Grenzen aangeven of gewoon loslaten??
donderdag 27 mei 2010 om 16:56
Wil even objectieve blik op mijn situatie.....want ben er weer even klaar mee, en weet niet zo goed wat ik ermee moet doen om deze situatie af te sluiten. Gaat om een jongen....halfjaar geleden leren kennen, hoteldebotel verliefd geworden. Vrij snel was al duidelijk dat hij geen relatie wilde. Cliche verhaal, zal velen van jullie wel bekend in de oren klinken. Goed, duidelijk, heb daarna nog een paar nachten met hem doorgebracht, maar knoop doorgehakt dat ik dit niet wilde. Voelde teveel voor hem. Hij blijft me echter steeds opzoeken, en steeds word ik gekwetst, omdat hij uiteindelijk toch niet meer wil, of omdat hij verder gaat met zijn leven(lees: andere vrouwen). Vorige week nam hij na lang radiostilte(had paar maanden geen contact met me gehad) weer contact op met sms, mail, msn. Dagelijks weer contact gehad. Dus toen dacht ik, nu kan ik ook hierin initiatief nemen, maar krijg dan weer zo'n koele reactie en de medeling dat hij sinds vorig weekend weer iemand heeft leren kennen. Ik word beetje moe van het feit dat hij hierin steeds het initiatief mag nemen om contact te zoeken,het bij mij weer gaat kriebelen, en ik weer met mijn neus op de feiten word gedrukt, en mijn initiatief niet in dank wordt afgenomen. Krijg het idee dat hij me ziet als iemand waarmee hij leuke avond / seks kan hebben als het hem uitkomt, terwijl ik dacht dat ik hierin toch wel duidelijk geweest was. Ben nu eigenlijk gewoon ook pissig, wil niet zo gezien worden.Moet ik dit nu nog een keertje aangeven, of maar gewoon laten gaan? Verwacht verder niks meer van hem, ben gewoon klaar met hem, en wil eigenlijk dat hij dit weet, en dit niet meer bij mij hoeft te proberen, omdat dit steeeeeds weer gevoelens bij me losmaakt.
donderdag 27 mei 2010 om 17:00
donderdag 27 mei 2010 om 17:04
donderdag 27 mei 2010 om 17:09
Tsja, als je toch steeds weer in gaat op zijn contactzoeken..... is niet echt ontmoedigend voor hem toch? Je zegt wel je niet te laten lenen voor een leuke/avond of seks maar je handelt er niet echt naar.
Dus: ignore. Hij wil geen relatie met jou en ingaan op zijn pogingen tot contact gaat daar geen verandering in brengen.
Dus: ignore. Hij wil geen relatie met jou en ingaan op zijn pogingen tot contact gaat daar geen verandering in brengen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
donderdag 27 mei 2010 om 17:13
donderdag 27 mei 2010 om 17:13
Yes, hij weet wat ik voor hem voel, dus ja, het is eigenlijk een heel duidelijk verhaal. Alleen ben ik dit half jaar nog geen een keer echt kwaad op hem geweest, en nu voel ik pas die boosheid. Ik weet helaas dat ik de deur zelf ook open heb gehouden, ook al heb ik geen seks meer heb gehad op die keren in het begin na. Wel gezoend nog.
donderdag 27 mei 2010 om 17:16
donderdag 27 mei 2010 om 17:23
donderdag 27 mei 2010 om 17:47
quote:Nicola2882 schreef op 27 mei 2010 @ 17:16:
Meer eigenlijk de vraag of ik mijn pissig zijn aan hem moet laten weten of daar ook maar geen energie in moet steken?
Neuh. Jij hebt je als reserve laten gebruiken. Leuk om te zoenen als hij geen ander project op het oog heeft. Hou daar gewoon mee op.
Je kunt hem wel verwijten dat hij jou als reserve gebruikt, maar daar ben je wel de hele tijd zelf bij geweest. Dus om nou te gaan exploderen lijkt me niet het toppunt van een waardige aftocht.
Meer eigenlijk de vraag of ik mijn pissig zijn aan hem moet laten weten of daar ook maar geen energie in moet steken?
Neuh. Jij hebt je als reserve laten gebruiken. Leuk om te zoenen als hij geen ander project op het oog heeft. Hou daar gewoon mee op.
Je kunt hem wel verwijten dat hij jou als reserve gebruikt, maar daar ben je wel de hele tijd zelf bij geweest. Dus om nou te gaan exploderen lijkt me niet het toppunt van een waardige aftocht.
donderdag 27 mei 2010 om 18:07
Nicola2882 schreef op 27 mei 2010 @ 17:16:
Dit is een vraag die je eigenlijk heel goed zelf kunt beantwoorden (net zoals je het antwoord op je vraag in de OP volgens mij ook allang weet).
Ben je pissig en heb je behoefte dit naar hem te uiten? Lekker doen! Of heb je zoiets van, wat kan het mij ook schelen? Dan laat je het voor wat het is!
Doe wat je zelf voelt dat je moet doen..
Dit is een vraag die je eigenlijk heel goed zelf kunt beantwoorden (net zoals je het antwoord op je vraag in de OP volgens mij ook allang weet).
Ben je pissig en heb je behoefte dit naar hem te uiten? Lekker doen! Of heb je zoiets van, wat kan het mij ook schelen? Dan laat je het voor wat het is!
Doe wat je zelf voelt dat je moet doen..
donderdag 27 mei 2010 om 18:15
quote:Snormel schreef op 27 mei 2010 @ 17:47:
[...]
Helemaal eens met deze reactie. Waarom aan hem laten blijken dat je pissig bent? Wat koop je ervoor? Niks.
Wat doet het met hem? Niks.
Wil je aan hem laten blijken dat je over zelfrespect beschikt dan moet je gewoon helemaal niets meer laten horen. Ook niet als hij sms't, mailt, belt, faxt, pingt, of wat dan ook. Reageren is een keuze.
Hij kan je keer op keer kwetsen, omdat jij dat toestaat. Niet meer doen dus.
Sterkte!
[...]
Helemaal eens met deze reactie. Waarom aan hem laten blijken dat je pissig bent? Wat koop je ervoor? Niks.
Wat doet het met hem? Niks.
Wil je aan hem laten blijken dat je over zelfrespect beschikt dan moet je gewoon helemaal niets meer laten horen. Ook niet als hij sms't, mailt, belt, faxt, pingt, of wat dan ook. Reageren is een keuze.
Hij kan je keer op keer kwetsen, omdat jij dat toestaat. Niet meer doen dus.
Sterkte!
donderdag 27 mei 2010 om 18:26
Laat je niet meer gebruiken op het moment dat hij even niemand anders heeft.
Je zou dit natuurlijk aan hem kunnen vragen op het moment dat hij weer eens aan de bel trekt: "Hee, wat een verassing dat je me ineens weer msn-t, belt, of sms't...... heb je soms niemand anders voorhanden zoals de vorige keren??
Ik denk dat hij gelijk rechtsomkeert maakt.
En zo niet, zeg jij dat het voor jou niet hoeft, want dat je nu al weet hoe het gaat lopen, en je je daar niet voor leent.
Je zou dit natuurlijk aan hem kunnen vragen op het moment dat hij weer eens aan de bel trekt: "Hee, wat een verassing dat je me ineens weer msn-t, belt, of sms't...... heb je soms niemand anders voorhanden zoals de vorige keren??
Ik denk dat hij gelijk rechtsomkeert maakt.
En zo niet, zeg jij dat het voor jou niet hoeft, want dat je nu al weet hoe het gaat lopen, en je je daar niet voor leent.
donderdag 27 mei 2010 om 18:27
Ik zou als ik jou was je niet meer laten kwetsen en hem loslaten. Zon type verandert niet. Aantrekken - afstoten dat zal die blijven doen. Vaak is zon type erg onvolwassen, asociaal - niet rekening houdend met andersmans gevoelens. Heb er zelf ook ervaring mee gehad. En diegene denkt ook nog dat ie dat kan maken, omdat jij het toelaat.
Ik heb geleerd dat als bepaalde situaties zich voor blijven doen, waar jij je niet prettig in voelt en die ander verandert niet, dan moet jij veranderen, je kan er zelf wat aan doen. Want jij laat het gebeuren, jij staat het toe.
Dus zorg ervoor dat hij je niet meer opzoekt en poeier hem af ook al moet je dat een paar keer doen.
Je bent veel meer waard dan dat je met je laat sollen door dat getouwtrek. Als een jongen echt heel serieus in je is geinteresseerd gaat ie zo niet met je om.
Wees sterk en richt je op andere, nieuwe dingen in je leven. Je kan het!
knuf.
Ik heb geleerd dat als bepaalde situaties zich voor blijven doen, waar jij je niet prettig in voelt en die ander verandert niet, dan moet jij veranderen, je kan er zelf wat aan doen. Want jij laat het gebeuren, jij staat het toe.
Dus zorg ervoor dat hij je niet meer opzoekt en poeier hem af ook al moet je dat een paar keer doen.
Je bent veel meer waard dan dat je met je laat sollen door dat getouwtrek. Als een jongen echt heel serieus in je is geinteresseerd gaat ie zo niet met je om.
Wees sterk en richt je op andere, nieuwe dingen in je leven. Je kan het!
knuf.
donderdag 27 mei 2010 om 21:31
Thanks voor jullie reacties. Heb net even gesport en mijn hoofd weer leeggemaakt. Tot de conclusie gekomen dat het inderdaad niet leidt tot meer waardigheid om mijn boosheid aan hem te tonen. Ik ben zelf degene geweest die het allemaal in stand heeft gehouden en dat doet eigenlijk nog het meest pijn! Ook het feit dat ik me blijkbaar zo in hem vergist heb, en het een patroon is geworden om zo over mijn grenzen heen te laten gaan, en mijn eigen gevoel helemaal in de steek te laten. Helaas (alweer) een pijnlijk leerpunt....ik wil de kracht hebben om dit een volgende keer te voorkomen. Het is denk ik wel goed inderdaad dat ik boos ben, want dat heb ik in die hele periode niet gevoeld. Herkennen jullie dit patroon of ben ik echt zo stom?