Help! Het gaat me te snel

14-04-2020 22:26 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Afgelopen week heb ik een man leren kennen bij een organisatie waar we beide vrijwilligerswerk doen.
Na wat appen hebben we samen afgesproken en zijn (met de 1,5 meter afstand) een stuk gaan wandelen.
Een dag later werd er weer afgesproken en een dag later weer..
Op dag 1 heb ik zijn broer en schoonzus al gezien en op dag 2 hebben we al naar z'n ouders staan zwaaien vanaf het balkon.
Op dag 3 heeft hij toegegeven dat hij mij heel erg leuk vind en dat hij echt smoorverliefd op mij is. Al zijn vrienden weten al van mij.
Nu ben ik zelf al een jaar of 8 single en tot nu toe vond ik dit eigenlijk wel prima. Lekker mn eigen ding doen, geen verplichtingen en verantwoordingen naar anderen enz.
Ik zeg niet dat ik totaal niet open sta voor een relatie, en deze man zou zeker wel een kans maken, maar het gaat me echt veel te snel zo. Stiekem weet ik niet eens of ik nu wel toe ben aan een relatie.
Het liefst spreekt hij iedere dag af, (ik ken hem net een week en heb hem al 4x gezien) ik krijg dagelijks apps met hoe leuk en lief hij me vind (we kennen elkaar nog niet eens) en het begint me nu al te benauwen.
Ik heb al een aantal keer aangegeven dat het bij mij een aantal weken nodig heeft voordat ik weet of ik meer voor iemand voel, maar het kwartje lijkt bij hem niet te vallen.
Hoe ga ik hier op een goede manier mee om? Ik vind hem ergens wel leuk en wil hem echt beter leren kennen, maar niet met de druk die er nu achter staat (hij heeft het nu al over het leven na ons trouwen O_o )
Iemand tips?
hardlopers zijn doodlopers
winkelfanaat schreef:
15-04-2020 14:42
Wat wil je er aan doen dan?
Ah dus je mag alleen maar iets posten als je ergens iets aan wilt doen. Interessant.

Jij merkt op dat ik in herhaling val. Wat wil je daaraan doen?
vivautrecht85 schreef:
15-04-2020 15:03
Ah dus je mag alleen maar iets posten als je ergens iets aan wilt doen. Interessant.

Jij merkt op dat ik in herhaling val. Wat wil je daaraan doen?
Nou niks. Ik wilde weten of je bij de politie zit. Maar dat is niet het geval. Waarom wil je weten wat ik daaraan wil doen?
Maar jij gaat er toch ook gewoon in mee? Jij gaat toch akkoord met 4x afspreken? En jij gaat toch mee, zwaaien bij zijn ouders? Jij kunt toch aangeven dat je daar echt nog niet op zit te wachten? Jij gaat dus net zo snel als hij. Want je gaat blijkbaar nergens tegenin.
Honingdropje2 schreef:
15-04-2020 09:49
Ik heb ook wel eens met zulke mannen gedate. Het probleem is dat het leuke mannen waren, maar dat ik op dit gedrag toch afknapte. Het is gewoon niet aantrekkelijk als iemand zich zo voor je voeten werpt en je voor je gevoel geen enkele moeite hoeft te doen. Sterker nog, je moet moeite doen om ze af te remmen en hun verwachtingen te temperen. Ik ging me dan ook afvragen waarom dat zo was..Was diegene wanhopig? Kon ie niet zo makkelijk een vriendin krijgen en was ie daarom zo over enthousiast? Kortom, of het nu eerlijk is of niet, ik verloor dan een stukje respect en ging hem als een loser zien. Niet aardig, maar dat riep het bij mij op.
Dit snap ik dan weer niet. Je hebt geen respect voor iemand die eerlijk is over zijn gevoelens? Ik vind het wel fijn als dat hele ingewikkelde traject van hard to get spelen en elkaar te proberen te interpreteren terwijl er mixed messages worden afgegeven overgeslagen wordt. En, enthousiasme is iets heel anders dan deurmat gedrag...
Isolde123 schreef:
15-04-2020 23:18
Dit snap ik dan weer niet. Je hebt geen respect voor iemand die eerlijk is over zijn gevoelens? Ik vind het wel fijn als dat hele ingewikkelde traject van hard to get spelen en elkaar te proberen te interpreteren terwijl er mixed messages worden afgegeven overgeslagen wordt. En, enthousiasme is iets heel anders dan deurmat gedrag...
Ik vind dat hele traject van elkaar aftasten en moeite doen voor elkaar juist zo Leuk aan een beginnende relatie. Als iemand als een kwijlende puppy achter me aanloopt, verlies ik inderdaad interesse. En ik zei niet dat ik geen respect had, ik zei dat ik in zo'n geval een stukje respect voor diegene verlies
dat is iets anders.
Gewoon op de rem gaan staan. Je kent hem nog niet zo goed. Ik vind het wat engig. Maar goed mijn bril is gekleurd door mijn eigen ervaringen. Wat is mis met 1 keer per week afspreken? Je zit zo ergens midden in terwijl je intuïtie rare sprongen maakt in je buik. Ruimte mogen nemen en krijgen lijkt me heel belangrijk als hij dat niet snapt dan knap ik sowieso af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven