Help! Het gaat me te snel
dinsdag 14 april 2020 om 22:26
Hoi allemaal!
Afgelopen week heb ik een man leren kennen bij een organisatie waar we beide vrijwilligerswerk doen.
Na wat appen hebben we samen afgesproken en zijn (met de 1,5 meter afstand) een stuk gaan wandelen.
Een dag later werd er weer afgesproken en een dag later weer..
Op dag 1 heb ik zijn broer en schoonzus al gezien en op dag 2 hebben we al naar z'n ouders staan zwaaien vanaf het balkon.
Op dag 3 heeft hij toegegeven dat hij mij heel erg leuk vind en dat hij echt smoorverliefd op mij is. Al zijn vrienden weten al van mij.
Nu ben ik zelf al een jaar of 8 single en tot nu toe vond ik dit eigenlijk wel prima. Lekker mn eigen ding doen, geen verplichtingen en verantwoordingen naar anderen enz.
Ik zeg niet dat ik totaal niet open sta voor een relatie, en deze man zou zeker wel een kans maken, maar het gaat me echt veel te snel zo. Stiekem weet ik niet eens of ik nu wel toe ben aan een relatie.
Het liefst spreekt hij iedere dag af, (ik ken hem net een week en heb hem al 4x gezien) ik krijg dagelijks apps met hoe leuk en lief hij me vind (we kennen elkaar nog niet eens) en het begint me nu al te benauwen.
Ik heb al een aantal keer aangegeven dat het bij mij een aantal weken nodig heeft voordat ik weet of ik meer voor iemand voel, maar het kwartje lijkt bij hem niet te vallen.
Hoe ga ik hier op een goede manier mee om? Ik vind hem ergens wel leuk en wil hem echt beter leren kennen, maar niet met de druk die er nu achter staat (hij heeft het nu al over het leven na ons trouwen
)
Iemand tips?
Afgelopen week heb ik een man leren kennen bij een organisatie waar we beide vrijwilligerswerk doen.
Na wat appen hebben we samen afgesproken en zijn (met de 1,5 meter afstand) een stuk gaan wandelen.
Een dag later werd er weer afgesproken en een dag later weer..
Op dag 1 heb ik zijn broer en schoonzus al gezien en op dag 2 hebben we al naar z'n ouders staan zwaaien vanaf het balkon.
Op dag 3 heeft hij toegegeven dat hij mij heel erg leuk vind en dat hij echt smoorverliefd op mij is. Al zijn vrienden weten al van mij.
Nu ben ik zelf al een jaar of 8 single en tot nu toe vond ik dit eigenlijk wel prima. Lekker mn eigen ding doen, geen verplichtingen en verantwoordingen naar anderen enz.
Ik zeg niet dat ik totaal niet open sta voor een relatie, en deze man zou zeker wel een kans maken, maar het gaat me echt veel te snel zo. Stiekem weet ik niet eens of ik nu wel toe ben aan een relatie.
Het liefst spreekt hij iedere dag af, (ik ken hem net een week en heb hem al 4x gezien) ik krijg dagelijks apps met hoe leuk en lief hij me vind (we kennen elkaar nog niet eens) en het begint me nu al te benauwen.
Ik heb al een aantal keer aangegeven dat het bij mij een aantal weken nodig heeft voordat ik weet of ik meer voor iemand voel, maar het kwartje lijkt bij hem niet te vallen.
Hoe ga ik hier op een goede manier mee om? Ik vind hem ergens wel leuk en wil hem echt beter leren kennen, maar niet met de druk die er nu achter staat (hij heeft het nu al over het leven na ons trouwen
Iemand tips?
dinsdag 14 april 2020 om 23:16
Ja dat bedoel ik.
Ik ben met partner ook in de eerste date-week familie tegengekomen dus werd er gewoon voorgesteld als 'dit is Piet, we zijn aan het wandelen'. Familie had heus wel door dat er iets speelde tussen ons.
dinsdag 14 april 2020 om 23:22
Wat helena zegt:
Maar 't lijkt een beetje op de "impulsieve vlinders" in de buik, een vlammetje dat ook snel kan doven als die nergens op gebaseerd is.
Wij noemen dit altijd "alles of niets types". Van dat volk wat iedere dag haar BFF ziet en dan ineens knallende ruzie heeft. Vaak voorkomend in van die volkse wijkjes.
Eng word ik daarvan.
Luister naar JOUW gevoel.
Maar 't lijkt een beetje op de "impulsieve vlinders" in de buik, een vlammetje dat ook snel kan doven als die nergens op gebaseerd is.
Wij noemen dit altijd "alles of niets types". Van dat volk wat iedere dag haar BFF ziet en dan ineens knallende ruzie heeft. Vaak voorkomend in van die volkse wijkjes.
Eng word ik daarvan.
Luister naar JOUW gevoel.
dinsdag 14 april 2020 om 23:41
Nee hij is er bewust heen gegaan..
Hij heeft me toen nog niet voorgesteld als zijnde zijn vriendin, maar hij heeft ze later wel verteld dat hij mij wel heel heel erg leuk vind.
(Althans, dat heeft hij me gezegd. Ik weet dus verder ook niet hoe zijn familie daarop reageerde)
dinsdag 14 april 2020 om 23:47
Tja, mijn ding is het niet, maar als je hem leuk vindt, zit er niks anders op dan duidelijker zijn.Flowerpower-90 schreef: ↑14-04-2020 23:41Nee hij is er bewust heen gegaan..
Hij heeft me toen nog niet voorgesteld als zijnde zijn vriendin, maar hij heeft ze later wel verteld dat hij mij wel heel heel erg leuk vind.
(Althans, dat heeft hij me gezegd. Ik weet dus verder ook niet hoe zijn familie daarop reageerde)
Dan kom je er waarschijnlijk snel genoeg achter of hij een beetje bijtrekt.
Als hij dit altijd doet bij dates, is het wel een rode vlag overigens.
dinsdag 14 april 2020 om 23:47
Ik heb hier nog eens over na gedacht.
Ik heb hem wel letterlijk gevraagd waarom hij zo verliefd op mij is zonder mij te kennen, maar daar had geen antwoord op.
Misshien mannelijke oerdriften ofzo
anoniem_353508 wijzigde dit bericht op 14-04-2020 23:50
0.24% gewijzigd
dinsdag 14 april 2020 om 23:49
Mogelijk gewoon zo'n kerel die onmiddellijk op iedereen verliefd wordt van 't vrouwelijke geslacht die hem een beetje aandacht geeft.Flowerpower-90 schreef: ↑14-04-2020 23:47Ik heb hier nog eems over na gedacht.
Ik heb hem wel letterlijk gevraagd waarom hij zo verliefd op mij is zonder mij te kennen, maar daar had geen antwoord op.
Misshien mannelijke oerdriften ofzo![]()
Ik ken er zo nog.
Die als ik er 3 gesprekken mee zou hebben en er eens vrolijk naar zou kijken al "huisje-boompje-beestje" en een huwelijk voor zich zien.
Ik voer die 3 gesprekken en toon die vrolijke blik héél bewust niet dus
Ik ben namelijk al getrouwd en heb al huisje-boompje-beestje met een andere man
Ik zeg niet dat dit zo'n type is, maar het zou kunnen zijn.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 14-04-2020 23:51
31.98% gewijzigd
dinsdag 14 april 2020 om 23:50
Ik vind hem wel leuk, maar heb er ergens ook wel een onderbuikgevoel bij.. Dat is ook de reden dat ik dit topic ben begonnen.
dinsdag 14 april 2020 om 23:52
Ja, dat onderbuikgevoel snap ik wel.Flowerpower-90 schreef: ↑14-04-2020 23:50Ik vind hem wel leuk, maar heb er ergens ook wel een onderbuikgevoel bij.. Dat is ook de reden dat ik dit topic ben begonnen.
Maar de enige manier om daar achter te komen is door zelf veel duidelijker de grens te trekken.
dinsdag 14 april 2020 om 23:54
Ik zou gewoon veel duidelijker uitleggen dat je op dit moment écht geen zin hebt om meer dan pakweg 2 à 3 keer per week af te spreken.
En dat je niet van plan bent om hem de eerste 3 maanden - en voor het echt serieus is* - aan jouw familie voor te stellen.
En kijken waar het schip strandt.
Wordt het iets: Fijn.
Wordt het niets: Ook goed.
*Maar voor hem is dit waarschijnlijk doodserieus, vandaar kleef er een termijn op
.
En dat je niet van plan bent om hem de eerste 3 maanden - en voor het echt serieus is* - aan jouw familie voor te stellen.
En kijken waar het schip strandt.
Wordt het iets: Fijn.
Wordt het niets: Ook goed.
*Maar voor hem is dit waarschijnlijk doodserieus, vandaar kleef er een termijn op
woensdag 15 april 2020 om 00:04
Ik ben ook al zulke mannen tegengekomen. Mannen die me ineens hun schat noemen, terwijl ik ze nog nooit ontmoet heb (leren kennen via app) en ze me amper kennen. Hoe dit komt? Geen idee. Ik denk dat dit mannen zijn die houden van liefde, maar zichzelf dan zo snel verliezen in de eerste kriebels.Flowerpower-90 schreef: ↑14-04-2020 23:47Ik heb hier nog eens over na gedacht.
Ik kan niet in jouw plaats spreken, TO, maar je wil toch geliefd worden om wie je bent en hoe kan dat als hij amper iets over jou weet?
Ik zeg niet dat hij slechte intenties heeft. Maar ik zou toch echt opletten of hij nog moeite doet om eens wat meer over jou te weten te komen. Of hij wel vraagt naar jouw ambities, jouw verleden, jouw hobby's, jouw lievelingsfilm, jouw job, ...
leeg
woensdag 15 april 2020 om 00:07
En dat allemaal met anderhalve meter afstand? Vind het wel bewonderenswaardig overigens, daten met die fysieke afstand.Flowerpower-90 schreef: ↑14-04-2020 23:41Nee hij is er bewust heen gegaan..
woensdag 15 april 2020 om 00:09
Ja, wellicht lust of iemand die sowieso makkelijk verliefd wordt en/of snel zulke woorden in de mond neemt.Flowerpower-90 schreef: ↑14-04-2020 23:47Ik heb hier nog eens over na gedacht.
Hardlopers zijn wel vaak doodlopers.
woensdag 15 april 2020 om 04:50
Zit je bij de politie? Dit is je tweede bericht hier al over.vivautrecht85 schreef: ↑15-04-2020 00:07En dat allemaal met anderhalve meter afstand? Vind het wel bewonderenswaardig overigens, daten met die fysieke afstand.
woensdag 15 april 2020 om 05:47
woensdag 15 april 2020 om 06:01
woensdag 15 april 2020 om 07:21
Dit inderdaad. Ik zou zeggen, mensen die zo hard van stapel lopen daar is iets mee. Of hij is verliefd op de liefde.
Maar je kunt het een kans geven en vertelt hem dat je veel behoefte aan tijd voor jezelf nodig hebt. Dat je nu op de rem trapt en hem pas zaterdag weer wilt zien. Kijk dan eens wat er gebeurt? Accepteert hij het of staat hij ineens bij je voor de deur?
Je ziet gauw wat zijn reactie is.
Of vertel gewoon eerlijk dat je dit niet gaat trekken, dat hij veel en veel te snel gaat en dan hoe jij het wil.
woensdag 15 april 2020 om 07:43
Nee jij? Want je houdt het wel erg goed in de gatenwinkelfanaat schreef: ↑15-04-2020 04:50Zit je bij de politie? Dit is je tweede bericht hier al over.
woensdag 15 april 2020 om 07:55
banale vraag, maar "is er al geneukt?"Flowerpower-90 schreef: ↑14-04-2020 23:47Ik heb hier nog eens over na gedacht.
woensdag 15 april 2020 om 07:56
je hebt juist geen onderbuikgevoelFlowerpower-90 schreef: ↑14-04-2020 23:50Ik vind hem wel leuk, maar heb er ergens ook wel een onderbuikgevoel bij.. Dat is ook de reden dat ik dit topic ben begonnen.
JIJ bent niet verliefd en gaat dat niet worden ook. Wees duidelijk en kap hem helemaal af
woensdag 15 april 2020 om 08:26
woensdag 15 april 2020 om 08:27
Hij wil echt werk van je maken en dat is natuurlijk best leuk en vleiend.. maar dit is wel te veel van het goede zeg!
Ik zou het er spaansbenauwd van krijgen!
En dan heb je een tweede date en wat gaan we dan doen?? 'Onder een balkon naar zijn ouders staan zwaaien!!'
Sorry, maar ik was al ter plekke opgedroogd.
Ik zou het er spaansbenauwd van krijgen!
En dan heb je een tweede date en wat gaan we dan doen?? 'Onder een balkon naar zijn ouders staan zwaaien!!'
Sorry, maar ik was al ter plekke opgedroogd.