Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
woensdag 17 januari 2018 om 14:55
Ik heb hier 1 keer meegeschreven dus sorry als ik even kom binnenvallen...
Een week geleden een match op Tinder, hartstikke leuke man met wie ik over de app een goede klik had. Zaterdag hebben we een date. Na een aantal dagen berichten sturen, steken bij mij de bekende irritaties op. Herkent iemand dat? Dat heb ik altijd nl., ik weet nou niet of dat is omdat het niet de man voor mij is, over dat ik gewoon overanalyseer en teveel ben ga nadenken bij het contact met een man.
Er erger me dan aan de vele spelfouten die hij maakt, het feit dat hij me aanspreekt met 'lieverd', dat soort stomme dingen. Hoe kan ik nou ooit open een date ingaan als ik me op voorhand al erger aan dit soort onzin?
Een week geleden een match op Tinder, hartstikke leuke man met wie ik over de app een goede klik had. Zaterdag hebben we een date. Na een aantal dagen berichten sturen, steken bij mij de bekende irritaties op. Herkent iemand dat? Dat heb ik altijd nl., ik weet nou niet of dat is omdat het niet de man voor mij is, over dat ik gewoon overanalyseer en teveel ben ga nadenken bij het contact met een man.
Er erger me dan aan de vele spelfouten die hij maakt, het feit dat hij me aanspreekt met 'lieverd', dat soort stomme dingen. Hoe kan ik nou ooit open een date ingaan als ik me op voorhand al erger aan dit soort onzin?
woensdag 17 januari 2018 om 14:58
Ik vind het ook irritant als ze mij gelijk schat of lieverd gaan noemen. Bepaalde spelfouten vind ik echt niet kunnen.Sansa_ schreef: ↑17-01-2018 14:55Ik heb hier 1 keer meegeschreven dus sorry als ik even kom binnenvallen...
woensdag 17 januari 2018 om 14:59
Ontmoet hem eerst, en dan mag je zeurenSansa_ schreef: ↑17-01-2018 14:55Ik heb hier 1 keer meegeschreven dus sorry als ik even kom binnenvallen...
Appen kan een vertekend beeld geven.
woensdag 17 januari 2018 om 15:01
Nou ja, het stomme is, na een dag ofzo zei hij dt, en vroeg me of ik dat erg vond. Ik zei nee, en dat ik het leuk vond dat hij het vroeg. Op dat moment vond ik hem ook dusdanig leuk dat ik het niet erg vond. Maar ik zit nu een beetje in de ergernis en nu is het dus niet meer zo leuk.Sjaantje37 schreef: ↑17-01-2018 14:58Ik vind het ook irritant als ze mij gelijk schat of lieverd gaan noemen. Bepaalde spelfouten vind ik echt niet kunnen.
Spelfouten; structureel zij ipv zei, dat soort dingen.
woensdag 17 januari 2018 om 15:02
True, ik ga sowieso met hem op date maar ben dan bang dat ik hem eigenlijk al geen eerlijke kans geef. Omdat mijn hoofd al zo vol zit met oordelen en gedachten. Stom he, kon je dat maar uitzetten.
woensdag 17 januari 2018 om 15:04
Ik denk, dat als iemand aangeeft wel op date te willen maar geen relatie of ONS, de ander toch hoopt dat het dat wel zou kunnen worden. Gaan er mensen daten om het daten? Dan kun je toch net zo goed met je vrienden afspreken?winkje87 schreef: ↑17-01-2018 14:36Ze schreef dat ze dat deed. Maar daarnaast ben ik het hier wel een beetje mee oneens. Het is netjes om het te zeggen, en ik zou het zelf ook doen, maar dat de ene persoon (verkeerde) verwachtingen heeft is niet perse de verantwoordelijkheid van de andere persoon. Als er echt doelbewust wordt misleid wel natuurlijk, maar dat is naar mijn idee bijna nooit het geval. En daarnaast denk ik ook dat niet heel veel mensen allemaal verwachtingen gaan hebben na 1 ontmoeting.
woensdag 17 januari 2018 om 15:08
Ach, dat is toch niet zo erg?
Naar mijn idee is het zo dat als je iemand hebt besloten te willen ontmoeten, dat je diegene gewoon een kans moet geven.
Je kan natuurlijk van gedachten veranderen, daar is niks mis mee. Maar dan ontmoet je hem ook niet.
Overigens vind ik een ontmoeting iets anders dan daten. Ik ontmoet best snel mensen, maar dan doe ik meestal gewoon een drankje of een kopje koffie. Heel kort en vrijblijven. Echt een uitgebreide date vind ik iets heel anders. Zo sta ik erin, ook omdat ik zelf een ontzettend onhandige apper ben die dyslectisch is. En ik vind mezelf niet dom of bot, maar ik weet dat het een vertekend beeld kan geven. Ik kan me inbeelden dat de andere partij ook zijn app-onhandigheden kan hebben. Een ontmoeting zegt mij veel meer, en als het echt stom is ben ik met een uurtje weer thuis.
woensdag 17 januari 2018 om 15:11
Er zit toch nog wel heel veel tussen een ONS en een relatie? Ik vind die verwachtingen niet mijn verantwoordelijkheid, mits ik het netjes heb gezegd. Ik ben altijd van het credo; andere mensen behandelen zoals je zelf behandeld wil worden, dus ik zou nooit misleiden of echt roekeloos zijn met andermans gevoelens, maar ik kan niet de verwachtingen van een ander controleren. Evenals dat een ander niet mijn verwachtingen kan controleren. Ik zou het de ander ook niet kwalijk nemen als ik wel meer wil en de ander niet. Wel flink balen natuurlijk, maar niet zijn schuld.
winkje87 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 15:12
12.62% gewijzigd
woensdag 17 januari 2018 om 15:11
Ik wil nu niet vervelend doen maar deze tekst is ook niet bepaald foutloos...Sansa_ schreef: ↑17-01-2018 15:01Nou ja, het stomme is, na een dag ofzo zei hij dt, en vroeg me of ik dat erg vond. Ik zei nee, en dat ik het leuk vond dat hij het vroeg. Op dat moment vond ik hem ook dusdanig leuk dat ik het niet erg vond. Maar ik zit nu een beetje in de ergernis en nu is het dus niet meer zo leuk.
Zelf knap ik ook af op sommige schrijffouten. Zaterdag staat nog niet meteen voor de deur... je kan binnen een paar dagen nog annuleren.
woensdag 17 januari 2018 om 15:20
mensen met dyslectie kunnen vaak niet helemaal het onderscheid maken tussen letters die dezelfde klanken hebben maar anders geschreven worden. Ik zou hem hier niet op afkeuren. Bij mij uit mijn dyslectie zich vooral dat ik woorden vergeet in een zin, en dat ik woorden of delen van woorden die er op het eerste oog hetzelfde uit zien omdraai: eu/ue ui/iu ei/ie etc. Wat me een keer een vreemd tafereel op heeft geleverd met een insect/incest ....Sansa_ schreef: ↑17-01-2018 15:01Nou ja, het stomme is, na een dag ofzo zei hij dt, en vroeg me of ik dat erg vond. Ik zei nee, en dat ik het leuk vond dat hij het vroeg. Op dat moment vond ik hem ook dusdanig leuk dat ik het niet erg vond. Maar ik zit nu een beetje in de ergernis en nu is het dus niet meer zo leuk.
woensdag 17 januari 2018 om 15:34
woensdag 17 januari 2018 om 15:55
Om na een ontmoeting ervan uit te gaan dat je al een relatie met iemand hebt vind ik voorbarig en wanhopig.
Ik heb mijn bedoelingen duidelijk gemaakt, ik merkte na de date met hem dat ik nog niet klaar ben om serieus te daten, maar mag toch wel plezier hebben?
Ik heb zaterdag een date gehad met een andere man en die staat er heel anders in, die lachte en zei hallo we hoeven toch niet gelijk te gaan trouwen? Laten we plezier maken en kijken waar het schip strandt. Die heeft mij dus wel gehoord en ook na deze date moest ik tranen met tuiten huilen omdat ik duidelijk het een en ander nog niet heb verwerkt.
Was gewoon een gevalletje van te snel willen....
woensdag 17 januari 2018 om 15:56
Zo heb je er geen zo heb je er twee...
(Niet Tinder maar ex... Alhoewel of hij me terug wil weet ik niet zeker maar hij vroeg of ik wat wilde drinken. Ik weet zn intenties niet.. en nee ik ben niet smoor maar ik ben bang dat ik lieg tegen mezelf als ik zeg dat ik niks meer voor hem voel. (Ik heb het nogal abrupt uitgemaakt aangezien hij erg over mn grenzen heen ging)
M'n gevoel zegt doen, mn verstand zegt heel hard nee.
(Ik geef grif toe, als de andere er niet was had ik het zo gedaan..
Aaaaaahhhh dat heb ik weer hoor...
woensdag 17 januari 2018 om 16:00
Mwah... dat is een gevolg van hokjesdenken: ik heb dit dus accepteer ik het ook van een ander. Heel eerlijk: iedereen mag dromen wat die wil, of die het ook kan krijgen is weer een ander probleem.
woensdag 17 januari 2018 om 16:09
Je schrijft zelf dat je het hebt uitgemaakt omdat hij zwaar over je grenzen heen ging. Denk je dat hij veranderd is, dat hij nu je grenzen wel zal respecteren? En welke grenzen ging hij over? Die grenzen waarom jij het uitmaakte.Violettavalerie82 schreef: ↑17-01-2018 15:56ja hoor heb ik weer...
(Niet Tinder maar ex... Alhoewel of hij me terug wil weet ik niet zeker maar hij vroeg of ik wat wilde drinken. Ik weet zn intenties niet.. en nee ik ben niet smoor maar ik ben bang dat ik lieg tegen mezelf als ik zeg dat ik niks meer voor hem voel. (Ik heb het nogal abrupt uitgemaakt aangezien hij erg over mn grenzen heen ging)
(Ik geef grif toe, als de andere er niet was had ik het zo gedaan..![]()
![]()
)
Aaaaaahhhh dat heb ik weer hoor...![]()
Wil je echt weer door diezelfde ellende heen? Dit keer doe jij het jezelf aan en weet je waar je aan begint.
Echt ik zou vooruit kijken en niet meer achterom, en ik weet echt hoe moeilijk dat is want heb ook zoiets achter de rug.
woensdag 17 januari 2018 om 16:09
Niet doen als hij erg over jouw grenzen heen ging.Violettavalerie82 schreef: ↑17-01-2018 15:56ja hoor heb ik weer...
(Ik geef grif toe, als de andere er niet was had ik het zo gedaan..![]()
![]()
)
Aaaaaahhhh dat heb ik weer hoor...![]()
winkje87 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 16:22
0.20% gewijzigd
woensdag 17 januari 2018 om 16:15
Ja tuurlijk zit er veel tussen een relatie en een ONS, maar ik kan me niet goed voorstellen dat je op een datingapp een match hebt, gaat afspreken maar alleen om gezellig wat te gaan drinken. Maar goed, dat ben ik.
Over schrijf- en spelfouten; er zit dan voor mij nog wel een verschil tussen een keer een foutje maken, wat ik ook doe, of structureel iets verkeerd spellen. Hoe oppervlakkig ook, dat stoort me dan.
Over schrijf- en spelfouten; er zit dan voor mij nog wel een verschil tussen een keer een foutje maken, wat ik ook doe, of structureel iets verkeerd spellen. Hoe oppervlakkig ook, dat stoort me dan.
woensdag 17 januari 2018 om 16:18
Nooit zo bekeken, grappig, maar het stoort me niet. Of het anderen stoort is natuurlijk aan hen.
woensdag 17 januari 2018 om 16:20
vrijblijvend daten/ scharrel had ik het meer over.Sansa_ schreef: ↑17-01-2018 16:15Ja tuurlijk zit er veel tussen een relatie en een ONS, maar ik kan me niet goed voorstellen dat je op een datingapp een match hebt, gaat afspreken maar alleen om gezellig wat te gaan drinken. Maar goed, dat ben ik.
woensdag 17 januari 2018 om 16:38
Maar knappen jullie dan niet af op domme spelfouten? 'jouw' gebruiken ipv 'jou' en andere bekende Viva struikel fouten. Dat je je vertikt snap ik, ik heb ook moeite met het toetsenbord (voor je het weet is je bericht geplaatst, irritant) maar da's echt anders dan spel en zinsfouten
femke09 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 16:44
0.91% gewijzigd
woensdag 17 januari 2018 om 17:02