Help contact met mijn ex

07-11-2010 11:26 309 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb anderhalf jaar een relatie gehad. We hadden de laatste tijd heel veel ruzie omdat het afspreken niet werkte. We leefden allebei uit een tas en ons huis verslonste omdat we daar geen tijd meer voor hadden. We wouden met onze vrienden door brengen en hadden daardoor weinig tijd voor elkaar. Hij liet zijn studie vaak voor mij schieten. Hij was niet duidelijk dat er zoveel tijd in ging zitten. Dus dat had ik niet door.

Anderhalf maand geleden heeft hij het uit gemaakt. Daarvoor wou hij een time out maar dat wou ik niet. Hij heeft haast elke week even bij mij gegeten. Vaak maar een uurtje omdat hij daarna weer aan zijn studie moet. Dinsdag kwam hij binnen en zei dat hij maar heel even kon eten omdat hij gelijk door moest naar zijn collega omdat hij daar met zijn studie bezig moet. Hij heeft nog maar twee weken en dan moet hij alles af hebben. Ik vind hem erg gestrest. Hij zegt zelf dat hij dat niet is, maar heeft het steeds over zijn studie. Hij was ook een beetje kattig afgelopen dinsdag. Dat doet hij ook vaak tegen zijn ouders moet ik eerlijk zeggen. Ik wil hem ook nog verrassen en heb dat een paar weken geleden gevraagd of hij dat leuk vond. Hij was heel enthousiast maar zei ik kan pas na mijn studie. Afgelopen dinsdag zei hij ook dat hij de komende twee weken niet kan eten. Ik vroeg hem of hij deze week kan zeggen welke datum hij zou kunnen in november om iets leuks te doen. Ik moet dit namelijk ook op tijd reserveren. Het is nu zondag en hij heeft nog niks laten weten. Ik voel me echt teleurgesteld. Ik heb zo ontzettende leuke verrassing. Ik heb een paar weken geleden gezegd dat ik het idee heb dat hij geen zin heeft in de verrassing. Hij zei het liefste eet ik elke dag bij iemand anders en drink ik kopjes thee bij je maar ik ben nu druk met mijn studie. Ondertussen gaat hij wel elke vrijdag met een vriend dvd kijken waar ik dan niet zo goed tegen kan. Afgelopen vrijdag smste zijn vriend terwijl hij bij mijn ex zat of ik lekker gegeten had. Ik heb namelijk met een kennis van mijn ex wat gegeten. Hij heeft mij foto's van hyves gehaald. Elke keer haalt hij er wat vanaf eerst foto's paar dagen later een tik en een paar dagen daarop mijn krabbel. Als ik hem bel is hij enthousiast en vrolijk en vraagt hoe het met me gaat. Hij verteld dan wat hij allemaal gedaan heeft en ik vertel wat ik gedaan heb. Ik snap het allemaal echt niet meer en weet niet wat ik moet doen.
Beste shahla,

Ik doe het omdat ik hoop dat hij het zal waarderen en de herinneringen met mij zal koesteren en het daarna weer goed komt. Zo is het namelijk de vorige keer ook gegaan.
quote:MEFunny schreef op 07 november 2010 @ 12:54:

[...]

volgens mij is die verrassing een (wanhoops) poging om hem terug te krijgen.Dat denk ik ook. Maar ik denk dat TO in moet zien dat ze hem alleen maar verder van zich af duwt op deze manier. Ze probeert hem in allerlei posities te dwingen waarvan hij heeft aangegeven (door het uit te maken) dat hij dat niet wil. Dit kan alleen maar fout lopen. Ze knijpt op deze manier alle goodwill die hij mogelijk nog heeft t.o.v. een doorstart vna de relatie, compleet fijn ben ik bang....
Beste Jolie,

Daar heb je gelijk in. Zou jij het nu op zijn beloop laten of nog die verrassing plannen? Maar dan wel na zijn studie.
Zoals ik al heb gezegd, zou ik die verrassing niet doen.
En dan konijnen, laat hij zich telkens met een zucht overhalen om het dan nog maar een keertje te proberen, en over een paar maanden heeft hij, noem eens iets, een sollicitatiegesprek en dan maakt hij het weer uit. Waarom wil je geen vriend die echt voor je gaat, die jouw aandacht en cadeautjes verdient en ook echt wil?
Dus de verrassing is... een hele dag met jou!

Kom op, dat doe je alleen maar voor jezelf.
Ook niet NA zijn studie. Hij heeft het uitgemaakt meid. Probeer dat te accepteren.
ik snap niet wat je op dit forum doet.

Je wilt horen > doe hjet! ga hem verassen en kom weer tot elkaar! helaas word dit niet gezegd.

Je hebt een bord voor je kop. Je wilt niet horen wat er word gezegd.

Dus weet je wat. Doe het gewoon, ik/wij houden je niet tegen. Geniet van de dag, koop er een fles chamapgne bij en een ticket voor Londen met Kerst! En een gouden ring.
quote:MEFunny schreef op 07 november 2010 @ 12:59:

ik snap niet wat je op dit forum doet.

Je wilt horen > doe hjet! ga hem verassen en kom weer tot elkaar! helaas word dit niet gezegd.

Je hebt een bord voor je kop. Je wilt niet horen wat er word gezegd.

Dus weet je wat. Doe het gewoon, ik/wij houden je niet tegen. Geniet van de dag, koop er een fles chamapgne bij en een ticket voor Londen met Kerst! En een gouden ring.Verwacht alleen niet al te hard dat hij komt opdagen....
Ik zie het zo: jij loopt nog achter hem aan. Hij vindt die aandacht wel gezellig (zoals hij zelf zegt: thee drinken bij je vind ik gezellig,...) maar ziet hij het enkel vriendschappelijk.

Verslagen doorlezen, iets samen eten,... doen goede vrienden ook.

Mensen die verliefd zijn/meer willen dan vriendschap gaan afspreken, tijd voor je maken enzovoort.

Steek je energie in mensen/dingen die het verdienen, want hiermee schiet je niet op denk ik.
Klopt het is ook een wanhoops poging. Ik weet wel dat hij dat waardeerd en enorm leuk vind. Maar hoe zou jij dit verder aanpakken. Toch een datum prikken met hem?
quote:konijnen schreef op 07 november 2010 @ 12:56:

Beste shahla,

Ik doe het omdat ik hoop dat hij het zal waarderen en de herinneringen met mij zal koesteren en het daarna weer goed komt. Zo is het namelijk de vorige keer ook gegaan.Snap ik heus maar volgens mij snap jij nu niet dat het ergens ongepast is om het nu, per direct, te willen. Dit kan best wachten. Zijn studie niet meer. Dus.. als je nou écht iets goeds puur voor hem wil doen en niet zozeer voor jezelf laat hem dan eerst die studie afronden. Geloof me, als je daar nu nog langer tussen gaat zitten, krijg je dat op een dag keihard terug op je brood.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Overigens eens met MEFunny. Ik zeg duidelijk dat ik de verrassing NIET zou doen, en nog vraag je me wat ik zou doen. Lees wat we zeggen, begin daar eens mee. En luister naar wat je ex zegt. HET .... IS ..... JE ...... EX!
quote:emaille schreef op 07 november 2010 @ 12:58:

Dus de verrassing is... een hele dag met jou!

ik zeg:

Gewoon doen!

Wat kan er nog misgaan? tis toch al uit...
quote:konijnen schreef op 07 november 2010 @ 13:00:

Klopt het is ook een wanhoops poging. Ik weet wel dat hij dat waardeerd en enorm leuk vind. Maar hoe zou jij dit verder aanpakken. Toch een datum prikken met hem?OMG!!!!!!!!

Klopt het is ook een wanhoops poging. Ik weet wel dat hij dat waardeerd en enorm leuk vind. Maar hoe zou jij dit verder aanpakken. Toch een datum prikken met hem?
quote:Jolie205 schreef op 07 november 2010 @ 13:02:

[...]

OMG!!!!!!!! Mijn gedachten!

Klopt het is ook een wanhoops poging. Ik weet wel dat hij dat waardeerd en enorm leuk vind. Maar hoe zou jij dit verder aanpakken. Toch een datum prikken met hem?Nee, konijnen, je moet geen datum met hem proberen te prikken. Als hij daar op dit moment wat in zag, had jij je datum al gehad hoor. Hij moet studeren, hij wil studeren, hij wil zijn papieren halen. Laat hem dat dan doen. Waarom hou je hem hierin tegen?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Je hebt gelijk Jolie. Ik moet die verrassing niet meer doen.
ik zou niet een datum prikken want dan is het geen verrassing meer.

Probeer het te regelen met zijn vrienden, alsof hij wat met hun gaat doen maar nee, taadaaaa! met jou!!

Dat is pas een verrassing!

Zou hij echt waarderen denk ik.
Beste Shahla,

Ik hou hem daarin tegen omdat hij gezegd heeft dat hij dit graag met me wou.
quote:MEFunny schreef op 07 november 2010 @ 13:05:

ik zou niet een datum prikken want dan is het geen verrassing meer.

Probeer het te regelen met zijn vrienden, alsof hij wat met hun gaat doen maar nee, taadaaaa! met jou!!

Dat is pas een verrassing!

Zou hij echt waarderen denk ik.Dit lijkt me ook het beste plan tot nu toe!
Jij bent gemeen MEFunny!
quote:konijnen schreef op 07 november 2010 @ 13:06:

Beste Shahla,

Ik hou hem daarin tegen omdat hij gezegd heeft dat hij dit graag met me wou.Als hij dit graag met je wou, waarom stelt hij dan geen datum voor? Kost nog geen 5 minuutjes denkwerk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven