helemaal in de war

30-07-2010 15:33 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou graag reacties willen op het volgende:

Ik ben een meid van 28 jaar. Heb momenteel een relatie van 10 jaar, waarvan ik 3 jaar samenwoon. Helaas, gaat het al een ruime tijd niet goed. Ik twijfel aan hem. In alle opzichten is hij wel mijn ideale man, maar qua uiterlijk val ik minder op hem. Hij is klein van postuur, waardoor ik hem minder mannelijk vind. Als ik om mij heen kijk, vind ik veel mannen niet aantrekkelijk. Maar ook veel mannen wel aantrekkelijker dan mijn vriend. Vooral omdat ze groter zijn en daardoor wat mannelijker over komen.

Ik wil op korte termijn een besluit nemen om onze relatie misschien te stoppen. Vinden jullie dat je op basis hiervan zo'n lange relatie kan beeindigen?

Tevens ben ik bang om een grote fout te maken. Omdat hij wel goed bij mij past. En mijn beste maatje is. Kom ik ooit nog zo iemand tegen, bij wie het ook klikt. Daarnaast heb ik niet eeuwen de tijd, omdat ik 28 ben en op korte termijn aan kinderen wil beginnen.

Hopelijk zijn er mensen met hierin ervaringen of serieuze tips.

Alvast harstikke bedankt.
Dit is toch niet serieus?

To, je moet écht op zoek naar de dieperliggende betekenis van je twijfel. Dat hij niet aantrekkelijk is, doordat hij kleiner is dan de gemiddelde man, dat kán de reden niet zijn. Als ie lief en zorgzaam is, dan moet je hem met beide handen (of gezien zijn formaat met één hand) aangrijpen!! En zo niet, dan eerlijk zijn tegenover jezelf en tegenover hem. Tien jaar weggooien? Nee...
Dat je wel eens twijfelt aan je relatie is volgens mij helemaal niet zo raar. Bijvoorbeeld doordat je soms voor keuzes te staan je leven (samenwonen, trouwen, kinderen krijgen etc) die je weer even aan het denken zetten. Men zegt inderdaad dat het door de quarterlife crisis komt, wat een redelijk nieuw (mode) verschijnsel is. Maar maakt het wat uit hoe je het gaat noemen?

Ik heb het gevoel dat je een beetje op hem bent uitgekeken. Op papier passen jullie misschien goed bij elkaar, maar dat betekent nog niet altijd dat je gevoel dat ook vindt.
Ik snap je gedachtengang wel ergens, eigenlijk. Alleen denk ik dat het niets te maken heeft met zijn lengte, maar hoe je naar hem bent gaan kijken. Zou het niet kunnen zijn dat het gewoon "klaar" is; Je vindt hem niet aantrekkelijk meer, maar het is nog wel je beste maatje.

Na tien jaar ben je toe aan iets anders...
quote:bresant schreef op 30 juli 2010 @ 19:16:

Na tien jaar ben je toe aan iets anders...

????????????????????????????????

Sorry???? Dus na 10 jaar dumpen we allemaal onze geliefde, verloofde, echtgeno(o)t(e)? Hmmm..... wordt het ook wel eens tijd voor mijn ouders die al 36 jaar samen zijn....
Heeft ie soms een blauw lichaam met een witte broek en dito muts? Dan snap ik je twijfels heel goed!
quote:Sunny81 schreef op 31 juli 2010 @ 09:59:

[...]

????????????????????????????????

Sorry???? Dus na 10 jaar dumpen we allemaal onze geliefde, verloofde, echtgeno(o)t(e)? Hmmm..... wordt het ook wel eens tijd voor mijn ouders die al 36 jaar samen zijn....Ze heeft het over to. Niet over iedereen die 10 jaar samen is. Blond?
quote:anne_mieke schreef op 30 juli 2010 @ 16:39:

Maar als je al zo lang hebt en nu belangrijke beslissingen genomen moeten worden, ga je gewoon twijfelen. Niet dat ik iets tekort ooit ben gekomen.
Dat iemand uitgekeken raakt op zijn/haar partner kan natuurlijk.

Ik vind het wel sneu voor de man van TO.

En lengte alleen kan idd geen argument zijn.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Kleine mannen, grote jannen.
Als een man kleiner is dan ik vind ik dat over het algemeen een afknapper (misschien dat er uitzonderingen zijn hoor).

Maar is dat echt de reden?

Als je zo lang samen bent dan is de prik er wel een beetje af.

Hebben jullie je samen ontwikkeld?

Of leven jullie een beetje langs elkaar heen?
quote:anne_mieke schreef op 30 juli 2010 @ 16:54:

Is het normaal dan, dat je het echt even niet weet als je al zo lang samen bent.

Ik heb geen behoefte aan sex met een ander, denk ik. Misschien dat er wel altijd wel iets blijft knagen omdat hij mijn eerste serieuze relatie is. Heb voor deze relatie ook wel vriendjes gehad, maar dat was niet echt serieus natuurlijk. Vinden jullie dat ik hierdoor iets gemist heb in mijn jeugd?Het komt wel vaker voor denk ik. Maar het klinkt alsof je er misschien wel gewoon een beetje klaar mee bent.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:hanZie schreef op 31 juli 2010 @ 20:39:

[...]

Ze heeft het over to. Niet over iedereen die 10 jaar samen is. Blond?NEE niet blond, maar het kwam raar over!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven