Help!

27-05-2009 21:48 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn ongeveer 10 jaar samen. Hij is altijd vrij veel van huis geweest, waardoor we ieder een beetje ons eigen leven hebben geleid. De laatste tijd is hij steeds vaker thuis. In het begin vond ik dit leuk, maar de laatste tijd irriteer ik me daar soms aan. Dat komt omdat ik dingen plan. Hij wil het liefst dat ik deze dingen dan ga afzeggen omdat hij thuis is. En hij gezellig bij mij wil zijn. Ik zeg dan tegen hem dat ik dat best egoïstisch van hem vind, omdat hij ook niet aan mij denkt opalle momenten dat ik wel alleen op de bank zit en hij niet thuis is.

In onze relatie zijn we best gelukkig geweest: we hebben humor en hebben het financieel best goed voor elkaar. We hebben echter ook een aantal problemen, namelijk het driftige karakter van mijn vriend (als er iets niet lukt, gooit hij de boel het liefst kapot) én....het feit dat we het in die 10 jaar nog nooit hebben gedaan omdat hij hier niet toe in staat is!!!! Ik heb het hier best moeilijk mee, en dat heb ik ook vaak aangegeven. Ik had al best graag kinderen gewild, maar hij vertelde altijd: op de normale manier en anders niet! Ergens heb ik me neergelegd bij het feit dat ik geen kinderen met hem zou krijgen en ben ik me steeds meer gaan richten op mijn werk.

Nu kan ik goed opschieten met iemand van mijn werk en we hebben gezoend! Ik heb dit eerlijk tegen mijn vriend verteld! Hij zei dat hij het kon vergeten, maar dat kan hij niet! Hij heeft een aantal voorwaarden gesteld, zoals het zoeken van ander werk, opzeggen mobiele telefoon, niet meer veel bellen met familie en dergelijke! Ook heeft hij regelmatig last van zijn driftige buien waarin hij mij heel slecht maakt, terwijl ik 10 jaar voor hem heb klaargestaan en hem heb geholpen met heel veel problemen!

Hij geef mij steeds de schuld van de problemen die we nu hebben, maar ik denk niet dat die zoen de oorzaak van onze problemen is. Zo heb ik vaak aangegeven dat ik het eigenlijk niet normaal vind dat we het in die 10 jaar nog nooit hebben gedaan en dat ik moeite heb met zijn driftbuien!

Ik twijfel heel erg of ik verder moet met deze relatie of dat we beter uit elkaar kunnen gaan! Ik heb altijd voor hem gezorgd en alles geregeld! Ik heb moeite om alles los te laten: bang het vertrouwde op te geven en toch ook zorgen om hem of hij zich wel alleen kan redden......

Help!! Wat vinden jullie hiervan???
xbrittx, twijfel niet langer... Ga bij hem weg!
Nee hoor, hij slaat me niet...........Het blijft bij schelden.

Ik snap dat het voor sommigen heel makkelijk te zeggen is, zoals voor Dushi74, maar het is knap lastig als je er middenin zit.
Het is voor mij zeker makkelijk om het te zeggen Britt, al was het alleen maar omdat ik niet eens begin aan een relatie met dit type man. Trouwens hij ook niet met mij, daar ben ik te mondig voor. (laat staan dat ik een vreselijk karakter heb dus niet geschikt ben voor slaafs en volgzaam zijn)
Lastig? Absoluut xbritx. Maar dat maakt het niet minder erg.

Zijn respect voor jou is ver te zoeken. Hul ver.
quote:xbrittx schreef op 27 mei 2009 @ 22:20:

Nee hoor, hij slaat me niet...........Het blijft bij schelden.

.

Vind je nou dat je mazzel hebt , ofzo ?

Hoe zou je het vinden als je allerliefste vriendin , of je zus je zou vertellen dat ze net zo'n relatie zou hebben als jij hebt . Zou je blij voor haar zijn ? Zou je haar zeggen er niet in te stinken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het knap lastig is als je erin zit. Maar zo als hij met jou omgaat, zo ga je niet met elkaar om in een liefdevolle en respectvolle relatie.
Dit is ook niet echt een relatie. Dit is een machtsspel. Een waanzinnig machtsspel, waarin jij speler bent.
Ja, maar wel eentje die aan het verliezen is..
Precies Inq
kom op, pak je beesten en vertrek naar je familie. Je spullen komen later wel
Sowieso.
Je kunt wel zeggen Britt dat het anders is als je er midden in zit. Maar waarom laat jij je zo behandelen? Waarom geef je hem de kans om je uberhaubt zo te behandelen.
Ik snap ook echt niet waarom ik me zo laat behandelen............als dit een ander zou overkomen, zou ik ook zeggen dat ze weg moet gaan!! Bang om te falen, bang voor reacties van familie/vrienden/collega's.

Ik ben heel onzeker en gevoelig, en hij weet precies de dingen te zeggen die ervoor zorgen dat ik blijf! Dat ik moeilijk ben, dat alle problemen in de relatie aan mij liggen, etc.

Mijn ouders en zus zeggen ook dat ik daar weg moet, en daar ben ik het wel mee eens maar je moet de stap ook daadwerkelijk durven zetten.........

Eind maart ben ik een aantal dagen bij mijn ouders geweest!!! Heb er spijt van dat ik teruggegaan ben!!
Ik heb ook eens zo'n vriendje gehad. Alles lag aan mij, ik was echt een kwelgeest, als hij bij mij zou weg gaan, zou ik nooit meer een ander kunnen krijgen etc. Ook dreigen met geweld. Zelfs eens bijna een klap gehad (lang leve de snelle reflexen uit mijn jeugd).

Totdat op een dag voor mij de maat vol was. Ik besefte gewoon op een dag dat ik beter ben dan "dat".

Ga.
Als alles aan jou ligt Britt waarom wil hij dan nog bij je zijn en kinderen met je?

Er komt een dag dan pik je het niet meer. Hoop alleen voor jou dat dat is voordat je kinderen met deze man krijgt.
Telkens als hij scheldt, zegt hij even later weer dat hij zoveel van me houdt en dat ik ervoor zorg dat hij gaat schelden. En dat die zoen ervoor heeft gezorgd dat we problemen hebben in onze relatie, terwijl ik denk dat de relatie niet goed zat want anders stond ik niet open voor die zoen! Toch??

Er zijn zoveel redenen om weg te gaan, maar het opgeven van het vertrouwde, de reacties van anderen maken het lastig. Soms denk ik dat ik wel altijd alleen wil blijven, maar soms beangstigt me die gedachte ook wel: dan wil ik heus nog wel een leuke vriend, maar dan denk ik dat ik die niet zal krijgen (als je maar vaak genoeg verteld wordt dat je een vreselijk karakter hebt, word je vanzelf onzeker!).

Ik hoop ook echt dat ik weg kan komen uit deze situatie en dat hij mij met rust laat, zodat ik een eigen leven kan opbouwen.....
hij manipuleert en heeft je in zijn macht! volgens mij weet hij het zo te spelen dat jij je schuldig voelt en denkt dat je niks waard ben. dit is een ongelijkwaardige relatie!
hoe bedoel je reacties van anderen? wat zeggen ze dan?
nou reken daar maar niet op dat hij je zomaar met rust laat, jij zal heel sterk moeten zijn om niet naar hem terug te keren. als je uberhaubt al sterk genoeg bent om hem te verlaten.
Weet je wat Britt...

Wat hij ook zegt, wat hij ook doet...

Ben je gelukkig? Is dit het leven dat jij het liefst zou leven?

Als het antwoord daarop 'nee' is dan is er simpelweg alleen daarom al reden genoeg om te gaan.

Schuldigen zoeken, vingertjes wijzen...een gebed zonder eind.

Alles heeft verschillende perspectieven, alles is op verschillende manieren te beredeneren.

Maar Britt, je hebt je leven hier in je handen...je hebt je geluk, je eigenwaarde, je succes en je mooie toekomst in je handen...

WAT GA JIJ ERMEE DOEN?

Kom maar op met de verlanglijst (zet het anders op t forum als je t durft!). Wat wil je WEL?

En dan bedoel ik JIJ (niet hij, je kunt namelijk niet een ander zijn leven bepalen..).

Als jij nou een mooi lijstje maakt met wat je eigenlijk wel in je leven wilt, dan kunnen we in dit forum verder met je helpen DAT te realiseren, inplaats van te blijven hangen in alles wat je maar niet wilt.

Idee?

Oh, enneh, denk GROOT!! Gooi het er maar uit!

Liefs,

Noah
Oops, dubbel..
Tja als je niet weg wilt Britt dan hoef je niet weg. Maar weet dat als je het nu al niet leuk vind het alleen maar erger wordt! Trouwens was het in die tien jaar dan zooooooooo gezellig? Je hebt zoals je zelf al zegt niet voor niets met een ander gezoend.
quote:xbrittx schreef op 27 mei 2009 @ 22:49:

Er zijn zoveel redenen om weg te gaan, maar het opgeven van het vertrouwde, de reacties van anderen maken het lastig.

Het vertrouwde? Ik heb ook in een rotrelatie gezeten. Niet te vergelijken met jouw relatie, maar voor mij was het ook beter dat ik eruit zou stappen. En dat heb ik ook gedaan; na 16 jaar had ik genoeg moed verzameld om het vertrouwde achter me te laten en aan een nieuw leven te beginnen. En weet je? Ik ben daarna alleen maar gelukkiger geworden!

Waarom zijn de reacties van anderen lastig? Je familie vindt toch ook dat je bij hem weg moet gaan, wat voor lastige reacties zouden die kunnen geven? En al vonden ze dat niet, jij bent nog altijd degene die mag beslissen, het is jouw leven, en al vindt de hele wereld het raar dat je na 10 jaar vertrekt, dan nog is het aan jou om op te stappen als je niet gelukkig bent. Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen. Of wil je de rest van je leven zo doorgaan, misschien zelfs een kind krijgen wat dan jou als rolmodel heeft: een ongelukkige moeder die uit medelijden bij haar vent is gebleven? Doe dit jezelf niet aan meid, kies voor je eigen geluk, je eigen toekomst! Zonder hem!
Britt, je bent al tien jaar bij hem gebleven uit schuldgevoel en medelijden, niet uit liefde. Wil je echt nog zo vijftig jaar met hem doorbrengen?
Ik zou gewoon blijven Britt, je relatie is echt geweldig! Een uit duizenden. Alleen, als je zelf zo blij bent met je relatie waarom heb je dan een topic geopend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven