Help! MIjn relatie loopt stuk!

08-06-2010 12:03 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden ,

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Maar ik ben het spoor even helemaal kwijt. Ik weet dat ik voor mijn gedrag geen schoonheidsprijs ga ontvangen maar ik wil wel weten hoe ik iets kan veranderen aan mijn gedrag. Omdat het zo ECHT niet verder kan gaan. Het put mij teveel uit.

Ik zal beginnen bij het begin.

Ik heb nu een jaar en 8 maanden een vriend. En ik ben helemaal gek op hem. Maar ik ben TE gek op hem. Dat wil zeggen, als wij een keer een avond niet bij elkaar zijn mis ik hem zo erg....het zou niet erg zijn als het bij dit gevoel bleef....ik maak dit ook te vaak kenbaar aan hem.

Afgelopen week hadden we afgesproken dat hij zou komen slapen. Maar ineens was hij te moe om te komen. Een normaal persoon zou dit accepteren. Ik niet, ik ben net zolang gaan zeuren totdat hij wel kwam (heel onaantrekkelijk). Afgelopen weken maken we alleen nog maar ruzie. En het gaat over niks! Maar het heeft vooral te maken met mijn claimgedrag. Ik ben het liefst elke avond bij hem en ik kan niet goed alleen zijn op een avond. Vooral omdat we heel dicht bij elkaar wonen snap ik niet het principe van apart slapen.... Samen slapen is toch veel leuker? Waarom dan niet 10 minuten fietsen? En we slapen wel bijna elke nacht samen maar....zodra het een keer niet gebeurt kan ik mijn teleurstelling niet ondrukken. Gisteravond merkte ik aan hem dat hij mijn claimgedrag meer dan zat was... En nu heb ik bereikt wat ik wilde...dadelijk gaat hij echt bij mij weg...

wat kan ik doen om voor eens en voor altijd van dit stomme gedrag af te komen?

Bedankt!
misschien ben jij iets serieuser in de relatie als hij? en houd hij van zijn vrijheid?

woont hij op zichzelf?

en daarnaast...ga een hobby zoeken, ga wat doen met vriendinnen als je die hebt, anders zoek je die maar, claim gedrag is voor niemand aantrekkelijk.
Met dat claimgedrag jaag je hem juist weg, dat is beklemmend.

Waarom kan je niet goed alleen zijn? Hoe zag je leven eruit voordat je hem kende?

Toen had je toch ook een leven?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Voordat ik hem kende had ik een leven met vriendinnetje, stappen etc. Dat doe ik nu zeker ook nog. Maar ik vind het zo fijn om saampjes te slapen...Ik snap niet het nut ervan om apart te slapen. Maar ik ben zo bang dat het te laat is...ik ben echt overstuur hiervan. Ik hou van die jongen!
Samen slapen is juist slechter voor je nachtrust, je wordt vaker een beetje wakker door bewegingen van de ander etc. het is dus lief en romantisch, maar er zijn genoeg redenen om het niet te doen.
Snurk je toevallig? (Sorry...flauw...)
jij snapt het nut er niet van in, maar hij waarscheinlijk wel, vraag hem gewoon hoe hij daar over denkt.

je houd van hem maar het is niet het einde van de wereld als je je vent een dagje niet ziet.

ik woon 70 km van mijn vriend vandaan en heb hem al 6 dagen niet gezien,ja ik mis hem ook...maar moet ik hem daar dan gek mee maken? btje egoistisch vind je niet.

wat ik voel moet gebeuren anders ga ik vervelend doen...nee zo werkt et niet, en zo jaag je iemand weg.

werk daar eens aan en ga wat meer vrienden zoeken
hee lil_star,

je hebt ook helemaal gelijk. Maar hoe zorg ik ervoor dat ik mijn emoties en gevoelens onder controle houdt?

Vanochtend deed hij nog wel lief tegen mij maar het voelde niet voor 100%. Hij vroeg ook nog of ik vanavond kwam eten bij hem. Ik weet nu even niet wat ik moet doen. Gaan of een avondje afstand houden?
Het is gewoon een kwestie van doen denk ik. Je hebt je eigen gedrag toch echt zelf in de hand? Bijt op je tong, tel tot 10....maar doe het gewoon niet.

Ik vind af en toe alleen willen slapen trouwens ook niks zeggen voor zijn gevoel over jou. Ik vind het ook heerlijk om alleen te slapen en heb die tijd en ruimte gewoon nodig voor mezelf.
Eten wel, slapen net.

Maak dan ook (indien het nog aan is....) afspraken hoeveel nachten je bij elkaar zou willen slapen en hoeveel apart. Ik snap het we hoor, hij slaapt waarschijnlijk graag alleen. een stuk koeler als het warm is, een stuk rustiger in de ochtend, je kunt tv kijken in bed zonder rekening te houden met de ander enz. Sommige mensen slapen ook veel slechter met een ander erbij in bed, dan kun je voorstellen dat hij af en toe eens wil bijslapen.
quote:flowers19 schreef op 08 juni 2010 @ 12:24:

hee lil_star,

je hebt ook helemaal gelijk. Maar hoe zorg ik ervoor dat ik mijn emoties en gevoelens onder controle houdt?

Vanochtend deed hij nog wel lief tegen mij maar het voelde niet voor 100%. Hij vroeg ook nog of ik vanavond kwam eten bij hem. Ik weet nu even niet wat ik moet doen. Gaan of een avondje afstand houden?

ik heb zelf ook eenbeetje last van verlatingsangst hoor dus weet er alles van.

maar ik weet ook dat als ik dat toelaat en me zo dom gedraag dat ik iets heel moois kwijt raak en dat is het niet waard....ik heb me maar in te houden.

vaak hebben mensen daar last van omdat ze te weinig om handen hebben.

jij bent waarscheinlijk nou eenmaal iemand die veel afleiding nodig heeft anders ga je je vervelen.

maar het is ook belangrijk dat je goed alleen met jezelf kan zijn ook al is dat soms lastig en saai.

zoals ik al zei...ga een leuke hobby zoeken, zoek contact met meiden uit je omgeving en bouw een sociale kring op( dat kan makkelijk met oproepjes hiero)

1 vriendin is leuk maar als die even wat te doen heeft val jij weer in dat gat.

zorg voor een druk leven, want dat heb je waarscheinlijk nodig.

en werk aan jezelf....waar komt dat onzekere gevoel vandaan? en wat kan ik er aan doen..
Flowers, je voelt je afhankelijk van je vriend en daardoor vind je het moeilijk als je niet samen bent. Dat heeft alles met jou te maken en eigenlijk heel weinig met je vriend. Als je wat sterker in het leven staat gaat het beter. Nu haal je je hele zelfbeeld uit de relatie met je vriend. Misschien is het een goed idee om professionele hulp te zoeken om te werken aan je (negatieve) zelfbeeld? Anders blijf je hier tegenaan lopen. Jouw vriend kan dit niet voor je oplossen, hoe vaak hij ook bij je is, het zal dan toch nooit genoeg zijn. Zorg dat jezelf wat steviger in je schoenen komt te staan en dat je het goed kunt vinden met jezelf!
En nu heb ik bereikt wat ik wilde

Wat bedoel je daarmee?
Jullie hebben allemaal ontzettend geljik. En vriendinnen heb ik ook echt al genoeg. Maar ik vind het vaak fijner om bij hem te zijn. En af en toe dwing ik mijzelf dan om met iemand af te spreken (circa 2x per week een avond). En dat vind ik ook echt leuk. Maar dan mis ik hem zo als ik thuis kom. Dan wil ik naast hem kruipen.

En ik weet dat ik op mijn tong moet bijten maar dadelijk is het al te laat...

zouden jullie vanavond naar hem toe gaan (hij heeft het gevraagd) of een avondje de afstand bewaren?

Pooky, ik bedoelde deze zin sarcastisch.
Ik zou denk ik wel naar hem toe gaan vanavond, hij heeft je immers zelf uitgenodigd. Even samen ervaren dat het ook weer gezellig kan zijn. En dan misschien inderdaad voorstellen om een paar nachten apart te slapen.
Ik zou naar hem toe gaan, maarreh ook aan jezelf gaan werken. Als ik hem was, voelde ik me nu ontzettend in het nauw gedreven en benauwd door al die aandacht van jou.
Maar zou het niet beter zijn om juist niet naar hem toe te gaan. Een sms te sturen en zeggen: geniet van je avondje! Ik zie je morgen of donderdag wel weer. Dan claim ik hem weer wat minder toch?

Door vanavond weer op de stoep te staan zal hij zich ietswat benauwd voelen toch?
Als hij je zelf heeft uitgenodigd lijkt het me toch niet dat hij zich benauwd voelt. Waarom zou hij dat anders doen?

Maar hem daarna even iets meer ruimte geven lijkt me wel een goed idee.
Maar Letgo ik had gisteren zelf voorgesteld om morgen samen te eten...dus nu denk ik weer dat hij het gewoon uit beleefdheid heeft gevraagd :(

Hij zei ook: maybe tot vanaaf anders tot morgen!
quote:flowers19 schreef op 08 juni 2010 @ 13:01:

Maar zou het niet beter zijn om juist niet naar hem toe te gaan. Een sms te sturen en zeggen: geniet van je avondje! Ik zie je morgen of donderdag wel weer. Dan claim ik hem weer wat minder toch?

Door vanavond weer op de stoep te staan zal hij zich ietswat benauwd voelen toch?Lijkt mij een goed plan. Maar je moet het niet voor hem doen maar voor jezelf. Je moet zelf zorgen dat je het ook leuk hebt als hij er niet is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik herken mezelf een beetje in je verhaal. Ook ik mis mijn vriend als ik hem niet zie en zou graag vaker bij hem willen zijn ook al geef ik hem de ruimte die hij graag wilt. Ruimte geven is heel belangrijk en je eigen dingen hebben ook. Ik herkende mezelf dus wel een beetje in je tot ik las dat je bijna elke avond met hem slaapt. Dat heb ik dus niet. Eigenlijk denk ik: jij hebt nog geluk. :-o Ik zie mijn mannetje 1x in de week, en dan heb ik het nog niet eens over slapen. Dat kan soms wel 2 of 3 weken duren.

Probeer je eigen ding weer op te pakken en geef hem ruimte meis. Echt, hoe zie je het voor je als je straks zou samenwonen met je vriend? Ga je dan de hele dag op de bank wachten tot hij thuis komt zodat je weer gezellig samen bent?

Ik begrijp ergens je gedachtegang wel maar zoals je zelf al denkt, zo raak je hem echt kwijt. En dat wil je vast niet! Probeer wat zekerder van je zaak te worden. Je moet niet alleen denken aan wat goed is voor hem, je moet het voor jezelf doen. Je leeft tenslotte het langst met jezelf, dus wordt je eigen beste vriendin en pak de rails weer op. Zoals mijn voorganger zegt: je moet het ook leuk hebben als je vriend er niet is.

Veel succes, ik hoop echt dat het je gaat lukken.
quote:flowers19 schreef op 08 juni 2010 @ 13:11:

Maar Letgo ik had gisteren zelf voorgesteld om morgen samen te eten...dus nu denk ik weer dat hij het gewoon uit beleefdheid heeft gevraagd :(

Hij zei ook: maybe tot vanaaf anders tot morgen!In dat geval zou ik inderdaad niet gaan. Het kan inderdaad zijn dat hij het doet om een nieuw drama te voorkomen. En dan zou ik het wat Nouschi zegt voor mezelf doen. Omdat je minder afhankelijk van hem wil worden.
Ken je dit verhaal?

Als je zand in je handpalm legt en je knijpt erin dan glipt het tussen je vingers door, je beklemt het.

Als je het zand losjes laat liggen, blijft het ook liggen op je handpalm.

Dat kun je ook zo zien met een relatie, als je iemand claimt, dan jaag je diegene juist weg. Wat is de reden dat je niet alleen kunt/wilt zijn?

Wat doe je op avonden dat je wel alleen bent?
quote:wateendilemma schreef op 08 juni 2010 @ 14:38:

Ken je dit verhaal?

Als je zand in je handpalm legt en je knijpt erin dan glipt het tussen je vingers door, je beklemt het.Mooie vergelijk. Eerder hoorde ik ook dat het te vergelijken is met een elastiekje. Hoe meer je trekt hoe meer spanning erop komt te staan. Hoe meer je je vriend naar je toe wilt trekken des te meer spanning en tegenstand hij zal geven uiteindelijk, tot het knapt. Dat probeer ik ook altijd in mijn hoofd te houden als ik weer eens ongeduldig ben, kan echt helpen. ^_^

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven