetje anders doet kleuren.
Maar, tussen de regels doorlezend, klinkt het alsof jullie sowieso wat ergernisjes hebben en ik denk dat dit alles ook een beetje anders doet kleuren.
dinsdag 6 april 2010 om 18:00
Ja, waarom ben je niet gewoon gegaan dan?
Heb je later nog met je vriend hier over gesproken (lees: toen hij weer nuchter was) Wat was toen zijn reactie? Vind hij het normaal dat je maar oververmoeid terug rijd en een paar uurtjes slaapt voordat je de volgende dag gaat werken. Heb je hem wel duidelijk gemaakt dat als hij nog eens zo iets flikt dat je dan ook echt gaat!
Heb je later nog met je vriend hier over gesproken (lees: toen hij weer nuchter was) Wat was toen zijn reactie? Vind hij het normaal dat je maar oververmoeid terug rijd en een paar uurtjes slaapt voordat je de volgende dag gaat werken. Heb je hem wel duidelijk gemaakt dat als hij nog eens zo iets flikt dat je dan ook echt gaat!