Het Boycot-de-Schoonzus-Groepje

25-09-2009 15:28 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier live op het forum begin ik bij dezen een groepje, jawel. In het topic over Divagedrag hebben zich al 6 leden gemeld, het wachten is nog op Fleurtje.

Voor iedereen die dat topic gemist heeft, maar wel een vervelende schoonzus heeft: Weest welkom!

Spui de verhalen en praat van je af, wellicht kunnen we over een tijdje een verkiezing houden over wie echt de allerallerergste schoonzus heeft....

Dames, we zijn in de lucht!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Hmm, bedenkt zich dat er mensen zijn die dit zullen herkennen en dus ook mijn identiteit, maar dat dan maar terzijde.....

Vriend en ik waren zwanger van de 2e, wij dolblij uiteraard, mijn familie en zijn familie ook, op zijn zusje na.

Ze heeft niet eens de moeite genomen om te feliciteren toen wij het goede nieuws kwamen brengen!

Wij kregen opeens de aandacht van familie en vrienden, iets dat zij niet kon hebben, het leven draait namelijk alleen om haar en niemand anders.

Een maand of 2 later, we waren bij mijn schoonouders, komen zij en dr vriend binnen en ja hoor, wat blijkt?! Ze zijn ook zwanger!

Uiteraard de eer aan mezelf gehouden en hun wel gefeliciteerd, maar zij de moeite nemen om te vragen hoe het bij ons of wat dan ook? Nee, tuurlijk niet!

Contact werd minder, tot schoonmoeder belde, schoonzusje was bij vk geweest en hartje van de kleine bleek met 10 weken niet meer te kloppen....

Verschrikkelijk uiteraard!

Heb ook echt oprecht meegeleefd e.d., maar wat bleek?!

Dat werd niet op prijs gesteld!

En waarom niet? Omdat ze (en dit heeft ze luid en duidelijk gezegd tegen meerdere mensen) niet kon hebben dat het bij ons wel goed ging, ik had beter die miskraam kunnen krijgen ipv haar, want ik had tenslotte al een gezond kind?!

Nou, toen brak dus m'n klomp!

Vanaf dat moment ook geen enkel contact meer gehad, niet eens mijn keus geweest, maar de keus van mijn vriend, want die was op dat moment helemaal klaar met zijn eigen zus!

(Voor de goede orde, ben inmiddels wel bevallen van een 2e gezonde zoon!)
Nou Bonny, wat lief! Eindelijk kan ik ergens mij gal spuwen over SSM (stief-schoon-moeder).

Enkele jaren geleden vierden we een feestdag bij haar thuis. Aan het einde van het diner werd tegen schoonzus (die overigens erg lief is) en mij gezegd: "Zo, nu mogen de vrouwen gaan afwassen; doen jullie ook nog eens wat." Excuse me? Kijk, ik wil best helpen met tafel dekken, koken, afwassen of whatever, maar heel die houding, blik en opmerking samen was te veel van het goede. Schoonzus en ik hebben netjes geholpen met de afwas, want het is toch de nieuwe liefde van mijn schoonvader, maar daarna zijn we met een smoes weg gegaan en hebben lekker een ijsje samen gehaald.
Ok nu mijn SZ- (staat die s voor satan?) verhaal:

Mijn schoonzus is nog niet zo lang in mijn leven, een jaartje denk ik nu.. Ze is de vriendin van mijn broertje. Na 2 maanden was ze zwanger van mijn broer en we moesten allemaal in de holladiejee zijn vanwege dat nieuws. Dat waren we allemaal niet, want iedereen had al door dat het een betweterig, met-engelse-woorden-smijtend, over zichzelf pratend onderkruipsel was, wat het niet eens verdiend om deel te nemen aan deze maatschappij (oh eh..sorry, ik liet me even meeslepen)..

Maar goed, mijn moeder wist het nog niet van de zwangerschap en mijn broertje belde haar om te vragen of ze langs wilde komen die avond (om haar natuurlijk het heugelijke nieuws te vertellen). Mijn moeder had die avond een sportwedstrijd waar ze aan deel nam dus ze kon niet komen. Mijn broertje pissed en teleurgesteld (broertje reageert ook niet altijd helemaal fijn) en mijn schoonzus ook pissed. Mijn moeder heeft wel 100x uitgelegd dat ze niet stel op sprong kan komen als zij dat willen, maar nee, dat begreep mijn schoonzus echt niet.

Mijn moeder heeft hier zelfs haar excuses voor aangeboden, mijn schoonzus gebeld, gesmst, maar mijn schoonzus reageert gewoon niet meer. En de grootste bitchen-actie is, dat ze mijn broer compleet indoctrineert over dat zijn familie niet goed genoeg is, niet genoeg om hem geven, want zie je wel, je moeder komt niet eens langs als je iets wil vertellen.. Ga zo maar door.. Ze brainwasht hem compleet en sindsdien zien we mijn broer bijna nooit meer..

En dit was nog maar het begin..
Dit wordt geloof ik inderdaad een heel groot groepje.

@Propje: Wat een secreet!! Dat geloof je toch niet, zo manipulatief!

Overigens heb ik nog geen verhaal gezien waar ik mij in herken.

*Haalt opgelucht adem*
Ik meld me ook aan! De zus van mijn vriend is een egoïstische, negatieve, aandacht trekkende... persoon (ik hou me in).

Een voorbeeld? In ons nieuwe huis wat we helemaal opgeknapt hadden en alles nieuw ingericht (detail: zij voelde nooit de behoefte te komen helpen met klussen of verhuizen zoals de rest van de familie) kwam ze rondkijken met een minzame blik. Ze merkte alleen de zaken op die nog niet klaar waren of die ze niets vond ("Oh, daar had ik nooit voor gekozen... oh, hadden jullie niet beter dit of dat...")

... gaat me hier toch een beerput open!!

Er is gewoon een markt voor schoonzussen-haters.... wow!

Voel gelukstranen opkomen...

moet nu gaan, maar ga straks alles lezen!

Bij mij gaat het overigens om de

vrouw van mijn vriends broer.
Wiebenik: Je mee laten slepen is toegestaan op dit topic!

Jeetje, wat een heksen lopen er rond als ik dit zo allemaal lees!!!
Bij mij gaat het om de zussen van mijn vriend.
En die schoonzussen hebben net zo'n hekel aan ons. Grappig is dat.
...
quote:RebelseMuts schreef op 25 september 2009 @ 16:01:

Hmm, bedenkt zich dat er mensen zijn die dit zullen herkennen en dus ook mijn identiteit, maar dat dan maar terzijde.....

Vriend en ik waren zwanger van de 2e, wij dolblij uiteraard, mijn familie en zijn familie ook, op zijn zusje na.

Ze heeft niet eens de moeite genomen om te feliciteren toen wij het goede nieuws kwamen brengen!

Wij kregen opeens de aandacht van familie en vrienden, iets dat zij niet kon hebben, het leven draait namelijk alleen om haar en niemand anders.

Een maand of 2 later, we waren bij mijn schoonouders, komen zij en dr vriend binnen en ja hoor, wat blijkt?! Ze zijn ook zwanger!

Uiteraard de eer aan mezelf gehouden en hun wel gefeliciteerd, maar zij de moeite nemen om te vragen hoe het bij ons of wat dan ook? Nee, tuurlijk niet!

Contact werd minder, tot schoonmoeder belde, schoonzusje was bij vk geweest en hartje van de kleine bleek met 10 weken niet meer te kloppen....

Verschrikkelijk uiteraard!

Heb ook echt oprecht meegeleefd e.d., maar wat bleek?!

Dat werd niet op prijs gesteld!

En waarom niet? Omdat ze (en dit heeft ze luid en duidelijk gezegd tegen meerdere mensen) niet kon hebben dat het bij ons wel goed ging, ik had beter die miskraam kunnen krijgen ipv haar, want ik had tenslotte al een gezond kind?! Ik weet niet wat ik hiervan moet zeggen, sta gewoon met mijn bek vol tanden! Hoe haalt ze het in haar hoofd?!?!?!?!

Nou, toen brak dus m'n klomp!

Vanaf dat moment ook geen enkel contact meer gehad, niet eens mijn keus geweest, maar de keus van mijn vriend, want die was op dat moment helemaal klaar met zijn eigen zus!

(Voor de goede orde, ben inmiddels wel bevallen van een 2e gezonde zoon!)
Jemig wat een loeders. Hoe meer ik lees, hoe aardiger ik die van mij begin te vinden. Zijn ze niet, maar zo bont maken ze het nu ook weer niet.
quote:EvaViva schreef op 25 september 2009 @ 16:02:

Ik meld me ook aan! De zus van mijn vriend is een egoïstische, negatieve, aandacht trekkende... persoon (ik hou me in).

Een voorbeeld? In ons nieuwe huis wat we helemaal opgeknapt hadden en alles nieuw ingericht (detail: zij voelde nooit de behoefte te komen helpen met klussen of verhuizen zoals de rest van de familie) kwam ze rondkijken met een minzame blik. Ze merkte alleen de zaken op die nog niet klaar waren of die ze niets vond ("Oh, daar had ik nooit voor gekozen... oh, hadden jullie niet beter dit of dat...")

Ulgh, zo'n SZ had ik ooit ooit (zus van ex). Altijd alleen maar de negatieve dingen noemen. Had ooit een mooie ketting zelf gemaakt (serieus mooi!) zegt ze: 'Heb jij dit gemaakt? Maar dat kan jij toch helemaal niet?!'
Krijg amper bijgelezen, daar gaat mn productieve middag. Maar wel goed voor mijn hart, lekker spuien en weten dat ik niet alleen ben.

*Tranen van geluk wellen op*

@RebelseMuts: Vooralsnog sta jij met stip op 1 in de WieHeeftDeVreselijksteSZVerkiezing!!!
quote:Wiebenik81 schreef op 25 september 2009 @ 15:44:

[...]

Even voor de duidelijkheid: is dit het zusje van je vriend? Dus ze ging zo tekeer tegen haar ouders??

Ja, grote zus van mijn man... en hij heeft er maar 1!! Ze ging dus inderdaad tekeer tegen haar ouders... sorry voor de onduidelijkheid. En dan moet je bedenken dat het een humorloos tiep is dat nooit maar dan ook nooit lacht (en ook niet forumt mag ik hopen). Het is gewoon die negatieve uitstraling.

Dat veroordelen dat krengerige..... en vooral het gevoel dat ík me door haar laat geven als we in 1 ruimte zitten.

Dan denk ik: waarom laat ik me zo kut voelen door haar? Ik moet er niet eens, waarom trek ik me haar koude blikken, haar desinteresse, haar koele houding naar mijn kinderen zo aan??
Wiebenik, jij trekt ze wel aan of niet?
quote:Thekla schreef op 25 september 2009 @ 16:06:

Jemig wat een loeders. Hoe meer ik lees, hoe aardiger ik die van mij begin te vinden. Zijn ze niet, maar zo bont maken ze het nu ook weer niet. Mijn andere schoonzus is gelukkig de allerliefste die ik kan wensen, die wil ik ook nooit meer kwijt.
quote:Bonny82 schreef op 25 september 2009 @ 16:08:

Wiebenik, jij trekt ze wel aan of niet?

Kut, zou het dan toch aan mij liggen?

Nèèèèèhhhhhhh!!! Vertelde namelijk net ook al dat ik 1 hele lieve schoonzus heb, we zijn de dikste vriendinnen. Zij mag die andere SZ ook niet
quote:Bonny82 schreef op 25 september 2009 @ 16:07:

@RebelseMuts: Vooralsnog sta jij met stip op 1 in de WieHeeftDeVreselijksteSZVerkiezing!!! Ook geen plek om trots of blij mee te zijn, maar zeer pijnlijk en kwetsend was het zeker!
quote:RebelseMuts schreef op 25 september 2009 @ 16:12:

[...]

Ook geen plek om trots of blij mee te zijn, maar zeer pijnlijk en kwetsend was het zeker!
Oo Rebelse. Dit is echt een gemene loederige zet zeg!! Dat mag je met recht een SatanZus noemen en eigenlijk verdient ze de titel zus niet.

Ik kan me niet voorstellen hoe ik me zou voelen als iemand zoiets tegen me zegt!
Bij mij gaat het dus om de grote zus van mijn vriend.

Die met getrouwde mannen in bed duikt, verwacht dat ze die mee naar haar ouders huis kan nemen en boos is als haar ouders dat niet willen.

Die wil dat we allemaal met iemand breken omdat diegene iets heeft gedaan wat volgens haar echt niet kan. Als reactie op haar actie maar dat ziet ze niet. Om daarna doodleuk toch maar een relatie met diegene te beginnen.

Die binnen het jaar van haar relatie roept dat ze zooooo blij met hem is en hem zooooo vertrouwd want ze waren hiervoor al jaren vrienden. Want ja zelfs na twee jaar ken je elkaar nog niet echt door en door en kun je elkaar nog niet vertrouwen. Goh zeg toevallig dat wij op dat moment twee jaar samen waren...

Die dingen verzint die haar ouders gezegd zouden hebben om de band die ik met haar ouders heb kapot te maken. Maar dat is dan haar waarheid... goh zien we al een patroon??

Die mij ervan beschuldigd dat ze haar broertje nooit meer ziet maar in de twee jaar dat we samen wonen nog niet één keer uit zichzelf is langsgekomen. Sterker nog ze heeft nog niet één keer zomaar gebeld of gesmst.

Poeh poeh even op adem komen hoor voor ik verder ga... heerlijk hoor hier kunnen spuien en weten dat je niet de enige bent met zo'n helse schoonzus.
Vervolg op mijn SZ verhaal:

...mijn moeder was dus niet meer gewenst door SZ en moeders had daardoor ook ruzie met mijn broertje. Op een dag zei mijn SZ opeens tegen me: 'Ik hoop wel dat je moeder en broertje weer met elkaar gaan praten'. Dus ik zei: 'En jij dan? Jij mag ook wel eens met mijn moeder gaan praten'.

Twee weken later werden mijn moeder en haar partner uitgenodigd voor een etentje bij SZ en broertje thuis (Ze heeft mijn broertje trouwens zo weten te manipuleren dat hij na drie maanden zijn huis verkocht heeft en bij haar is ingetrokken). Maar goed, lekker eten, gezellig en mijn broertje loopt even naar binnen. Gesprek was al wel iets gespannen door steken onder water door SZ. Mijn broertje was nog niet naar binnen of SZ begon te zuigen als een bloedzuiger van 20 meter lang! Dat ze het toch echt belachelijk vond dat mijn moeder die dag niet wilde komen (toen ze het blijde nieuws wilden vertellen) en dat ze niet weet hoe ze moet opvoeden etc. Dus mijn moeder zei: 'Doe jij eens even normaal mevrouw, jij gaat mij niet vertellen hoe ik mijn zoon moet opvoeden.' Zegt mijn SZ: 'Heyhey, wel een beetje respect voor mij hè?!! En toen zei mijn moeder: 'De manier waarop je mij aanspreekt en de boel opstookt, voor zo iemand als jij heb ik geen respect.

En toen zei mijn duivelse SZ: 'Dan heb ik nu liever dat jullie mijn huis verlaten!'

En ja hoor, ze werden er zo uit gebounjourd!!! Mijn broer, die van nix wist, kwam er aan en vroeg zich af wat er gebeurd was. Mijn SZ dook achter hem, ze was zogenaamd bang voor mijn moeder, ze had haar namelijk zomaar verbaal aangevallen in de achtertuin en vond haar houding heel erg dreigend....Zielige SZ toch...

En volgens mijn broertje, moet mijn moeder nu haar excuses aan SZ maken anders praat hij nooit meer met mijn moeder...
Herkent iemand dit? Mijn schoonzus negeert mij gewoon structureel. Dus normaal gaat een gesprek zo: de een vraagt aan de ander 'hoe gaat het?' en dan vraagt die ander dat ook even aan de een. Maar zij niet hoor! Ik probeer het gesprek altijd een beetje draaiende te houden, maar dat draait er dus op uit dat het alleen over haar gaat. Zo vermoeiend.

De grootste bitch actie vond ik, was na haar trouwerij. Ik had leuk meegeholpen en me van mijn beste kant laten zien. Komt er een bedankkaartje voor mij en mijn vriend, waarin alleen hij bedankt wordt. Alsof ik uberhaupt niet besta!

Hmpf, bedenk me nu dat ik mijn schoonzus niet boycot, maar ZIJ MIJ!!
ToP, is die van jou wel helemaal lekker in haar hoofd?
Vinden jullie het ook zo bijzonder dat die secreten.... -ondanks alles wat ze ons, hun medemens zeg maar aandoen-... tóch vriendinnen hebben?

Ík bedoel, wat bezíelt die mensen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven