Het Boycot-de-Schoonzus-Groepje

25-09-2009 15:28 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier live op het forum begin ik bij dezen een groepje, jawel. In het topic over Divagedrag hebben zich al 6 leden gemeld, het wachten is nog op Fleurtje.

Voor iedereen die dat topic gemist heeft, maar wel een vervelende schoonzus heeft: Weest welkom!

Spui de verhalen en praat van je af, wellicht kunnen we over een tijdje een verkiezing houden over wie echt de allerallerergste schoonzus heeft....

Dames, we zijn in de lucht!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
jeetje Wiebenik, heeft de partner van je moeder niks gezegd? Wat een geslepen k*t wijf zeg...
Ik ga later even een polletje openen voor de WHDVSZverkiezing, WiebenIk je komt erin hoor!

@Pipo: Neen, dat herken ik niet, erg kinderachtig!
quote:pipo79 schreef op 25 september 2009 @ 16:18:

Herkent iemand dit? Mijn schoonzus negeert mij gewoon structureel. Dus normaal gaat een gesprek zo: de een vraagt aan de ander 'hoe gaat het?' en dan vraagt die ander dat ook even aan de een. Maar zij niet hoor! Ik probeer het gesprek altijd een beetje draaiende te houden, maar dat draait er dus op uit dat het alleen over haar gaat. Zo vermoeiend.

De grootste bitch actie vond ik, was na haar trouwerij. Ik had leuk meegeholpen en me van mijn beste kant laten zien. Komt er een bedankkaartje voor mij en mijn vriend, waarin alleen hij bedankt wordt. Alsof ik uberhaupt niet besta!Ze ziet je duidelijk als concurrente!!! Mijn schoonzus vertoont dat gedrag ook. Ze praat met iedereen, maar mij gaat ze liever uit de weg. Maar nogmaals, dat is ook omdat ze weet dat ik haar door heb..
quote:haaasje schreef op 25 september 2009 @ 16:19:

Vinden jullie het ook zo bijzonder dat die secreten.... -ondanks alles wat ze ons, hun medemens zeg maar aandoen-... tóch vriendinnen hebben?

Ík bedoel, wat bezíelt die mensen??

Nee vind ik helemaal niet vreemd. Ze zijn namelijk enorm geslepen en in mijn geval zo'n goede actrice dat ze er een oscar mee zou winnen.

@Bronny, nee ze is niet goed in haar hoofd. Lijkt me duidelijk...
Wahahha, wat een verhalen hier! Geweldig, nou ook weer niet dan.

Mijn schoonzusje presteert het om altijd iets te 'hebben', is RSI in het nieuws, heeft ze RSI, als Whiplash in het nieuws is, dondert ze van haar fiets, en ja hoor, ze heeft een Whiplash. Een muggenallergie en een stofmijt allergie enz. Ze kan niet tegen parfum, want daar krijgt ze hoofdpijn van.

Toen ze net in de familie kwam had ze 'versleten kniebanden' en liep ze op krukken. Op miraculeuze wijze hebben deze zich hersteld want ze geeft nu nordic walking les .

Toen mijn moeder overleed zat ze luidkeels te klagen dat 'moeder' overleden was en heeft nog geen theelepeltje of kopje koffie voor de directe familie ingeschonken of afgewassen, sterker nog, het was toch wel duidelijk dat zij zo overstuur was dat ik en mijn zus en vader voor haar moesten zorgen.

Toen het huis na het overlijden van mijn ouders leeg moest had ze een hernia en kon ze echt niet, echt niet meehelpen.

Als haar iets niet zint heeft ze migraine.

Als ze het druk heeft op haar werk heeft ze een burnout.

En waag het niet iets tegen haar te zeggen want ze is ZO gevoelig, ze heeft volgens eigen (en vaak) zeggen wel emmers met tranen vergoten over het verdriet in haar leven.

Vinden jullie het ook zo bijzonder dat die secreten.... -ondanks alles wat ze ons, hun medemens zeg maar aandoen-... tóch vriendinnen hebben?

Ík bedoel, wat bezíelt die mensen??

Omdat het misschien toch wel meevalt? In familieband is er zo een ergenis/ruzie ontstaan. Vriendinnen staan wat verder weg, dus blijft het vaak neutraler.

Ik heb ook een vreselijke schoonzus. Maar zij vindt mij ook vast een verschrikkelijke trut. Dus tja.
...
quote:TouchOfPink schreef op 25 september 2009 @ 16:19:

jeetje Wiebenik, heeft de partner van je moeder niks gezegd? Wat een geslepen k*t wijf zeg...

Ja, partner van mijn moeder was ook witheet. Zo sneaky zuigen als mijn broer even weg loopt. En dan achteraf het zielige, bdreigde meisje uithangen. Ik ben er zelf ook zo boos om! Mijn moeder staat altijd voor mijn broertje klaar, heeft altijd alles voor hem gedaan en nu wordt ze weg getrapt als een stuk vuil. Ze heeft er ook echt veel verdriet van..

Partner van moeder zegt er niets van, mijn broer is zo gemanipuleerd dat hij alles gelooft wat SZ zegt. Daar is geen speld tussen te krijgen. Hoe meer wij over haar zouden zeggen (de waarheid) hoe meer hij juist naar haar toetrekt. Hij is overtuigd van haar onschuld..
Dames, ik ga hier even boodschapjes doen met de family, maar daarna ben ik zeker weten om jullie verhalen te lezen, hierop te reageren en misschien zelfs nog wel meer uit te wijden over mijn SZ.
Ik ga nog even door.

Mijn SZ is van het uiterlijk vertoon. Dus wil ze een keer per maand met broer uit eten. Alleen. Ik mag niet mee. Nou oke ga je lekker eten met zn tweeën ik spreek ook wel eens alleen met mn zus af zeg er alleen niet expliciet bij dat vriend niet mee mag want dat mag ie wel. Maar goed, vriend heeft geen zin om elke maand uit eten te gaan met haar. Zijn redenatie is: met ToP ga ik ook niet elke maand uit eten. Zijn voorstel is zullen we lekker thuis samen koken en dan filmpje kijken ofzo? Nee dat is te min voor haar. Ja hallo gaat het nu om het samen zijn of wat? Komt nog bij dat vriend het onzin vind om altijd zonder mij af te spreken, hij zegt ja we hebben toch niks te verbergen en ToP hoort er gewoon bij. Je snapt wel dat haar verhaal is dat ie van mij niet mag.

Ík bedoel, wat bezíelt die mensen??Ik heb wel eens het idee dat het een soort test is ofzo...Dat ze tegen andere mensen wel 'normaal' kan doen, maar dat ik me nog moet bewijzen ofzo?!
quote:RebelseMuts schreef op 25 september 2009 @ 16:23:

Dames, ik ga hier even boodschapjes doen met de family, maar daarna ben ik zeker weten om jullie verhalen te lezen, hierop te reageren en misschien zelfs nog wel meer uit te wijden over mijn SZ.Boodschapse! Ik moet straks ook ff weg. Zit op mijn werk nu heel hard te werken Ben kapot en mag gelukkig om 17u naar huis zodat ik kan forummen...
quote:Propje39 schreef op 25 september 2009 @ 16:21:

.

En waag het niet iets tegen haar te zeggen want ze is ZO gevoelig, ze heeft volgens eigen (en vaak) zeggen wel emmers met tranen vergoten over het verdriet in haar leven. Aaah gut het arme schaap...
quote:TouchOfPink schreef op 25 september 2009 @ 16:25:

Ik ga nog even door.

Mijn SZ is van het uiterlijk vertoon. Dus wil ze een keer per maand met broer uit eten. Alleen. Ik mag niet mee. Nou oke ga je lekker eten met zn tweeën ik spreek ook wel eens alleen met mn zus af zeg er alleen niet expliciet bij dat vriend niet mee mag want dat mag ie wel. Maar goed, vriend heeft geen zin om elke maand uit eten te gaan met haar. Zijn redenatie is: met ToP ga ik ook niet elke maand uit eten. Zijn voorstel is zullen we lekker thuis samen koken en dan filmpje kijken ofzo? Nee dat is te min voor haar. Ja hallo gaat het nu om het samen zijn of wat? Komt nog bij dat vriend het onzin vind om altijd zonder mij af te spreken, hij zegt ja we hebben toch niks te verbergen en ToP hoort er gewoon bij. Je snapt wel dat haar verhaal is dat ie van mij niet mag.Oh, wat een verschrikkelijk jaloers kind zeg! Ze kan het gewoon niet hebben dat ze niet meer een van de belangrijkste vrouwen in zijn leven is!
En nog 1 van mij:

Er was een groot feest in de woonplaats van SZ. Broer kon niet mee, maar ik wilde wel graag, dus zouden we samen gaan. (In die tijd was ik nog zo naief dat ik dacht dat ze best aardig was) Een flink aantal van haar vriendinnen ging ook mee en ze hebben letterlijk (visualiseer even) de hele avond in een kringetje staan dansen met mij erbuiten. Op een gegeven moment moesten er een paar naar de wc. Ze liepen de MacDonalds in en ik wachtte even buiten. Na zo'n 25 minuten begon ik me af te vragen hoe lang de rij wel niet moest zijn, dus ik belde haar. Krijg ik te horen dat de rij erg lang was en dat ze dus direct weer naar buiten waren gelopen om ergens anders naar de wc te gaan en dat ze al lang weer verder waren gelopen. En ik stond nog steeds te wachten voor de Mac.

Later gingen ze nog naar een kroeg waar haar ex werkt, die wat te drinken aanbood. Ik stond weer buiten het groepje en ze vond het ook niet nodig om te melden dat ik er ook bij hoorde.

Ik ben niet zo flauw met feestjes en vrienden van mij waren ook in de stad, dus ben ik daar maar even heen gegaan. Werd me ontzettend verweten. Helaas sliep ik bij haar thuis, dus ik had geen keus.

Later begon ze erover dat ze het idee had dat ik het niet leuk had gevonden, dus probeerde ik heel tactisch wat dingen aan te voeren die niet zo heel fijn waren geweest. Zegt SZ: Tja, het is maar wat je er zelf van maakt he.

Later heb ik op een ander feestje na wat wijntjes besloten dat ze toch mijn SZ is en dat het niet leuk is voor Broer als we niet met elkaar door 1 deur kunnen. Dus heb ik haar even mee naar buiten genomen en verteld dat ik het vervelend had gevonden. Enorme krokodillentranen biggelden over heur wangetjes, ze vond het zo erg en ik had het gewoon moeten zeggen, enz.

Jullie denken nu, beste lezers en groepjegenoten , dat ze dan toch best meevalt? Nee hoor, ik hoorde later dat ze zich daarna bij Broer is gaan beklagen. "Ja hallo, ik kan toch niet de hele avond haar handje vast houden!"
Ik ga me maar eens aankleden, was vrij vandaag en had net gezonnebankt toen dit topic werd geopend. Moet vriend om 17u van zijn werk halen. Ik heb hem namelijk officiëel geboekt voor vanavond. We zijn zo druk geweest de laatste tijd dat we ondanks dat we samen waren geen echte tijd voor elkaar hadden. Nu gaan we vanavond lekker koken, bankhangen en filmpje kijken. Vind ik namelijk wel errug leuk met vriend en hij gelukkig ook met mij

Denk ook niet dat ik hier vanavond nog te vinden ben, alhoewel je weet het natuurlijk nooit, dus ik ben heel benieuwd hoeveel ik morgen bij moet lezen.
quote:Bonny82 schreef op 25 september 2009 @ 16:28:

En nog 1 van mij:

Na zo'n 25 minuten begon ik me af te vragen hoe lang de rij wel niet moest zijn, dus ik belde haar. Krijg ik te horen dat de rij erg lang was en dat ze dus direct weer naar buiten waren gelopen om ergens anders naar de wc te gaan en dat ze al lang weer verder waren gelopen. En ik stond nog steeds te wachten voor de Mac.

"Wat een rotstreek zeg!!! Kon je niet gewoon naar je eigen huis gaan? Ik zou echt pissig zijn!
quote:Wiebenik81 schreef op 25 september 2009 @ 16:20:

[...]

Ze ziet je duidelijk als concurrente!!! Mijn schoonzus vertoont dat gedrag ook. Ze praat met iedereen, maar mij gaat ze liever uit de weg. Maar nogmaals, dat is ook omdat ze weet dat ik haar door heb..Die gesprekken die niet lopen... Vre-se-lijk, ik werd er zo gespannen van! Zat ik er weer voor jan lul bij Voelde me soms echt een sukkel. Maar na een paar jaar door het slijk gegaan te zijn, heb ik nu mijn plekje veroverd. Sommige dingen uit het verleden zitten me nog wel steeds dwars. En ik durfde het ook niet op de spits te drijven, want ja, dan heb jij het natuurlijk gedaan.

Probeerde vriend er ook altijd van te overtuigen dat zij niet aardig was, maar dat werkte eigenlijk averechts. Nu heb ik er een tijd niet over gepraat en heeft hij zelf aangegeven haar af en toe niet uit te kunnen staan. Dus dat is dan nog wel een soort van troost. Zucht, dit topic is niet goed voor mijn humeur...

Mijn SZ is trouwens ook perfect he (nou ja niet dus, maar bij wijze van spreken) altijd de mooiste kleding, het mooiste huis, het hipste kapsel, de grootste bruiloft...
quote:TouchOfPink schreef op 25 september 2009 @ 16:31:

Ik ga me maar eens aankleden, was vrij vandaag en had net gezonnebankt toen dit topic werd geopend. Moet vriend om 17u van zijn werk halen. Ik heb hem namelijk officiëel geboekt voor vanavond. We zijn zo druk geweest de laatste tijd dat we ondanks dat we samen waren geen echte tijd voor elkaar hadden. Nu gaan we vanavond lekker koken, bankhangen en filmpje kijken. Vind ik namelijk wel errug leuk met vriend en hij gelukkig ook met mij

Denk ook niet dat ik hier vanavond nog te vinden ben, alhoewel je weet het natuurlijk nooit, dus ik ben heel benieuwd hoeveel ik morgen bij moet lezen.

Veel plezier en geniet er lekker van!! Ben bang dat je heel wat bij te lezen zal hebben

Verbaast me echt wat een SZ-frustraties er zijn...! Maar toch vraag ik me serieus af hoe dat kan?
quote:Wiebenik81 schreef op 25 september 2009 @ 16:28:

[...]

Oh, wat een verschrikkelijk jaloers kind zeg! Ze kan het gewoon niet hebben dat ze niet meer een van de belangrijkste vrouwen in zijn leven is!Hahaha ja je hebt hem snel door. Zelfs schoonpapa zegt het, die sluit zijn ogen niet voor de mindere kanten van zijn dochter. En het is echt nergens voor nodig want ik ben juist van de gezelligheid. Kom je onverwacht langs kan je altijd mee eten of wat dan ook. Maar nee dat is niet hetzelfde want dan heeft ze hem niet alleen. Zucht...
ToP: Veel plezier vanavond en geniet van je vriend zónder SZ!
quote:pipo79 schreef op 25 september 2009 @ 16:31:

[...]

Die gesprekken die niet lopen... Vre-se-lijk, ik werd er zo gespannen van! Zat ik er weer voor jan lul bij Voelde me soms echt een sukkel. Maar na een paar jaar door het slijk gegaan te zijn, heb ik nu mijn plekje veroverd. Sommige dingen uit het verleden zitten me nog wel steeds dwars. En ik durfde het ook niet op de spits te drijven, want ja, dan heb jij het natuurlijk gedaan.

Probeerde vriend er ook altijd van te overtuigen dat zij niet aardig was, maar dat werkte eigenlijk averechts. Nu heb ik er een tijd niet over gepraat en heeft hij zelf aangegeven haar af en toe niet uit te kunnen staan. Dus dat is dan nog wel een soort van troost. Zucht, dit topic is niet goed voor mijn humeur...

Mijn SZ is trouwens ook perfect he (nou ja niet dus, maar bij wijze van spreken) altijd de mooiste kleding, het mooiste huis, het hipste kapsel, de grootste bruiloft...Welke SZ-constructie gaathet hier eigenlijk over?
quote:TouchOfPink schreef op 25 september 2009 @ 16:33:

[...]

Hahaha ja je hebt hem snel door. Zelfs schoonpapa zegt het, die sluit zijn ogen niet voor de mindere kanten van zijn dochter. En het is echt nergens voor nodig want ik ben juist van de gezelligheid. Kom je onverwacht langs kan je altijd mee eten of wat dan ook. Maar nee dat is niet hetzelfde want dan heeft ze hem niet alleen. Zucht...Gelukkig maar dat je schoonvader het ook ziet en dat je daar dus wel een leuke relatie mee hebt. Toch fijn om zeker te weten dat het écht niet aan jou ligt..
Wat een heerlijke verhalen. Sorry, leedvermaak, maar om sommige verhalen moet ik toch best wel lachen . Maar Rebelse, wat een verschrikkelijk Wijf!
quote:Wiebenik81 schreef op 25 september 2009 @ 16:35:

[...]

Welke SZ-constructie gaathet hier eigenlijk over?Zusje van mijn vriend.
quote:Wiebenik81 schreef op 25 september 2009 @ 16:33:

[...]

Verbaast me echt wat een SZ-frustraties er zijn...! Maar toch vraag ik me serieus af hoe dat kan?Tja, misschien toch een soort jaloezie ofzo? Ik heb wel eens het idee dat ik door SZ niet goed genoeg wordt gevonden voor haar broer. Maarja, al vind je dat, dan kun je alsnog wel je fatsoen bewaren toch??!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven