Help, ik ben verliefd!

25-01-2012 23:15 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt: Weer een help-ik-ben-verliefd topic! Inderdaad, ik weet dat elk meisje dit minimaal een keer in haar leven meemaakt. En ja, ik weet het: mijn leven is op het moment één groot cliché. Toch deel ik mijn (vrij lange, excuses daarvoor) verhaal met plezier en hoop ik op een reactie.

Dit jaar ben ik begonnen met een nieuwe opleiding, en dat betekent een hele hoop nieuwe gezichten. Vaak heb ik moeite om echte vriendschappen te sluiten, maar hier loopt het bijna vanzelf. Er heeft zich een hecht groepje gevormd.

Sinds een paar weken (waarschijnlijk voelen de meesten hem al wel aankomen..) bezorgt een jongen uit het groepje mij de klassieke 'vlinders in de buik'. Nu zie ik hem zo graag, ik eet amper, ik slaap slecht. Wanneer ik 's ochtends gewapend met mascara en foundation voor de spiegel sta of mijn mooiste kleding bij elkaar zoek, denk ik alleen aan hem. Het is zelfs zo erg geworden dat ik het stiekem jammer vind wanneer we een dagje vrij hebben en we elkaar niet zien.

Misschien is dit zo'n punt waarop iedereen denkt "Ja, en? Dat hebben we toch allemaal wel eens?". Waarschijnlijk wel. Voor mij (ik ben 20) is het even geleden: Bijna een jaar terug heb ik me na een slecht eindigende relatie voorgenomen een hele tijd single te blijven. En hier sta ik dan. Met knikkende knieën en een goed-voor-je-lijn lunchpakketje.

Het is duidelijk dat er iets speelt. Hij houdt mijn blik lang vast, komt graag naast me zitten en schuift dan dicht naar me toe. Soms herken ik in de blik van anderen zo'n "I see what you're doing there" lachje. Eigenlijk wil ik er de tijd voor nemen, maar dat is lastig, ik flirt zo veel en het gaat automatisch! Ik wil kijken of hij echt geïnteresseerd is, of misschien alleen gevleid... ik wil niet de easy-to-get girl zijn. Zeker omdat we in hetzelfde groepje zitten, ben ik bang dat ik anders vriendschappen op het spel zet.

Vandaar mijn vraag: Hoe weet ik of het ook vanuit hem échte interesse is? Ik wil me niet voor zijn voeten werpen na één zwoele blik. Is er een minimum 'wachttijd'? Is er een punt waarop je weet: dit is het!

Of is het een absolute no-go om iemand uit je vriendengroep te daten?
Duik met dat studie groepje eens de kroeg in en ga met hem kletsen. Je hoeft niet meteen te zeggen dat je hem leuk vindt, probeer het een beetje te peilen.

Hoe lang zit je nog in deze studie groep?

En weet je zeker dat hij vrijgezel is?
Bedankt voor je reactie!

We gaan al wel eens naar de kroeg, daar is het toch altijd meer een groepsgesprek. Praatjes tussen ons twee blijven ook luchtig, we hebben vooral lol samen.

Waarschijnlijk zit ik nog lang in deze groep, daar zit ik dus wel een beetje mee. Het begint nu echt mijn vriendengroep te worden.. Dat wil ik niet kwijtraken.

(En ja, hij is vrijgezel.)
Hoezo zou je niet daten binnen je vriendengroep? Wil je dè match laten lopen omdat het mogelijk lastig wordt als het ooit uit mocht gaan? Dat zie je dan wel, lijkt me. Eerst eens een stapje verder dan smalltalk. Toon interresse en kijk of hij ook een klik voelt.
[disclaimer: kritiek is opbouwend bedoeld]

jemig. Wat vul jij veel voor een ander in. Zelfs een glimlach wordt helemaal doodgeanaliseerd.

Ik zou daar een beetje kriebels van krijgen. Wel de verkeerde.

Het is een man. Die denkt daar niet over na. Laat staan over je foundation. Al smeer je er leverworst op. Als je leuk bent ben je leuk. En als niet dan niet. Stel de vraag en accepteer het antwoord. Makkelijker kunnen we het niet maken.
@TheQ: Wauw, wat is dat heerlijk ontnuchterend! Een eye-opener.. Dit doet me pijnlijk genoeg denken aan die film "He's just not that into you", flinke kans dat hij zo denkt. Bedankt!

@yette: Jup, dat is precies waar ik bang voor ben. Deze groep betekent best veel voor me, ik wil mezelf niet voor schut zetten.

Ik denk dat ik het nog even veilig speel en afwacht. Straks blijkt dat ik puur zie wat ik wilde zien.. Ik heb inmiddels voldoende interesse getoond, maar wil hem niet afschrikken! En als die klik er echt blijkt te zijn, merken we dat over een tijdje wel. Ik houd jullie op de hoogte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven