Het Boycot-de-Schoonzus-Groepje

25-09-2009 15:28 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier live op het forum begin ik bij dezen een groepje, jawel. In het topic over Divagedrag hebben zich al 6 leden gemeld, het wachten is nog op Fleurtje.

Voor iedereen die dat topic gemist heeft, maar wel een vervelende schoonzus heeft: Weest welkom!

Spui de verhalen en praat van je af, wellicht kunnen we over een tijdje een verkiezing houden over wie echt de allerallerergste schoonzus heeft....

Dames, we zijn in de lucht!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Mijn SZ bevat verder de volgende omschrijving:

- haar werk is altijd het interessanst van allemaal!

- haar functie binnen een bedrijf is de belangrijkste..tuurlijk, je werkt er net twee weken..

- ze praat alleen maar over zichzelf

- mijn broertje praat niet meer sinds zij er is, zij spreekt namelijk voor hem

- mijn broertje gaat niet in gesprek met familie zonder dat zij er bij is (goh, stel je voor)

- na 1 keer zien, weet ze precies hoe iemand in elkaar steekt

- ze weet alles, maar dan ook alles beter

- ze staat er bekend om haar (vriendschaps)vriendinnen gestalkt te hebben in het verleden.

Moet ik nog doorgaan?
Nee zonder mijn ogen te sluiten voor mijn eigen fouten durf ik te zeggen dat ik niks doe wat vervelend is. Nu is het wel zo dat onze karakters erg botsen. Ik ben heel nuchter zij is heel zweverig, ik ben heel direct en open zij verpakt de boodschap meer.

Vlug nog een opmerking die me te binnen schoot moet nu echt gaan. Ik was het ergens niet mee eens of vond dat iets niet was zoals zij het zag. Zegt ze: ja dat leer je nog wel als je ouder bent. WTF!! Oke we schelen 10jaar maar come on, met mijn 25jaar ben ik echt niet wereldvreemd hoor. Zo lekker denigrerend.

@Pipo mijn schoonzus heeft ook een mooi, groot huis. Rijd een leuke auto, heeft prachtige kleding enz enz. En wat denk je, vriend en ik zijn 1000x keer gelukkiger als zij. En toch blijft ze maar denken dat het materialistische gelukkig maakt.
quote:pipo79 schreef op 25 september 2009 @ 16:40:

[...]

Zusje van mijn vriend.Dan heb je toch een wat lastigere positie dan ik, dan begeef je je dus in háár familie. Bij mij sta ik sterker, zij begeeft zich namelijk in mijn familie, dus ik negeer gewoon terug af en toe. En dan komt ze met hangende pootjes vragen hoe het met mij gaat (wel zo gemaakt mogelijk natuurlijk).
wat een herkenning hier!

ik woon gelukkig in het buitenland, dus voor herkenning ben ik niet heel bang.

De broer van mijn man, laten we hem R noemen. is ook zo'n leuke dame getrouwd. en inderdaad wat een raadsel dat ze vriendinnen heeft, ik heb in mijn hele leven nog nooit zo'n sekreet megemaakt. broer van man was een leuke, spontane man, lachen, borreltje drinken, gezelligheid, niet te serieus.

Tegenwoordig is het een schaduw van zijn vroegere ik.

zo hadden wij laatst een verjaardag van hun zoontje die 2 werd. man en ik, en andere broer van man met vrouw en kinderen en ouders van man kwamen tegelijk binnen.

R was er niet. mijn man is nogal dik met hem dus die belde gelijk. bleek meneer op pas gestuurd te zijn om een taart en een bob de bouwer ballon te halen. laat die nou de ballon vergeten zijn. daar werd ze zo boos over dat R zei: ik ga maar even een blokje om.

Sfeer was gezet.

een uurtje later komt schoonzus vragen of we pasta willen. nee zgt broer van mijn man, we gaan zo uit eten.

oei, een blik van madam en iedereen viel stil.

schoonzus vroeg of R. dan niet had egzegd dat er eten was? nee zij broer.

Wat een vuile klootzak is het toch ook!

mijn reactie was: wat zeg je? maar zelfs mama van het slachtoffer keek er niet van op. zo is ze nou eenmaal.
quote:pipo79 schreef op 25 september 2009 @ 16:18:

Herkent iemand dit? Mijn schoonzus negeert mij gewoon structureel. Dus normaal gaat een gesprek zo: de een vraagt aan de ander 'hoe gaat het?' en dan vraagt die ander dat ook even aan de een. Maar zij niet hoor! Ik probeer het gesprek altijd een beetje draaiende te houden, maar dat draait er dus op uit dat het alleen over haar gaat. Zo vermoeiend.

De grootste bitch actie vond ik, was na haar trouwerij. Ik had leuk meegeholpen en me van mijn beste kant laten zien. Komt er een bedankkaartje voor mij en mijn vriend, waarin alleen hij bedankt wordt. Alsof ik uberhaupt niet besta!

Hmpf, bedenk me nu dat ik mijn schoonzus niet boycot, maar ZIJ MIJ!!

Ja heel herkenbaar, ik heb ook zo'n schoonzus. Echt een secreet. We staan al jaren op de negeer status. Ze liegt altijd, het liefst over haar gezondheid want ze komt altijd wel met een of andere ziekte op de proppen, tot ziekenhuis onderzoeken aan toe waar vervolgens nooit iets uitkomt, maar dat ligt uiteraard aan de slechte artsen.

Wat ze onze familie al allemaal niet heeft voorgelogen in de loop der jaren is ongelovelijk, tot hele persoonlijke drama's aan toe, waarvan ik er al gauw achter kwam dat ze gewoon niet waar waren.

Verder overdrijft ze altijd over alles en schept ze altijd op over haar werk, geld, materiële zaken, ''belangrijke'' mensen die ze kent, uiterlijk etc. Ze is vreselijk arrogant en daarbij gewoon een onwijze bitch! Oja en haar stem is ook vreselijk irritant. Gelukkig zie ik haar amper, alleen op de nodige familie verplichtingen maar daarbuiten nooit. Jaren geleden is er een fikse ruzie geescaleerd tussen ons (we hebben een heel verleden zeg maar) en die is eigenlijk nooit fatsoenlijk uitgepraat, dus sindsdien doen we zo beleefd mogelijk naar elkaar toe en negeren we elkaar verder volledig. Het trieste is wel dat ik hierdoor mijn broer ook amper zie en dat doet mij nog steeds veel pijn. Ik ken verder eigenlijk maar weinig mensen die haar wel mogen, helaas mijn broer dus wel.
quote:TouchOfPink schreef op 25 september 2009 @ 16:44:

@Pipo mijn schoonzus heeft ook een mooi, groot huis. Rijd een leuke auto, heeft prachtige kleding enz enz. En wat denk je, vriend en ik zijn 1000x keer gelukkiger als zij. En toch blijft ze maar denken dat het materialistische gelukkig maakt.

zeer herkenbaar!

toch jammer dat ze er in hun dure kleren niet gelukkig uitzien.
quote:Wiebenik81 schreef op 25 september 2009 @ 16:44:

[...]

Dan heb je toch een wat lastigere positie dan ik, dan begeef je je dus in háár familie. Bij mij sta ik sterker, zij begeeft zich namelijk in mijn familie, dus ik negeer gewoon terug af en toe. En dan komt ze met hangende pootjes vragen hoe het met mij gaat (wel zo gemaakt mogelijk natuurlijk).

Ja dat klopt... Zij heeft wel echt de 'macht' zeg maar. Ik pikte ook alles. Maar nu niet meer!! Ik heb besloten dat ik voor mezelf op ga komen

Ik had trouwens ook het idee dat SZ lekker met SMoeder (loeder?) over mij zat te roddelen, vreselijk.
quote:mayfair schreef op 25 september 2009 @ 16:48:

[...]

zeer herkenbaar!

toch jammer dat ze er in hun dure kleren niet gelukkig uitzien.Shit is dat he... En ook nooit eens tegen mij kunnen zeggen dat ik leuke kleren/oorbellen/whatever had. Grrrrr.
Ik kan me niet bij jullie aansluiten (schoonzus is best lief ) maar wát een draken lopen er rond
quote:Snaggel schreef op 25 september 2009 @ 16:46:

[...]

Het trieste is wel dat ik hierdoor mijn broer ook amper zie en dat doet mij nog steeds veel pijn. Ik ken verder eigenlijk maar weinig mensen die haar wel mogen, helaas mijn broer dus wel.Wat moeilijk dat je je broer hierdoor minder ziet! Heb je wel het idee dat hij echt gelukkig is? Of lijkt het meer alsof zij hem in haar 'macht' heeft?
Waarschijnlijk moet ik hier een appart toppic over openen maar ik wilde het toch even kwijt omdat ik vermoed dat het niet vaak voorkomt. Ik heb een HUFTER van een zwager. Heb de ene keer medelijde met mijn schoonzus en de andere keer vindt ik haar gewoon een stomme trut omdat ze alles van hem pikt. Hij presteert het om in gezelschap te zeggen dat ze een stom rund is en vernedert en denigreert (oei moeilijk woord) haar voortdurend. Het is nu zelfs zo erg dat hun kinderen vaders voorbeeld gaan opvolgen.

Hoe vaak ik wel niet met gekromde tenen bij familie aangeleden zit. 1 Keer heb ik hier samen met mijn andere schoonzus iets van gezegd. Vervolgens ging ze bij zwager om de nek hangen en zei ze dat ze toch zoooo ontzettend veel van elkaar hielden (kots, kots).

Dus ik heb een hufter van een zwager en een zeikerig wijf van een schoonzus.
Wat ze trouwens ook presteert is om tijdens een gezamelijk (tevens laatste) weekendje weg, gebakjes te halen. Leuk dacht ik nog, helaas waren ze alleen voor haar en haar kinderen. Mijn kinderen mochten toekijken hoe ze opgegeten werden.
quote:pavlova schreef op 25 september 2009 @ 16:58:

Wat ze trouwens ook presteert is om tijdens een gezamelijk (tevens laatste) weekendje weg, gebakjes te halen. Leuk dacht ik nog, helaas waren ze alleen voor haar en haar kinderen. Mijn kinderen mochten toekijken hoe ze opgegeten werden.Nou ja! Wat een gek mens zeg.
quote:pipo79 schreef op 25 september 2009 @ 16:54:

[...]

Wat moeilijk dat je je broer hierdoor minder ziet! Heb je wel het idee dat hij echt gelukkig is? Of lijkt het meer alsof zij hem in haar 'macht' heeft?Nee, ik heb niet het idee dat hij echt gelukkig is en dat denken de meeste in onze familie met mij. Ik herken mijn broer vaak ook niet meer terug als zij erbij is,hij is dan zo anders. Als zij er niet bij is is die veel meer zichzelf en veel leuker ook. Het is ook al eens een lange periode uit geweest tussen hun en toen zag ik mijn broer weer zoals ik hem ken, helaas kwam zij met het briljante idee om het weer te gaan proberen en hij ging weer zo mak als een lammetje naar haar terug. Ik denk wel dat hij denkt dat hij gelukkig is en op de een of andere manier adoreert hij haar zo erg dat hij al die dingen gewoon niet wilt zien. Ze heeft hem dus totaal in zijn macht ja.
quote:Wiebenik81 schreef op 25 september 2009 @ 16:43:

Mijn SZ bevat verder de volgende omschrijving:

- haar werk is altijd het interessanst van allemaal!

- haar functie binnen een bedrijf is de belangrijkste..tuurlijk, je werkt er net twee weken..

- ze praat alleen maar over zichzelf

- mijn broertje praat niet meer sinds zij er is, zij spreekt namelijk voor hem

- mijn broertje gaat niet in gesprek met familie zonder dat zij er bij is (goh, stel je voor)

- na 1 keer zien, weet ze precies hoe iemand in elkaar steekt

- ze weet alles, maar dan ook alles beter

- ze staat er bekend om haar (vriendschaps)vriendinnen gestalkt te hebben in het verleden.

Moet ik nog doorgaan?Ongelovelijk zeg, dit had precies de mijne kunnen zijn!! Alles klopt behalve dat laatste, hoewel ze geen mensen heeft gestalkt, is ze wel al haar vriendinnen kwijt geraakt door haar gelieg.
Ik meld me... maar bij mij gaat het wel om die ex schoonzus, die ik overigens ook al een jaar niet meer gezien heb. (Het is niet voor niets een EX schoonzus)

Ach, mocht ik een nieuwe draak van een schoonzus treffen, dan ben ik in ieder geval vast lid van dit groepje!
Zo, toch maar even die kozijntjes afgelakt en de was opgehangen, en nu weer bijgelezen.

Ongelofelijk Pavlova, dat ze dan niks meeneemt voor jouw kinderen!

Bij mijn SZ is het ook zo dat mijn hele familie niet echt wild van haar is, maar Broer adoreert haar. Maar ja, die is helemaal blij dat hij voor zo'n poppetje mag 'zorgen' en dat hij bevestigd wordt in zijn heldenrol. Hij is volledig veranderd sinds hij met haar is, iedereen ergert zich mateloos aan zijn aanstellerige 'gevoelige' gedrag als zij er bij is. Als hij zonder haar is, dan is hij weer de gezellige, leuke en onsterfelijk grappige vent zoals we hem kennen.

Zijn exvriendin is 1 van mijn beste vriendinnen, maar daar mag ik nooit over praten, ook niet als ik iets leuks met haar gedaan heb of zo, want 'daar voelt SZ zich niet zo prettig bij'. Sowieso moest ik medelijden met haar hebben, want mijn broer is als barman nou niet bepaald tabula rasa wat betreft de dames, en daar had SZ 'het heel moeilijk mee gehad'. Het feit dat zij nog heel close is met haar ex wordt daar niet bij vermeld, want zij hebben 'een heel hechte band' (haar woorden) en dat is ánders.

Aha.

Mijn broer heeft me afgelopen week gesmst dat de dag van mijn verjaardagsfeest niet zo goed uitkwam, want dan had hij al iets staan met haar, waarvoor ze zich al hadden ingeschreven en betaald. Ik ben op een maandag jarig en het betreft die zondag ervoor, het lijkt mij dat je dan even belt of je zus dan haar verjaardag soms gaat vieren, want die kans is natuurlijk nogal groot. Maar niet. Dus ik even bij mijn vriendin met wie ik die avond op pad was (jawel, de ex) geverifieerd of het feit dat dit mij dwars zat legitiem was, of dat ik gewoon een zeurpiet was. Zegt zij stomverbaasd: Nou, toen ik nog met Broer was, moest ik altijd verplicht het hele weekend vrij houden als iemand van jullie jarig was, want je zou het maar eens kunnen vieren. Jullie waren altijd álles voor hem!

Je begrijpt, ik verwijt dit SZ, die kleine heks heeft hem echt helemaal veranderd, denk dat ze zou gaan huilen als hij had gezegd dat mijn verjaardag ook telde.

Ander voorbeeld van hoe ze is:

Ik heb Broer, die wel weet dat we geen hartsvriendinnetjes *kuch* zijn, uitgelegd dat ik echt wel normaal en gezellig tegen haar doe op familiefeestjes ed, maar dat ik niet sta te springen om extra met haar af te spreken. Laatst zou hij langskomen om bij mij een videofilm van een vakantie te kijken, belt hij de dag vantevoren op dat 'onze kleine SZ' (Ja, dat zei hij) die ook wilde zien. Dus ik nogmaals uitgelegd dat ik dat vervelend vond, omdat ik dan weer de hele avond op het puntje van mijn stoel moet zitten. Zegt hij: Nee, dat is niet meer zo, want de vorige keren was je wel meegevallen, dus nu zal ze niet meer de hele tijd kijken naar wat jij zegt en doet en hoe jij kijkt en zo.

anoniem_83326 wijzigde dit bericht op 25-09-2009 17:40
Reden: typefoutjes van frustratie ;-)
% gewijzigd
Bleeeeh, nu ben ik jaloers! Ik wil ook een EX schoonzus!
Onbegrijpelijk. Ik weet dat mannen niet zo heel erg goed zijn in het doorzien van vrouwen enz. Maar dit toppic slaat echt alles, hoe kunnen sommige mannen zo blind zijn. Of zijn wij vrouwen (voornamelijk als je sz bent dan he) gewoon vreselijk geslepen.
Ja, ja. Ik doe ook mee!

Het gaat hier trouwens over de (gelukkig ondertussen sinds heel recent ex) vrouw van mijn broer. Het verhaal vertoont overigens enorm veel gelijkenissen met het verhaal van Snaggel. Sinds broer met SZ is, is hij bijna onherkenbaar. Hij wordt compleet door haar gedomineerd en gereduceerd tot een schim van de persoon die hij vroeger was.

- Zij vindt dure kleding en een duur huis belangrijk, hij opeens ook.

- Zij wilt geen kinderen, dus laat hij zich steriliseren(echt! terwijl hij 19 jaar jonger is dan haar!)

- Zij wilt op vakantie alleen nog maar verblijven in 5 sterren hotels, hij opeens ook.

- Zij houdt van opera, hij opeens ook

En ga zo maar door....

Eerlijk gebiedt mij trouwens wel te zeggen dat ze niet naar of vervelend is tegen mij. Ze weet dat ik er belangrijk ben voor broer en dat respecteert ze. Ze geeft mij alleen een ongemakkelijk gevoel met dat superieure gedrag van haar en ik baal voornamelijk van wat ze met broer doet. Ik wil mijn oude broertje terug!
@Boefus: Welkom in ons groepje. Spuien maar!

@Pavlova: Ik snap dat ook niet zo goed, maar ik denk echt dat het ligt aan de ingepalmde mannen. Als zo'n Satan iets in hem losmaakt dat hij haar moet beschermen of wat dan ook, is het zo gebeurd volgens mij. Helaas.
quote:Boefus schreef op 25 september 2009 @ 18:17:

Ja, ja. Ik doe ook mee!

Het gaat hier trouwens over de (gelukkig ondertussen sinds heel recent ex) vrouw van mijn broer. Het verhaal vertoont overigens enorm veel gelijkenissen met het verhaal van Snaggel. Sinds broer met SZ is, is hij bijna onherkenbaar. Hij wordt compleet door haar gedomineerd en gereduceerd tot een schim van de persoon die hij vroeger was.

- Zij vindt dure kleding en een duur huis belangrijk, hij opeens ook.

- Zij wilt geen kinderen, dus laat hij zich steriliseren(echt! terwijl hij 19 jaar jonger is dan haar!)

- Zij wilt op vakantie alleen nog maar verblijven in 5 sterren hotels, hij opeens ook.

- Zij houdt van opera, hij opeens ook

En ga zo maar door....

Eerlijk gebiedt mij trouwens wel te zeggen dat ze niet naar of vervelend is tegen mij. Ze weet dat ik er belangrijk ben voor broer en dat respecteert ze. Ze geeft mij alleen een ongemakkelijk gevoel met dat superieure gedrag van haar en ik baal voornamelijk van wat ze met broer doet. Ik wil mijn oude broertje terug!

Tja, en dat kan dus niet. Hij heeft voor haar gekozen, en hoe rot het ook is, daar verandert een persoon door. En dat hoeft echt niet negatief te zijn.

Zolang je dit slachtoffergedrag laat zien kom je niet verder. Je zult moeten accepteren dat je broer verandert door een persoon in zijn leven die hem zeer lief is en dat jij daardoor een aantal plaatsjes opschuift.

Hoe hard het ook klinkt vaak kunnen families het niet verkroppen dat er een wildvreemd persoon bijkomt die ineens hun zoon/broer 'verandert'. Bedenk wel dat dit de keuze is van die zoon/broer. Het klinkt eerder jaloers van jouw kant als dat die schoonzus nou zo beroerd is.
...
He, ja, nou zeg, Queenie, ga jij nou redelijk doen over SZ, dat was niet de afspraak!
quote:Propje39 schreef op 25 september 2009 @ 19:16:

He, ja, nou zeg, Queenie, ga jij nou redelijk doen over SZ, dat was niet de afspraak! Dat ja! Gaarne nú met een verhaal over je SZ komen Queenie, anders zit je niet in het juiste groepje
quote:Bonny82 schreef op 25 september 2009 @ 17:38:

Zegt hij: Nee, dat is niet meer zo, want de vorige keren was je wel meegevallen, dus nu zal ze niet meer de hele tijd kijken naar wat jij zegt en doet en hoe jij kijkt en zo.

tja dan ligt het toch alleen aan jou ben ik bang... hahaha nee grapje hoor maar dat geeft wel aan dat zij ook op een bepaalde manier naar jou kijkt. Hou daar wel rekening mee want als ze naar iets negatiefs van je zit te zoeken dan vindt ze dat ooit wel en dat gaat ze dan tegen je gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven