Help contact met mijn ex

07-11-2010 11:26 309 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb anderhalf jaar een relatie gehad. We hadden de laatste tijd heel veel ruzie omdat het afspreken niet werkte. We leefden allebei uit een tas en ons huis verslonste omdat we daar geen tijd meer voor hadden. We wouden met onze vrienden door brengen en hadden daardoor weinig tijd voor elkaar. Hij liet zijn studie vaak voor mij schieten. Hij was niet duidelijk dat er zoveel tijd in ging zitten. Dus dat had ik niet door.

Anderhalf maand geleden heeft hij het uit gemaakt. Daarvoor wou hij een time out maar dat wou ik niet. Hij heeft haast elke week even bij mij gegeten. Vaak maar een uurtje omdat hij daarna weer aan zijn studie moet. Dinsdag kwam hij binnen en zei dat hij maar heel even kon eten omdat hij gelijk door moest naar zijn collega omdat hij daar met zijn studie bezig moet. Hij heeft nog maar twee weken en dan moet hij alles af hebben. Ik vind hem erg gestrest. Hij zegt zelf dat hij dat niet is, maar heeft het steeds over zijn studie. Hij was ook een beetje kattig afgelopen dinsdag. Dat doet hij ook vaak tegen zijn ouders moet ik eerlijk zeggen. Ik wil hem ook nog verrassen en heb dat een paar weken geleden gevraagd of hij dat leuk vond. Hij was heel enthousiast maar zei ik kan pas na mijn studie. Afgelopen dinsdag zei hij ook dat hij de komende twee weken niet kan eten. Ik vroeg hem of hij deze week kan zeggen welke datum hij zou kunnen in november om iets leuks te doen. Ik moet dit namelijk ook op tijd reserveren. Het is nu zondag en hij heeft nog niks laten weten. Ik voel me echt teleurgesteld. Ik heb zo ontzettende leuke verrassing. Ik heb een paar weken geleden gezegd dat ik het idee heb dat hij geen zin heeft in de verrassing. Hij zei het liefste eet ik elke dag bij iemand anders en drink ik kopjes thee bij je maar ik ben nu druk met mijn studie. Ondertussen gaat hij wel elke vrijdag met een vriend dvd kijken waar ik dan niet zo goed tegen kan. Afgelopen vrijdag smste zijn vriend terwijl hij bij mijn ex zat of ik lekker gegeten had. Ik heb namelijk met een kennis van mijn ex wat gegeten. Hij heeft mij foto's van hyves gehaald. Elke keer haalt hij er wat vanaf eerst foto's paar dagen later een tik en een paar dagen daarop mijn krabbel. Als ik hem bel is hij enthousiast en vrolijk en vraagt hoe het met me gaat. Hij verteld dan wat hij allemaal gedaan heeft en ik vertel wat ik gedaan heb. Ik snap het allemaal echt niet meer en weet niet wat ik moet doen.
Beste Murdoch,

Dat meen je niet naar mijn idee. Net als de rest hebben jullie daar een lolletje om.
quote:Jolie205 schreef op 07 november 2010 @ 13:21:

[...]

Door mij te quoten heb jij dat al voor me gedaan, waarvoor dank Heel graag gedaan!!!!!!!!!!
quote:konijnen schreef op 07 november 2010 @ 13:23:

Beste Murdoch,

Dat meen je niet naar mijn idee. Net als de rest hebben jullie daar een lolletje om.

Omfdat jij ons niet serieus neemt.

Vele dames hebben hier gezegd:

doe het niet!!!

en ij vraagt doodleuk: toch maar een datum prikken?

Sorry Konijnen, maar lees nou eens ff dit hele topic door en let op de adviezen die je krijgt en jouw reacties daarop. Kun je niet begrijpen dat we dat een heel klein beetje grappig vinden?
quote:konijnen schreef op 07 november 2010 @ 13:23:

Beste Murdoch,

Dat meen je niet naar mijn idee. Net als de rest hebben jullie daar een lolletje om.Eh, net als de rest? Dat denk ik niet hoor. Behalve ik waren er nog wat anderen die enkel serieus advies wilden geven en hebben gegeven.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Konijnen,

Waarom lees je alleen wat je lezen wilt en hoor je alleen wat je horen wilt en zie je alleen wat je zien wilt? We communiceren hier glashelder en nog vraag je 500x hetzelfde aan iedereen.... Als je dat in het dagelijks leven bij je ex ook doet, kan ik het me levendig voorstellen dat jij hem meer energie kost dan dat het hem oplevert. En kan ik het me ook levendig voorstellen dat hij het niet trekt om EN jou EN zijn studie met elkaar te moeten combineren....
quote:Jolie205 schreef op 07 november 2010 @ 13:25:

Konijnen,

Waarom lees je alleen wat je lezen wilt en hoor je alleen wat je horen wilt en zie je alleen wat je zien wilt? We communiceren hier glashelder en nog vraag je 500x hetzelfde aan iedereen.... Als je dat in het dagelijks leven bij je ex ook doet, kan ik het me levendig voorstellen dat jij hem meer energie kost dan dat het hem oplevert. En kan ik het me ook levendig voorstellen dat hij het niet trekt om EN jou EN zijn studie met elkaar te moeten combineren....Gokje: deze wijze woorden komen ook niet aan.
Julle hebben gelijk. En hebben het me echt wel duidelijk gemaakt.
quote:konijnen schreef op 07 november 2010 @ 13:27:

Julle hebben gelijk. En hebben het me echt wel duidelijk gemaakt.En de vervolgstap is?
quote:jojanneke66 schreef op 07 november 2010 @ 12:10:

[...]

Nou, lijkt me helder he?

Enne, als serieuze partner voor hem zul je prioriteiten moeten stellen.

Een van die prioriteiten is zijn studie. Daarvoor zul jij moeten wijken, en daarvoor zul jij hem de ruimte en de tijd moeten geven.

Dit is namelijk wel zijn toekomstige brood, en is bepalend voor zijn/jullie toekomst.

Of wil jij ooit het verwijt krijgen dat hij "het veel beter had kunnen doen" doordat jij hem hier niet in ondersteunt?

Bij een volwassen relatie hoort ook dat je kijkt naar de toekomst, en dat je daar je leven op inricht.waarom reageer je hier niet op?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:konijnen schreef op 07 november 2010 @ 13:27:

Julle hebben gelijk. En hebben het me echt wel duidelijk gemaakt.Dus..... wat ga je nu doen?
quote:'En kan ik het me ook levendig voorstellen dat hij het niet trekt om EN jou EN zijn studie met elkaar te moeten combineren....'En dáárom denk ik dus dat hij inderdaad vanwege zijn studie haar aan de kant heeft gezet. In de hoop dan wel aan studeren toe te komen. Ik denk nog niet meteen dat hij haar helemaal nooit meer (terug) wil.
@ grungy: GMTA!
Sorry Jojanneke,

Je hebt gelijk ik moet hem nu zijn rust en tijd geven voor zijn studie.
quote:shahla schreef op 07 november 2010 @ 13:28:

[...]

En dáárom denk ik dus dat hij inderdaad vanwege zijn studie haar aan de kant heeft gezet. In de hoop dan wel aan studeren toe te komen. Ik denk nog niet meteen dat hij haar helemaal nooit meer (terug) wil.Als ze niet stopt met claimen en pushen, zal het daar uiteindelijk wél op uit gaan draaien, ben ik bang.....
GMTA???

Euhm iets met: 2 zielen 1 gedachte?
quote:Jolie205 schreef op 07 november 2010 @ 13:28:

[...]

Dus..... wat ga je nu doen?Ze kan weinig, denk ik. Het zal zich nu juist moeten kenmerken door dingen níet te doen. Geen tijd vragen of eisen, hem niet verwijten dat hij wel even naar een vriend gaat, dat soort dingen.
Thanks Shahla,

Hij had inderdaad veel druk van zijn studie dat heeft hij mij ook verteld en het combineren van een vriendin en studie vond hij ook moeilijk. Hij vroeg soms hulp aan mij hoe hij het allemaal moest doen. En overzag het allemaal niet meer.
Konijnen?

Wat ga je nu doen?
quote:Grungy schreef op 07 november 2010 @ 13:30:

GMTA???

Euhm iets met: 2 zielen 1 gedachte?Klopt. Great Minds Think Alike.

Ik probeer te integreren in de forumtaal
quote:Jolie205 schreef op 07 november 2010 @ 13:29:

[...]

Als ze niet stopt met claimen en pushen, zal het daar uiteindelijk wél op uit gaan draaien, ben ik bang.....

Dat klopt maar het is niet zeker dat het nu al zover is.

Konijnen zit wel overduidelijk in de gevarenzone en ik denk dat ze er meer aan heeft als we haar dat in proberen te laten zien.

Als ze hem werkelijk nog ooit terug wil krijgen, moet ze nú wat aan haar gedrag doen.
quote:shahla schreef op 07 november 2010 @ 13:30:

[...]

Ze kan weinig, denk ik. Het zal zich nu juist moeten kenmerken door dingen níet te doen. Geen tijd vragen of eisen, hem niet verwijten dat hij wel even naar een vriend gaat, dat soort dingen.Dat was nou precies wat ik van Konijnen hoopte te mogen lezen
quote:shahla schreef op 07 november 2010 @ 13:32:

[...]

Dat klopt maar het is niet zeker dat het nu al zover is.

Konijnen zit wel overduidelijk in de gevarenzone en ik denk dat ze er meer aan heeft als we haar dat in proberen te laten zien.

Als ze hem werkelijk nog ooit terug wil krijgen, moet ze nú wat aan haar gedrag doen.Dat probeer ik al een X aantal posts, maar de boodschap komt niet over. En met mij nog een aantal anderen die het ook niet erg ver schoppen zo lijkt het.
Klopt ik baal er ook erg van dat ik zo doe. Dit heeft ook te maken met mijn verleden. Bedankt dat jullie met me meedenken. Ik doe echt wel wat met jullie tips.
Selectief lezen heet dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven