Help, met andere man gezoend....

06-05-2010 10:19 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier nieuw, las zo af en toe wel eens mee maar nu heb ik dus zelf een giga probleem...

in het kort, 2 kinderen getrouwd, maar sinds een half jaar hadden we geen sex meer...begon te twijfelen, passie was weg...etc. We hadden het er wel samen over dat het anders moest. Nu gister met een groot feest, teveel gedronken en gezoend met een andere man! Hoe kon ik zo allemachtig stom zijn! het was niet een heftige zoen partij...maar voor mij, nu toch te ver! Ik voel me zo schuldig...tja eigenschuld dikke bult. Maar sinds die zoen ben ik er wel achter dat ik mijn man niet kwijt wil, hou zielsveel van hem! moet ik het hem nu wel of niet vertellen. Please, heb echt jullie hulp nodig.

Wel vertellen!

Je geeft zelf al aan dat de relatie niet helemaal lekker loopt, dus dit geeft mooi aan hoe erg het al is en schudt jullie misschien wakker.

Vertellen hoe het kon gebeuren en er daarna samen hard aan werken om de relatie weer goed te krijgen.
quote:Very Cherry schreef op 06 mei 2010 @ 10:32:

[...]

Serieus? Zou hij je verlaten voor een (zo te lezen halfslachtige) zoen? Ik denk dat het een mooie aanleiding is om samen eens onder ogen te zien dat de boel niet lekker loopt. Weglopen is lekker makkelijk, dat zou niet voor hem pleiten, vind ik.

dat.

Je gaat toch niet scheiden vanwege een dronken zoen?
quote:Katherina schreef op 06 mei 2010 @ 10:28:

Misschien is het verstandiger om je (schuld)gevoel zijn mond dicht te laten houden en hier een verstandige beslissing over te nemen. Als je echt denkt dat je alles verliest door iets wat verder geen enkel belang heeft is het toch oerstom om je verhaal te delen?

Maar dan is ZIJ dus degene die mag bepalen of iets een belang heeft, en heeft HIJ daar blijkbaar niets over te zeggen.

Is dat eerlijk?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Overspelige vrouw...poeh poeh, nou dat klinkt wel heftig hoor!

En een relatie die gebasseerd is op een leugen? Kom zeg.

Ik denk dat er andere problemen zijn (op seksueel gebied dus) waaraan TO met haar man moet werken.

Of ze het wil vertellen is denk ik afhankelijk hoe haar man over dit soort dingen denkt. Als ze het verteld, zou het inderdaad wel eens een goede eye-opener kunnen zijn dat er echt iets niet goed zit.

Ik zou het zelf niet fijn vinden om er later nog eens achter te komen, liever dat mijn vriend zoiets direct verteld. Maar er zijn ook partners die het niet wíllen weten. Dus dat is helemaal aan TO hoe zij denkt dat haar man gaat reageren.

Dit soort dingen zijn nooit leuk, maar er valt wel goed over te praten.
En eens met Very Cherry en Rider.

Als hij jou zou verlaten om een dronken zoen in een sleur-periode hebben jullie blijkbaar meer issues dan die zoen.

(En ik spreek uit ervaring; mijn vent heeft wel eens met iemand gezoend. Goed gesprek, zaken op een rijtje, opgelost).
er is een topic geopend over een man die niet meer van zijn vrouw kan houden, omdat zij heeft gezoend met een andere man

'Houden van' terug krijgen?

Dat is deze koppeling, lees er een stukje uit en besluit dan of je wilt dat hij het weet.
Vertellen, dat lijkt me logisch.

Het verbaast me hoeveel oneerlijke mensen er hier zijn. Mensen die zoiets zouden verzwijgen voor hun partner.

Als je al lange tijd samen bent én 2 kinderen hebt, dan zou je relatie tegen een stootje ( of een fikse stoot ) moeten kunnen.

Eerlijk opbiechten en samen gaan werken aan een betere relatie dus.

Sterkte ermee.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:mamalief schreef op 06 mei 2010 @ 10:24:

[...]

Het was op een groot feest, dikke kans dat iemand het gezien heeft.

Als man erachter komt via via heeft ie niet alleen een overspelige maar ook nog een oneerlijke vrouw...wat is erger?

Dit schreef ik dus met onderstaand scenario (meegemaakt, jarenlang ellende) in mijn hoofd:

quote:mimsey schreef op 06 mei 2010 @ 10:28:

Tja, het risico bestaat dat wanneer je het niet vertelt en jouw man komt er viavia achter, hij er vanuit gaat dat er dan wel meer gebeurd zal zijn dan "alleen zoenen". En gelooft hij je dan nog als je dit ontkent? Want het zoenen heb je ook voor hem achter gehouden.

Ik zou als ik jou was eerlijk jouw fout opbiechten, ook om zo erger te voorkomen.

Cliché: Eerlijkheid duurt het langst.

*hoort oma praten*
Pff lastig.

Als je zeker weet dat je verder wilt met je man, niet vertellen. Je doet hem er meer pijn mee dan in dat geval waard is, en jij goed kan maken. Zie het als een wakkerschud-moment en werk aan je relatie met je man. Zorg er natuurlijk voor dat het nooit weer gebeurt. Ik heb het meegemaakt van de andere kant, er was toen geen sprake van een zoen, maar wat geflirt. Ook al vertelt mn vriend me elke dag dat dat niks betekende, het niet weer gebeurt en voor mij gaat, het blijft regelmatig steken.

Jij kan er dus van overtuigd zijn dat het niks betekende, maar dit kan voor hem heel anders voelen, wat voorlopig nog wel even zal blijven spelen.
Vorig jaar hebben mijn Vriend en ik een gigantische dip gehad in onze relatie, hij heeft toen dingen gedaan waarvan ik normaal zou zeggen: "wegwezen". Maar zo werkt het godzijdank in een grote mensen relatie niet.

Na een paar maanden storm zijn we er uitgekomen.

En hoe !

Sterker , mooier en beter. We weten weer wat het is dat ons samenbracht en samen zal houden. We werken allebei aan onze relatie om er voor te zorgen dat we niet weer in zo'n dip kunnen komen.
Is het 'je doet hem er alleen maar pijn mee'-argument eigenlijk ook niet een beetje een smoesje om het niet te hoeven vertellen?

Net als: 'als je het vertelt, doe je het alleen maar voor jezelf zodat je je schuldgevoel kan delen'. Alsof het grootmoedig is om het voor je te houden of zo. Alsof je daar eigenlijk een goede daad mee doet, in plaats van dat je je fout gewoon probeert te verhullen. Mooipraterij, naar mijn smaak.
Ik ben echt stomverbaasd hoeveel mensen hier zeggen niet vertellen. Allemaal heel leuk lief en aardig, maar heeft de beste man niet het recht op een eerlijke relatie?

Als je dit verzwijgt heb je dus geen eerlijke relatie. En als is de leugen nog zo snel....etc. En dan heb je dus echt de poppen aan het dansen, en terecht.
quote:mmski schreef op 06 mei 2010 @ 10:25:

iets wat geen betekenis had.

Het stomste wat je imho kan doen is overigens jezelf wijsmaken dat het geen betekenis had.

Als het geen betekenis had, zou je je nu niet schuldig voelen, zou je niet bang zijn dat het je je relatie gaat kosten en zou je dit topic niet hebben geopend.

Het heeft wel betekenis, overduidelijk. De vraag is, of je graag wil dat je man er zelf een betekenis aan koppelt als hij er op een andere manier achter komt, of dat je met hem wil praten over de echte betekenis.

Hem vertellen dat het niks betekende lijkt me kwetsender en dommer, dan de dronken zoen zelf.
quote:dangeensuus schreef op 06 mei 2010 @ 10:56:

Ik ben echt stomverbaasd hoeveel mensen hier zeggen niet vertellen. Allemaal heel leuk lief en aardig, maar heeft de beste man niet het recht op een eerlijke relatie?

Als je dit verzwijgt heb je dus geen eerlijke relatie. En als is de leugen nog zo snel....etc. En dan heb je dus echt de poppen aan het dansen, en terecht.

Ik verbaas me ook echt, Suus.

Dat het zo werkte toen je 16 was, ala... Maar kom op, we zijn grote mensen, TO heeft een gezin samen met haar man. Praten dus. Veel praten en samen een oplossing zoeken.
Vaak komt de ander er uiteindelijk toch nog achter en dan vraagt deze zich meestal af: "waarom heb je dit zo lang voor je gehouden?"
quote:dreamlogic schreef op 06 mei 2010 @ 10:58:

Vaak komt de ander er uiteindelijk toch nog achter en dan vraagt deze zich meestal af: "waarom heb je dit zo lang voor je gehouden?"

En komt de twijfel : Waarom liegt ze al zo lang, zal er meer aan de hand zijn geweest, hoe kon net doen of er niets aan de hand was.

Enz. enz.

En, wat iemand anders al schrijft: Stel, stel dat hij gelijk een scheiding wil, dan is er meer, veel meer aan de hand dan 1 domme halfslachtige zoen.
als je het hem vertelt maakt je heel veel kapot, terwijl jij jouw les hebt geleerd. Jouw man kan niks met informatie over een zoenpartij met een ander. Ook al zeg jij 100 keer dat je nu zeker weet dat je hem wilt.

Maarrrr, je hebt staan zoenen tijdens een feest??? Dus ik denk zo dat er toeschouwers zijn en dan krijgt je man het toch te horen dus dan kan je maar beter eerder zijn met je info.
quote:rider schreef op 06 mei 2010 @ 10:56:

[...]

Het stomste wat je imho kan doen is overigens jezelf wijsmaken dat het geen betekenis had.

Als het geen betekenis had, zou je je nu niet schuldig voelen, zou je niet bang zijn dat het je je relatie gaat kosten en zou je dit topic niet hebben geopend.

Het heeft wel betekenis, overduidelijk. De vraag is, of je graag wil dat je man er zelf een betekenis aan koppelt als hij er op een andere manier achter komt, of dat je met hem wil praten over de echte betekenis.

Hem vertellen dat het niks betekende lijkt me kwetsender en dommer, dan de dronken zoen zelf.

Soms ben ik het ineens zó eens met Rider.

Vooral over zaken als relaties en kinderen, merk ik.
Ik vind dat je het moet vertellen. Daarom heb je toch een relatie met iemand. Het zal hard aankomen, en die blaren komen er zeker (maar goed daar was jezelf bij). Maar het is ook de ingang om te gaan praten over wat er "mis"is in jullie huwelijk en dan kunnen jullie daaraan gaan werken.

Overigens zou ik het niet eens kunnen, het niet vertellen. Volgens mij laat je non-verbaal dan toch al een hele hoop blijken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Broedkippetje schreef op 06 mei 2010 @ 11:01:

[...]

Soms ben ik het ineens zó eens met Rider.

Vooral over zaken als relaties en kinderen, merk ik. daar hebben meer mensen last van. Troost je, het went
quote:rider schreef op 06 mei 2010 @ 11:04:

[...]

daar hebben meer mensen last van. Troost je, het went Elke keer schrik ik er weer van!
Ik zit nog eens te denken,

Persoonlijk vond ik het verzwijgen van wat Vriend heeft gedaan achter mijn rug om veel erger dan de daad. ( Achteraf dus. Op het moment dat ik erachter kwam wist ik niet wat ik erger vond ).

Hij had beter eerlijk kunnen zeggen dat hij iets miste in onze relatie en wat dat dan was, dan achter mijn rug om....
ik denk dat, dat ook veel erger is boro. Sterker nog ik weet het zeker. God wat moet je je ongelukkig voelen dan
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Broedkippetje schreef op 06 mei 2010 @ 10:48:

[...]

Maar dan is ZIJ dus degene die mag bepalen of iets een belang heeft, en heeft HIJ daar blijkbaar niets over te zeggen.

Is dat eerlijk?

Nee. Maar als zij bang is dat iets wat zij onbelangrijk vind hun huwelijk op het spel zal zetten, dan lijkt het mij stukken verstandiger als ze haar mond houdt en ze met zichzelf in het reine komt.

Ik ben dan ook van mening dat je niet alles hoeft te delen onder het mom van eerlijk duurt het langst.

Ik hoef niet te weten wat mijn vriend uitspookt in z'n voetbalweekendjes. Zolang zijn gevoel voor mij er niet onder lijdt vind ik het echt van geen enkel belang om te horen dat íe heeft heeft staan flirten of zoenen.

Zoals ik een keer hoorde: wat in Ommen gebeurt blijft in Ommen.
Moet een beetje flirten tegenwoordig ook al opgebiecht worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven