Held op sokken

13-10-2025 17:12 186 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De titel zegt het al, ik ben een held op sokken. Het zit zo... ik ben inmiddels bijna 20 jaar vrijgezel en in die tijd wel eens wat gedatet, maar ook dat is al weer lang geleden. Ik vond het ook allemaal gedoe, in al die tijd heeft namelijk ook niemand mijn hart sneller doen kloppen. Tot nu. Mijn buurman. Gelukkig een stukje verderop en 2 etages hoger. Maar iedere keer als ik hem tegenkom, kom ik niet verder dan 'hoi'. En nu zoek ik advies. Hoe pak ik dit aan? Kaartje in de bus? Ik vind mezelf kansloos!!

Juist omdat het zo lang is geleden dat ik iemand oprecht leuk vond, is de angst voor afwijzing ook zo groot.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Gryla schreef:
16-10-2025 09:58
:flirting:

Jihoeoeoeoeoeoeo!! Wat leuk @mockturtle!! Trots op jou hoe je het hebt aangepakt!! En al zoveel gespreksstof, heerlijk. Geniet er van en superleuk als je ons een beetje blijft updaten - niet verplicht natuurlijk :rolling:
Ja, dat ging echt helemaal vanzelf. Ik laat het allemaal maar gewoon gebeuren nu. Wat ik al eerder aangaf, hoe het ook loopt, ik hoop dat ik hier tenminste een mooie vriendschap aan overhoud. Maar als er een volgende date of ontwikkeling is, dan horen jullie het!
Hoi TO, ik heb meegelezen, wat stoer van je en wat fijn hoe het is gegaan! Ik vind het ook tof om te lezen hoe je erin staat: je zet stappen terwijl je het heel spannend vindt, en ook na je fijne date lijk je er nuchter in te staan (maar niet té ;-)). Begrijpelijk dat het leeftijdsverschil je even overviel. Tja, mensen zullen er wel verschillend over denken, maar ook ik vind dit geen schokkend verschil. Heb zelf een aantal jaar een relatie gehad met dit leeftijdsverschil en dat is niet uit gegaan vanwege het leeftijdsverschil. Het is maar net hoe je beiden in het leven staat en waar je elkaar daarin vindt - net als in iedere relatie, eigenlijk.

Hoe dan ook: lekker elkaar verder leren kennen komende tijd :)
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Leuk onderschrift in dit topic, canis-felis :-D
MockTurtle schreef:
16-10-2025 09:28
13 jaar... dus was even slikken, maar ik geloof niet dat het me in de weg zit.
ik vind leeftijdsverschillen erg afhangen van hoe oud je beiden bent.
21 en 34 snap ik niet
41 en 54 wel
maar 61 en 74 is al weer moeilijker
De topic titel kun je wel wijzigen, want jij bent allesbehalve een held op sokken. Je hebt notabene om een kus gevraagd. You go girl. 💪
MissUnderstood schreef:
16-10-2025 10:31
Leuk onderschrift in dit topic, canis-felis :-D
Hahaha, inderdaad! 't Is een quote van een forummer - geen idee meer wie - die zich opwond. Ik zou het zelf niet zo gauw zo opschrijven, maar hier zeker van toepassing :D
Lila-Linda schreef:
16-10-2025 10:32
ik vind leeftijdsverschillen erg afhangen van hoe oud je beiden bent.
21 en 34 snap ik niet
41 en 54 wel
maar 61 en 74 is al weer moeilijker
47 en 60... als ik het zo letterlijk zie staan is het ook weer even slikken. Maar ik laat het maar even. Het is niet alsof ik ten huwelijk ben gevraagd of zijn huissleutel heb gekregen.
MockTurtle schreef:
16-10-2025 11:09
47 en 60... als ik het zo letterlijk zie staan is het ook weer even slikken. Maar ik laat het maar even. Het is niet alsof ik ten huwelijk ben gevraagd of zijn huissleutel heb gekregen.
ja joh, eerst maar gewoon van het moment genieten
MockTurtle schreef:

Verstandig joh, gewoon even lekker aankijken.
MockTurtle schreef:
Ik zou er niet zo van schrikken. Eerst maar eens kijken waar dit heen gaat.
MockTurtle schreef:
16-10-2025 09:28
13 jaar... dus was even slikken, maar ik geloof niet dat het me in de weg zit. Hij dacht ook dat ik ouder was. En niet omdat ik nou zo'n verlepte oude kop heb ofzo. Maar ik ben veel op mezelf en hij zag me altijd maar met een boek op de bank. En ja, dat klopt ook ☺️

Nog geen concrete nieuwe afspraak gemaakt. Wel net een een appje dat hij niet zo'n goede nacht heeft gehad. Dat scheelt, ik ook niet. Veel te druk in mijn hoofd.
Want......: hij is helemaal verliefd?
(of heb je niet doorgevraagd)?

Maar mooi, goed nieuws dus, deze eerst date.
Wij kijken uiteraard (net zoals jij) uit naar date nummer 2 :-D
Klinkt goed TO! Leuke eerste date.

En de leeftijd, het is maar een getal inderdaad. Hij is nog heel sportief, dat houdt hem jong.

Maar 60 zou ik ook wel slikken vinden hoor en ik ben 51.
Gebruna schreef:
16-10-2025 13:06
Want......: hij is helemaal verliefd?
(of heb je niet doorgevraagd)?

Maar mooi, goed nieuws dus, deze eerst date.
Wij kijken uiteraard (net zoals jij) uit naar date nummer 2 :-D
Ja hoor, ik heb zeker doorgevraagd. Het was mijn schuld 😉 Helemaal verliefd is denk ik een groot woord, maar er is wel iets aangewakkerd gisteravond.
Nova schreef:
16-10-2025 12:43
Ik zou er niet zo van schrikken. Eerst maar eens kijken waar dit heen gaat.
Dit!
Wat ontzettend leuk om te horen!
In je eerste berichten schreef je dat het al zo lang geleden was dat je dit voelde voor iemand, dus veeg die beren van de weg en geniet ervan...! En ook niet vanuit angst voor enkel een vriendschap gaan hoor. :)
MockTurtle schreef:
16-10-2025 14:30
Ja hoor, ik heb zeker doorgevraagd. Het was mijn schuld 😉 Helemaal verliefd is denk ik een groot woord, maar er is wel iets aangewakkerd gisteravond.
:rolling: :cheer2: :bigkiss: :flirting: He ik ben helemaal blij van dit topic en ik val in herhaling maar ik ben supertrots op je! (En nog blijer omdat ik mijn nieuwe liefde over 30-45 minuten ook weer zie.. AAAAAAHHHHH, ben flink nerveus en kriebelig.. Btw ik noem beren als Lord of the rings liefhebber orkjes, maar ik heb daar soms ook last van hoor... Gewoon op bed gaan liggen tot ze weer weg zijn.. ;-D)
missholmes wijzigde dit bericht op 17-10-2025 19:20
13.54% gewijzigd
Courage schreef:
16-10-2025 16:24
Wat ontzettend leuk om te horen!
In je eerste berichten schreef je dat het al zo lang geleden was dat je dit voelde voor iemand, dus veeg die beren van de weg en geniet ervan...! En ook niet vanuit angst voor enkel een vriendschap gaan hoor. :)
Eens, eens, eens!
Heel erg heerlijk voor je MockTurtle. Die sokken mag je weggooien trouwens.
Everything you see I owe to spaghetti!
Wat leuk voor je!! :cheer2:
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
MockTurtle schreef:

Gaat het dan om die 'grens' van 60 jaar?
Want als er staat 47 en 58, dan zou het héél anders zijn? "Want dan zou hij 2 jaar later zijn geboren".
Ofwel, niets aan de hand dus.

En ik geloof dat je schreef dat hij zelfstandige is. Die werken meestal wat langer door dan hun officiële pensioendatum.
Dus grote kans dat jij (als/dan, maar we hopen op romantiek) dan een aantal jaren eerder kan stoppen met werken.
Ook weer opgelost: allebei 'na nu' nog plm. 10 jaar werken en dan samen elke dag gaan fietsen (of zo).

Wat ik maar wil zeggen: de tijd zal leren hoe het allemaal kan lopen.
Voorlopig even vol inzetten op het opbloeien van iets moois tussen jullie?!
Gebruna schreef:
16-10-2025 21:23
Gaat het dan om die 'grens' van 60 jaar?
Want als er staat 47 en 58, dan zou het héél anders zijn? "Want dan zou hij 2 jaar later zijn geboren".
Ofwel, niets aan de hand dus.

En ik geloof dat je schreef dat hij zelfstandige is. Die werken meestal wat langer door dan hun officiële pensioendatum.
Dus grote kans dat jij (als/dan, maar we hopen op romantiek) dan een aantal jaren eerder kan stoppen met werken.
Ook weer opgelost: allebei 'na nu' nog plm. 10 jaar werken en dan samen elke dag gaan fietsen (of zo).

Wat ik maar wil zeggen: de tijd zal leren hoe het allemaal kan lopen.
Voorlopig even vol inzetten op het opbloeien van iets moois tussen jullie?!
Nee, je hebt een punt. Ik wil hier nu even blij mee zijn en wat komt dat komt. Ik dacht dat ik na 20 jaar vrijgezel te zijn geweest wel zo'n beetje dood was van binnen. Maar dat is dus toch niet zo, ik ben gelukkig nog in staat om iemand leuk te vinden.
MockTurtle schreef:
Een paar weken geleden was hij nog maar 59, even grof gezegd dan hè.
Pieremachochel
MockTurtle schreef:
14-10-2025 21:21
Nog een happy ending! Hoe heb jij het aangepakt?
Zie mijn topic: Help leuke man, wat moet ik doen? Ik kom net weer van hem vandaan. Ben zo gek op die man, niet normaal.
Echt leuk maar gelijk al de eerste avond zoenen vind ik wel stoer hoor!
Wat leuk TO! :heart:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven