Happy ending & gebonden man ???

26-04-2009 19:08 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rottijd achter de rug. Toen kwam ik (single) toevallig "hem" tegen en het klikte. Geen bijgedachten, tot ik een zoen kreeg nadat ik hem verteld had wat voor ellende ik had gehad. Toen dacht ik "dan is hij vast vrij", maar hij zei er nooit iets over terwijl hij wel verteld had dat hij volwassen kids had en ik vroeg het niet. Toen ik het hem op een gegeven moment pats boem vroeg antwoordde hij meteen bevestigend (dik 30 jaar getrouwd), hij had niet geweten hoe het mij te vertellen.

Toen ik hem voor het eerst ontmoette zag ik hem totaal niet als het tiep vreemdganger. Iemand die altijd in dezelfde plaats gewoond heeft, geen wilde hobbies behalve de natuur, nooit op vakantie, het tiep dat je tegenkomt op zo'n ouderwetse boerderij. Maar we hadden zoveel lol samen en we kunnen zo goed praten en hij kan zo fantastisch zoenen... Uiterlijk totaal niet mijn tiep maar van lieverlee toch veel meer gaan voelen, helemaal nadat we in mijn vakantie elke dag zowat een uur belden (hij belde mij). Een vriendin van mij zei "misschien is hij wel even de pleister op de wonde" en zo bekeek ik het eerst ook, maar na van de week...

Ik begon er zomaar over, over "de situatie". En wat hij zei dat deed me echt wat. Hij had me een zoen gegeven omdat hij het zo sneu vond dat ik zo'n klotetijd had gehad. En hij vond mij heel erg leuk, maar hij had dit nooit gepland. Hij hield zichzelf voor dat hij verkeerd bezig was, maar ik zat in zijn hart zei hij en tegelijkertijd legde hij zijn vuist op zijn hart. En weet je wat het erge is, ik weet dat hij het meent. Hij hangt net zo aan mij als ik aan hem, hij is soms jaloers (in mijn vakantie) en dat was ik van de week ook door een misverstand. En het initiatief komt vaak (ik denk vaker dan bij mij) bij hem vandaan.

En het is echt de sex niet ofzo, wij vinden beiden knuffelen en zoenen en dan het liefst heel lang superheerlijk. Hij is gewoon mijn pleister maar ik ben ook verliefd op hem, ben het liefst de hele dag in zijn armen tegen zijn borstkas aan.

Over de toekomst praten we niet. Heb hem wel goed duidelijk gemaakt dat hij gevaarlijk bezig is en dat hij een hoop heibel kan krijgen als het uitkomt, en het komt vaak uit. En dan kijkt hij mij heel hopeloos aan want dat weet hij ook wel, maar ik zit in zijn hart. En IK wil de beslissing niet nemen om te stoppen, ik vind dat dat ZIJN verantwoordelijkheid is, hoewel ik het sneu vind voor zijn vrouw, die denkt dat haar huwelijk goed is. Hij vindt zijn huwelijk ook goed, maar ik zit in zijn hart...

Wat ik hier zoek is geen zedepreken, want ik weet wel dat het niet slim is wat we doen. Ik zoek ook geen bevestiging of zoiets. Wat ik zoek is gewoon ervaringen van lotgenoten, niets meer, niets minder, misschien kan ik daar wat steun aan ontlenen. Want ik weet hoe k.t alles kan worden, omdat ik 1x eerder zoiets bij de hand heb gehad. Alleen wist ik het toen niet maar had ik ineens zijn vrouw aan de telefoon. Nou toen was het gauw over voor mij. Nu wist ik het wel, maar ik had niet verwacht dat het zover zou gaan gevoelsmatig, dat wij er beide zo diep in zouden komen te zitten.
Chicatsjoe of zoiets, dat jij zo'n ervaring hebt gehad betekent nog niet dat het voor iedereen hetzelfde is :-)
@Joenohoe: waarom blijf je in deze relatie? Vindt je het niet zonde van je tijd? Hij blijft bij zijn vrouw dat heeft hij al heel duidelijk aangegeven toch? Verliefd kun je worden op een getrouwde man, maar wat doe je er mee? Zelf werd ik ook verliefd op een getrouwde man. Was niet verder met hem gegaan (zoenen, geen seks) als hij niet had gezegd weg te willen. Hij stelde het zo vaak uit dat ik hem gedag heb gezegd. Een stiekume relatie wil ik niet, ik wil geen buitenvrouw zijn. Alles of niets. Toen pas (nadat ik hem gedag zei) besefte hij goed wat hij aan het doen was en dat blijven in zijn nephuwelijk voor de kinderen en de veiligheid niet langer kon.

Waarom zoek je geen leuke vrijgezel? Hier word je alleen maar diep ongelukkig van volgens mij.
Nee hoor meis, slaap verder
quote:Brown_Eyes schreef op 27 april 2009 @ 20:56:

Het is beter als 2 sterrenbeelden elkaar compenseren (ipv bv 2 gevoelige types) Maar goed, dat is algemeen.

Maar wat ik niet snap aan je verhaal is dat je zegt dat je het wel goed vind zo. Dat hij jou ernaast heeft. Daaruit maak ik op dat je geen behoefte hebt aan een toekomst met hem. Anderzijds hoop je op een mooi eind en zou het fijn zijn als zijn vrouw uit beeld verdween? Wat voor eind dan?Je denkt allemaal wel eens wat doms. Een echte toekomst met hem zag ik in het begin helemaal niet, juist omdat hij al zolang getrouwd is. Waarom ik er toen mee ben verder gegaan? Hij gaf me wat ik op dat moment nodig had en bied en bood mee een soort van veiligheid, of dat nou schijn is of niet, het voelde en voelt goed.
quote:Ziiion schreef op 27 april 2009 @ 21:17:

@Joenohoe: waarom blijf je in deze relatie? Vindt je het niet zonde van je tijd? Hij blijft bij zijn vrouw dat heeft hij al heel duidelijk aangegeven toch? Verliefd kun je worden op een getrouwde man, maar wat doe je er mee? Zelf werd ik ook verliefd op een getrouwde man. Was niet verder met hem gegaan (zoenen, geen seks) als hij niet had gezegd weg te willen. Hij stelde het zo vaak uit dat ik hem gedag heb gezegd. Een stiekume relatie wil ik niet, ik wil geen buitenvrouw zijn. Alles of niets. Toen pas (nadat ik hem gedag zei) besefte hij goed wat hij aan het doen was en dat blijven in zijn nephuwelijk voor de kinderen en de veiligheid niet langer kon.

Waarom zoek je geen leuke vrijgezel? Hier word je alleen maar diep ongelukkig van volgens mij.Ik blijf in deze relatie omdat het mij op dit moment geeft wat ik nodig heb. En ik zie wel waar het schip strandt. Op dit moment heb ik dit nodig en meer niet, gezien mijn voorgeschiedenis. Zodra dat verandert gevoelsmatig zal ik iets moeten doen. Heel egoistisch dat ik niet aan zijn vrouw denk misschien, maar ben nog nooit egoistisch geweest en nu kies ik voor mezelf, fout of niet.
quote:Joenohoe schreef op 27 april 2009 @ 21:24:

[...]

Ik blijf in deze relatie omdat het mij op dit moment geeft wat ik nodig heb. En ik zie wel waar het schip strandt. Op dit moment heb ik dit nodig en meer niet, gezien mijn voorgeschiedenis. Zodra dat verandert gevoelsmatig zal ik iets moeten doen. Heel egoistisch dat ik niet aan zijn vrouw denk misschien, maar ben nog nooit egoistisch geweest en nu kies ik voor mezelf, fout of niet.Je fantaseert toch zo graag dat zij een ongeluk krijgt? Waarom eigenlijk als je toch geen toekomst met deze man wilt?
Beetje laat, Wuiles...
Om kort te gaan, het is niet slim en egoistisch maar ik blijf nog even genieten van de warmte en de aandacht die hij mij geeft. Zodra ik niet meer blij wordt van hem (en me veilig en goed voel bij hem) zal ik knopen moeten doorhakken. Egoistisch ? Dan maar egoistisch, voor het eerst in mijn leven.

Wel is veel duidelijk geworden door wat Muziekmeisje, Graaggedaan en anderen waarvan ik de naam zo niet meer weet zeiden en daar ben ik dankbaar voor. Ik stop nu echter met schrijven, omdat het gewoon genoeg is.

Jammer van het oordeel van sommigen, maar veroordeeld wordt je toch wel als je dit soort dingen doet. Ik ben nu in elk geval een heel stuk wijzer en daar ben ik blij om.
quote:Brown_Eyes schreef op 27 april 2009 @ 21:33:

Beetje laat, Wuiles...Wat bedoel je?
quote:Joenohoe schreef op 27 april 2009 @ 21:21:

[...]

Je denkt allemaal wel eens wat doms. Een echte toekomst met hem zag ik in het begin helemaal niet, juist omdat hij al zolang getrouwd is. Waarom ik er toen mee ben verder gegaan? Hij gaf me wat ik op dat moment nodig had en bied en bood mee een soort van veiligheid, of dat nou schijn is of niet, het voelde en voelt goed.

En nu wil je wel een toekomst???

Ik denk dat jij goed moet nadenken wat je wilt.
quote:wuiles schreef op 27 april 2009 @ 21:34:

[...]

Wat bedoel je?Die vraag had ik al gesteld.
quote:wuiles schreef op 27 april 2009 @ 21:27:

[...]

Je fantaseert toch zo graag dat zij een ongeluk krijgt? Waarom eigenlijk als je toch geen toekomst met deze man wilt?Het is niet dat ik dat niet wil, maar het was vanaf het begin eigenlijk duidelijk dat hij vond dat hij een goed huwelijk had en thuis nooit weg zou gaan dus daar ging ik vanuit. Mocht er inderdaad ooit iets met zijn vrouw gebeuren dan wordt het misschien anders, maar daar reken ik niet op en eerlijk gezegd vond ik mezelf een afschuwelijke trut toen ik daar wel over nadacht.
Lieve Joenohoe,

is er dan écht niemand anders die je die geborgenheid kan geven? Kun je niet voor jezelf eens een weekendje in een troetelspa boeken? Bij je ouders gaan bivakkeren, en zeggen dat je ziek/zwak/misselijk bent en even vertroeteld wilt worden? Je vriendinnen vertellen dat het helemaal niet zo goed met je gaat, en dat je hun steun en warmte hard nodig hebt? Naar een psycholoog en écht vertellen hoe het met je gaat? Je echt blootgeven aan iemand die dichtbij je staat, in plaats van je veilig voelen bij iemand die je toch wel weer laat vallen.

Of, als je het fysieke deel mist, in de kroeg iemand oppikken en het hele weekend ongecompliceerde sex hebben?

Ik geloof echt wel dat je dit nodig hebt. Maar ik weet ook zeker dat je die warmte, geborgenheid, veiligheid ook ergens anders vandaan kunt halen.
quote:Brown_Eyes schreef op 27 april 2009 @ 21:35:

[...]

En nu wil je wel een toekomst???

Ik denk dat jij goed moet nadenken wat je wilt.Zie mijn laatste reactie, ik kan eigenlijk geen toekomst willen op dit moment. Als ik dat wel wil sluit ik mijn ogen voor de zaken zoals die op dit moment zijn en daar zou ik alleen mezelf mee hebben. Dus realistisch blijven en genieten van wat ik nu wel heb.
Maar Muziekmesje, dat wíl ze niet....

Dat is het nu juist. Als ze het zou willen dan zou ze het kunnen, breken met deze man. Ze wíl dit.

Het moet namelijk een mán zijn die de fijne, warme gevoelens veroorzaken. Bevestiging krijgen, als vrouw begeerd worden, voelen dat je er mag zijn (vrouwgewijs), dat weegt allemaal veel zwaarder dan welke vorm van schuldgevoel, moraal, normen, of hoe je het ook noemen wil.

Joenohoe, je gaat er uit halen wat er in zit. Ik hoop voor je dat je zo goed op je hart kunt passen dat je op kunt houden met wachten, verwachten, hopen en dromen voor je oud en grijs bent. Dat is nogal eens het lot van veel vrouwen die vallen voor een getrouwde man. Ze blijven hangen in die situatie en wennen er aan en ineens, als bij toverslag zijn ze dan 45 en hebben ze de mooiste jaren van hun leven zitten wachten op een man die nooit van hen is geworden. Hopelijk wacht jou een andere toekomst.

Onthoud heel erg goed dat jij dat zélf in de hand hebt. Jij en jij alleen.
quote:muziekmeisje schreef op 27 april 2009 @ 21:37:

Lieve Joenohoe,

is er dan écht niemand anders die je die geborgenheid kan geven? Kun je niet voor jezelf eens een weekendje in een troetelspa boeken? Bij je ouders gaan bivakkeren, en zeggen dat je ziek/zwak/misselijk bent en even vertroeteld wilt worden? Je vriendinnen vertellen dat het helemaal niet zo goed met je gaat, en dat je hun steun en warmte hard nodig hebt? Naar een psycholoog en écht vertellen hoe het met je gaat? Je echt blootgeven aan iemand die dichtbij je staat, in plaats van je veilig voelen bij iemand die je toch wel weer laat vallen.

Of, als je het fysieke deel mist, in de kroeg iemand oppikken en het hele weekend ongecompliceerde sex hebben?

Ik geloof echt wel dat je dit nodig hebt. Maar ik weet ook zeker dat je die warmte, geborgenheid, veiligheid ook ergens anders vandaan kunt halen.Ben niet het tiep voor sex om de sex, kan me ook heel goed met mezelf vermaken op dat vlak, wil geen sex om de sex, maar moet verliefd zijn. Weet je wat het rare is, ik wil me niet kwetsbaar opstellen tegenover familie en op dit moment ook niet tegenover mijn vriendinnen of mijn beste vriendin. Juist misschien doordat hij met de rest van mijn wereld niets te maken heeft, kan ik me tegenover hem blootgeven, dat is heel veilig eigenlijk. Heb inmiddels wel afspraak gemaakt met een psycholoog, want ik wil de mening van een echte buitenstaander hierover, helemaal om wat ik hierboven (dit berichtje) zette.
quote:Joenohoe schreef op 27 april 2009 @ 21:42:

[...]

Zie mijn laatste reactie, ik kan eigenlijk geen toekomst willen op dit moment. Als ik dat wel wil sluit ik mijn ogen voor de zaken zoals die op dit moment zijn en daar zou ik alleen mezelf mee hebben. Dus realistisch blijven en genieten van wat ik nu wel heb.En daarmee is alles gezegd wat mij betreft.
quote:eleonora schreef op 27 april 2009 @ 21:46:

Maar Muziekmeisje, dat wíl ze niet....

Dat is het nu juist. Als ze het zou willen dan zou ze het kunnen, breken met deze man. Ze wíl dit.

Het moet namelijk een mán zijn die de fijne, warme gevoelens veroorzaken. Bevestiging krijgen, als vrouw begeerd worden, voelen dat je er mag zijn (vrouwgewijs), dat weegt allemaal veel zwaarder dan welke vorm van schuldgevoel, moraal, normen, of hoe je het ook noemen wil.

Joenohoe, je gaat er uit halen wat er in zit. Ik hoop voor je dat je zo goed op je hart kunt passen dat je op kunt houden met wachten, verwachten, hopen en dromen voor je oud en grijs bent. Dat is nogal eens het lot van veel vrouwen die vallen voor een getrouwde man. Ze blijven hangen in die situatie en wennen er aan en ineens, als bij toverslag zijn ze dan 45 en hebben ze de mooiste jaren van hun leven zitten wachten op een man die nooit van hen is geworden. Hopelijk wacht jou een andere toekomst.

Onthoud heel erg goed dat jij dat zélf in de hand hebt. Jij en jij alleen.Eleonora, wat je zegt is allemaal waar :-) (en dat bedoel ik serieus). Maar moet toch even opmerken dat je met 45 nog niet oud en grijs bent hoor... Nog even en ik ben zo oud :-) en ik ben nog springlevend en blond. Op dit moment is dit voor mij wat ik nodig heb en wat komt dat komt, het leven is te kort om niet te genieten, dat weet ik nu uit bittere ervaring. Wanneer het ook uit gaat, pijn doet het toch wel, of dat nu is of later.
quote:Joenohoe schreef op 27 april 2009 @ 21:16:

Chicatsjoe of zoiets, dat jij zo'n ervaring hebt gehad betekent nog niet dat het voor iedereen hetzelfde is :-)

Joenohoe, je vraagt zelf in je openingspost toch om ervaringen van lotgenoten? Nou, dit was er dus 1.

Verder snap ik niet goed wat je met dit topic wil. Je zegt namelijk dat dit nu is wat je nu nodig hebt. Oke, dat weet je dus. Wat wil je nu nog van ons?
Nou, dat ik dit nu weet heb ik aan jullie te danken Chardonnay. Vooral Muziekmeisje heeft mij iets echt duidelijk gemaakt, het hoe en waarom, vandaar dat ik nu een afspraak gemaakt heb met een psycholoog. En wat je opmerking over Chicatsjoe betreft: je hebt natuurlijk gelijk.
De titel zegt genoeg... ze wil blijkbaar ervaringen lezen die op een happy ending zijn uitgelopen, en alle andere meningen vindt ze niet interessant. We zien haar over een tijdje wel terug, als ze een nieuw topic opent als die overspelige man haar toch alleen als neukertje gebruikt blijkt te hebben en ze met een gebroken hart achterblijft.
quote:Capibara schreef op 27 april 2009 @ 22:09:

De titel zegt genoeg... ze wil blijkbaar ervaringen lezen die op een happy ending zijn uitgelopen, en alle andere meningen vindt ze niet interessant. We zien haar over een tijdje wel terug, als ze een nieuw topic opent als die overspelige man haar toch alleen als neukertje gebruikt blijkt te hebben en ze met een gebroken hart achterblijft.Dus niet :-) Een happy ending heb je in vele soorten en maten en dit is er een van: dat je het hoe en waarom van dingen leert begrijpen enzo, wat ik hiervoor al probeerde uit te leggen. Daardoor kun je uiteindelijk ook lang en gelukkig leven...
quote:Capibara schreef op 27 april 2009 @ 22:09:

De titel zegt genoeg... ze wil blijkbaar ervaringen lezen die op een happy ending zijn uitgelopen, en alle andere meningen vindt ze niet interessant. We zien haar over een tijdje wel terug, als ze een nieuw topic opent als die overspelige man haar toch alleen als neukertje gebruikt blijkt te hebben en ze met een gebroken hart achterblijft.Dus niet :-) Een happy ending heb je in vele soorten en maten en dit is er een van: dat je het hoe en waarom van dingen leert begrijpen enzo, wat ik hiervoor al probeerde uit te leggen. Daardoor kun je uiteindelijk ook lang en gelukkig leven...
Oeps, het is bedtijd geloof ik, mijn vingertjes weten niet meer wat ze doen
quote:Joenohoe schreef op 27 april 2009 @ 21:54:

[...]

Eleonora, wat je zegt is allemaal waar :-) (en dat bedoel ik serieus). Maar moet toch even opmerken dat je met 45 nog niet oud en grijs bent hoor... Nog even en ik ben zo oud :-) en ik ben nog springlevend en blond. Het was een 'bij wijze van spreken' Joeno. Er had ook 55 of 65 kunnen staan, het gaat er om dat de tijd voorbij gaat. Ook als je met iets bezig bent wat geen toekomst heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven