Het kan ook positief uitvallen

15-05-2008 11:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er staan nogal veel topics over wanhoop, relaties die stuklopen, stukgelopen zijn, misschien stuk lopen of stuk waren voordat ze goed en wel gestart waren. Ze schieten als paddestoelen uit de grond. Word het niet tijd om daar eens positief tegenover te gaan staan, want na het verdriet moet iedereen verder.

Zelf ben ik erg actief op het 'verliefd' topic. Maar terwijl ik net naar de toilet ging (sorry, maar daar denk ik altijd na) bedacht ik me; Vanavond hoef ik niet te daten, niet uit eten, te mailen, bellen, op mijn best te zijn omdat je in het begin nu eenmaal een onuitwisbare geweldige indruk wilt achterlaten. De man die ik zo leuk vindt komt niet op bezoek en ik hoef niet naar hem toe.

Vandaag is het voor mij een lange dag, maar daarna huur ik een leuke film en nestel ik me met mijn ongeschoren oksels op mijn bank met een film, een grote volle bak popcorn en een klein flesje wijn.....

En die maak ik hélemaal alléén op. Geweldig!

Nu jullie?
Heerrrrrrlijk!!!!!
Zo hé, jij bent snel!

En hoe zit dat met jou dan?
Ik ga de ingredienten kopen om pindasoep te maken
Vanavond kinderen vroeg naar bed, 22:00 uur, dan gaat Mamma zich eens goed verwennen: eerst eens goed alle spanningen en verdriet eruit fietsen (hometrainer), halfuurtje, dan heerlijk badderen, En ipodwoman kan er weer een dagje tegen.
Ik zit vandaag ook lekker alleen op de bank. Man zit 2 dagen in Londen en ik kijk vanavond lekker naar House met een lekker bakje koffie, in mijn favoriete joggingbroek met een lekker t-shirt en zonder bh . En ik eet lekker gebakken kippelevertjes met bloemkool, 1 van mijn lievelingsgerechten waar man van gruwelt.

Het is feest. Maar morgenavond is hij gelukkig weer terug.
Hahah erg interessant om te weten wat jullie allemaal doen, maar dat bedoelde ik niet. Mijn openingspost is dus onduidelijk.

Het leek me een positieve inbreng om de voordelen van het alleen zijn weer eens aan te stippen!
De voordelen van het alleenzijn:

- kunnen gaan en staan waar je wilt (voor mij betekend dat op het moment heerlijk impulsieve acties );

- ervaren dat ik het leven zelf prima aankan, dat geeft zelfvertrouwen en ik weet dat ik uiteindelijk verantwoordelijk ben voor mijn eigen geluk;

- ehm denk denk denk...;

- niet weten waar ik over een paar jaar woon/ sta/ ben/ leef...alles ligt helemaal open (ben nergens aan gebonden, maar dat schreef ik in eerste punt eigenlijk ook een beetje);

Ik ben nu een jaar single...en in dat jaar heb ik eigenlijk bovenstaande mogen leren. Voordal dat ik niemand nodig heb om gelukkig te zijn, dat is iets waar ik zelf voor kan zorgen. Uiteindelijk heb ik één zekerheid, en dat is dat ik het de rest van MIJN leven met MIJZELF uit moet zien te houden...andere mensen komen en gaan, om wat voor reden dan ook...IKZELF zal MIJZELF nooit verlaten kan ik het maar beter goed hebben met mezelf he...
quote:sleepybeauty schreef op 15 mei 2008 @ 11:29:

Hahah erg interessant om te weten wat jullie allemaal doen, maar dat bedoelde ik niet. Mijn openingspost is dus onduidelijk.

Het leek me een positieve inbreng om de voordelen van het alleen zijn weer eens aan te stippen!Ja, dat snap ik. En ik ben vandaag en morgen, ook weer alleen. Maar gelukkig niet voor lang
Ik heb een man die 80 - 100 uur werk per week.

Dat betekend vroeg weg en laat thuis.

Met hem hoef ik maar weinig rekening te houden.

De 'schade' halen we altijd in, s weekends doen we

leuke dingen en we gaan vaker dan gemiddeld op vakantie.
quote:xxroosjexx schreef op 15 mei 2008 @ 11:34:

De voordelen van het alleenzijn:

- kunnen gaan en staan waar je wilt (voor mij betekend dat op het moment heerlijk impulsieve acties );

- ervaren dat ik het leven zelf prima aankan, dat geeft zelfvertrouwen en ik weet dat ik uiteindelijk verantwoordelijk ben voor mijn eigen geluk;

- ehm denk denk denk...;

- niet weten waar ik over een paar jaar woon/ sta/ ben/ leef...alles ligt helemaal open (ben nergens aan gebonden, maar dat schreef ik in eerste punt eigenlijk ook een beetje);

Ik ben nu een jaar single...en in dat jaar heb ik eigenlijk bovenstaande mogen leren. Voordal dat ik niemand nodig heb om gelukkig te zijn, dat is iets waar ik zelf voor kan zorgen. Uiteindelijk heb ik één zekerheid, en dat is dat ik het de rest van MIJN leven met MIJZELF uit moet zien te houden...andere mensen komen en gaan, om wat voor reden dan ook...IKZELF zal MIJZELF nooit verlaten kan ik het maar beter goed hebben met mezelf he...

Helemaal waar! Zo zie ik het ook. Al zie ik het helemaal op blijven gaan in verdriet om het alleen zijn wel als een soort verlaten van jezelf. Een traantje laten om het alleen zijn is prima, en verdriet om een stukgelopen relatie ook natuurlijk.

Maar wat is er nou leuker dan af en toe een heerlijk avondje met jezelf ?

Hmm ik weet het al, meer dan af en toe heerlijke avondjes met jezelf, maar voor je vrienden moet je ook nog tijd maken he!
quote:sandra1960 schreef op 15 mei 2008 @ 11:40:

Ik heb een man die 80 - 100 uur werk per week.

Dat betekend vroeg weg en laat thuis.

Met hem hoef ik maar weinig rekening te houden.

De 'schade' halen we altijd in, s weekends doen we

leuke dingen en we gaan vaker dan gemiddeld op vakantie.

Dan zit het wel goed lijkt me Geniet ervan zou ik zeggen.

En nu ga ik weer verder werken.
Ben ook weer single en ik vind het heerlijk!!!

Niet meer naar huis hoeven bellen als

ik weer eens later thuis ben.

Eten waar ik zin in heb.

Mee naar huis nemen wie ik wil

Me zonder commentaar eens lekker bezatten.

En daarna de hele dag in bed blijven liggen.

Alleen mijn eigen troep hoeven opruimen.

Geen schoonfamilie meer.

Gewoon een enorme scheet kunnen laten in mijn eigen huis.

Gewoon doen waar IK zin in heb.

Helaas gaat dit gelukzalige gevoel op een gegeven moment ook weer weg....

maar tot die tijd is het GENIETEN!!!!!!
Gedragen jullie je dus inderdaad anders wanneer je partner in huis is, dan je doet wanneer je alleen bent?

Ik lees dat jullie dan een andere, gemakkelijkere, meer ontspannen dag bedenken qua kleding en eten en slapen en drinken en bezigheden, als jullie alleen zouden zijn.
Dat vraag ik me ook af, Omen. Als ik om mijn relatie niet meer met ongeschoren oksels in mijn joggingbroek, zonder bh in een oud t-shirt kan zitten met de kater van gister nog op mijn gezicht en in mijn adem -nadat ik impulsief weg ben gegaan zónder dat ik continu moet bellen ofzo- en schetend en boeren latend dan heb ik al heel snel geen relatie meer hoor.

Ik ben graag mijzelf. En dat houd in dat mijn man me ziet als ik helemaal tip top verzorgd een avondje uit ga én wanneer ik bovenstaande uithaal. Zo ziet hij me ook als ik hartstikke ziek ben en als ik hartstikke gezond ben. Da's toch normaal?

En zegt je vriend daadwerkelijk iets van je drankgebruik? Dat zou mij veel te ver gaan, ik ben oud en wijs genoeg... (toch? )
Wauw! Scheten laten, met ongeschoren oksels en zonder bh in je kloffie op de bank zitten, ge-wel-dig! Uitermate goede redenen om vriendlief te dumpen, vanmiddag nog, ik was alweer vergeten dat dát inderdaad de grote voordelen zijn van single zijn!!
quote:sleepybeauty schreef op 15 mei 2008 @ 11:14:

Zo hé, jij bent snel!

En hoe zit dat met jou dan?Ik ben niet alleen, woon zelfs samen en heb een kind. Maar.... ik kan me er ongelooflijk op verheugen als ik weet dat ik een avond alleen thuis ben en niets hóef! Lekker shitprogramma's kijken of een slechte film, of non stop internetten of juist om half negen naar bed gaan met een boek. Niet hoeven praten.... Heerlijk!
quote:christina schreef op 15 mei 2008 @ 11:47:

Ben ook weer single en ik vind het heerlijk!!!

Niet meer naar huis hoeven bellen als

ik weer eens later thuis ben.

Eten waar ik zin in heb.

Mee naar huis nemen wie ik wil

Me zonder commentaar eens lekker bezatten.

En daarna de hele dag in bed blijven liggen.

Alleen mijn eigen troep hoeven opruimen.

Geen schoonfamilie meer.

Gewoon een enorme scheet kunnen laten in mijn eigen huis.

Gewoon doen waar IK zin in heb.

Helaas gaat dit gelukzalige gevoel op een gegeven moment ook weer weg....

maar tot die tijd is het GENIETEN!!!!!!

Dat doe ik binnen een relatie ook hoor.

Ik lees nu trouwens de vraag of we ons anders gedragen binnen een relatie. Ehm nee, ik niet. Al is de eerste tijd altijd spannend, en ziet een vlam me niet met okselhaar, ik houd de bebossing in bedwang en voor een date let ik daar nog even extra op. Natuurlijk gebeurt dat later wel Daarbij maak ik me in de ochtend ook niet druk om mijn make-up, want volgens mij heb ik een vrij schattig slaperig koppie.

Een joggingspak draag ik nooit. Ik kleed me standaard tig keer per dag om, maar heb geen "gemakkelijke onderuithang kleding, want die vind ik helemaal niet gemakkelijk. Impulsief de deur uit rennen en uren in een kroeg rond hangen hoort ook tot mijn behoeften en de man die daar niet tegen kan zal mijn vriend niet worden. En stinken door een kater kan ik als de beste!

Wat ik bedoelde is dat ik aangezien ik verliefd ben en er naar uitkijk om iets te horen, me daar vanavond gewoon heerlijk NIET mee bezig ga houden. Als ik een leuke film kijk, dan bedoel ik eentje die zonder overleg gehuurd is, en een moment puur genieten van mijn eigen tijd, indeling van die tijd en het alleen zijn an sich! Ik ben dus dezelfde mét als zonder vriend, maar vind het wél heerlijk om vanavond ook even voor mezelf te kiezen en niet voor de deur uit met vrienden, vrienden over de vloer, vanalles moeten of wat dan ook. Nee, heerlijk op de bank met een grote bak popcorn. Opgemaakt, leuk gekleed en wel, want voor zo'n avond ga ik me niet omkleden.

Vandaar dat de topictitel ook heet; Het kan ook positief uitvallen. Naar aanleiding van al die wanhopige posts, en de dramatische breaking ups die je hier leest dacht ik; laten we het eens anders doen. Want ook al ben ik verliefd. Ik vind het toevallig wél leuk alleen en daar zullen er wel meer van zijn
quote:christina schreef op 15 mei 2008 @ 11:47:

Geen schoonfamilie meer.

Ok, ik heb eindelijk een positief punt gevonden van mijn relatiebreuk Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Die ex-schoonfamilie van mij spoort niet, dus daar kan ik goed zonder.

Voor de rest klinkt het alsof jullie (nou ja, niet iedereen natuurlijk, maar een aantal hier) heel veel dingen niet konden doen in je relatie? Alsof julle je anders voor moesten doen dan je bent bij jullie partner?

Dat verbaast me, ik was volkomen mezelf, kon doen en laten wat ik wilde, hoefde er echt niet altijd op en top bij te lopen etc. Dat vond ik nou juist het fijne aan die relatie.
Oh, ik zie dat iemand anders eigenlijk al hetzelfde vroeg als ik. Sorry, ik had niet alle reacties gelezen
quote:sleepybeauty schreef op 15 mei 2008 @ 11:13:

Vandaag is het voor mij een lange dag, maar daarna huur ik een leuke film en nestel ik me met mijn ongeschoren oksels op mijn bank met een film, een grote volle bak popcorn en een klein flesje wijn.....

En die maak ik hélemaal alléén op. Geweldig!

Nu jullie?

Dus om een lang verhaal kort te maken; je kan jezelf niet zijn bij je man/vriend?

quote:robot schreef op 15 mei 2008 @ 13:57:

[...]

Dus om een lang verhaal kort te maken; je kan jezelf niet zijn bij je man/vriend?

Hahahha, ik heb geen man/vriend. Allebei niet meer om precies te zijn. Al kon ik bij hun gewoon mijn eigen ding doen hoor. Inclusief okselhaar of mijn benen juist wél scheren. Dan keken ze maar de andere kant op als het niet beviel.

Het is meer dat ik struikel over de (en mijn) zorgen om alleen te zijn. Ik kan me uren druk gaan maken over een eventuele partner, maar ik kan dus ook lekker mijn eigen ding doen en daar 100% van genieten.

Ik blijf onduidelijk schrijven.
quote:sleepybeauty schreef op 15 mei 2008 @ 14:24:

[...]

Hahahha, ik heb geen man/vriend. Allebei niet meer om precies te zijn. Al kon ik bij hun gewoon mijn eigen ding doen hoor. Inclusief okselhaar of mijn benen juist wél scheren. Dan keken ze maar de andere kant op als het niet beviel.

Het is meer dat ik struikel over de (en mijn) zorgen om alleen te zijn. Ik kan me uren druk gaan maken over een eventuele partner, maar ik kan dus ook lekker mijn eigen ding doen en daar 100% van genieten.

Ik blijf onduidelijk schrijven.Edit; dat is trouwens positief uitgevallen dat ik geen man/vriend meer heb Nu kan ik nog meer mijn eigen ding doen, zonder een man/vriend die mijn tijd inpikt waardoor ik moet verlangen naar tijd voor mezelf. Elke avond kan ik popcorn gaan zitten eten bij een zelfuitgekozen film, maar ik heb besloten daar nét weer wat méér van te genieten.
Ik mis vooral het ongestoord "wijvenseries" kunnen kijken (volgens mijn vriend). Grey's anatomy en zo.. Af en toe kijken we samen, maar dan heeft 'ie continu commentaar over dat het toch helemaaaaaal niet realistisch is...blablabla

Aan de andere kant ben ik Top Gear wel gaan waarderen, dus hij heeft ook zo z'n goede kanten
Ik ben blij dat de meeste helemaal zichzelf kunnen zijn, dat kon ik ook ik had erg veel vrijheid maar toch. Het gaat erom dat je geen rekening meer hoeft te houden met iemand anders. Ik neem aan dat iedereen dat heel normaal vind binnen een relatie, anders vraag ik me af of de relatie wel zo goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven