Help!

10-10-2020 12:01 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een ander account aangemaakt om herkenbaarheid te voorkomen.

Mijn man en ik zijn bijna 10 jaar getrouwd en hebben één schoolgaande dochter. Mijn man heeft een fulltime baan met veel verantwoordelijkheid, maar hij mag veel vanuit huis werken en is elke avond en het weekend meestal wel thuis. Ik heb eveneens een fulltime baan, alhoewel veel tijd verloren gaat aan het combineren met het moederschap en het huishouden. Vaak ben ik tot laat in de avond ook aan het werk.

Mijn man praat minzaam over mijn baan en snapt niet dat ik tot 's avonds laat vaak nog aan het werk ben. Ook niet als ik vertel dat ik 's middags mijn dochter moest ophalen van school, eten moest koken, etc. Hij helpt me graag herinneren aan de tijd dat ik meer verdiende dan hem en laat het niet na om te vertellen dat het nu andersom is.

Mijn werk is belangrijk voor mij. Ik krijg er de waardering voor wie ik ben als persoon en als collega, terwijl ik thuis voor mijn gevoel niet echt de waardering krijg. Ik heb het idee dat alles wat ik doe in en om het huis niet gezien wordt. Wat wel gezien wordt zijn vaak de negatieve dingen: een overhemd dat niet gestreken is, een kind dat vieze mondhoeken heeft of een - in zijn ogen - exorbitante uitgave. Ik krijg serieus maandelijks Excel-lijstjes van ons huishoudboekje doorgestuurd, mét bijbehorende adviezen. Dat meneer zelf zo'n 50-70 euro wijn per week drinkt is overigens onbespreekbaar.

Ik merk dat ik steeds vaker veel liever achter de laptop zit te werken 's avonds. Dan hoef ik me niet te ergeren aan de zinloze filmpjes die hij kijkt, de hoeveelheid alcohol die hij drinkt en ik hoef niet bang te zijn dat hij méér van mij verwacht dan ik hem wil geven. Want seks met iemand die halfdronken is, is weinig opwindend. De laatste tijd is dat steeds vaker reden tot ruzie. Ik wil me gewoon gewaardeerd en begeerd voelen, maar meneer lijkt dat niet te willen snappen.

Wie herkent dit gevoel en wat heb je eraan gedaan?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Tegen de tijd dat je je man meneer begint te noemen is de relatie wel zo’n beetje op.
Zodra je je kerel meneer gaat noemen lijkt het me een gelopen koers.
Alle reacties Link kopieren
Weggaan als het je niet meer bevalt, zou mij sowieso niet laten vernederen door een alcoholische eikel.
Je huwelijk lijkt al voorbij te zijn.
Nu nog even formaliseren.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit zo lees snap ik dat je momenteel niet gelukkig bent in je relatie. Maar je zegt dat je jezelf gewaardeerd wil voelen, maar ik lees hier ook niks waarin jij hem waardeert. Nou kan het natuurlijk zijn dat dit komt omdat je gewoon even je gal spuwt hier. Maar het kan ook jullie manier van communiceren zijn geworden. En in dat laatste geval, kan samen hard werken (al dan niet met een relatietherapeut), jullie weer samen gelukkig maken.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het gevoel.

In mijn laatste relatie en het is dan ook gelukkig mijn ex.

Ik als persoon was dom , te laag IQ, was niet van zijn level, hij verdiende meer , hij was knap en ik moest blij zijn dat een man zoals hij mij wilde. Mijn familie was dom ....mijn vrienden ook. Ik had niet genoeg diploma's behaald. Ik was vies want ik douchte 1x per dag en niet standaard 2x per dag enz enz
Ik ging naar de wc (grote boodschap) met mijn kleren aan en dat kon niet want dan gingen je kleding stinken. Mocht niet aan je vinger likken om een bladzijde om te slaan ..........en zo was er nog veel meer.

Ik vind het niet netjes van jouw man om dingen jou onder de neus te wrijven zoals dat hij nu meer loon heeft. Wat is dat van toe gevoegde waarde?

Hij behandeld jou als een klein kind die hij over de vingers tikt.

Dit ga je niet eeuwig volhouden want het zal steeds meer wrijving geven.
Wat wil jij zelf met deze situatie?

Je gaat je steeds kleiner en onzekerder voelen.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Zodra jij je partner als meneer gaat aanduiden is de liefde en respect weg.
Wil je dat het terug komt. Samen in gesprek en een plan maken kijken of dat werkt.
Wil je dat niet of de ander niet, stop dan de relatie voordat je de meneer een klootzak vindt. Jullie hebben een kind samen dus het is zaak ook als eindigt dit netjes met elkaar te doen
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Waar wil je hulp bij?
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
10-10-2020 13:34
Tegen de tijd dat je je man meneer begint te noemen is de relatie wel zo’n beetje op.
Mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
Doorenvogels55 schreef:
10-10-2020 13:58
Mijn idee.
Mijn idee niet. Forumergernis no. 1 als je het mij vraagt. Pa en ma noemden elkaar altijd zo een zijn meer dan 50 jaar getrouwd geweest.

On topic: de man die mij lijstjes stuurt... doe het zelf als je het beter weet.

En bemoei je niet met uitgaven die ik doe van mijn eigen verdiende geld.

Laat je niet zo vernederen TO.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Dus jullie hebben allebei een fulltime baan, maar jij moet dit nog combineren met het huishouden en de zorg voor een kind?
Doet hij zelf verder ook nog iets om een aandeel te leveren behalve zijn baan?

Klinkt erg ongezellig, jij die wegkruipt achter je laptop om niet bij je (half)dronken partner te hoeven zijn die dan misschien ook nog seks van je wil terwijl je net nog even bent afgezeken.

Ik heb ook ervaring met een partner die te veel dronk, me probeerde klein te houden en negeerde, vooral als ie had gedronken en dan vervolgens me 's nachts overal betaste, wat ik niet wilde.
Ik had mijn baan en huis opgegeven en was voor hem naar een ander land verhuisd en kon nergens heen. Ik was altijd volledig onafhankelijk geweest.
Ik kreeg steeds te horen dat ik geen geld mocht uitgeven, kreeg geen inzage in de financien en omdat hij de kostwinnaar was had hij het voor het zeggen.
Sommige mannen houden je graag klein omdat ze zich dan beter voelen over zichzelf. Trap er niet in, het is niet gezond en je verdiend beter.
Mijn advies aan alle vrouwen is dan ook altijd, zorg dat je op je eigen benen kan staan en zo onafhankelijk mogelijk bent van je partner.
Ik heb het een jaar volgehouden, heb hem toen gedumpt, ben weer teruggekomen naar Nederland en heb hard moeten werken om mijn oude leven weer op orde te krijgen, maar dat is gelukt. Waar een wil is, is een weg.
Alle reacties Link kopieren
Je strijkt zijn overhemden, dat vind ik zo raar. Waarom doe je dat? Waarom zou je dat willen? Ik begrijp daar niets van. Jullie hele relatie is zo scheef als wat en jij hebt daarmee ingestemd. Allebei fulltime werken is allebei evenveel voor dochter zorgen en het huishouden doen. Iedere dag een fles wijn hoort daar niet bij, gatver.
Volgens mij is het een verloren zaak. Dit wordt nooit de relatie die je graag zou willen en die een moderne vrouw verdient. Ga in relatietherapie of ga bij hem weg.
Alle reacties Link kopieren
Jullie klinken allebei ongelukkig.
Wil je er wat aan doen of is het al klaar en wil je weg?
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, je bent hier toch zelf bij (geweest)?
Waarom is het huishouden / verzorging kind en al het andere niet eerlijk verdeeld over jullie twee, als je allebei fulltime werkt?
En waarom in godsnaam strijk jij zijn overhemden?!?!
Dat doe je toch allemaal echt zelf.

Maar het klinkt alsof het respect naar elkaar verloren is, en dat is het begin van het einde.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt commentaar over het strijken van zijn overhemden en krijgt lijstjes doorgestuurd?

En je hebt het strijkijzer nog niet naar zijn hoofd gegooid (ja, hier zou ik ontzettend pissig van worden) en hem nog niet keihard uitgelachen?
Life is short. Eat dessert first.
05-2019 schreef:
10-10-2020 13:48
Ik ging naar de wc (grote boodschap) met mijn kleren aan en dat kon niet want dan gingen je kleding stinken.

Die man kleedt zich altijd helemaal uit als hij gaat poepen? Hahaha.
Alle reacties Link kopieren
In elk geval zorgen dat zijn alcoholisme wél bespreekbaar wordt gemaakt. Wil ‘meneer’ dit niet, zou ik hem bij het grof vuil zetten. Denk aan de nog steeds relevante slogan ‘drank maakt meer kapot dan je lief is’.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-10-2020 14:24
Die man kleedt zich altijd helemaal uit als hij gaat poepen? Hahaha.
Ja alleen met boxer aan. En ook in de winter.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
BellatrixVanDetta schreef:
10-10-2020 14:10
Mijn idee niet. Forumergernis no. 1 als je het mij vraagt. Pa en ma noemden elkaar altijd zo een zijn meer dan 50 jaar getrouwd geweest.
Idem. Dat is iets wat naar mijn idee iets wat iemand ooit eens geroepen heeft en vervolgens nagebauwd wordt.
Maar hoe dan ook: het gaat niet goed tijdens jullie huwelijk. Is er nog ergens de mogelijkheid om met elkaar in gesprek te komen met of zonder hulp van een ander?
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
10-10-2020 14:49
Idem. Dat is iets wat naar mijn idee iets wat iemand ooit eens geroepen heeft en vervolgens nagebauwd wordt.
Maar hoe dan ook: het gaat niet goed tijdens jullie huwelijk. Is er nog ergens de mogelijkheid om met elkaar in gesprek te komen met of zonder hulp van een ander?
Nou lekker blijven ergeren zou ik zeggen.

Over je partner praten als meneer zoals in deze context en zoals ik hem vaker zie door mensen die klagen over hun relatie getuigd niet van liefde en respect.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Een maandje ruilen? Jij gaat 9-5 werken en hij doet de zorg voor kind en huishouden erbij en blijft nuchter.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-10-2020 14:24
Die man kleedt zich altijd helemaal uit als hij gaat poepen? Hahaha.
Oké, hij gaat dan nooit op zn werk zeker?! Hoop ik voor zn collega's...

Maar on topic, lieve to, het klinkt eenzaam en ik denk dat je eens met je vent in gesprek moet, heel eerlijk zijn en ook aangeven wat jij wil in je relatie. Neem de regie terug over je leven. Niet gemakkelijk, ik wens je sterkte en wijsheid.
En waarom zijn de taken tussen jullie niet verdeeld? Huishouden 50/50 en opvoeding 50/50. En als hij mij excellijstjes gaat sturen dan komt er ècht dikke heibel. Dan ga ik ook lijstjes maken. Kom nou toch. Hoeveel drinkt hij? Dagelijks? Daar zou ik hem maar eens fijntjes op wijzen.
lolly-pop schreef:
10-10-2020 16:31
Hoeveel drinkt hij? Dagelijks? Daar zou ik hem maar eens fijntjes op wijzen.

Ik wou zeggen, niemand die valt over die 50-70 euro wijn per week? Die man is gewoon alcoholist. Ga daar eerst maar eens wat aan doen, voordat we het over Excel-lijstjes gaan hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven