He's just not that into you - bagger

28-11-2009 14:51 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag een beetje een nutteloze zaterdag en zat even hier en daar wat topics door te bladeren. Valt me heel vaak op dat er door sommige forummers vaak snel met 'he's just not that into you' op komen draven. Een paar jaar geleden dacht ik daar ook nog wel zo over maar heb de laatste jaren wel wat meer geleerd over relaties. Probeer het even met volgende te illustreren.

Koppel A: ontmoeten elkaar en klikken/ vonken vanaf het begin, weten direct dat ze 'de ware' gevonden hebben, en alles is vanaf begin aan duidelijk. Ze rennen bij wijze van spreken in elkaars armen. Soms kan achteraf blijken dat ze te hard van stapel zijn gelopen ... maar goed, verder niet zoveel onduidelijkheden.

Koppel B: ontmoeten elkaar, maar zijn beide voorzichting, hebben al het één en ander meegemaakt en hebben tijd nodig om elkaar rustig te leren kennen. Hier betekent liefde is als een plantje, je geeft het soms wat water, en laat het langszaam groeien als blijkt dat je bij elkaar past.

Koppel C: een mix van A en B. En hieruit ontstaan vaak de 'he's just not that into you' cliche's. De één is vanaf het begin helemaal zeker en kan het niet snel genoeg gaan maar wordt onzeker omdat de ander dus voorzichtig is en langzaam in een relatie moet groeien. De eerste wordt nog meer onzeker en gaat achter de ander aan rennen waardoor die vervolgens afgeschrikt wordt. Het had op zich wat kunnen worden als ze of hij gewoon relaxed gebleven was en wat meer had afgestemd. Want als je plantje maar water blijft geven en geven en vervolgens plantje uit de grond trekt om te kijken of het al worteltjes heeft, groeit het natuurlijk nooit.

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Ergerlijker dan 'he's just not that into you' vind ik meestal vergelijken met het plantenrijk wanneer het op de liefde aankomt ;)
Parasitair of symbiose heejhallo?

Sja, volgens die theorie werkt het altijd wel. Soms is het inderdaad zo dat een van de twee niet genoeg is geinteresseerd, of helemaal niet. Sommige planten worden ook altijd overgeslagen door de bijen, om het maar bij planten te houden.
Aha, jij denkt dus dat het best nog iets tussen jou en die man kan worden maar je beste vriendin denkt van niet?
Ja en als je niet naar een plantje omkijkt verdort het...En dan?? Hoe graag wilde hij of zij het plantje dan hebben?
quote:Digitalis schreef op 28 november 2009 @ 15:04:

Sja, volgens die theorie werkt het altijd wel. Soms is het inderdaad zo dat een van de twee niet genoeg is geinteresseerd, of helemaal niet. Sommige planten worden ook altijd overgeslagen door de bijen, om het maar bij planten te houden.Bijdehand hoor
hahaha, een ongemotiveerde man een (kas)plantje noemen
@ Wuiles nee, dit heeft totaal geen betrekking op mij! Maar een overdenking over situaties uit het verleden en wat ik hier op topic lees in verschillende situaties zoals... van date to chush, grrr... onzekere praatjes en hij sms-'t niet.

zit zelf in een prille relatie waar ik me 'zeker' in voel.
quote:Digitalis schreef op 28 november 2009 @ 15:04:

Parasitair of symbiose heejhallo?

Sja, volgens die theorie werkt het altijd wel. Soms is het inderdaad zo dat een van de twee niet genoeg is geinteresseerd, of helemaal niet. Sommige planten worden ook altijd overgeslagen door de bijen, om het maar bij planten te houden.

hahaha! Ik mag hopen op een symbiose paar zie toch ook veel parasiaire verhoudingen...

Het is een beetje een 'pet hate' van me hoor, vergelijkingen van realties met planten. Kun je een relatie niet met gewone taal zonder analogieen beschrijven? denk ik dan.
Op zich best een punt.

Maar soms is er wel sprake van he's just not that into you. Die kreet is niet voor niets zo populair geworden. En Greg hoe-heet-ie niet voor niets de goeroe van datingland. Ik denk ook niet dat je het als iets negatiefs moet zien, maar juist als een 'positieve' reden waarom iemand eventueel niet met je verder wil.

Alleen wordt het vaak zo negatief opgevat.
mix van A en B is toch problematischer dan A of B. Iets met verschil in karakter, hoe je je hecht, wat je ideaalbeeld is van hoe je het zou willen.

Naast de kreet 'mensen gaan tegenwoordig zo snel uitelkaar' bestaat zeker ook het fenomeen 'het past niet echt maar we zijn gek op elkaar dus we gaan ervoor'

Moet iedereen zelf weten maar achteraf gezien kan n hoop relatieleed worden voorkomen door n geschiktere partner keuze.
Niet mee eens. Zodra liefde gezeik met zich meebrengt is 'ie gedoemd te mislukken. Misschien nu, misschien wat later, maar liefde en gezeik is geen lang-termijn-combinatie.

Ook uit eigen ervaring.
Gregh Berendt is een Comedian ... hij heeft dit ooit als sketch gebruikt bij wijze van grapje, toen mocht ie opeens bij Oprah komen en wist de hele wereld van hem...

Volgens zijn zeggen, is hij daar altijd nog wat verbaasd over, want hij ziet zichzelf niet als dating-goeroe maar nog altijd als comediant.
Ik word er venijnig van Heejhallo. Een distel zeg maar. Ik hou niet van zoetsappige allegorieen ende metaforen.

Als men gewoon duidelijk is en niet meteen wil weten wanneer de trouwdag is na 4 dates, dan lijkt me dat ok. Er is ook een aftastfase en die neem je maar voor lief. Dus ook accepteren dat niet alle zaadjes uitkomen. Ofzo. En vooral geen idiote datingregels hebben.
Ik ben trouwens een plant besef ik me net
Kan het ook omgekeerd zijn? Ik ben veel voorzichtiger en afstandelijker geworden na wat dingetjes en gedraag me totaal niet gewillig. Daar is ook wel eens een hele leuke man op afgeknapt terwijl ik hem heel graag wilde...? Na heel veel moeite lijkt het alsof ze niet wil? (stupid me) Ik vind dat zinnetje een beetje kort door de bocht. Zal vaak wel, niet altijd.
Ik houd wel van metaforen vandaar dat ik het zoals boven verwoord hebt. Pech dan voor degene die zich er aan storen.
@MissKiek, ja dat kan denk ik ook

Heb zelf 2x een prille relatie afgebroken omdat ik dus dacht dat de ander niet into me was. Achteraf bleek het heel anders te liggen... maar ja da's achteraf.
quote:Celtic schreef op 28 november 2009 @ 15:41:

Gregh Berendt is een Comedian ... hij heeft dit ooit als sketch gebruikt bij wijze van grapje, toen mocht ie opeens bij Oprah komen en wist de hele wereld van hem...

Volgens zijn zeggen, is hij daar altijd nog wat verbaasd over, want hij ziet zichzelf niet als dating-goeroe maar nog altijd als comediant.Tja. Maar de rest van de wereld ziet hem wel als dating goeroe (de post die die man krijgt!), dus ergens heeft ie wellicht een punt...
Haha ik ben het met je eens. Ik geloof niet in 'he's just not that into you'. Ik vind het kort door de bocht, vooral omdat ik weet dat ik zelf met mn rugzakje (ook metafoor;-)) nogal onlogisch kan doen in de liefde. Het zal vaak wel zo zijn, maar niet per definitie.
Nou, ik geloof wel in 'he's just not that into you'. Ik zeg niet dat het altijd zo is als je niets hoort, maar om het erop te gooien dat hij misschien onder een bus is gekomen, geheugenverlies heeft, kabouters jouw telefoonnummer hebben gewist uit zijn telefoon (de etters) of ineens zooooooo druk is met alles in zijn leven dat ie geen tijd heeft om de telefoon te pakken om iets van zich te laten horen, dat vind ik, ja, een beetje naief.
Newsflash: er zijn mannen die niet geinteresseerd zijn in een relatie met jou. Dat komt voor, hoe lastig het ook voor te stellen is.
@Digitalis, oh ja zeker ... maar ik doel meer op relaties die al van de grond zijn gekomen. Dus niet n.a.v. één ontmoeting.

Er is natuurlijk altijd nog iets van logisch nadenken...

Maarrr in geval van als je 2 maanden aan het daten bent en één heeft blijkbaar meer behoefte aan contact dan een ander hoeft dat nog niet 'not into you te betekenen' zoals ik vaak mensen zie reageren.
quote:Sunshine_S schreef op 28 november 2009 @ 15:07:

Ja en als je niet naar een plantje omkijkt verdort het...En dan?? Hoe graag wilde hij of zij het plantje dan hebben?Precies. Het is gewoon dingen nuchter bekijken: er wordt niet naar je omgekeken. Duidelijk dan toch dat iemand niet into you is? Je hoeft niet overladen te worden met aandacht, Maar een man die een vrouw wil laat dat wel merken! En als de man/vrouw in kwestie met onverwerkte baggage zit dan is dat misschien een ander verhaal, maar dan kan hij/zij misschien beter die baggage eerst verwerken.
Ik denk prima logisch maar ik zie het verband niet hoor. Je kunt namelijk ook gewoon elkaar zien, seks hebben en een leuke tijd zonder een echte relatie te willen. En dat mag, maar duidelijkheid zal wel leuk zijn.

Kijk, ik ben erg simpel. Mensen zijn geen gedachtenlezers (ik kan geen enkel organisme bedenken dat dat wel kan, maar dat terzijde) en ik ga enkel af op wat iemand zegt of welke signalen diegene afgeeft. Wil diegene mij niet veel zien, vindt diegene bepaalde zaken belangrijker en zoekt diegene weinig contact, dan trek ik de enige logische conclusie op basis van die gegevens: hij vindt me niet erg tof. Als er een andere uitleg is moet diegene 'm maar geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven