Help! Ben zwanger, vader wil kind niet!

16-05-2010 17:54 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Ik heb heel hard jullie advies nodig. Na een jarenlange knipperlichtrelatie, heeft mijn vriend het een paar maanden geleden uit gemaakt. Ik ben daar nog superverdrietig om en geloof ook echt dat het nog goed kan komen. Volgens mij houdt hij ook nog van mij, want we hebben nog best vaak seks gehad.

Alleen.... nu ben ik de laatste keer zwanger geworden van hem en hij eist nu van me dat ik een abortus laat plegen en zegt dat hij het kind niet zal erkennen. Maar dat kan toch niet zomaar??

Ik kan nooit rondkomen in mijn eentje van mijn salaris. Kan ik hem dwingen om toch het kind te erkennen door een DNA-test? En hoe werkt dat dan als hij niet mee wilt werken? En kan hij dan ook gedwongen worden om alimentatie te betalen? Voor ons kind? En voor mij? Want als ik in mijn eentje moet zorgen, dan is dat ook redelijk toch? Hij heeft een hartstikke goede baan.

Het liefste zou ik willen dat het nog goed kwam tussen ons, maar daar wil hij het helemaal niet over hebben, zeker niet nu ik zwanger ben. En ik wil echt geen abortus laten plegen. Ik ben 37 en wil dit kindje supergraag houden. Kan hij me uberhaupt dwingen een abortus te laten plegen? Nee toch?

Ik ben echt radeloos en hoop dat er meiden zijn die hier ervaring mee hebben, tips of me kunnen adviseren wat ik het beste kan doen.

Alvast heel erg bedankt,

Liefs, probleemmeisje
Lieve meiden,

Ik heb heel hard jullie advies nodig. Na een jarenlange knipperlichtrelatie, heeft mijn vriend het een paar maanden geleden uit gemaakt. Ik ben daar nog superverdrietig om en geloof ook echt dat het nog goed kan komen. Volgens mij houdt hij ook nog van mij, want we hebben nog best vaak seks gehad.

Alleen.... nu ben ik de laatste keer zwanger geworden van hem en hij eist nu van me dat ik een abortus laat plegen en zegt dat hij het kind niet zal erkennen. Maar dat kan toch niet zomaar??

Ik kan nooit rondkomen in mijn eentje van mijn salaris. Kan ik hem dwingen om toch het kind te erkennen door een DNA-test? En hoe werkt dat dan als hij niet mee wilt werken? En kan hij dan ook gedwongen worden om alimentatie te betalen? Voor ons kind? En voor mij? Want als ik in mijn eentje moet zorgen, dan is dat ook redelijk toch? Hij heeft een hartstikke goede baan.

Het liefste zou ik willen dat het nog goed kwam tussen ons, maar daar wil hij het helemaal niet over hebben, zeker niet nu ik zwanger ben. En ik wil echt geen abortus laten plegen. Ik ben 37 en wil dit kindje supergraag houden. Kan hij me uberhaupt dwingen een abortus te laten plegen? Nee toch?

Ik ben echt radeloos en hoop dat er meiden zijn die hier ervaring mee hebben, tips of me kunnen adviseren wat ik het beste kan doen.

Alvast heel erg bedankt,

Liefs, probleemmeisje
Wat een rotsituatie Probleemmeisje! Wees gerust: hij kan je niet dwingen een abortus te plegen. Als vrouw heb je gelukkig het laatste woord over je eigen lijf.

Sterkte, en gefeliciteerd met je zwangerschap
Hij kan jou niet dwingen een abortus te plegen. Maar volgens mij kun jij hem ook niet zonder meer dwingen aan een DNA test mee te werken of om het kindje te erkennen.

Hulp en advies is o.a. te krijgen bij VBOk of het FIOM, succes ermee.
Nee, dwingen kan niet, lijkt me logisch.
Waarom zou je een vader willen dwingen? Alleen vanwege het financiele aspect? Zou er niet aan beginnen, je kan misschien zelf nog een heleboel regelen waardoor je meer kan werken bijvoorbeeld?
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Allereerst zou ik stoppen met schreeuwen in je topic titel.

Ten tweede, nee je ex kan je niet dwingen tot abortus. Net zo min als jij hem kan dwingen een vader voor je kind te zijn. Verwacht niets van hem (en hij klinkt als iemand waar je niets mee zou willen imo..). Hij zou wel alimentatie moeten betalen maar als hij dat niet doet...

Hoewel de situatie hopeloos lijkt is hij dat niet. Je draagt een door jou zeer gewenst kindje en het zal een aanpassing zijn maar ook jij kan dit aan.

Succes!
Wat een goeie naam Probleemmeisje.

Grappig dat je denkt dat hij nog van je houdt omdat hij seks met je heeft gehad. Als je 17 was geweest had ik gezegd, ik snap je. Maar met je 37 niet.

Veel succes, hij wil jou en je kind niet, hou daar rekening mee, wat jij wilt, is niet wat hij wil.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alleerst gefeliciteerd met je zwangerschap.

Persoonlijk vind ik dat je niet van hem mag eisen dat hij het kind onderhoudt en het erkent. Natuurlijk was hij er ook bij en heeft hij het onveilig gedaan maar hij geeft duidelijk aan dat hij geen kind wil. Hem er dan eentje in de maag plitsen vind ik erg egoistisch.

Hij kan jou ook niet dwingen tot abortus.

Je kunt iemand dwingen tot een DNAtest maar dat gaat via de rechtbank, gemakkelijk en goedkoop zal het niet zijn. Een vader is dan nog steeds niet verplicht tot erkenning. Hoe dat zit met alimentatie weet ik niet. Jij zelf krijgt zeer zeker geen alimentatie, dat is alleen bij geregistreerd partnerschap en een huwelijk.

Als je het toch in je eentje wilt gaan doen zijn er voldoende regelingen van o.a. de belastingdienst om jou wat te helpen. In je eentje is het niet makkelijk maar ook zeker niet onmogelijk.

Succes.
Dat dacht ik dus ook musicath jezelf op die leeftijd probleemmeisje noemen, heel apart.

Maar had ook in je vorige topic gezegd, wil je een vader dwingen vanwege het financiele aspect? Zou er niet aan beginnen en zelf alles doen om bijvoorbeeld meer te gaan werken oid.;
Heb je niet nog ergens een spaarpotje?
Hoe ga je rondkomen in je eentje zonder kind dan?
Dwingen kan hij je niet. Je kanhem geloof ik wel het kind laten erkennen maar dat kan echt lang duren want dan gaat dat via advocaten en rechtbank, en dan DNAtest en dan pas worden alimentatie enalles in werking gezet.

Ik denk als je even rustig word dat het best allemaal goed komt. De dagen dat je werkt kan je kind naar de kinderopvang, daar krijg je als alleenstaande moeder veel toeslag op, waardoor je weinig nog zelf betaald, en kinderen zijn misschien wel duur, maar je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Je kan ook kleertjes/meubeltjes kopen via marktplaats en vragen aan mensen die kindjes hebben of ze dingen over hebben

Ik zou er gewoon lekker voor gaan, als je 37 ben dan is het gewoon een wondertjes, zeker als je graag kinderen wou, en dat je scharrel/ex het niet wilt hebben is niet zijn probleem ( word het wel als je het houd, maar hij heb er verdomd weinig over te zeggen)
quote:probleemmeisje schreef op 16 mei 2010 @ 17:55:

Hij heeft helemaal niks te eisen! Jij bepaalt! En dan erkent hij het kind maar niet. Dan zorg jij er toch voor?
Dubbel. Deze staat ook bij relaties, met meer reacties...
.
Dacht ik ook al MV, ik bedoel, hoe naief ben je nog op je 37ste?
Is het een tikfout of ben je echt 37?

Gefeliciteerd met je zwangerschap .

Het gaat allemaal best goed komen. Hulp vragen bij de instanties die eerder zijn genoemd. En laat deze knipperlicht meneer gewoon links liggen. Echt. Hij is niet verliefd op je.
Nou, ik wil gewoon heel graag een kindje en ook van hem! Ik heb zelf geen spaarpotje en ik heb een eigen zaak, dus het wordt allemaal heel lastig in mijn eentje combineren.... Ik zou willen dat het eigenlijk weer goed komt, maar als het niet goed komt, wil ik wel weten waar ik aan toe ben en hoe dat dan verder gaat. Wat mijn rechten en plichten zijn en de zijne?
En ik zou even googlen op bijvoorbeeld: zwanger en vader wilt het niet.. Dan heb je echt veel ervarings verhalen, misschien is het wat fijner om te lezen hoe andere erover denken/ het gedaan hebben enzo
Oh, en jij moet zelf betalen voor een DNAtest.. Kun je dat?
quote:probleemmeisje schreef op 16 mei 2010 @ 18:02:

Nou, ik wil gewoon heel graag een kindje en ook van hem! Ik heb zelf geen spaarpotje en ik heb een eigen zaak, dus het wordt allemaal heel lastig in mijn eentje combineren.... Ik zou willen dat het eigenlijk weer goed komt, maar als het niet goed komt, wil ik wel weten waar ik aan toe ben en hoe dat dan verder gaat. Wat mijn rechten en plichten zijn en de zijne?Je moet vooral geen kindjes nemen om hem bij je terug te krijgen, want dat werkt niet zo. Doordat je nu zwanger ben stoot je hem juist verder weg
Gefeliciteerd met je zwangerschap maar jammer dat het in deze situatie is gebeurd.

hij kan je zeker niet dwingen tot abortus!!! Als jij dit kindje wilt hebben, dan heb je daar alle recht op.

Hoe komt het dat jij in je eentje niet rond kunt komen van je salaris? Werk je heel weinig uren of woon je heel duur? Waar leef je nu dan van?

ik zou ervoor zorgen dat je voor de baby geboren is, je over een voldoende inkomen beschikt om van te leven.

Voor mensen met een laag inkomen, is kinderopvang bijna gratis (als je bijv. ¤20.000 op jaarbasis verdient, betaal je op basis van 40 uur per week ¤60 per maand)

Ik zou niet rekenen op een bijdrage van de vader. Je kunt het wellicht afdwingen via een rechtzaak, maar is dat wat je wil? zou je niet liever onafhankelijk zijn van een man die jou en jullie kind niet wil hebben? (ik weet dat dit heel hard klinkt, maar zo lijkt de huidige situatie wel...)

succes met alles!!!
quote:probleemmeisje schreef op 16 mei 2010 @ 17:55:

Ik ben 37 en wil dit kindje supergraag houden. Kan hij me uberhaupt dwingen een abortus te laten plegen? Nee toch?

Tuurlijk kan hij je niet dwingen! Gekkie! Volgens mij ben je nu totaal overstuur. Je bent 37. Je krijgt, denk ik, niet snel weer een kans om een kindje te krijgen. Ik bedoel dan dus je leeftijd. Ik zou er heerlijk van genieten! Van dit kleine onverwachte wondertje! Veel geld heb je niet nodig. Kleertjes kan je ook bij de Zeeman kopen en er zijn vast mensen in je omgeving met tweedehandse kinderwagens, Maxi Cosi's etc. Meid, laat je ex voor wat ie is! Jij bepaalt je eigen leven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven