Het leed dat Tinder (etc.) heet

03-01-2018 22:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.

Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.

Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.

Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Pinkiepink schreef:
19-01-2018 20:03
Jaa, heel herkenbaar! Met de persoon waar ik morgen mee ga daten heb ik ook via de app een klik. We kunnen uren praten en ik ben telkens benieuwd of hij weer een berichtje heeft gestuurd. Terwijl ik met anderen gewoon níét weet waar ik het over moet hebben.. gek is dat toch he?

Is dit een voorbode denken jullie ook voor een klik in real-life? Of zegt dat helemaal niks?
Wat herken ik me in jou verhaal!
Ik heb vanavond ook een date. We kennen elkaar al een paar jaar, via gemeenschappelijke vriendin. Had hem al een paar keer gezien op verjaardagen etc, maar afgelopen december hebben we elkaar echt goed leren kennen. Wist niet wat me overkwam, we blijken echt heel veel interesses te delen, we raakten gewoon niet uitgepraat! Vanavond dus uit eten.. We appen elke dag en onze gesprekken worden steeds persoonlijker. Begin nu wel zenuwachtig te worden, terwijl het nergens voor nodig is haha!
Maar veel plezier vanavond! Hopelijk is het een leuke date :)
Piratesse schreef:
20-01-2018 11:40
Wel zin in?
Ik had er wel zin in ja. Nu op de terug weg naar huis. Ik vond t gezellig, maar ik denk meer op vriendschappelijk vlak. Ik denk dat ik te dominant ben voor hem en snel over hem heen zou lopen
Had ik al gemeld dat mn ex me terugwil?
Ja ik heb een zwak voor hem (het is een man met charisma..) en nee het gaat hem echt niet worden.
Hij is duidelijk niks veranderd en ik ga niet blij worden van hem.
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 20-01-2018 23:57
66.12% gewijzigd
Violettavalerie82 schreef:
20-01-2018 15:32
Dat had ik echt voor het eerst in mijn hele datecarrierre ;-D ook met mijn huidige lover.
Ik zie hem weer over een paar uur.

Oww en had ik al gemeld dat mn ex me terugwil?
Ja ik heb een zwak voor hem (het is een man met charisma..) en nee het gaat hem echt niet worden.
Hij is duidelijk niks veranderd en ik ga niet blij worden van hem.
Leuk dat je hem over een paar uur weer ziet!

Een ex is een ex toch? ;)
depster schreef:
20-01-2018 11:39
Naja Ik heb het ook een paar keer gehad dat het digitaal super goed klikte en dat we ook in rl genoeg te bespreken hadden..en dan in 1x die klik er toch niet was.... Dus ja kan nog alle kanten op he ;)

Sjaaltje ik ken die behoefte naar sex wel, maar die behoefte is totaal weg wanneer de vibo terug het laadje in gaat :p

Over een klein half uurtje vertrek ik naar mn zoveelste eerste date. Ik ben niet echt fit alleen...
Depster, klopt maar ben de vibo een beetje zat, heb zin in vlees...hahahahahaha...
Hadewychh schreef:
20-01-2018 14:47
Hoezo durven dat jullie beiden niet? Heeft hij dat zo gezegd?
Komaan, stuur dat bericht!
Komt goed... Tijdstip is nu bij benadering duidelijk, hij komt met de trein, ik heb gezegd dat ik hem wel afhaal, je moet toch ergens afspreken. Nou ja, we zijn niet zo vlot (en ik ben al helemaal niet goed in dit gedoe, dus... :-$ )
Ik spreek alleen af als er echt via de app al een klik is. Heb nog nooit meegemaakt dat dat in rl dan tegenviel. Waren altijd gezellige dates met genoeg gespreksstof. Helaas voel ik nooit kriebels..dus daar gaat het een beetje mis :-|
femke09 schreef:
20-01-2018 18:18
Komt goed... Tijdstip is nu bij benadering duidelijk, hij komt met de trein, ik heb gezegd dat ik hem wel afhaal, je moet toch ergens afspreken. Nou ja, we zijn niet zo vlot (en ik ben al helemaal niet goed in dit gedoe, dus... :-$ )

Heb je wel geregeld dat iemand weet dat je een date hebt en met wie?
Knuffelheks schreef:
20-01-2018 18:42
Heb je wel geregeld dat iemand weet dat je een date hebt en met wie?
Ja, ik heb mijn vader ingelicht en mijn zusje vanavond ook. Zij gaat morgen in dezelfde stad winkelen. Komt vast goed... spannend!
Mijn date zit er ook weer op. Was gezellig, echt een klik. Ik vind hem ook aantrekkelijk, vraag me alleen af of hij mij ook aantrekkelijk vindt. Alles is namelijk platonisch. Ook op de app. Miss denkt hij wel gewoon aan mij een leuke vriendin te hebben. Hij heeft al wel een 2e afspraakje voorgesteld. Maar toch, geeneens geprobeerd om te zoenen oid.
Pinkiepink schreef:
21-01-2018 00:05
Mijn date zit er ook weer op. Was gezellig, echt een klik. Ik vind hem ook aantrekkelijk, vraag me alleen af of hij mij ook aantrekkelijk vindt. Alles is namelijk platonisch. Ook op de app. Miss denkt hij wel gewoon aan mij een leuke vriendin te hebben. Hij heeft al wel een 2e afspraakje voorgesteld. Maar toch, geeneens geprobeerd om te zoenen oid.
Was t jullie eerste date? Via welk medium elkaar leren kennen?
Geeft hij echt nul tekenen van enige aantrekkingskracht?
Piratesse schreef:
21-01-2018 00:41
Was t jullie eerste date? Via welk medium elkaar leren kennen?
Geeft hij echt nul tekenen van enige aantrekkingskracht?
Ja, 1e date, Tinder.

Ja maar hij heeft al wel n 2e date voorgesteld. Maar tis net alsof ik met een gewone vriend praat. Ook niet een complimentje ofzo. Verder ook weinig tot geen aanrakingen. Maar wel geïnteresseerd en we kletsen veel. Maar dus puur platonisch.

Dat is wel gek he
Nou ik snap er echt geen fuck van, maar mijn serieuze date was blijkbaar niet zo serieus (en ik vond het al zo eng om hem op zn woorden te vertrouwen maar ik wilde hem het voordeel vd twijfel geven en een x niet bang zijn) want ik ben van het ene op het andere moment eehh gedumpt. Echt ik snap er zo weinig van dat ik eerder verbaasd ben dan verdrietig.
Niks aan de hand, we zouden mekaar zien. Half uur voor tijd appt ie dat er wat gebeurt was en dat ie niet zou komen. Ik liet merken teleurgesteld te zijn en vroeg wat er aan de hand was en dat ik toch wel recht had om dat te weten. Daar was ik in mn woorden misschien wat fel in.
Krijg ik ineens een app blablabla ik dacht dat ik gevoelens had maar ik wil stoppen dit doet zeer en sorry..
Nou ja erg vaag allemaal. En ik begrijp het echt echt echt niet. Het waren niet alleen woorden, hij deed erg zn best n het klikte echt en we hadden allebei serieuze bedoelingen.
Niet dat ik nou smoorverliefd was... Ik weet geloof ik niet meer hoe dat moet.

Ga ik nu mezelf een naïeve domme muts noemen? Absoluut niet.
Daar schiet ik niks mee op en bovendien heb ik het goed in mn eentje.
Graag of niet. (Maar Tinder, de komende 80 jaar niet meer)

Misschien vreemd, een beetje kut vind ik dit wel maar om nou te zeggen dat ik me verschrikkelijk voel, neuh...
Ik ben niet verantwoordelijk voor het gedrag van een ander en wie mij rete bot dumpt via Whatsapp met een mega onsamenhangend bericht, ga ik niet mee zitten... Ok een beetje...
Ik had dit niet verwacht en een beetje lullig voelt het wel...
21-01-2018 02:41
Nou ik snap er echt geen fuck van, maar mijn serieuze date was blijkbaar niet zo serieus (en ik vond het al zo eng om hem op zn woorden te vertrouwen maar ik wilde hem het voordeel vd twijfel geven en een x niet bang zijn) want ik ben van het ene op het andere moment eehh gedumpt. Echt ik snap er zo weinig van dat ik eerder verbaasd ben dan verdrietig.
Niks aan de hand, we zouden mekaar zien. Half uur voor tijd appt ie dat er wat gebeurt was en dat ie niet zou komen. Ik liet merken teleurgesteld te zijn en vroeg wat er aan de hand was en dat ik toch wel recht had om dat te weten. Daar was ik in mn woorden misschien wat fel in.
Krijg ik ineens een app blablabla ik dacht dat ik gevoelens had maar ik wil stoppen dit doet zeer en sorry..
Nou ja erg vaag allemaal. En ik begrijp het echt echt echt niet. Het waren niet alleen woorden, hij deed erg zn best n het klikte echt en we hadden allebei serieuze bedoelingen.
Niet dat ik nou smoorverliefd was... Ik weet geloof ik niet meer hoe dat moet.

Ga ik nu mezelf een naïeve domme muts noemen? Absoluut niet.
Daar schiet ik niks mee op en bovendien heb ik het goed in mn eentje.
Graag of niet. (Maar Tinder, de komende 80 jaar niet meer)

Misschien vreemd, een beetje kut vind ik dit wel maar om nou te zeggen dat ik me verschrikkelijk voel, neuh...
Ik ben niet verantwoordelijk voor het gedrag van een ander en wie mij rete bot dumpt via Whatsapp met een mega onsamenhangend bericht, ga ik niet mee zitten... Ok een beetje...
Ik had dit niet verwacht en een beetje lullig voelt het wel...
Jeetje wat lullig! Ik had echt gehoopt dat je een fijne avond zou hebben!

Mijn date is gelukkig wel heel goed verlopen. We hebben (nog) niet gezoend maar dat komt vanzelf wel. We hebben wel veel geknuffeld en uitgesproken dat we meer voor elkaar voelen dan vriendschap. We doen gewoon rustig aan, komt helemaal goed. Nooit gedacht dat 2018 zo zou beginnen ;) Hopelijk heb je toch ooit een leuke date met een vriend die je wél ziet zitten!
Violetta, rot voor je. Maar ik moet wel denken aan wat er gezegd is laatst over dat slapen. Hij bleef vrijdag toch bij je slapen? Misschien toch niet zo'n goed idee geweest. Sterkte
Fizzyhideous schreef:
21-01-2018 08:36
Violetta, rot voor je. Maar ik moet wel denken aan wat er gezegd is laatst over dat slapen. Hij bleef vrijdag toch bij je slapen? Misschien toch niet zo'n goed idee geweest. Sterkte
Ja zou, maar is niet gebeurd. Leek me niet verstandig....

Ik snap het vooral niet maar eerlijk gezegd doet het me weinig...
Dus misschien maar beter zo.
Ik hoef niet zo nodig een relatie...
21-01-2018 09:05
Ja zou, maar is niet gebeurd. Leek me niet verstandig....

Ik snap het vooral niet maar eerlijk gezegd doet het me weinig...
Dus misschien maar beter zo.
Ik hoef niet zo nodig een relatie...
Lieve Violettvalerie82, het is zo lastig om het kaft van het koren te scheiden. Had jij hem gezegd dat de slaapdate niet zou plaatsvinden?

Ik heb ook iets soortgelijks, leuke date gehad er is gezoend. Hij bleef enthousiast totdat hij vroeg of we dit weekend elkaar zouden zien, dat ging niet ivm mijn zoon dus stelde een lunchdate voor op een vrijdag. Hij stemde hiermee in. Word ik vrijdag 2 uur van te voren af geappt dat hij ziek is, kan gebeuren maar heb hem een app gestuurd om te informeren hoe het met hem gaat geen reactie, hij heeft het ook niet gelezen maar was wel online.
Dacht echt dat een leuke vent was, leuke vader voor zijn kinderen, staat goed in het leven...een mens kan zich vergissen. Die gast van jou die zegt het tenminste nog, maar het blijft gewoon lullig.
Pinkiepink schreef:
21-01-2018 00:56
Ja, 1e date, Tinder.

Ja maar hij heeft al wel n 2e date voorgesteld. Maar tis net alsof ik met een gewone vriend praat. Ook niet een complimentje ofzo. Verder ook weinig tot geen aanrakingen. Maar wel geïnteresseerd en we kletsen veel. Maar dus puur platonisch.

Dat is wel gek he
Ja en ook nee. Misschien gaat hij niet zo snel die kant op? En misschien vindt hij julie contact het beste platonisch. Kan allemaal. Misschien even afwachten. Of vragen.
Sjaantje37 schreef:
21-01-2018 11:16
Lieve Violettvalerie82, het is zo lastig om het kaft van het koren te scheiden. Had jij hem gezegd dat de slaapdate niet zou plaatsvinden?

Ik heb ook iets soortgelijks, leuke date gehad er is gezoend. Hij bleef enthousiast totdat hij vroeg of we dit weekend elkaar zouden zien, dat ging niet ivm mijn zoon dus stelde een lunchdate voor op een vrijdag. Hij stemde hiermee in. Word ik vrijdag 2 uur van te voren af geappt dat hij ziek is, kan gebeuren maar heb hem een app gestuurd om te informeren hoe het met hem gaat geen reactie, hij heeft het ook niet gelezen maar was wel online.
Dacht echt dat een leuke vent was, leuke vader voor zijn kinderen, staat goed in het leven...een mens kan zich vergissen. Die gast van jou die zegt het tenminste nog, maar het blijft gewoon lullig.
Stom is dat he? Dan heb je een leuke date gehad..ook al heeft een van de twee er geen zin meer in, dat niet reageren is zo lullig! Persoonlijk geloof ik nooit zo in die ziekmeldappjes.
Gister een date gehad met een man van mijn leeftijd en het was heel erg leuk! Maar echt! Vanavond met die jongere jongen afgesproken.
Ik heb ze nu beiden 1 keer gezien en na vanavond die jongere jongen voor de tweede keer.

Ik wil niet beide mannen naast elkaar gaan daten, want dat vind ik niet zo netjes.
Maar hoeveel dates is acceptabel om een keuze te maken vinden jullie? Ik ken ze beiden gewoon nog niet goed genoeg. Wat zouden jullie doen?
winkje87 schreef:
21-01-2018 12:09
Gister een date gehad met een man van mijn leeftijd en het was heel erg leuk! Maar echt! Vanavond met die jongere jongen afgesproken.
Ik heb ze nu beiden 1 keer gezien en na vanavond die jongere jongen voor de tweede keer.

Ik wil niet beide mannen naast elkaar gaan daten, want dat vind ik niet zo netjes.
Maar hoeveel dates is acceptabel om een keuze te maken vinden jullie? Ik ken ze beiden gewoon nog niet goed genoeg. Wat zouden jullie doen?
Waarom mag je niet met twee mannen tegelijkertijd daten? Tis toch vrijblijvend totdat het serieus wordt? dat is daten toch? Misschien daten zij ook meerdere vrouwen.
Fizzyhideous schreef:
21-01-2018 12:08
Stom is dat he? Dan heb je een leuke date gehad..ook al heeft een van de twee er geen zin meer in, dat niet reageren is zo lullig! Persoonlijk geloof ik nooit zo in die ziekmeldappjes.
Ja vindt het jammer, hij had ook eerlijk kunnen zijn ipv oh vind je zo leuk bladiebladiebla. Dan had ik hem veel succes gewenste op zijn zoektocht want ik vond hem echt een leuke vent, en zeker voor een andere vrouw..hahahahaha
Sjaantje37 schreef:
21-01-2018 12:16
Waarom mag je niet met twee mannen tegelijkertijd daten? Tis toch vrijblijvend totdat het serieus wordt? dat is daten toch? Misschien daten zij ook meerdere vrouwen.
Nou, ik ben van de noemer; anderen behandelen zoals je zelf ook behandeld wil worden.
En ik had van de zomer een man die met mij lang aan het daten was, met weekendjes weg en al, en later bleek hij ook nog met iemand anders te daten die gehele tijd. Ik vond dat toen echt niet relaxed en heb het afgekapt. Daarom zou ik het nu wel ook niet meer doen. Ik hou graag dat kompas aan. Dus ik denk dat ik na een paar dates wel een keuze ga maken.
winkje87 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 14:26
7.34% gewijzigd
@, pinkte, Joh, als het via tinder is zou ik me daar niet heel erg zorgen om gaan maken hoor ;) Daar zitten mensen niet vaak voor een scrabbelmaatje.

Violetta, Wat naar zeg. Knuffel!
Je komt er nooit achter, niet te veel over gaan malen hoor. Het kan van alles zijn, een ex die weer in de picture is, gewoon van gedachte veranderd.. Je weet het niet.
Het was netter van hem geweest om het op een andere manier te doen. En nu ff flink balen en met een chocolade reep onder een dekentje filmpjes gaan kijken. En dan daarna het proberen achter je te laten.
Piratesse schreef:
21-01-2018 12:05
Ja en ook nee. Misschien gaat hij niet zo snel die kant op? En misschien vindt hij julie contact het beste platonisch. Kan allemaal. Misschien even afwachten. Of vragen.
Ja ik wacht t wel even af. Maar stel dat hij bij de 2e date ook geen move maakt dan weet ik wel zeker dat hij me gewoon niet aantrekkelijk (genoeg) vindt, denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven