Help! Ben zwanger, vader wil kind niet!

16-05-2010 17:54 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Ik heb heel hard jullie advies nodig. Na een jarenlange knipperlichtrelatie, heeft mijn vriend het een paar maanden geleden uit gemaakt. Ik ben daar nog superverdrietig om en geloof ook echt dat het nog goed kan komen. Volgens mij houdt hij ook nog van mij, want we hebben nog best vaak seks gehad.

Alleen.... nu ben ik de laatste keer zwanger geworden van hem en hij eist nu van me dat ik een abortus laat plegen en zegt dat hij het kind niet zal erkennen. Maar dat kan toch niet zomaar??

Ik kan nooit rondkomen in mijn eentje van mijn salaris. Kan ik hem dwingen om toch het kind te erkennen door een DNA-test? En hoe werkt dat dan als hij niet mee wilt werken? En kan hij dan ook gedwongen worden om alimentatie te betalen? Voor ons kind? En voor mij? Want als ik in mijn eentje moet zorgen, dan is dat ook redelijk toch? Hij heeft een hartstikke goede baan.

Het liefste zou ik willen dat het nog goed kwam tussen ons, maar daar wil hij het helemaal niet over hebben, zeker niet nu ik zwanger ben. En ik wil echt geen abortus laten plegen. Ik ben 37 en wil dit kindje supergraag houden. Kan hij me uberhaupt dwingen een abortus te laten plegen? Nee toch?

Ik ben echt radeloos en hoop dat er meiden zijn die hier ervaring mee hebben, tips of me kunnen adviseren wat ik het beste kan doen.

Alvast heel erg bedankt,

Liefs, probleemmeisje
quote:dangeensuus schreef op 16 mei 2010 @ 19:43:

[...]

Ho even... hun keuze. Hij hing zijn swans ook zonder rubber in de liefdestunnel zonder stil te staan bij de consequenties. Daar kan het kind niets aan doen. En volgens mij heb je als vader in nederland een onderhoudsplicht naar je kind toe. Ongeacht of het kind gewenst is of niet. Ik schreef net hetzelfde, alleen jij schrijft leuker!
Ja, dat vind ik echt.
de keuze om het kind te houden staat toch los van de alimentatie die de verwekker eventueel moet betalen?

Maw ze moet in mijn ogen eerst besluiten of ze dit kind wilt, alleen wil opvoeden. En pas als ze deze vraag postief beantwoord kan ze haar verwekker aansprakelijk stellen dat hij alimentatie er voor moet betalen.
Eens Bertha, maar de stelling was dat TO misschien wel uit was op de centjes van vader, en dat het sneu was om pa die hier niet voor koos er voor op te laten draaien.

Zoals ik al eerder zei, TO moet doen wat verstandig is.
ik moet eerlijk zeggen dat ik twijfel of TO de baby niet ziet als een middel om haar ex-vriend aan zich te binden. Niet eens zozeer financieel.
quote:Bertha schreef op 16 mei 2010 @ 20:01:

ik moet eerlijk zeggen dat ik twijfel of TO de baby niet ziet als een middel om haar ex-vriend aan zich te binden.ja maar lijkt me ook moeilijk te verwerken als je eerst samen een kind wil, en het zonder voorbehoeds middelen doet en dan raakt het uit en dan heb je nog wel seks, en dan raakt ze perongeluk zwanger en nu zit ze in deze situatie.. dus ze hoop denk ik egt wel dat haar vriend nu terug komt. Alleen hij zit er niet meer op te wachten, helaas
natuurlijk is het een hele moeilijke situatie. Ik benijd haar ook niet.
Ik geloof niet dat ik dit goed lees..?

Ten eerste schrijft een vrouw van 37 niet zo,en ten tweede heb ik sterk de indruk dat TO denkt die vent aan haar te kunnen binden via een kind??Heb hier een raar gevoel bij...

Maar goed.Ik voorzie weer een hoop ellende!
je ex wil het kindje niet ,jij wel om eerlijk te zijn moet je hier je conclusie uit trekken.

jij verdient beter !!!

en hij heeft niks te eisen over een abortus ,het is jouw buikje en ook jouw kindje !!!

ga alleen verder zou ik zeggen samen met je kleine wonder hij is het niet waard

en kindjes hebben vooral in het begin niet veel nodig ,heel veel liefde en een warm bed om in te slapen

ook al is je budget klein ,een bed hoeft niet nieuw te zijn marktplaats bijv .

kleding kan je ook bij tweede hands kinderkledingbeurzen kopen

of in de uitverkoop of bij zeeman.

sterkte meid!
Hij kan jou niet dwingen tot abortus. Jij kan hem niet dwingen om je kindje te erkennen, zelfs niet bij een (overigens vrijwillige!) DNA test. Hij is ook niet verplicht om alimentatie te betalen. De keuze is aan jou.

Her klinkt heel hard en zakelijk zo, maar zo werkt het.

Als je het kindje echt graag wilt houden, tref dan de nodige voorbreidingen en stel je er op in dat je de opvoeding alleen gaat doen. Als je echt twijfelt, of je dit alleen wilt en kunt doen, is het misschien niet de juiste keuze voor jou om de zwangerschap door te zetten.... Sterkte met je besluit.
Only dead fish go with the flow
Je wil geen abortus plegen zeg je, dus dat lijkt me duidelijk.

Verwacht niets van hem, je kiest alleen voor dit kind. Jij bent verantwoordelijk. Als hij ooit nog bijdraait dan is dat meegenomen voor het kind.

Ik neem aan dat je alimentatie zal kunnen krijgen voor het kind. En dus niet voor jezelf. Meid, het is tijd om volwassen te worden.
@Dangeensuus,je kan wel zeggen hij heeft hem erin gehangen.Helemaal waar!Maar TO was er toch zeker zelf bij?

Wanneer ik niet zwanger wil raken,kan een man wel sex met mij willen zonder voorbehoedsmiddel,maar daar ga je dan toch niet gewoon ook nog even fijn mee sexen..??

En straks zeker dat gedoe van;Hij heeft me laten zitten etc.

Ja sorry hoor,dit is vragen om problemen en er komen er nog meer.
Ik vind het raar dat je een man een kind kan opdringen die hij niet wil en dan ook nog van hem verwachten dat hij voor jou moet zorgen financieel. Ik zou het al heel wat vinden als je juridisch alimentatie kan afdwingen voor je kind (want hij wil dit kind niet). Maar dan ook nog voor jou?

Tja meid, als je financieel niet voor jezelf kan zorgen, moet je al helemaal geen kindjes gaan krijgen he. En het dan ook nog iemands anders probleem maken vind ik helemaal een vreemde redenatie.
In mijn optiek moet TO bij zichzelf te rade gaan of zij zonder support van ex dat kind kan bekostigen. Zo niet, dan zal er toch iets moeten gebeuren.
Jes.... jij wilt niet zwanger raken en bent verstandig om dan niet te neuken.

In dit geval waren ze er echt allebei bij. TO moet idd niet zeuren dat haar vent haar heeft laten zitten, dat had ie al gedaan en dan toch neuken zonder voorbehoedsmiddelen, sja, iets met blaren.
quote:schouderklopje schreef op 16 mei 2010 @ 20:55:

Ik vind het raar dat je een man een kind kan opdringen die hij niet wil en dan ook nog van hem verwachten dat hij voor jou moet zorgen financieel. Ik zou het al heel wat vinden als je juridisch alimentatie kan afdwingen voor je kind (want hij wil dit kind niet). Maar dan ook nog voor jou?

Tja meid, als je financieel niet voor jezelf kan zorgen, moet je al helemaal geen kindjes gaan krijgen he. En het dan ook nog iemands anders probleem maken vind ik helemaal een vreemde redenatie.Dat zou helemaal belachelijk zijn, en is volgens mij totaal niet aan de orde. Het gaat om onderhoudsplicht voor het kind.TO doet er niet toe in deze.
quote:Dreamglasses schreef op 16 mei 2010 @ 20:35:

Hij kan jou niet dwingen tot abortus. Jij kan hem niet dwingen om je kindje te erkennen, zelfs niet bij een (overigens vrijwillige!) DNA test. Hij is ook niet verplicht om alimentatie te betalen. De keuze is aan jou.

Her klinkt heel hard en zakelijk zo, maar zo werkt het.

.Zo werkt het helemaal niet. Een man kan gewoon via de rechter verplicht worden het kind te erkennne, anders komt er vervangende erkenning door de rechter, en moet de vader gewoon alimentatie betalen. DNA test is niet verplicht, maar als je hem niet doet wordt heel snel aangenomen dat je wel de vader bent.
quote:schouderklopje schreef op 16 mei 2010 @ 20:55:

Tja meid, als je financieel niet voor jezelf kan zorgen, moet je al helemaal geen kindjes gaan krijgen he. En het dan ook nog iemands anders probleem maken vind ik helemaal een vreemde redenatie.

Mee eens. Ik vind het sowieso al erg raar dat de man gedwongen kan worden tot betalen voor een kind dat hij niet wil.

Okee, hij heeft hem er zonder bescherming in gehangen, maar volgens mij gaat een man er 9 van de 10 keer vanuit dat de vrouw aan de pil is of anderszins beschermd.

Jij bent in mijn ogen verantwoordelijk voor je eigen buik en niet die man. Kromme redenatie.
Huts!
quote:dangeensuus schreef op 16 mei 2010 @ 19:43:

[...]

Ho even... hun keuze. Hij hing zijn swans ook zonder rubber in de liefdestunnel zonder stil te staan bij de consequenties. Daar kan het kind niets aan doen. En volgens mij heb je als vader in nederland een onderhoudsplicht naar je kind toe. Ongeacht of het kind gewenst is of niet.Precies. En zelfs ongeacht of het kind erkend is of niet.
Ach kom nou dangeensuus,

ik krijg toch sterk de indruk dat TO meer bezig is met haar ex dan dat ze zich werkelijk realiseert wat voor ellende er allemaal gaat komen als ze besluit het kindje te houden.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 16 mei 2010 @ 20:59:

[...]

Mee eens. Ik vind het sowieso al erg raar dat de man gedwongen kan worden tot betalen voor een kind dat hij niet wil.

Okee, hij heeft hem er zonder bescherming in gehangen, maar volgens mij gaat een man er 9 van de 10 keer vanuit dat de vrouw aan de pil is of anderszins beschermd.

Jij bent in mijn ogen verantwoordelijk voor je eigen buik en niet die man. Kromme redenatie.Dat is dan ongelooflijk retedom van al die mannen die daar van uit gaan en op die manier de verantwoordelijkheid ( financieel) niet willen nemen.
Stel ex kan wel worden verplicht tot meebetalen in levensonderhoud van het kind. TO kan zichzelf niet bedruipen, dus redt het met een baby erbij zeker niet. Maar van die bijdrage zal TO niet rijk worden. En de rechter zal toch ook van oordeel zijn dat zij moet bijdragen aan het levensonderhoud van het kind. De man hoeft toch geen 100% te betalen, zeker niet omdat hij het kind niet eens wil.

Dan gaat ze het dus gewoon financieel niet redden met een paar honderdjes extra per maand.

TO kan geen kind betalen, cru gezegd.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 16 mei 2010 @ 20:59:

[...]

Jij bent in mijn ogen verantwoordelijk voor je eigen buik en niet die man. Kromme redenatie.

Wat een onzin. En had hij daar maar niet vanuit moeten gaan, als je gaat winkelen zonder plastic tas kan je in de problemen komen, dat weet iedereen.

Waar twee neuken hebben 2 schuld, allebei exact evenveel verantwoordelijk.
quote:Jessy156 schreef op 16 mei 2010 @ 21:00:

Ach kom nou dangeensuus,

ik krijg toch sterk de indruk dat TO meer bezig is met haar ex dan dat ze zich werkelijk realiseert wat voor ellende er allemaal gaat komen als ze besluit het kindje te houden.Ja? Dus? Zeg ik gekke dingen ofzo?? Volgens mij waren we het eens dat beiden verantwoordelijk waren voor de ontstane situatie, ze moeten op de blaren zitten.
Eens met Isabon. Ik vind dat zo'n gelul dat vader er in geluisd is... hij hing hem wel bij zijn EX er in zonder condoom. En als ie echt geen kind ( of een SOA) dan had ie wat moeten gebruiken. Of TO al dan niet met opzet de pil heeft laten staan maakt geen flikker uit. Hij is verantwoordelijk voor zijn zaad, zij voor haar eieren. Beiden namen de verantwoordelijkheden niet, en nu is er een baby in de maak. ( leuke tekst voor op het kaartje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven