Heerlijk genieten op eind 30!

21-07-2011 18:50 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Op één of andere manier voel ik de drang om mijn heerlijke gevoel te beschijven en mensen (die daar behoefte aan hebben ) in mee te laten delen. In mijn leven geen Huisje, Boompje, Beestje maar wel doen wat me wel gelukkig maakt. Niet voor iedereen is HBB zaligmakend. En wat niet bij je past, moet je niet doen. Ook al zit het wel -nog steeds- ingebakken in onze cultuur.

Wat er zo heerlijk is, is de vrijheid. De vrijheid om mooie reizen te maken, de ruimte om helemaal mezelf te kunnen zijn, lekker mijn eigen huis te hebben en de dingen te doen waar ik al meer dan 20 jaar geen genoeg van kan krijgen of juist nieuwe dingen uitproberen. Lekker stappen met de meiden en lekker sjansen en nachtenlang de sterren van de hemel zoenen (krijg je daar ooit genoeg van?). Daarbij val ik ook nog eens op jongere heren en gelukkig nog steeds aan aandacht geen gebrek. Gisteren weer zo heerlijk genoten! En zonder aandacht is het ook altijd feest, de zon zit in mijn hoofd. Ik schrijf dit niet omdat ik denk dat je dat met een relatie niet kan, tuurlijk kan dat. Je moet doen wat je gelukkig maakt en dat is voor iedereen anders en actie ondernemen wanneer dat wel zo handig is om het leven zo in te richten dat het je past.

Het leven is heerlijk (ja ook met zijn moeilijke tijden). Ik moest het gewoon even kwijt :-)
Fijn!

Bedankt!
Keep up the good work dan zou ik maar zeggen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Jeej! geniet!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
*jaloers*
mss wil ik wel gewoon van het "taboe"af van zij leefden nog lang en gelukkig. Gelukkig worden/zijn heeft voor iedereen andere ingredienten. Kan kinderen zijn, een partner, geld, familie of iets anders. Ik vind het jammer dat onze cultuur nog steeds doorspekt is van dat er maar 1 manier is HBB terwijl ik om me heen zie dat dat voor veel mensen helemaal niet werkt

En aan de andere kant denk ik: me lekker puberaal gedragen,..jeetje nu nog, ben ik daar niet te oud voor, is dat niet te oppervlakkig? Maar ook al is dat zo, ik geniet er van en voel me helemaal rozig erdoor. En het maakt niet uit of dat over een reis gaat of over en nacht sjansen
Pilletje op?
*hik* nee hoor
En als je 80 bent zit je alleen in je senioren flat, terug te denken aan de mannen met wie je de hele nacht hebt gezoent!

Nee hoor fijn dat je geniet ieder doet dat op zijn of haar manier! Niks mis mee, zolang jij er blij mee bent zeg ik hou vast.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 21 juli 2011 @ 19:41:

En als je 80 bent zit je alleen in je senioren flat, terug te denken aan de mannen met wie je de hele nacht hebt gezoent!

Nee hoor fijn dat je geniet ieder doet dat op zijn of haar manier! Niks mis mee, zolang jij er blij mee bent zeg ik hou vast. De meesten mensen van 80 zitten alleen in hun seniorenflatje, getrouwd of niet getrouwd geweest, kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen, het maakt allemaal niet uit. Je komt alleen en je gaat alleen. Als je trouwt en kinderen krijgt voor een gezellige oude dag, dan zal je nog heel erg teleurgesteld raken.
quote:_avril_ schreef op 21 juli 2011 @ 19:44:

[...]

De meesten mensen van 80 zitten alleen in hun seniorenflatje, getrouwd of niet getrouwd geweest, kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen, het maakt allemaal niet uit. Je komt alleen en je gaat alleen. Als je trouwt en kinderen krijgt voor een gezellige oude dag, dan zal je nog heel erg teleurgesteld raken.Of je krijgt Alzheimer en je weet van voren niet meer dat je van achteren leeft. Lekker genieten, je leeft nu! (zegt iemand met HBB, die ook heerlijk geniet)
Wat heerlijk voor je!

Alleen jammer dat je zo afgeeft op anderen die op een andere manier gelukkig zijn. Die 'cultuur', daar merk ik weinig van. Of bedoel je niet de Nederlandse cultuur?
Je woont zeker in Amsterdam
Nee hoor, ik woon niet in Amsterdam. En ik geef juist niet af op mensen die het anders doen. Iedereen heeft zijn eigen manier. Maar er lijkt in NL vanuit de jeugd (sprookjes) en films ed maar of er 1 manier is om je leven te leiden. En als je het anders doet moet je dat uitleggen (ga je nog niet samenwonen, wil je geen kinderen ed).
Dat is toch altijd met minderheden.... Want dat ben je tenslotte.

Persoonlijk vind ik altijd hoe harder mensen schreeuwen dat ze iets zijn, hoe minder er van waar is....blijkbaar heb je bevestiging nodig.
quote:Vivamies schreef op 21 juli 2011 @ 20:07:

Nee hoor, ik woon niet in Amsterdam. En ik geef juist niet af op mensen die het anders doen. Iedereen heeft zijn eigen manier. Maar er lijkt in NL vanuit de jeugd (sprookjes) en films ed maar of er 1 manier is om je leven te leiden. En als je het anders doet moet je dat uitleggen (ga je nog niet samenwonen, wil je geen kinderen ed).Tja, dat is ook wel het eerste waar ik vanuit ga bij mensen om mij heen. Vind ik eigenlijk ook wel logisch, dat is toch vanuit de oertijd al "gewoon". Dat je voor iets anders kiest is helemaal goed natuurlijk. Fijn dat het bij je past, maar dat "men" ervan uitgaat dat je als mens een partner vindt en daarmee kinderen krijgt dat snap ik wel.
quote:mali30 schreef op 21 juli 2011 @ 19:41:

Nee hoor fijn dat je geniet ieder doet dat op zijn of haar manier! Niks mis mee, zolang jij er blij mee bent zeg ik hou vast.

Of ze vindt op haar 79e rust én 'de ware' en geniet als ze 80 is samen met hem in haar seniorenflat.

Of ze is dan nog alleen en heeft nog steeds one night stands met jongere mannen, dat kan ook natuurlijk.
en toch zie je wel een verschuiving plaatsvinden krokusje. Was laatst niet in het nieuws dat er nog nooit zo veel vrijgezellen geweest zijn? Dus de praktijk verandert al, alleen in de hoofden vaak nog niet. En dan heb ik het ook over de hoofden van de mensen zelf, de mensen die in een keurslijf zitten terwijl dat eigenlijk niet bij ze past. Kinderen nemen/krijgen "omdat dat nu eenmaal de volgende logische stap is". Best jammer.
...hahaha die pink,..of ik ga er met de verzorger vandoor (dat was natuurlijk een grapje,...)
Waarom maak je je daar eigenlijk zo druk om; als je er zelf happy mee bent is het toch prima? Vanwaar de behoefte om het zo luidkeels van de daken te schreeuwen?
quote:spectral schreef op 21 juli 2011 @ 20:11:

Dat is toch altijd met minderheden.... Want dat ben je tenslotte.

Persoonlijk vind ik altijd hoe harder mensen schreeuwen dat ze iets zijn, hoe minder er van waar is....blijkbaar heb je bevestiging nodig.Hoe hard roepen mensen die net een kind hebben gekregen dat het het mooiste is wat ze ooit is overkomen?
quote:Vivamies schreef op 21 juli 2011 @ 20:18:

En dan heb ik het ook over de hoofden van de mensen zelf, de mensen die in een keurslijf zitten terwijl dat eigenlijk niet bij ze past. Kinderen nemen/krijgen "omdat dat nu eenmaal de volgende logische stap is". Best jammer.Dat zou toch sneu zijn. Ik ken weinig mensen die spijt hebben van hun keuze om ouders te worden. En ik heb dan ook helemaal niet het gevoel dat die omslag nog in de hoofden moet plaats vinden. Je kiest er voor of je kiest er niet voor. Jij kiest er niet voor en bent er gelukkig door deze keuze. Mooi!
Ach, Vivamies wil gewoon haar fijne gevoel met ons delen. Mag het ook eens na al die (relatie)ellende op het forum?

Het werkt bij mij zo: als ik een relatie heb, verlang ik meestal naar het single leven. Ben ik single, dan verlang ik naar een leuke relatie. Conclusie? Ik kan beide even leuk of niet leuk vinden. Het is maar helemaal hoe m'n pet hangt.

Vivamies, lekker genieten! Ik gun het je.
quote:Boxje schreef op 21 juli 2011 @ 20:23:

Het is maar helemaal hoe m'n pet hangt.

Ik bedoel 'hoe m'n pet staat'....haha...sorry....
mss wil ik mijn "puberale gedrag" idd goedkeuren. Dat lees je ook een beetje door mijn tekst heen. (ïs het niet te oppervlakkig ed). Maar juist dat vind ik jammer en daarvan heb ik het idee dat het komt door het culturele plaatje. De behoefte om "het heerlijke gevoel "te delen komt ook voort uit bovenstaande. Omdat meer mensen zich laten tegenhouden door wat hoort of niet. En ik hou me niet tegen en geniet ervan, maar ergens zit er idd dat stemmetje (gelukkig wel heel zachtjes)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven