Het initiatief nemen

29-06-2018 21:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat dit een topic is wat vaak voorbij is gekomen, maar ik wil er voor mezelf even wat specifieker op in gaan.

Ik ben namelijk nu een paar maanden aan het daten met een leuke dame van 19 (ik ben zelf 21). We spreken regelmatig af, de afspraakjes zijn altijd erg leuk en lopen vaak uit. Wel merk ik dat de eerste zet voor een 'date' vaak van mijn kant komt, ze denkt dan wel mee met wat we kunnen doen, maar ik ben altijd die gene die dus de eerste stap zet. Tuurlijk, in het begin vindt ik het normaal dat ik als man zijnde de gene ben die het initiatief en risico's neem, maar ik mag toch wel aannemen dat dat op een gegeven moment van beide kanten mag gaan komen?

Ik zie het namelijk wel gebeuren dat wanneer ik niet de stap zet voor een afspraakje dat er ook niks van komt zeg maar. Ik heb intussen toch echt wel laten blijken dat ik echt voor der wil gaan en dat ik haar leuk vindt. Maar dit mag voor mijn gevoel ook wat meer van haar kant komen, dus wil ik mezelf even op een lager pitje zetten en hierdoor kijken of zij een keer met wat gaat komen. Zo niet dan weet ik natuurlijk ook waar ik aan toe ben. Ik wil namelijk niet overkomen als een schoothondje, waar het op dit moment wel op begint te lijken.

Dit is trouwens niet alleen het geval met afspreken, ook op de app ben ik vaak degene die het gesprek start. Wel heb ik gemerkt dat sinds ik wat minder uit mezelf ben gaan appen dat ze wel vaker een poging doet tot het beginnen van een gesprek.

Wat denken jullie? Is het verstandig om even een stapje terug te doen in dit allemaal en een beetje de kat uit de boom te kijken om er op die manier er achter te komen wat er gebeurt wanneer ik een weekje of twee niet uit mezelf af spreek? Ik bedoel dan weet ik ook weer waar ik sta.

Thanks
Ik zou het gewoon met haar bespreken. Zonder communicatie geen relatie.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Wat Vanzai zegt. Spelletjes spelen is zo kinderachtig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een stapje terug doen lijkt me een goed idee. Dan laat ze instinctief zien hoe belangrijk ze je vindt door snel contact te zoeken of juist niet.

Je gedraagt je overigens heel leuk tov haar: geïnteresseerd in een mogelijke relatie, initatiefrijk in het contact en met dates, maar geen push over, dus ik snap dat je benieuwd bent waar je staat.
viva-amber schreef:
29-06-2018 21:57
Wat Vanzai zegt. Spelletjes spelen is zo kinderachtig.

Heeft naar mijn idee niks te maken met spelletjes spelen. Ik vind het een duidelijk gebaar. Heb het al een keer eerder met haar besproken maar zij vindt dat ze wel initiatief neemt, wat soms ook misschien wel zo is hoor, maar erg minimaal ten opzichte van mijn inzet. Dus nu wil ik het op deze manier proberen, als er geen initiatief van haar kant komt wanneer ik dat ook niet doe dan weet ik voor mezelf genoeg.
Oh, je OP was niet compleet. Dus je hebt het al aangegeven. Tja. Kalm aan dan maar.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Blijf je best doen als je het dat waard vind. Ik kan me best voorstellen dat je je wat dat betreft zorgen maakt. Blijkbaar vind zij dat ze, af en toe, wel het initiatief neemt. Is ze het waard om je beste beentje voor te blijven zetten? Indien ja, ga ervoor en maak het bespreekbaar.....
Castor1975 schreef:
29-06-2018 23:28
Blijf je best doen als je het dat waard vind. Ik kan me best voorstellen dat je je wat dat betreft zorgen maakt. Blijkbaar vind zij dat ze, af en toe, wel het initiatief neemt. Is ze het waard om je beste beentje voor te blijven zetten? Indien ja, ga ervoor en maak het bespreekbaar.....

Ja tuurlijk, in het begin gaf ik me ook 100%, maar dit is wel geleidelijk afgenomen omdat ik het gevoel heb dat ik telkens alles moet gaan organiseren en dat er weinig inzet van de andere kant komt. Ik vindt dat ik intussen wel heb laten zien hoe serieus ik hierin ben en wat ik met haar zou willen, nu is het aan haar om te laten zien wat ze hiermee doet want ik ga een stapje terug doen.
Vanzai schreef:
29-06-2018 22:47
Oh, je OP was niet compleet. Dus je hebt het al aangegeven. Tja. Kalm aan dan maar.
Ja dit is intussen wel weer een tijdje terug hoor, toen ik aangaf dat ik graag zou willen dat zij wat meer initiatief zou nemen werd ik gelijk gebeld met "wat bedoel je hier nou mee" en "dat doe ik toch". Ze neemt het wel serieus maar ik zou ook graag willen zien dat ze hier echt wat mee doet.
SoloPlay schreef:
29-06-2018 22:42
Heeft naar mijn idee niks te maken met spelletjes spelen. Ik vind het een duidelijk gebaar. Heb het al een keer eerder met haar besproken maar zij vindt dat ze wel initiatief neemt, wat soms ook misschien wel zo is hoor, maar erg minimaal ten opzichte van mijn inzet. Dus nu wil ik het op deze manier proberen, als er geen initiatief van haar kant komt wanneer ik dat ook niet doe dan weet ik voor mezelf genoeg.
Waarom ga je er eigenlijk mee door?
Er zijn genoeg vrouwen op de wereld die tijdens het dates wel hun waardering laten blijken. Blijkbaar past deze dame niet bij jou. Daarbij heeft zij niet dezelfde mening als jij en vindt zij het zo goed. Ik denk niet dat je haar kunt veranderen.
Mogelijk is zij helemaal niet toe aan iets vasts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je het al aan hebt gegeven zou ik een stapje terug doen.

Het kan zijn dat haar interesse wat minder is dan die van jou.
Ze is nog erg jonge en sommige vrouwen lezen te veel onzin en denken dat ze niet te veel initiatief moeten nemen, want dan komen ze wanhopig over :facepalm: . Of het kan natuurlijk zijn dat ze van naturen heel passief is als persoon.

In alle gevallen krijg je niet wat je wil van de situatie. Of ze is niet helemaal oprecht en houdt de boot af omdat ze denk dat je haar dan leuker gaat vinden. Wat me niet een voorbode lijkt voor veel evenwicht in de omgang later.
Of haar interesse is gewoon niet optimaal, of ze is gewoon zo.

Je komt er maar op 1 manier achter; zelf even afstand nemen.
Als ze de handschoen niet oppakt ben ik bang dat het hem niet gaat worden.
viva-amber schreef:
30-06-2018 09:56
Waarom ga je er eigenlijk mee door?
Er zijn genoeg vrouwen op de wereld die tijdens het dates wel hun waardering laten blijken. Blijkbaar past deze dame niet bij jou. Daarbij heeft zij niet dezelfde mening als jij en vindt zij het zo goed. Ik denk niet dat je haar kunt veranderen.
Mogelijk is zij helemaal niet toe aan iets vasts.
Ik ga ermee door omdat, wanneer we tijd spenderen samen, we het echt oprecht leuk hebben. De klik was in het begin erg sterk en tja die optie bestaat natuurlijk ook dat ze niet toe is aan iets vast. Maar ze is tot nu echt oprecht en eerlijk naar mij toe geweest over alles. Dus als dat het geval was had ze het ook wel op andere manieren laten blijken lijkt mij. Het enige wat ik van haar verwacht is dat zij eens met het initiatief komt, komt die niet van haar kant, dan weet ik natuurlijk genoeg. Vandaar dat ik het op deze manier probeer te achterhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven