Happy ending massage/datingapp; uitmaken?

13-07-2022 16:10 75 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo Viva forummers,

Ik lees al jaren mee op het forum maar ik heb nooit eerder de behoefte gehad om iets te plaatsen. Ik heb nu echter jullie advies nodig en ik hoop dat ik deze zal krijgen aangezien ik het liever niet tegen mijn vriendinnen wil zeggen.

Ik , 33 jaar, ben al zeven jaar samen met mijn vriend. Mijn vriend stond op het punt om mij ten huwelijk te vragen en wij wilden graag binnenkort voor een kindje gaan. Mijn vriend gaat regelmatig voor zijn werk naar het buitenland toe en ik vertrouwde hem eigenlijk altijd. Het is een lieve, rustige en (ik dacht altijd) een betrouwbare man. Ik ben echter twee maanden geleden per toeval erachter gekomen dat mijn vriend (tijdens zijn “werkbezoek” in het buitenland) naar een massagesalon is geweest waar hij een happy ending heeft gekregen (en wellicht meer.. maar geen bewijs).

Vervolgens ben ik super paranoia geworden wat als gevolg had dat ik op onderzoek gegaan (mails doorzocht) en ben ik er achter gekomen dat hij 4 jaar geleden een paar maanden lang op een sex dating app zat toen hij voor zijn werk in het buitenland zat. Ik heb vervolgens in zijn profiel gelogd (door zijn wachtwoord te veranderen etc) en hij heeft voorzover ik kon zien geen berichten gestuurd naar vrouwen.

Ik ben sindsdien super verdrietig en ik weet dat mijn verstand zegt dat ik het moet uitmaken maar ik kan het op de een of andere manier niet.. Ik heb het uiteraard tegen mijn vriend gezegd en hij heeft ontzettend veel spijt en hij geeft aan dat de happy ending massage vreemd gaan is. Hij zei dat hij het heeft gedaan omdat hij “nieuwsgierig” was en wel eens over andere vrouwen fantaseert. Hij heeft in het verleden ook wel eens aangekaart dat hij een trio zou willen en vroeg hierbij mijn mening waarbij ik aangaf dat ik het zie zitten. Met betrekking tot de datingapp geeft hij aan dat hij “gewoon” erg nieuwsgierig en “opgewonden” was en graag wilde fantaseren.

Ik zou graag jullie mening hierover willen. Is dit een reden om het uit te maken?
Je zal misschien jullie hele relatie die vraag houden, of het gaat onder je huid zitten en je houdt het nog een paar jaar vol. Dit soort "boodschappen" zinken heel langzaam in omdat je denkt dat jij je moet aanpassen aan zijn "normen".
lolapaloeza schreef:
13-07-2022 23:31
Als je vooral bij hem bent omdat hij zo'n lieve, rustige en betrouwbare man is zou ik het uitmaken, want dat valt dus best wel tegen.

Als je bij hem bent om andere redenen, bijvoorbeeld omdat hij je motiveert het beste uit jezelf te halen, je aan het lachen maakt, hij genoeg geld verdient voor jouw droomhuis etc, dan kun je kijken of je dit achter je kan laten.
Dit! Plus hoe hij er nu mee omgaat. Geeft hij je de ruimte om boos te zijn of "moet het nou maar weer eens klaar zijn", is hij in staat oprecht te reflecteren op zichzelf of voelt het als halfhartig "ik zal het nooit meer doen". Wel moeilijk hoor. Jullie zijn lang samen, hebben het fijn en hadden toekomstplannen. Iedereen maakt fouten, daarom vind ik het altijd belangrijk om te zien hoe iemand daar vervolgens mee omgaat. En dat weet je natuurlijk niet meteen, het heeft tijd nodig om te zien hoe zijn houding en gedrag zich verder ontvouwen. Ik zou in elk geval geen overhaaste beslissing nemen, je kunt je tijd nemen. Weggaan kan altijd nog, het hoeft niet meteen nu direct.
Je zult het zelf moeten ondervinden denk ik.
Waarschijnlijk kust hij nu de grond onder je voeten, hebben jullie intieme gesprekken, heftige ruzies en heftige seks. Het zal waarschijnlijk best een tijdje lijken alsof jullie relatie een opschudder, een enorme bust heeft gehad en jullie juist elkaar opnieuw gevonden hebben en dichter tot elkaar zijn gekomen.
Maar je zult gaan ondervinden dat dit maar van tijdelijke aard is.
Dat boetekleed zal hij weer een keer van zich af gooien.. en dat moet jij vooral stoppen met oude koeien uit de sloot halen. En dan zit jij gefrustreerd in een hoekje en komt dat knagende, wantrouwende gevoel weer opzetten..
Je zult het wel gaan merken vrees ik.. maar zet daarom wel dat huwelijk en je kinderwens voorlopig in de ijskast.
Massada schreef:
14-07-2022 00:02
Dit! Plus hoe hij er nu mee omgaat. Geeft hij je de ruimte om boos te zijn of "moet het nou maar weer eens klaar zijn", is hij in staat oprecht te reflecteren op zichzelf of voelt het als halfhartig "ik zal het nooit meer doen". Wel moeilijk hoor. Jullie zijn lang samen, hebben het fijn en hadden toekomstplannen. Iedereen maakt fouten, daarom vind ik het altijd belangrijk om te zien hoe iemand daar vervolgens mee omgaat. En dat weet je natuurlijk niet meteen, het heeft tijd nodig om te zien hoe zijn houding en gedrag zich verder ontvouwen. Ik zou in elk geval geen overhaaste beslissing nemen, je kunt je tijd nemen. Weggaan kan altijd nog, het hoeft niet meteen nu direct.
Niemand zal ontkennen dat het moeilijk is, maar hoop dat TS zich niet teveel laat leiden door de sunk cost fallacy.
Juist omdat ze 33 is en een kinderwens is, kan ze nu nog op zoek gaan naar een man die ze wel kan vertrouwen. Het gaat echt niet beter worden, vermoed ik. Eerder slechter.
En het is niet een eenmalig incident ofzo.
lolapaloeza schreef:
13-07-2022 23:31
Als je vooral bij hem bent omdat hij zo'n lieve, rustige en betrouwbare man is zou ik het uitmaken, want dat valt dus best wel tegen.

Als je bij hem bent om andere redenen, bijvoorbeeld omdat hij je motiveert het beste uit jezelf te halen, je aan het lachen maakt, hij genoeg geld verdient voor jouw droomhuis etc, dan kun je kijken of je dit achter je kan laten.
In dat geval zou ik adviseren om zelf meer te gaan verdienen. Als dát de reden is om bij iemand te zijn!
Nou ja, dat past dan weer wel bij een man die dingen koopt. Nieuwsgierigheidsbevrediging, een accepterende vrouw…
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ja. Onbetrouwbaar.
.
KamilleT schreef:
13-07-2022 22:04
Seks met een professional is toch geen vreemdgaan? Voor die vrouwen is het gewoon werk.
Wat is volgens jou vreemdgaan? Ben oprecht benieuwd.
Reden om uit te maken?

Ja. Hij liegt en bedriegt en wat je gevonden hebt is hoogstwaarschijnlijk nog maar het topje van de ijsberg. En ook al is dit alles, het zou voor mij meer dan genoeg zijn.

Nee. Hij zegt dat hij het nooit meer zal doen. Hij had goede redenen ervoor. En grote spijt. (bullshit, anders had hij het zelf wel verteld.)
Spijt, zelfinzicht en een berg aan beloften zijn er bijna altijd wanneer iemand 'betrapt' is.
Ik zou als ik jou was accepteren dat jullie mbt seks en intimiteit niet bij elkaar passen. Hij wil meer dan alleen met 1 vrouw in een vaste relatie zitten. Ik verwacht dat je om 6 mnd tot 2-3 jaar dingen blijft ontdekken, omdat hij weer spanning buiten de relatie heeft gezocht. De gelegenheid om in het buitenland vreemd te gaan is er volop en daar hoef je echt geen digitale sporen voor achter te laten.

Misschien kun je afspreken om wat losser in de relatie staan en dat hij in het buitenland seksueel vrij is mits hij het veilig doet. Ik verwacht dat je huwelijk mogelijk slaagt als jij er wat losser in kan staan.

Zo niet, dat is dit niet de man voor jou. Niet alle mannen die van avontuur houden zijn typische players en zijn ook saaie huisvader die er een dubbel leven op nahouden.
viva-amber wijzigde dit bericht op 14-07-2022 10:41
4.35% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het een goede reden om er mee te stoppen ja.
viva-amber schreef:
14-07-2022 10:30
Ik zou als ik jou was accepteren dat jullie mbt seks en intimiteit niet bij elkaar passen. Hij wil meer dan alleen met 1 vrouw in een vaste relatie zitten. Ik verwacht dat je om 6 mnd tot 2-3 jaar dingen blijft ontdekken, omdat hij weer spanning buiten de relatie heeft gezocht. De gelegenheid om in het buitenland vreemd te gaan is er volop en daar hoef je echt geen digitale sporen voor achter te laten.

Misschien kun je afspreken om wat losser in de relatie staan en dat hij in het buitenland seksueel vrij is mits hij het veilig doet. Ik verwacht dat je huwelijk mogelijk slaagt als jij er wat losser in kan staan.

Zo niet, dat is dit niet de man voor jou. Niet alle mannen die van avontuur houden zijn typische players en zijn ook saaie huisvader die er een dubbel leven op nahouden.
Dit denk ik ook. Het is geen eenmalig iets, is gebleken.
Wickedwitch schreef:
13-07-2022 23:02
Tja. Als dit al een drama voor je is..ik laat me regelmatig masseren en hoop dan stiekum op happy end… newsflash: geen enkele man blijft trouw nadat de roze wolken van verliefd zijn, zijn opgetrokken. Alleen mannen met laag libido. Maar je hoeft dit niet persoonlijk te nemen. Als hij verder leuk en lief is en niet met een ander verder wil, waarom uitmaken? Je zegt dat je trio wel ziet zitten. Ga dat dan doen en hou zo de spanning er in.
Wat een onzin weer.
Je kunt hem niet vertrouwen, dus... vul zelf maar in.
Alles wat jij niet wil accepteren is een goede reden om het uit te maken. Er is maar 1 mening belangrijk hier zou ik zeggen.
WilmaVr schreef:
13-07-2022 22:36
Hou jij van hem? En hij van jou? Als het antwoord op allebei de vragen ja is, zou ik het niet meteen uitmaken. Is hij verliefd op iemand anders? Dan wordt het moeilijk.
Je kunt heel veel van elkaar houden, maar toch niet bij elkaar passen qua persoonlijkheid, waarden & normen, lifestyle enz. Zonder verder gezeik als een derde, mishandelingen of andere kwalijke zaken.

Liefde is niet het middel dat alles goed en leuk maakt. Juist daardoor ga je makkelijk over je grensen. Omdat je van iemand houdt, wil je niet te hard zijn, geloven in dat dingen goed komen enzovoorts. Niet voor niets dat mensen in een liefdesrelatie veel meer toelaten dan in een vriendschap of allerlei ongein accepteren van familieleden, dan wanneer die band er niet zou zijn. Vaak genoeg wordt er juist onder het mom van; 'je houdt toch van mij' misbruik gemaakt van dit mechanisme, zowel bewust als onbewust. En anderen vinden dat 'omdat je van elkaar houdt' je gewoon moet accepteren dat je over jouw grens gaat of een ander over jouw grens gaat.

Liefde is fijn en leuk, maar geen compensatie van anders slecht of minder prettig gedrag.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Beerlover schreef:
13-07-2022 22:47
Nee, joh, laat gaan. Er zijn ergere dingen.
Precies, gewoon op proosten met een biertje en zand erover🤣

Nu ff serieus. Voor mij zou het over en uit zijn. Ik zou hem nooit maar dan ook nooit meer vertrouwen. Relatie draait om vertrouwen als dat er niet meer is, dan is de relatie gewoon voorbij. Maar goed ik ben jou niet en jij mij niet. Hij zal vast het spijt me schatje zeggen en te zeggen dat het nooit meer gebeurd, nou echt niet, ja ff zal hij z'n best doen, maar als hij de kans krijgt... Vind het echt klote voor je, maar beter dat je er achter komt voordat je straks verder gaat en er kinderen komen. Succes!
Ik zou stoppen, denk ik. Hoop ik. Zeker als er nog geen kinderen in het spel zijn.

Maar dan betrek ik dat op mijn eigen man, niet op de jouwe. Op de één of andere manier zou ik meer begrip hebben voor een misstap bij het uitgaan of een fling op het werk. (Allemaal niet OK natuurlijk). Het bewust boeken van zo’n massage, je laten bevredigen door een vreemde, die ook nog eens mogelijk (zeer waarschijnlijk) uitgebuit wordt in haar beroep..

Nee. Als je daar voor kiest pas je niet bij mij. En dan zou ik je ook nooit meer vertrouwen omdat seks voor jou minder betekenisvol is dan voor mij.
viva-amber schreef:
14-07-2022 10:30

Dit kan natuurlijk ook nog ja. Als jij dan niet jaloers wordt en details wil weten he...
Wickedwitch schreef:
13-07-2022 23:02
Tja. Als dit al een drama voor je is..ik laat me regelmatig masseren en hoop dan stiekum op happy end… newsflash: geen enkele man blijft trouw nadat de roze wolken van verliefd zijn, zijn opgetrokken. Alleen mannen met laag libido. Maar je hoeft dit niet persoonlijk te nemen. Als hij verder leuk en lief is en niet met een ander verder wil, waarom uitmaken? Je zegt dat je trio wel ziet zitten. Ga dat dan doen en hou zo de spanning er in.
Ik hoop dan wel dat ze daar in de massagesalons waar je naartoe gaat op ingesteld zijn want lijkt me heel vervelend voor de masseuses of masseurs dat iemand dat in gedachten heeft of hier op inspeelt als dat in principe niet tot je werkzaamheden behoort, massages zijn in mijn ogen namelijk niet altijd erotisch gericht. Ondanks dat ik zelf bedrogen ben zijn er volgens mij toch wel zat mannen die niet vreemdgaan hoor na de roze wolken, daarnaast kun je natuurlijk altijd afspraken maken van wat je wel of niet tolereerd binnen je (sex/intieme) relatie maar het gaat er vooral ook om dat er geen dingen (fysiek of mentaal) stiekem gebeuren, dat is wat het vertrouwen schaadt.
DrBrowns schreef:
14-07-2022 12:59
Ik zou stoppen, denk ik. Hoop ik. Zeker als er nog geen kinderen in het spel zijn.

Maar dan betrek ik dat op mijn eigen man, niet op de jouwe. Op de één of andere manier zou ik meer begrip hebben voor een misstap bij het uitgaan of een fling op het werk. (Allemaal niet OK natuurlijk). Het bewust boeken van zo’n massage, je laten bevredigen door een vreemde, die ook nog eens mogelijk (zeer waarschijnlijk) uitgebuit wordt in haar beroep..

Nee. Als je daar voor kiest pas je niet bij mij. En dan zou ik je ook nooit meer vertrouwen omdat seks voor jou minder betekenisvol is dan voor mij.
Dit vind ik mooi gezegd
Hij heeft het niet verteld, was dat dus blijkbaar ook niet van pan. Heeft zich jaren geleden ingeschreven op een app en dat ook verzwegen. Waarom zou hij nu stoppen?

Vertrouwen zou voor mij voorgoed weg zijn en de relatie ook voorbij.

Ik hoop dat je op korte termijn zult beseffen hoe blij je mag zijn dat dit uit is gekomen voordat er een bruiloft of een baby is gekomen.

Sterkte.
Ja. En stop dan meteen met roken!
Rooss4.0 schreef:
14-07-2022 15:54
Alweer?
Rooss4.0 schreef:
14-07-2022 15:54
:hihi: hartstikke slecht voor een mens! :biggrin: