Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
maandag 15 januari 2018 om 09:49
Ik heb dat ook niet meteen hoor, heeft bij mij ook tijd nodig.winkje87 schreef: ↑13-01-2018 13:16Nou mijn date was erg leuk. Leuke jongen. Beetje gezoend, maar ik weet niet of ik helemaal in vuur en vlam ben. Dat heb ik eigenlijk nooit zo snel.
Hoe is dat bij jullie? Wel vaak van 'pats boem!' of ook altijd rustig en niet zo goed weten wat je ervan vindt?
Ik twijfel ook misschien wel een beetje over zijn leeftijd. Maar ach, voor nu is het leuk. We hebben veel gemeen, en er was een klik en ik voelde me meteen op mijn gemak bij hem. Wie weet hoe het loopt. Ik zie hem over anderhalve week weer en heb daar wel zin in!
Alhoewel ik bij huidige date-man na de 1e date wel meteen een goed gevoel had, dat was echt de eerste keer dat ik dat had.
Inmiddels zijn we, ff denken, een ontmoeting of 5 verder en begint het serieuze vormen aan te nemen.
Helaas krijg ik daardoor ook weer meer last van mijn eigen demonen.
Ik ben toch lang single geweest, toen ik dat na een lange relatie van 10 jaar net was moest ik erg wennen aan het alleen zijn. Nu is het precies omgekeerd, ik vind het, zeker na mislukte dates, doodeng om iemand dichtbij te laten komen.
Tot nu toe rende ik steeds weg voor die angst, maar dat lost niks op dus dat doe ik niet meer, dat is ff lastig.
Herkent iemand dit?
maandag 15 januari 2018 om 10:30
Nou.... Ik zag 'm en wilde 'm kussen. Dus in elk geval patsboem lust
maandag 15 januari 2018 om 11:15
Het is gewoon iets waar je even doorheen moet. Handel zeker niet naar die angst, accepteer en doorvoel het, realiseer je dat het niets met hem te maken heeft maar met jouw eigen verleden. Als het echt goed zit tussen jou en hem zal de angst redelijk snel verdwijnen en/of in ieder geval snel veel minder worden. Weet hij er ook al een beetje vanaf dat je dat beetje lastig vindt? Dat raad ik je wel aan daardoor groeit ook weer meer het vertrouwen en kan de angst ook weer verder verminderen. Stapje voor stapje, komt goed hoor!Violettavalerie82 schreef: ↑15-01-2018 09:49Ik heb dat ook niet meteen hoor, heeft bij mij ook tijd nodig.
Alhoewel ik bij huidige date-man na de 1e date wel meteen een goed gevoel had, dat was echt de eerste keer dat ik dat had.
Inmiddels zijn we, ff denken, een ontmoeting of 5 verder en begint het serieuze vormen aan te nemen.
Helaas krijg ik daardoor ook weer meer last van mijn eigen demonen.
Ik ben toch lang single geweest, toen ik dat na een lange relatie van 10 jaar net was moest ik erg wennen aan het alleen zijn. Nu is het precies omgekeerd, ik vind het, zeker na mislukte dates, doodeng om iemand dichtbij te laten komen.
Tot nu toe rende ik steeds weg voor die angst, maar dat lost niks op dus dat doe ik niet meer, dat is ff lastig.
Herkent iemand dit?![]()
maandag 15 januari 2018 om 11:29
Er komt een tweede date weet alleen nog niet wanneer. Merk wel dat ik voorzichtig ben, mijn relatie is net twee maanden over en wil niet in een relatie belanden, maar daar ben ik heel eerlijk over geweest naar mijn date toe, go with the flow!Piratesse schreef: ↑14-01-2018 17:44Sjaantje: klinkt leuk en interessant! En hoe nu verder?
Lotje, ha, dat klinkt ook goed. Zei hij over zichzelf dat hij ouderwets was en daarom niet wilde kussen??
Mijn date pikt me over 2 op en ik vind 't me toch spannend joh hé. Hij is jonger, kleiner en ik vraag me af waarom ik in 's hemelsnaam een date heb voorgesteld. Ik val op lang (als in reusachtig) en ouder. En geloof dat hij ook soort van kakker is. Of ben ik aan 't zeiken? Ik ben aan 't zeiken hè.
maandag 15 januari 2018 om 11:58
Ik omschreef het in mijn vorige post; dat je meteen iemand leuk vindt: alsof je tegen de lamp loopt.
maandag 15 januari 2018 om 12:36
Ja dat weet hij, daar ben ik erg open over, hetgeen hij erg waardeert.lanisa10 schreef: ↑15-01-2018 11:15Het is gewoon iets waar je even doorheen moet. Handel zeker niet naar die angst, accepteer en doorvoel het, realiseer je dat het niets met hem te maken heeft maar met jouw eigen verleden. Als het echt goed zit tussen jou en hem zal de angst redelijk snel verdwijnen en/of in ieder geval snel veel minder worden. Weet hij er ook al een beetje vanaf dat je dat beetje lastig vindt? Dat raad ik je wel aan daardoor groeit ook weer meer het vertrouwen en kan de angst ook weer verder verminderen. Stapje voor stapje, komt goed hoor!
Bedankt voor deze reactie, heb ik veel aan!
Winkje: als dat onder het kopje Patsboem valt
maandag 15 januari 2018 om 13:25
Heb je ooit het boek Liefdesbang van Hannah Cuppen gelezen? Als ja, lees 't vooral nu nog 'n keer. Als nee, kopen en lezen. Klinkt als iets waar jij op dit moment veel aan kunt hebben. Laatste hoofdstukken bevatten praktische oefeningen.Violettavalerie82 schreef: ↑15-01-2018 12:36Ja dat weet hij, daar ben ik erg open over, hetgeen hij erg waardeert.
Bedankt voor deze reactie, heb ik veel aan!
Winkje: als dat onder het kopje Patsboem valt, dat had ik bij mn huidige date wel voor het eerst
. (Daarvoor nooit gehad)
maandag 15 januari 2018 om 14:21
Jep, heb het e-book zelfs nog..
Wat ik me er vooral van herinner is dat ik het echt een k**boekvond
Ik ga er echter toch wel ff naar kijken, thnx.
maandag 15 januari 2018 om 15:57
Ben het er mee eens dat die aantrekkingskracht er wel echt moet zijn. Dat kan trouwens ook komen door een totaal ander persoon dat je voor ogen had.. Uitstraling doet zo'n hoop!
Violetta goed dat je het wel bespreekt met hem! Super fijn ook dat hij het waardeert! Zelfs als het niets zou worden, lijkt mij dit wel een goede ervaring voor komende dates. Ik denk voor nu inderdaad het gevoel van angst proberen neer te leggen, alleen dan kan je ontdekken of dit iets kan worden (of niet). Je bent in ieder geval goed bezig!
Ik heb zaterdag een date. We hebben hele gezellige gesprekken, random stuff etc. Dus ik wacht zaterdag rustig af
Het enige nadeel is dattie op een uur afstand woont, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk!
Violetta goed dat je het wel bespreekt met hem! Super fijn ook dat hij het waardeert! Zelfs als het niets zou worden, lijkt mij dit wel een goede ervaring voor komende dates. Ik denk voor nu inderdaad het gevoel van angst proberen neer te leggen, alleen dan kan je ontdekken of dit iets kan worden (of niet). Je bent in ieder geval goed bezig!
Ik heb zaterdag een date. We hebben hele gezellige gesprekken, random stuff etc. Dus ik wacht zaterdag rustig af
maandag 15 januari 2018 om 18:44
Mee eens. Vond het behalve goed geschreven ook behoorlijk praktisch. En, eerlijk is eerlijk, had vaak het idee dat ze in m'n hoofd kon kijken qua gedachten
De positieve verandering heb ik nog niet opgemerkt, maar dat komt wellicht omdat ik t pas vorige week heb gelezen
Wat heb jij ervan gemerkt?
maandag 15 januari 2018 om 19:57
Eerlijk gezegd weet ik dat niet meer...
Ik ga overigens bij wijze van uitzondering
Depster: dank je wel voor je wijze woorden.
Ik zal er inderdaad er echt doorgeen moeten, en vooral fouten uit het verleden los laten.
Leuk dat je een date hebt!
Uiteraard wel uitgebreid verslag doen hier he
maandag 15 januari 2018 om 20:13
Kom ik hier een kijkje nemen, 'zie' ik behoorlijk wat bekende gezichten
.
Geen probleem als ik mij af en toe tussen jullie meng?
Wel op tinder, ook matches maar geen reactie als ik een berichtje schrijf.
Wie van jullie kent de app 'wholikedme' nog?
Die app liet zien wie jou geliked had en als je die persoon liked dan was het een match.
Helaas is die app er niet meer maar heb ik nu zoiets als 'Tindboost'... best wel wat likes maar als ik sommige leuk genoeg vind om te liken dan komt er geen match.
Dat ligt er dan wel héél duidelijk op toch
Geen probleem als ik mij af en toe tussen jullie meng?
Wel op tinder, ook matches maar geen reactie als ik een berichtje schrijf.
Wie van jullie kent de app 'wholikedme' nog?
Die app liet zien wie jou geliked had en als je die persoon liked dan was het een match.
Helaas is die app er niet meer maar heb ik nu zoiets als 'Tindboost'... best wel wat likes maar als ik sommige leuk genoeg vind om te liken dan komt er geen match.
Dat ligt er dan wel héél duidelijk op toch
woensdag 17 januari 2018 om 11:08
woensdag 17 januari 2018 om 11:45
Ik word daar altijd een beetje wantrouwig van.
Je gevoel uitspreken is prima, maar smoor na 1 date?
woensdag 17 januari 2018 om 11:53
Ik ben geen multidater, want ik zou het ook niet leuk vinden als de ander het bij mij zou doen. Maar nu wil het volgende te zijn gebeurd: Er was een jongen die ik al lang leuk vond, maar hij was altijd bezet of het kwam er niet van. Ik kwam hem gister tegen op een borrel. Deze ochtend voeg hij me uit voor zaterdag.
Die jongere jongen staat voor volgende woensdag. In dit stadium vind ik het niet zo erg want met de eerste date is het allemaal nog zo vrijblijvend, maar wel snel een keuze maken denk ik.
Wat vinden jullie van dit soort "dilemmas"?
Die jongere jongen staat voor volgende woensdag. In dit stadium vind ik het niet zo erg want met de eerste date is het allemaal nog zo vrijblijvend, maar wel snel een keuze maken denk ik.
Wat vinden jullie van dit soort "dilemmas"?
woensdag 17 januari 2018 om 13:12
Ja dat.Knuffelheks schreef: ↑17-01-2018 11:45Ik word daar altijd een beetje wantrouwig van.
Je gevoel uitspreken is prima, maar smoor na 1 date?
Gisteren heb ik mijn eerste date laten weten dat het niets gaat worden tussen ons, ook omdat het te vroeg kwam nadat het uit was met mijn ex. Ik kreeg als reactie dat hij mijn gebroken hart wilde proberen te helen als ik hem een kans zou geven.
Vond dat echt een beetje wanhopig klinken na elkaar 1 keer een paar uur gezien te hebben.
woensdag 17 januari 2018 om 14:05
Wel enigszins vreemd dat je dan überhaupt gaat daten met iemand. Of verwacht je toch helemaal overdonderd te worden van Mr. Perfect voor een ONS? Als je op zoek bent naar een serieuze relatie zou ik het vooral rustig aan doen en niemand proberen te kwetsen met random iets te gaan drinken. Dat kweekt namelijk bepaalde verwachtingen.Sjaantje37 schreef: ↑17-01-2018 13:12Gisteren heb ik mijn eerste date laten weten dat het niets gaat worden tussen ons, ook omdat het te vroeg kwam nadat het uit was met mijn ex.
woensdag 17 januari 2018 om 14:10
Ze hoeft toch niet te daten met een doel? Gewoon plezier, leuke mannen ontmoeten en het gezellig hebben is toch ook prima?Charles_Gentle28 schreef: ↑17-01-2018 14:05Wel enigszins vreemd dat je dan überhaupt gaat daten met iemand. Of verwacht je toch helemaal overdonderd te worden van Mr. Perfect voor een ONS? Als je op zoek bent naar een serieuze relatie zou ik het vooral rustig aan doen en niemand proberen te kwetsen met random iets te gaan drinken. Dat kweekt namelijk bepaalde verwachtingen.
woensdag 17 januari 2018 om 14:29
Als je dat op voorhand ook zo aangeeft en die date stemt daarmee in, kan dat zeker. Alleen zijn er velen die bepaalde verwachtingen gaan creëren van zo'n date die dan niet ingelost worden. Je hoeft uiteraard niet met iedereen een stapje verder gaan, maar in dit geval was er blijkbaar niets mis met die man. Persoonlijk overweeg ik bijvoorbeeld enkel een date wanneer ook de kans op een meerwaarde bestaat.
woensdag 17 januari 2018 om 14:36
Ze schreef dat ze dat deed. Maar daarnaast ben ik het hier wel een beetje mee oneens. Het is netjes om het te zeggen, en ik zou het zelf ook doen, maar dat de ene persoon (verkeerde) verwachtingen heeft is niet perse de verantwoordelijkheid van de andere persoon. Als er echt doelbewust wordt misleid wel natuurlijk, maar dat is naar mijn idee bijna nooit het geval. En daarnaast denk ik ook dat niet heel veel mensen allemaal verwachtingen gaan hebben na 1 ontmoeting.Charles_Gentle28 schreef: ↑17-01-2018 14:29Als je dat op voorhand ook zo aangeeft en die date stemt daarmee in, kan dat zeker. Alleen zijn er velen die bepaalde verwachtingen gaan creëren van zo'n date die dan niet ingelost worden. Je hoeft uiteraard niet met iedereen een stapje verder gaan, maar in dit geval was er blijkbaar niets mis met die man. Persoonlijk overweeg ik bijvoorbeeld enkel een date wanneer ook de kans op een meerwaarde bestaat.
winkje87 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 14:47
1.79% gewijzigd
woensdag 17 januari 2018 om 14:45
Heb hem van te voren al laten weten dat ik net uit een relatie kwam, niet op zoek was naar een relatie, ook niet naar een ONS, maar gewoon gezelligheid na alles bijelkaar 6 jaar in een relatie gezeten te hebben.Sjaantje37 schreef: ↑17-01-2018 13:12Ja dat.
Gisteren heb ik mijn eerste date laten weten dat het niets gaat worden tussen ons, ook omdat het te vroeg kwam nadat het uit was met mijn ex. Ik kreeg als reactie dat hij mijn gebroken hart wilde proberen te helen als ik hem een kans zou geven.
Vond dat echt een beetje wanhopig klinken na elkaar 1 keer een paar uur gezien te hebben.
Heb hem tijdens de date ditzelfde nog eens benadrukt, hij zocht ook niets zei hij en vond het vooral heel gezellig, dus ik heb hem niet misleid of de indruk gewekt dat we even lekker van bil zouden gaan.
Ik schrok meer van zijn reactie eerlijk gezegd.