Heeft iemand tips??

19-05-2019 15:48 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen.

Het standaard verhaal. Na een jaar en een paar maanden hebben ik en m'n vriend gisteren besloten uit elkaar te gaan (ben 20 btw). Het gevoel was er niet meer. Ik had ergens wel verwacht dat ik opgelucht zou zijn (het onderbuikgevoel was er al een tijdje) maar ik voel me diep ongelukkig.

Ik ben compleet op mezelf aangewezen en besef wederom dat ik niet zo veel mensen om me heen heb als ik zou willen. Van vrienden krijgen ik weinig (geen eigenlijk) steun en ik vraag me af of ik verdrietig ben om het verliezen van mijn vriend of gewoon omdat ik eenzaam ben. Ondertussen gaat het leven door en moet ik allerlei dingen doen voor m'n studie maar ik kan me er niet toe zetten. Ik kan alleen maar huilen. Ik voel me waardeloos en eenzaam en zie op tegen de komende weken en maanden. Ik zou graag iets leuks willen doen met iemand of alleen maar even praten maar niemand heeft daar zin/tijd voor. Met vriendinnen spreek ik ongeveer eens per maand af, en dat was prima toen ik nog een relatie had, maar nu is het veel te weinig.

Heeft iemand tips voor hoe ik hiermee om kan gaan?
'You can't always get what you want'
Als dit gevoel in deze mate langer aanhoudt dan zeg 2 weken, zou ik de huisarts bellen.

Heb je helemaal geen vriendschappen of familie waar je even terecht kan? Al was het voor wat aanspraak en aansturing mbt de dingen voor de studie? Je ouders ofzo?
Wat rot en jammer dat je je zo voelt! Studeer je nog? Zijn er leuke studiegenoten in je werkgroepen/klas waarvan je denkt 'daar zou ik wel eens op een terrasje mee willen zitten!'. Trek morgen de stoute schoenen aan en vraag het gewoon aan iemand. Negen van de tien keer vinden mensen dat hartstikke leuk, heb jij een leuke avond en wie weet het begin van een nieuwe vriendschap.

Zijn er geen leuke dingen die je zou willen leren en op kunt gaan pakken? Een toneelclub, een cursus houtbewerken, sporten, weet ik het. Dan ben je in ieder geval de deur uit en onder de mensen, je doet iets wat je leuk vindt en wie weet levert het je ook nog leuke vrienden op.

En tot slot: wat let je om je vrienden die je nu maar een keer in de maand ziet te bellen en te vragen of ze weer eens af willen spreken?
En die conclusies trek je al nadat jullie gisteren besloten hebben met mekaar te stoppen?
Dat is snel!
De dokter bellen als je na 2 weken nog niet over een relatiebreuk heen bent? En wat moet die dan doen? Medicijnen of therapie voorschrijven?

Dit gevoel gaat over. Onderneem dingen, bel je vriendinnen wat vaker om af te spreken. En denk niet dat het absoluut nodig is om elke avond uit of weg te gaan. Leer rust nemen en genieten van een goed boek/film/wandeling, kortom het gezelschap van jezelf, ga sporten,...
Heb je nu de tijd meer energie in je vriendschappen te steken, wellicht heb je die ook zelf verwaarloosd toen je een vriendje had?
Lucifer2018 schreef:
19-05-2019 15:50
Als dit gevoel in deze mate langer aanhoudt dan zeg 2 weken, zou ik de huisarts bellen.
Serieus, na je twee weken ongelukkig voelen omdat je relatie uit is? Dan had ik beter bij m’n huisarts kunnen gaan wonen, denk ik.

TO, ik snap hoe rot het is nu en dat je met je ziel onder je arm loopt. Ik kan me nog heel goed voor de geest halen hoe rot dit voelde! Lief voor jezelf zijn nu! En natuurlijk moet je nu huilen. Kun je bij je ouders of evt. broer of zus terecht? Of een vriend of vriendin? Ben je eenzaam of voel je je eenzaam? Daar kan een verschil in zitten. Ik zou de telefoon pakken en wat mensen gaan bellen (vriendschappen verwaarlozen vanwege een relatie vind ik niet ok, maar ik zeg niet dat je dat gedaan hebt).
annbritt79 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 16:34
45.78% gewijzigd
rotgevoel trekt wel weer weg. Leer er in ieder geval dat je tijdens een je relatie je vrienden niet verwaarloost (1x in de maand je vrienden zien is wel er weinig).
EHV1981 schreef:
19-05-2019 16:28
rotgevoel trekt wel weer weg. Leer er in ieder geval dat je tijdens een je relatie je vrienden niet verwaarloost (1x in de maand je vrienden zien is wel er weinig).
Ik zie 1 vriendin meerdere keren per maand en de rest van mijn vrienden en vriendinnen ong. 1 keer per maand of minder. En een stuk of acht, negen daarvan reken ik toch echt tot mijn goede vriendenkring. We zijn allemaal druk met werk, relatie, in een aantal gevallen kinderen, reizen, etc. We spreken elkaar regelmatig via What’s App of telefonisch.
Lucifer2018 schreef:
19-05-2019 15:50

Heb je helemaal geen vriendschappen of familie waar je even terecht kan? Al was het voor wat aanspraak en aansturing mbt de dingen voor de studie? Je ouders ofzo?
tuurlijk met liefdesverdriet ga je naar de dokter, Zeldzaam noodgeval
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
De breuk valt je zwaarder dan je dacht en drukt je met je neus op het feit dat je geen goed sociaal vangnet hebt.

Dan zit er eigenlijk maar 1 ding op en dat is werken aan een beter sociaal netwerk of tenminste aan een meer sociale structuur in je leven.

Het klinkt misschien erg cliché, maar wordt lid van een club, vereniging of ga vrijwilligerswerk doen.
Als je niet zo veel tijd hebt dan zou je bijvoorbeeld eens per week een avond ergens heen kunnen gaan.
Neem bijvoorbeeld salsa-lessen of ga bij een (modern) koor.
Er zijn te veel mogelijkheden om op te noemen, maar zorg voor sociale afleiding.
Ook werken in een bar kan afleiding geven en het is meteen een ontmoetingsplek.

Je bent nog maar 20, dus genoeg tijd om vrienden te maken voor het leven.
Heb geduld, een vriendschap gaat niet over 1 nacht ijs, maar je moet er wél wat voor doen, je moet erop uit.

Misschien een contactadvertentie zetten of dus via een hobby of baantje.

Sommige mensen nemen een huisdier, zoals een hond of een kat.
Ook dat kan heel goed helpen, maar ik weet niet of dat voor jou tot de mogelijkheden behoort.

Sterkte en succes, ik hoop dat je hier veel goede tips krijgt.
Mocht je er zelf niet uitkomen dan vind ik die tip om naar de huisarts te gaan wel een goed idee.
Misschien is er meer aan de hand dan alleen een relatiebreuk en dan kan het geen kwaad om dat door de huisarts te laten beoordelen.
Huil maar lekker, en pak de draad over een week of twee weer op!

Tip:
Verlies nooit je vriendinnen uit het oog. Al is je relatie nog zo goed, je zult ze altijd nodig hebben, want:
- Wie gaat er met je naar die meidenfilm?
- Wie danst met je in de discotheek?
- Wie heeft zin in een high-tea?
- Met wie kun je lekker roddelen?
- Met wie kun je lachen totdat je buikpijn krijgt?
.....je vriendinnen!
Fransje-Noord schreef:
19-05-2019 22:12
Huil maar lekker, en pak de draad over een week of twee weer op!

Tip:
Verlies nooit je vriendinnen uit het oog. Al is je relatie nog zo goed, je zult ze altijd nodig hebben, want:
- Wie gaat er met je naar die meidenfilm?
- Wie danst met je in de discotheek?
- Wie heeft zin in een high-tea?
- Met wie kun je lekker roddelen?
- Met wie kun je lachen totdat je buikpijn krijgt?
.....je vriendinnen!
Dit!! Het is nu zo vers...nog een cliché: maar tijd heelt de pijn. Ik weet nog dat ik na mijn laatste verbroken relatie wenste dat ik de tijd een maand vooruit kon spoelen. Het komt echt weer goed, al lijkt dat nu niet zo. Je moet er even doorheen.
Een relatie is toch geen vervanging van vriendschappen? Werk aan je vriendenkring en onderhoudt dat als je een relatie krijgt. Druk zijn we allemaal, maar ik krijg het ook met studie, baan, kinderen en huishouden nog wel 2x per week voor elkaar om vriendinnen te zien.

Liefdesverdriet gaat over, het is nu kut.
En geen wonder dat we torenhoge verzekeringskosten hebben. Liefdesverdriet reden om naar de huisarts te gaan... mensen zijn niet meer in staat om met doodnormale zaken te dealen. Ziekte, relatiebreuk, overlijden en dergelijke zijn kut en zwaar, maar daar verandert de huisarts ook niet aan. Zit je nou jaren na zoiets nog in de put dan moet je aan de bel trekken. Maar verdriet, uitzichtloosheid, jezelf waardeloos en eenzaam voelen zijn hoewel intens kut volkomen normaal na zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven