het hij wil niet ik wil wel trouwendilemma..

26-11-2009 12:25 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
hai dames, misschien is hier al een topic van geweest,ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat kan zien...(behalve alles na gaan scrollen) maar misschien dat jullie mij toch willen helpen.

Mijn vriend en ik zijn 2 jaar samen, we hebben het eerste jaar een lastig jaar gehad. We houden veel van elkaar en zijn gek op elkaar, maar mijn vriend heeft bindingsangst en ik verlatingsangst...en zoals je wel kan raden kan dat best botsen!

We zijn hiervoor in therapie geweest en sinds een jaar gaat het heel goed, we wonen zelfs een half jaar samen wat voor hem al heel wat is.

Nu zijn we allebei richting de 30 en ben ik langzaam over de toekomst begonnen...''hoe zie je dat voor je?'' om een lang verhaal kort te maken, hij wil wel een kind met me, maar absoluut niet trouwen!

Een kind samen is natuurlijk heel mooi en dat wil ik ook heel graag,maar ik wil ook graag trouwen! Waarom? Omdat ik het heel speciaal vind dat er iemand is die helemaal voor mij kiest!

Dat doet hij natuurlijk ook door bij me te zijn en kinderen met me te willen,maar toch...het geeft me wel een rot gevoel.

nu weet ik dat zijn bindingsangst de reden is, het is al een stuk minder,maar trouwen gaat hem echt te ver..hij word helemaal a-releaxed van het idee zich zo nadrukkelijk en officieel aan iemand te binden..Hij laat de liefde tussen ons liever gedijen door te keizen voor het fijne samen zijn als stel en een toekomstige liefdesbaby.

wat denken jullie, moet ik me over het trouwenidee heen zetten?

Hoe zit dat bij julie?

Is dat echt heel belangrijk als je dat graag wilt in je leven? Of telt de dagelijkse liefde meer en moet ik dit gaan accepteren..

Alvast mijn dank:)

liefs,mincho
quote:domnaiefmutsje schreef op 26 november 2009 @ 12:33:

Hij wil niet trouwen. Punt. Accepteren en ophouden met drammen.
ik zou niet per sé willen trouwen om de verbintenis, want die heb je met een kindje!

maar de "gun-factor" zou bij mij voorop staan. ik wil graag trouwen met een mooie jurk en een leuke dag. en ik zou het leuk vinden als mijn partner me dat dan gunde.

maar ja, als de een niet wil en de ander wel... voor wiens "mening" kies je dan?
quote:mincho schreef op 26 november 2009 @ 12:57:

[...]

een gevoel alsof je het niet waardevol genoeg bent om volledig voor te durven gaan...maar ik geef wel toe dat dat mijn eigen perceptie is.Nou, dat is inderdaad je eigen perceptie. Lijkt mij dat je wel degelijk volledig voor iemand gaat als je samen kinderen wilt/krijgt.
The time is now
quote:mincho schreef op 26 november 2009 @ 12:46:

Met trouwen kies je expliciet voor iemand.

natuurlijk maakt dat wel uit met wie je dat kind neemt, met degene van wie je houdt..maar de motivatie is anders denk ik om voor een kind te kiezen als je niet met iemand wil trouwen uit angst voor binding...of zie ik dat verkeerd?..lastig.Ik vind dat je veel invult. Ik wil van mijn leven niet trouwen, al kreeg ik geld toe, maar mijn motivatie heeft niks met angst voor binding te maken. Vriend en ik zijn al 20 jaar bij elkaar en ik hoop dat er nog 20 bij komen.
quote:tuffers schreef op 26 november 2009 @ 13:00:

maar ja, als de een niet wil en de ander wel... voor wiens "mening" kies je dan?

Ik denk dat het veiliger is dat je dan kiest voor de mening van degene die niet wil.

Als één van de partners in een huwelijk stapt dat hij/zij eigenlijk niet wil, is dat op termijn om problemen vragen (denk ik).

ik zou niet per sé willen trouwen om de verbintenis, want die heb je met een kindje!

maar de "gun-factor" zou bij mij voorop staan. ik wil graag trouwen met een mooie jurk en een leuke dag. en ik zou het leuk vinden als mijn partner me dat dan gunde.Wat een vreemde redenatie. Hij trouwt ook hoor!
The time is now
quote:iry schreef op 26 november 2009 @ 12:49:

Ik wil ook best graag trouwen maar vriend vindt dat niet zo belangrijk geloof ik.

We hebben we samen een zoon en ik heb ook geen zorgen over ons als stel.

Het is ook wel prima zo.

Maar ik ben 37 en moet nog zeggen dit is mijn vriend.

Zooo kinderachtig

Ik wil gewoon een man hebben!!!

Tss.....Dan zeg je toch gewoon dit is mijn man. Kan toch ook als in, mijn kerel, mijn vent,mijn man.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:iry schreef op 26 november 2009 @ 12:49:

Ik wil ook best graag trouwen maar vriend vindt dat niet zo belangrijk geloof ik.

We hebben we samen een zoon en ik heb ook geen zorgen over ons als stel.

Het is ook wel prima zo.

Maar ik ben 37 en moet nog zeggen dit is mijn vriend.

Zooo kinderachtig

Ik wil gewoon een man hebben!!!

Tss.....

Dat gevoel herken ik heel goed. Nu ben ik getrouwd (eindelijk na tien jaar) en heb ik dat een beetje andersom. Klinkt 'mijn man' weer zo burgerlijk en voel ik me zo'n ouwe muts.

Waar ik me ooit druk om heb gemaakt? Geen idee.

maar ja, als de een niet wil en de ander wel... voor wiens "mening" kies je dan?Voor degene die niet wil natuurlijk. Anders krijg je weer: "ik heb er zo'n rotgevoel over dat hij het alleen voor mij doet en het niet echt zelf wil. Ik wil liever een man die er helemaal voor gaat."
Niet druk om maken.

mijn vriend riep ooit ook dat ie niet wou trouwen. Hij heeft me een halfjaar later geheel onverwacht gevraagd. Hebben nog steeds geen datum (wel partnerschap) maar daar gaat het niet om.

Kinderen idem. Niet dat ik al zwanger ben maar we zien wel een kind in onze toekomst.

We zijn 27 en 28.
Mincho, ik denk dat je je er voorlopig bij neer moet leggen. Als hij al een kindje samen met je wil, is dat toch prachtig?

Ik wilde jarenlang trouwen en hij niet. Ongeveer op het moment dat ik dat gewoon maar ben gaan accepteren vroeg hij me ten huwelijk.

Het was zelfs zo dat ik een feest organiseerde ter ere van ons "niet-trouwen". Ik wilde graag een trouwfeest, maar ja, hij wilde niet trouwen, dus werd het toch een feest, maar dan een niet-trouwfeest.

De avond voor het feest vroeg hij me ten huwelijk!
quote:domnaiefmutsje schreef op 26 november 2009 @ 12:53:

[...]

Wees maar blij, want zodra hij je man is, is hij je vriend niet meer
Meid, hij is voor je in therapie geweest, terwijl jullie relatief kort samen zijn; hij wil een kind met je - waarom knijp je niet in je handjes met een vriend die zoveel commitment toont?
quote:Nijntje78 schreef op 26 november 2009 @ 13:09:

Mincho, ik denk dat je je er voorlopig bij neer moet leggen. Als hij al een kindje samen met je wil, is dat toch prachtig?

Ik wilde jarenlang trouwen en hij niet. Ongeveer op het moment dat ik dat gewoon maar ben gaan accepteren vroeg hij me ten huwelijk.

Het was zelfs zo dat ik een feest organiseerde ter ere van ons "niet-trouwen". Ik wilde graag een trouwfeest, maar ja, hij wilde niet trouwen, dus werd het toch een feest, maar dan een niet-trouwfeest.

dat klinkt als een heel romantisch:) echt leuk voor je!

ik ga daar maar niet op hopen,want dan valt het alleen maar tegen...maar fijn om te weten dat het iig geval wel mogelijk is.
quote:Nijntje78 schreef op 26 november 2009 @ 13:05:

[...]

Dat gevoel herken ik heel goed. Nu ben ik getrouwd (eindelijk na tien jaar) en heb ik dat een beetje andersom. Klinkt 'mijn man' weer zo burgerlijk en voel ik me zo'n ouwe muts.

Waar ik me ooit druk om heb gemaakt? Geen idee.

Ik maak mij er ook niet heel erg druk om.

Vriend zegt ook, joh je bent veel hipper met een vriend dan met een man!

Ik vind het meer een fijn idee dat alles dan nu helemaal goed geregeld is (eh ja..dat is nog niet 100 % )

Hoef niet een een knalfeest,hoewel ik pas voor een topic trouwjurken ging zoeken toen zwijmelde ik wel even weg.

Het is denk ik ook echt een gevoel wat niet echt te onderbouwen is.
Kijk ik denk dat kinderen hebben en trouwen 2 verschillende zaken zijn.

Ik ben 20 jaar getrouwd geweest en heb 2 schatten van kinderen.

Als ik de klok zou kunnen terugdraaien :

- Trouwen : Nooit van mijn leven nog.

- Kinderen : Absoluut wel (voor zover ik destijds heb opgelet in de lessen biologie, moet je niet getrouwd zijn om kindjes te maken)
quote:Nijntje78 schreef op 26 november 2009 @ 13:09:

Leuk!!

Bedankt voor de tip
Mincho.

Het feit dat hij graag samen kinderen wil zegt wel veel meer dan trouwen.

Trouwen is weliswaar een commitment, maar als je er een paar centen tegenaan gooit ben je er ook zo weer vanaf.

Samen kinderen willen, dan moet je (als het goed is) echt veel vertrouwen in je relatie hebben.

Dat is namelijk echt een verbinding voor het leven, en uit elkaar gaan is dan geen makkelijke keuze.

Dat is echt iets van samen,je kiest ervoor je hele leven samen ouder te zijn.

Waar gelijk een enorme verplichting aan vast zit.

Dat is feitelijk een vele grotere stap en veel specialer.

Ik vond het veel mooier dat we samen een kind kregen dan dat hij met mij zou willen trouwen.

Hij wil jou als moeder van zijn kind.....dan moet je echt diep in zijn hart zitten toch?

Nu hebben wij al een kind samen en wil ik ook trouwen.

hebbert dat ik ben .
Als ik trouw kan dat twee redenen hebben. Ten eerste wil mijn vriend het heel graag en ben ik niet 'tegen' genoeg om er dan tegenin te gaan. Ten tweede wil ik mijn zaakjes gewoon goed geregeld hebben als we gaan samenwonen. Heb de afgelopen weken al op verschillende topics gepost over samenwooncontract/partnerschap en/of trouwen en ik vind gewoon dat je voor elkaar de zaken goed moet regen, HELEMAAL als je een kind wilt samen.

Dus, of je vriend nu wel of niet wil trouwen, misschien moet je eerst (vóórdat je zwanger bent dus) eens goed gaan praten over hoe je zaken voor en met elkaar wilt regelen. Ga eens met een notaris praten. Misschien dat hij dan uit 'zakelijke overwegingen' alsnog wel wil trouwen. Ik wou namelijk eerst echt nooit trouwen, maar inmiddels denk ik dat het in ons geval de beste regeling is. Dus, ff naar het stadhuis en een handtekening zetten om de zaken goed te regelen.

Maar misschien verwar jij 'trouwen' met een 'groot feest en een mooie jurk'. ALs je dat laatste eraf haalt, vindt je vriend het misschien ook al aantrekkelijker?
quote:korenwolf schreef op 26 november 2009 @ 13:13:

Meid, hij is voor je in therapie geweest, terwijl jullie relatief kort samen zijn; hij wil een kind met je - waarom knijp je niet in je handjes met een vriend die zoveel commitment toont?daar ben ik ook zeker dankbaar voor, ik denk dat ik gewoon het gevraagd worden als de ultieme bevestiging zie....een kind samen is denk ik toch een ander soort bevestiging ''ik houd van jou, ik vindt jou het meest geschikt om samen een kind mee te krijgen, ik wil dat met jou'' en trouwen ''ik houd van je,ik wil mijn hele leven met je delen!''...dat is manier hoe ik het tot nu toe heb gezien vanuit de situatie waarin ik zit.
Ik snap nooit zo goed waarom trouwen zo'n verschil maakt. Al eerder aangehaald in andere topics: mijn schoonzus die kweelde "nu we getrouwd zijn houd ik nog veel meer van hem"Brrr echt bullshit als je het mij vraagt. Trouwen is leuk tuurlijk, maar het maakt voor mij niets uit. Ik ben tien jaar samen met vriend en tweede kind is op komst. Dat vind ik veel meer over onze relatie zeggen, dan of we getrouwd zijn of niet.

TO zou je er blij mee zijn als hij met je zou trouwen :"omdat jij dat nu eenmaal wil?".
Ik zit nog eens te lezen en zie dat jullie net een half jaar samen wonen. En de beste man dan nu al lastig vallen met vragen over trouwen? Voor iemand met bindingsangst is samen wonen al een hele stap denk ik. Ik kan me voorstellen dat hij voorlopig niet eens aan trouwen wil denken.
Tjonge, dit is weer zo'n vrouw die een man uitkiest die bindingsangst heeft en vervolgens er een huisje-boomje-beesje type van wil maken. Waarom? Is het anders te saai?
Voor mij spreekt uit het aangaan huwelijk toch een bepaalde commitment, de verklaring om alles met elkaar te delen en er voor elkaar te zijn (inderdaad niet te verwarren met witte jurk en feest). Wanneer je samen een kind krijgt en een gezin vormt is die band ook aanwezig, anders red je het niet. Toch vind ik het mooi dat twee mensen duidelijk uitspreken dat ze bij elkaar willen blijven en zijn. Ik zou dus zeker eerst willen trouwen voordat ik een gezin ga vormen. Klinkt serieus en onhip, maar toch is het zo!
quote:mincho schreef op 26 november 2009 @ 13:28:

[...]

daar ben ik ook zeker dankbaar voor, ik denk dat ik gewoon het gevraagd worden als de ultieme bevestiging zie....een kind samen is denk ik toch een ander soort bevestiging ''ik houd van jou, ik vindt jou het meest geschikt om samen een kind mee te krijgen, ik wil dat met jou'' en trouwen ''ik houd van je,ik wil mijn hele leven met je delen!''...dat is manier hoe ik het tot nu toe heb gezien vanuit de situatie waarin ik zit.

Je begrijpt hopelijk dat de realiteit andersom is. Degene met wie je het kind krijgt zie je je hele leven nog, degene met wie je trouwt is uit beeld op het moment dat je uit elkaar gaat.

Ik wil mijn hele leven delen met mijn man maar ik ga absoluut niet met hem trouwen. Dat ligt niet aan hem, dat heeft te maken met het trouwen zelf.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven