Help, met andere man gezoend....

06-05-2010 10:19 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier nieuw, las zo af en toe wel eens mee maar nu heb ik dus zelf een giga probleem...

in het kort, 2 kinderen getrouwd, maar sinds een half jaar hadden we geen sex meer...begon te twijfelen, passie was weg...etc. We hadden het er wel samen over dat het anders moest. Nu gister met een groot feest, teveel gedronken en gezoend met een andere man! Hoe kon ik zo allemachtig stom zijn! het was niet een heftige zoen partij...maar voor mij, nu toch te ver! Ik voel me zo schuldig...tja eigenschuld dikke bult. Maar sinds die zoen ben ik er wel achter dat ik mijn man niet kwijt wil, hou zielsveel van hem! moet ik het hem nu wel of niet vertellen. Please, heb echt jullie hulp nodig.

Nou ik zou het maar vertellen. Aan hem of hij een overspelige vrouw wil vergeven of niet. Een relatie gebaseerd op een leugen is niet eerlijk tegenover je man of je kinderen.
Niet vertellen. Je doet hem pijn. Jij hebt een andere man gezoend, jij moet op die blaren zitten. Als je zeker weet dat je je man niet kwijt wil en met hem verder wil, doen hem dan geen pijn nu en maak het niet gecompliceerder dan het is.
Hoezo hulp nodig? Je kon dat zoenen toch ook alleen?

Grote meid zijn en zelf de consequenties aanvaarden.
Nee! Niet vertellen! Want daar heb jij niks aan en hij heeft er al helemaal niks aan, heus. De 'straf' voor het zoenen met de andere man (als je dat zo zou kunnen zien) is dat je dit geheim bij je blijft dragen, al weet ik uit ervaring dat dat slijt. De gevolgen van het vertellen zijn zoveel groter dan als je het niet vertelt. Vooral als je hierdoor zeker weet dat je bij hem wilt blijven. Misschien juist mooi wat je is overkomen. Soms komen de antwoorden uit onverwachte hoek...

Sterkte meid!
Niet vertellen. Het enige wat je doet is je schuldgevoel delen. Als het echt geen enkele negatieve impact op je relatie heeft zou ik het lekker voor me houden.
Ik vind trouwens dat een " niet heel heftige zoenpartij " niet gecombineerd HOEFT te worden met " op leugen gebaseerd" en " overspelige vrouw", maar ik weet ook dat ik daar waarschijnlijk in de minderheid mee ben. Als mijn eigen man zou zoenen met een andere vrouw en er zou sprake zijn van het feit dat het al even niet zo lekker zou lopen, de seks zou uitblijven etc etc, dan zou ik dit zelfs nog wel kunnen begrijpen. Feit is wat eruit voortkomt.
Ik zou het wel vertellen, maar dat is ook omdat ik weet hoe mijn vriend is.

Jouw man ken ik niet. Is hij altijd juist eerlijk en open? Is hij rustig? Is hij jaloers? Wat voor principes heeft hij en hoe zou hij met zoiets om gaan? Is hij vergevingsgezind of staan zijn principes hoger?

Dat soort vragen kun jij beter beantwoorden dan wij.
Niet vertellen inderdaad. Jij hebt een enorme fout gemaakt, maar je hebt je in het proces wel gerealiseerd dat je je man niet kwijt wilt. Als je het hem vertelt dan wordt voor jou de last misschien minder, maar je geeft hem wel een ongelofelijk k*t gevoel. Het resultaat is waarschijnlijk dat hij grote moeite heeft jou te vertrouwen (terecht), maar dat bevordert het voortzetten van je relatie niet bepaald. Zorg gewoon dat het nooit weer voorkomt!
quote:Katherina schreef op 06 mei 2010 @ 10:23:

Niet vertellen. Het enige wat je doet is je schuldgevoel delen. Als het echt geen enkele negatieve impact op je relatie heeft zou ik het lekker voor me houden.

Het was op een groot feest, dikke kans dat iemand het gezien heeft.

Als man erachter komt via via heeft ie niet alleen een overspelige maar ook nog een oneerlijke vrouw...wat is erger?
Ja...mijn gevoel zegt ook vertellen, maar wil hem geen pijn doen met iets wat geen betekenis had. Mijn kinderen zullen alles kwijt raken, en wij elkaar ook. ik snap dat ik op de blaren moet zitten. Maar moet ik andere ook laten lijden voor mijn fout?
Tjaaaa, BAM, met die angst moet ze ook leven.
quote:mmski schreef op 06 mei 2010 @ 10:25:

Ja...mijn gevoel zegt ook vertellen, maar wil hem geen pijn doen met iets wat geen betekenis had. Mijn kinderen zullen alles kwijt raken, en wij elkaar ook. ik snap dat ik op de blaren moet zitten. Maar moet ik andere ook laten lijden voor mijn fout?Nee.
Ik ben het overigens wel eens met Lindaatje dat wij niet goedd kunnen beoordelen hoe jouw man en jij hierin staan. Zij zou het vertellen, zij kent haar man. Ik zou het mijn man niet vertellen. Hij heeft altijd te kennen gegeven dat als dergelijke situatie zou gebeuren dat hij het dan liever niet zou willen weten omdat de gevolgen erger zouden zijn dan het feit zelf. Enfin, jij kent jouw man!
Tja, het risico bestaat dat wanneer je het niet vertelt en jouw man komt er viavia achter, hij er vanuit gaat dat er dan wel meer gebeurd zal zijn dan "alleen zoenen". En gelooft hij je dan nog als je dit ontkent? Want het zoenen heb je ook voor hem achter gehouden.

Ik zou als ik jou was eerlijk jouw fout opbiechten, ook om zo erger te voorkomen.
Wat wilde ik nou toch typen?
Misschien is het verstandiger om je (schuld)gevoel zijn mond dicht te laten houden en hier een verstandige beslissing over te nemen. Als je echt denkt dat je alles verliest door iets wat verder geen enkel belang heeft is het toch oerstom om je verhaal te delen?
Hoe groot acht je de kans dat je betrapt zou kunnen zijn? Dat is ook wel relevant.....
Eens met Katherina! Het heeft inderdaad nul belang. Je hebt een hele stomme fout gemaakt. Maar maak hem niet nog stommer door je hele gezinsleven op het spel te zetten. Want het gaat er nu om 'dat jij het maar kwijt bent'. Terwijl je het erna NIET kwijt bent, je schuldgevoel zal altijd blijven. En je schuldig voelen voor je zelf in je eentje is een stuk minder schadelijk dan dat je hele gezin er mee te maken zal krijgen.
quote:mmski schreef op 06 mei 2010 @ 10:25:

Ja...mijn gevoel zegt ook vertellen, maar wil hem geen pijn doen met iets wat geen betekenis had. Mijn kinderen zullen alles kwijt raken, en wij elkaar ook. ik snap dat ik op de blaren moet zitten. Maar moet ik andere ook laten lijden voor mijn fout?Serieus? Zou hij je verlaten voor een (zo te lezen halfslachtige) zoen? Ik denk dat het een mooie aanleiding is om samen eens onder ogen te zien dat de boel niet lekker loopt. Weglopen is lekker makkelijk, dat zou niet voor hem pleiten, vind ik.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik het mijn man erg kwalijk zou nemen als hij me zou opbiechten dat hij in een dronken bui met iemand waar hij geen gevoelens voor heeft (dat is toch zo bij jou, hoop ik?) gezoend heeft tijdens een periode waarop het tussen ons niet lekker zou lopen.

Zeker niet als hij zegt dat het hem erg spijt en dat hij nu des te meer beseft dat hij me niet kwijt wil én als hij het laat blijken.

Zo'n eenmalige zoen is toch heel wat anders dan overspelig zijn of heftig verliefd zijn op een ander, lijkt me.

Als je huwelijk tegen zoiets niet bestand is, lijkt de liefde van je man me niet zo diep te zitten.

Anderzijds moet je hem ook niet onnodig pijn doen. Die zoen heeft geen negatieve impact op jouw gevoelens voor je man, integendeel. Wat is dus het probleem?

Maar als de kans erin zit dat hij het van iemand anders hoort, ligt het uiteraard anders.
Ik zou het niet vertellen.

Als je zeker weet dat je je man niet kwijt wil.

En het stelde voor jou toch niet zoveel voor.

Zou ik zorgen dat jullie relatie weer goed wordt.

Zie het als een wake up call en ga voor je man.
quote:Very Cherry schreef op 06 mei 2010 @ 10:32:

[...]

Serieus? Zou hij je verlaten voor een (zo te lezen halfslachtige) zoen? Ik denk dat het een mooie aanleiding is om samen eens onder ogen te zien dat de boel niet lekker loopt. Weglopen is lekker makkelijk, dat zou niet voor hem pleiten, vind ik.

Eensch!

Daarnaast, deze actie heeft je laten inzien dat je je man niet kwijt wil. Lijkt me ook wat waard.

Ik zou het wel vertellen. Maar ik weet dat mijn man niet weg zal lopen omdat ik dronken met iemand heb lopen zoenen (net als dat ik hem dat niet al te ernstig kwalijk zal nemen).
Dat wilde ik net typen , VC.

Ik kan me voorstellen dan jouw man not amused is, dat jullie even ruzie zullen krijgen, hij zich enigzins gekwetst zal voelen, maar dat je een huwelijk zou beeindigen vanwege een zoen et een ander vindt ik behoorlijk bizar.

Ik kan me niet voorstellen dat de zoen alleen de aanleidng voor zoiets is, dan speelt er veel meer. En is het dan niet belangrijk om die rotzooi in jouw relatie sowieso eens op te ruimen, voor het daadwerkelijk alles kapot maakt?
Wat wilde ik nou toch typen?
Lastig zeg!

Als het voor jou niets betekende (denk ik tussen de regels door te lezen)....waarom deed je het dan? Jullie moeten in ieder geval met elkaar gaan praten anders gaat het sowieso niet goed lijkt mij. Aan de andere kant moet je je inderdaad afvragen of je hem hiermee moet belasten.

Was je alleen op het feest? Is die man een bekende?
Wie heeft die zoen gezien? Ook vrienden van je? En zo ja hoe staan zij ertegen over om het niet te vertellen?
Doubt kills more dreams than failure ever will

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven