Hebben jullie dat wel eens?

01-04-2011 20:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik begin een beetje te twijfelen aan mijn relatie met mijn vriend. Ik praat erg slecht over mijn gevoelens (ben er gewoon erg slecht in) en mijn vriend weet daardoor niet dat ik begin te twijfelen aan onze relatie. Ik heb in het verleden uitgemaakt met mijn ex na een paar jaar relatie en op een of andere manier wil ik graag dat dit gaat werken. Ik speel daarom nu ook een beetje mooi weer in mijn relatie. Laat aan hem (en aan de buitenwereld) merken dat ik van hem hou maar diep van binnen voel ik dat dit minder wordt. Eigenlijk hou ik mijzelf een beetje voor de gek. Waarom weet ik niet. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Een relatie tegen beter weten in?
Tja, samen zijn is op veel fronten leuker dan alleen.Ben je beetje bang voor eenzaamheid?
quote:suniss schreef op 01 april 2011 @ 20:24:

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Een relatie tegen beter weten in?Meid, hou op schei uit. Ik heb het uitgevonden. En achteraf vind ik het de meest grove, betreurenswaardige waste of time die ik mezelf heb aangedaan. Echt zonde.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Tja ik weet het niet. Na mijn relatie van een paar jaar had ik binnen 4 maanden een nieuwe vriend (best snel eigenlijk). Maar ik ben/was ook echt gek op mijn vriend nu. Alleen diep van binnen heb ik een knagend gevoel dat er iets niets klopt maar ik kan mijn vinger er niet op leggen.
Nee, niet herkenbaar. Ik ben liever alleen dan in een relatie waarin ik niet gelukkig ben.
heel herkenbaar!

Meid, ik heb de laatste 1,5 jaarvan mn relatie mooi weer gespeeld naar de buitenwereld, terwijl ik steeds ongelukkiger werd.

Metveel pijn en moeite mijn relatie verbroken, vorig jaar oktober maar oh man! Wat een opluchting.

Hoe langer je mooi weer blijft spelen, hoe moeilijker je het gaat krijgen... Dit is ook niet eerlijk tegenover je vriend want draai de rollen eens om... Wat als jij in zijn schoenen stond?
Suniss, denk dat het verstandig is om eens goed na te denken of je echt van hem houdt of dat je niet alleen wilt zijn. Is niet fair tegenover hem maar ook niet voor jezelf. Andersom zou je het toch ook niet waarderen als iemand om andere reden bij je blijft dan liefde? Wees eerlijk naar jezelf en naar hem.
Ik denk dat heel veel relaties tegen beter weten in zijn. Neem dat jezelf niet kwalijk is het alleen je gevoel dat verminderd is of spelen er meer dingen? En hoe lang voel je je al zo?
Ik zou het mezelf wel kwalijk nemen, net zoals ik het de andere partij kwalijk zou nemen, het is niet leuk en niet fair om iemand in de waan te laten, of het nou een man of vrouw betreft en daar zou ook geen verschil in moeten zijn. Als je van iemand houdt dan ga je ervoor als je dat niet doet dan moet je daar eerlijk over zijn.
Ik hou ook van hem, echt. Daarom snap ik mijn gevoel echt niet. Mijn gevoel is ook niet echt weg ofzo maar toch. We zijn nu een jaar samen en dus wordt het allemaal iets normaler. Ik weet zeker dat iedereen er versteld van staat wanneer ik het uitmaak omdat er aan ons echt niets te merken is. Maar van binnen voelt het anders dan hoe het er van de buitenkant uitziet. En daar snap ik niets van. Waarom mooi weer spelen terwijl het van binnen niet helemaal goed voelt. Ik vond de 4 maanden tussen mijn ex en mijn nieuwe vriend in ook wel stil. Maar toen ik mijn vriend ontmoette was ik ook echt gek op hem dus dan kan het toch geen eenzaamheid zijn. We wonen nu zelfs samen
Ik weet wel dat ik dit aan mijn vriend moet zeggen maar ik kan echt ontzettend slecht over mijn gevoel praten. En ik vind het ook heel erg om mensen te kwetsen, daar kan ik echt wakker van liggen
quote:llauw schreef op 01 april 2011 @ 21:09:

heel herkenbaar!

Meid, ik heb de laatste 1,5 jaarvan mn relatie mooi weer gespeeld naar de buitenwereld, terwijl ik steeds ongelukkiger werd.

Metveel pijn en moeite mijn relatie verbroken, vorig jaar oktober maar oh man! Wat een opluchting.

Hoe langer je mooi weer blijft spelen, hoe moeilijker je het gaat krijgen... Dit is ook niet eerlijk tegenover je vriend want draai de rollen eens om... Wat als jij in zijn schoenen stond?Waarom deed je dat?
,
Ja, ik herken het. Been there, done that, never again. Heb een paar keer te lang in relaties gezeten waarin ik niet happy was. Totaal van de pot gerukt.
quote:suniss schreef op 01 april 2011 @ 22:53:

[...]

Waarom deed je dat?

waarom ik zo lang mooi weer speelde? Ik had veel te veel angst om alleen te zijn, een nieuw leven op te bouwen en ik was enorm bang om in een diep gat te vallen. Als je mooi weer speelt, dan krijgen mensen ook geen argwaan, stellen ze geen vragen en hoef je vooral niks uit te leggen. Ik ben wel 2x bij hem weggegaan in die 1,5 jaar tijd maar na een week stond weer op de stoep, ik miste hem. OF nouja hem.. ik miste iemand om me heen.

Het heeft me heel veel energie en tranen gekost, vooral 's nachts. Dan lag hij lekker te slapen en lag ik urenlang huilen naast hem, omdat ik wist dat hij niet de man van mijn leven was, maar het was wel een persoon die onvoorwaardelijk veel van mij hield..
quote:suniss schreef op 01 april 2011 @ 22:47:

Ik weet wel dat ik dit aan mijn vriend moet zeggen maar ik kan echt ontzettend slecht over mijn gevoel praten. En ik vind het ook heel erg om mensen te kwetsen, daar kan ik echt wakker van liggenmensen kwetsen is nooit leuk. tip: schrijf het op; zonder teveel nadenken, ga ervoor zitten en ga schrijven. Dit helpt, echt waar! je hoeft het hem niet te laten lezen maar zo krijg je voor jezelf al duidelijke woorden op papier. Je kunt het ook voorlezen natuurlijk. Jouw vriend weet hoe je in elkaar steekt en zal het ook begrijpen dat je het op die manier zal aanpakken.
Zeer herkenbaar, helaas... Ben blij dat ik er helemaal klaar mee ben. Ik ben echt nog nooit zo gelukkig geweest als tegenwoordig. Single
quote:bittermoon schreef op 02 april 2011 @ 01:03:

Zeer herkenbaar, helaas... Ben blij dat ik er helemaal klaar mee ben. Ik ben echt nog nooit zo gelukkig geweest als tegenwoordig. Single dat gedeelte moet ik nog even leren :D
Het is veel kwetsender voor de ander om langzaam je gevoel dood te laten bloeden en emotioneel binnen de relatie al afstand te nemen van je partner zonder eerst eens je gevoelens te uiten als ze nog niet zo heftig zijn.

Hoe langer je het opkropt en niet over praat des te meer zal het bergaf gaan omdat je zo niets oplost en je gevoelens alleen maar de verkeerde kant op kunnen.

Ga je die gevoelens vroeg genoeg uiten geef je de relatie nog de kans om er samen uit te komen. Het alleen al uitspreken dat je bepaalde dingen binnen de relatie niet fijn vindt kan al voor opluchting zorgen. Door er niet over te praten wordt het onderwerp steeds beladener en ga je je ook steeds minder fijn voelen.

Ik vind dat het wel zo eerlijk is om je partner mede te delen in je gevoelens over de relatie als het steeds slechter wordt. Je moet je partner de kans geven mee te denken, mee te leven, samen te kijken naar oplossingen i.p.v. in je eentje op een doodlopend spoor verder te gaan. En anders dat de ander wel merkt dat je uit elkaar groeit dan is de klap ook minder hard.

Zometeen staat je partner ineens voor een voldongen feit zetten dat je weggaat terwijl hij tot dan toe dacht dat alles helemaal ok en fijn was. Dat kun je mijns inziens iemand gewoon niet aandoen.

En anders mocht het niet goed komen wordt de ander wel bij het proces betrokken en merk je samen dat de gevoelens achteruit gaan en wellicht niet meer goed komen maar dan heb je er wel aan gewerkt of bespreekbaar gemaakt en werk je uiteindelijk ook samen toe naar een afscheid.

Het gaat in ieder geval niet vanzelf beter worden op deze manier. Benoem eens de redenen die jou tegenhouden om er over te praten? Angst om alleen te zijn en deze relatie niet te kunnen laten werken zijn geen goede redenen want op deze manier merk je dat je toch emotioneel afstand aan het nemen bent en gaat de relatie toch uit. Voor jou minder heftig maar voor je partner allerminst.
Op deze manier kwets je hem zometeen alleen maar meer.
quote:suniss schreef op 01 april 2011 @ 22:46:

Ik hou ook van hem, echt. Daarom snap ik mijn gevoel echt niet. Mijn gevoel is ook niet echt weg ofzo maar toch. We zijn nu een jaar samen en dus wordt het allemaal iets normaler. Ik weet zeker dat iedereen er versteld van staat wanneer ik het uitmaak omdat er aan ons echt niets te merken is. Maar van binnen voelt het anders dan hoe het er van de buitenkant uitziet. En daar snap ik niets van. Waarom mooi weer spelen terwijl het van binnen niet helemaal goed voelt. Ik vond de 4 maanden tussen mijn ex en mijn nieuwe vriend in ook wel stil. Maar toen ik mijn vriend ontmoette was ik ook echt gek op hem dus dan kan het toch geen eenzaamheid zijn. We wonen nu zelfs samen

Zou het volgende ook waar kunnen zijn? :

Jij kunt slecht over je gevoelens praten, dus doe je anders tegen je vriend dan hoe je je in werkelijkheid voelt, als je een slechte dag hebt gehad of ergens mee zit. Dit laat je niet aan hem merken. Je speelt mooi weer. Klopt dat?

Onbewust ben je bezig een bepaald beeld van je jezelf en je relatie neer te zetten naar de buitenwereld toe. Dus natuurlijk klopt het dan voor je gevoel niet. Je bent veel te veel bezig met hoe andere mensen tegen jou en je relatie aan kijken, want waarom speel je anders mooi weer of ben je daar mee bezig?

Wees wat meer jezelf, ook in je relatie en naar andere mensen toe. 10 tegen 1 dat je dan een stuk minder bezig bent met toneel spelen, en gewoon gelukkig bent in je relatie! Zo lang je toneel speelt leef je niet echt. En dan voelen dingen heel snel leeg, en ben je je gevoel kwijt.
Ik heb 5 jaar samengewoond, maar na 8 maanden wist ik eigenlijk al dat die relatie niet ging werken. Pfff nooit weer!!
quote:bittermoon schreef op 02 april 2011 @ 01:03:

Zeer herkenbaar, helaas... Ben blij dat ik er helemaal klaar mee ben. Ik ben echt nog nooit zo gelukkig geweest als tegenwoordig. Single
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Voelt wel goed om te weten dat het niet compleet abnormaal is.

@Ashley, dat zou heel goed kunnen. Alleen ik heb zulke tegenstrijdige gevoelens. Ik hou van hem, heb zelfs vorige week nog een mooi horloge voor hem gekocht omdat ik wist dat hij die mooi vond. Dat doe je toch niet wanneer je niet oprecht van iemand houdt? Daarom pieker ik me suf.

Ik heb veel verdriet gehad van mijn vorige relatie die ik heb verbroken. Ik voelde me zo ontzettend schuldig tegenover mijn ex. Niemand in mijn omgeving snapte ook waarom ik het uitmaakte maar het voelde niet goed meer.
quote:mika65 schreef op 02 april 2011 @ 04:06:

Ik heb 5 jaar samengewoond, maar na 8 maanden wist ik eigenlijk al dat die relatie niet ging werken. Pfff nooit weer!!Waarom heb je dan zo lang gewacht met het verbreken van je relatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven