Het leed dat Tinder (etc.) heet

03-01-2018 22:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.

Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.

Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.

Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Dank je lieve mensen :$
Hij heeft zeer lullig gedaan zomaar vanuit het niets.
Het doet me echter gevoelsmatig weinig dus het is maar beter zo denk ik.
Ik begin er zelfs steeds meer achter te komen dat ik misschien afwijk vd menigte maar dat ik helemaal geen zin heb in een relatie momenteel...

Ik ben er ook achter dat ik, vooral op date en liefdesgebied veel te veel bezig ben met regels, moralen, wat hoort, wat hoort niet, wat zal de hele wereld wel niet vinden blablabla..ipv bezig te zijn met wat ik nou eigenlijk wil.
En ik word daar doodongelukkig van... Ik doe het zelf hoor... Overtuigd zijn dat ik niet weet wat ik moet doen en daarom veel te veel advies vraag aan anderen terwijl ik een volwassen vrouw ben.
Ik trek dat niet meer, ik word doodongelukkig van het veel te streng zijn voor mezelf..

Heb het licht gezien geloof ik ;-D
Goed zo Violetta! Misschien voel je je ook niet verdrietig omdat het een flapdrol bleek te zijn en je gewoon blij bent dat je dat nu ziet ipv maanden verder.
Dodged a bullet there ;)
@violetta
Opeens een flapdrol die je niets deed? het geluk en de blijdschap dat je iemand had, spatten anders van het scherm vorige week. Het werd zelfs al serieus na zes of zeven dates. Raar....
Als iemand mij niet leuk genoeg vindt, is dat hartstikke jammer. Die boodschap is altijd vervelend of dat nu via de app of niet.
Dat alles maakt hem niet opeens tot een waardeloos persoon.
Ga je nu voor die ex die je terug wilde? Vast wel.
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 14:08
0.11% gewijzigd
Fout
Violettavalerie82 schreef:
21-01-2018 13:24

Het doet me echter gevoelsmatig weinig dus het is maar beter zo denk ik.
Ik begin er zelfs steeds meer achter te komen dat ik misschien afwijk vd menigte maar dat ik helemaal geen zin heb in een relatie momenteel...

Heb het licht gezien geloof ik ;-D
Sorry maar ik begrijp het niet helemaal. Bij hem had je een gevoel dat je nog nooit eerder had gehad en het werd al serieus. Nu zeg je ineens dat het je gevoelsmatig niets doet. Dat geloof ik niet. Ik vind de reactie van waterman26 vrij direct maar er zit wel een kern van waarheid in.
Als je gevoelens hebt voor iemand die ineens niet meer beantwoord worden dan mag je flink balen hoor. Beetje gek dat het je niets doet nu.
Het is gewoon rot toch?
Bij sommigen krijg ik toch ook het-huis-dat-al-veel-te-lang-te-koop-staat gevoel: geen interesse maar de constante stroom aan negatieve feedback is ook niet van die aard om daar verandering in te brengen.
anoniem_64d33a9ef0869 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 14:14
5.24% gewijzigd
Pinkiepink schreef:
21-01-2018 13:06
Ja ik wacht t wel even af. Maar stel dat hij bij de 2e date ook geen move maakt dan weet ik wel zeker dat hij me gewoon niet aantrekkelijk (genoeg) vindt, denk ik
Hoi Pinkiepink. Ik prop mezelf er even tussen, ik heb namelijk precies hetzelfde. Alleen zijn we nu al 3 dates verder. Ik dacht echt bij de 3e date, nu moet het toch wel duidelijker worden, maar nee. Hij zegt wel dat hij me leuk vindt en dat hij op zoek is naar een relatie. Maar goed, fysiek straalt er niets vanaf. We zijn wel alleen nog openbare plekken geweest, dus misschien is dat het? Ik begin wel een beetje af te haken terwijl hij echt wel leuk is.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Waterman26 schreef:
21-01-2018 14:02
@violetta
Opeens een flapdrol die je niets deed? het geluk en de blijdschap dat je iemand had, spatten anders van het scherm vorige week. Het werd zelfs al serieus na zes of zeven dates. Raar....
Als iemand mij niet leuk genoeg vindt, is dat hartstikke jammer. Die boodschap is altijd vervelend of dat nu via de app of niet.
Dat alles maakt hem niet opeens tot een waardeloos persoon.
Ga je nu voor die ex die je terug wilde? Vast wel.
Ik kreeg het idee dat hij wel heel erg naar en onaardig deed, of was dat niet het geval, Violetta? Was het een normale afwijzing?
Want dan kan ik me wel goed voorstellen dat je het makkelijk van je afschudt. En ik weet ook niet zo goed hoe het hiervoor met hem ging.
winkje87 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 14:19
9.55% gewijzigd
winkje87 schreef:
21-01-2018 13:48
Goed zo Violetta! Misschien voel je je ook niet verdrietig omdat het een flapdrol bleek te zijn en je gewoon blij bent dat je dat nu ziet ipv maanden verder.
Dodged a bullet there ;)
Idd.
Ik werd blij van wie hij leek te zijn en van hoe hij overkwam en hoe hij naar mij deed.
Ik heb geen flauw idee waarom hij ineens compleet ontslaat.
Ja dat is jammer , daar baalde ik ook echt wel ff van maar het zegt niks over mij dus ik ga me er niet mee bezig houden waarom. Zijn probleem, niet dat van mij.

Wat met wie nu verder, geen idee...
Ik heb totaal geen zin om me nu met dat vraagstuk bezig te houden eerlijk gezegd.

Winkje: ja idd. Zomaar vanuit het niks. Nou ja, hij had een halfuur van te voren ineens zomaar onze afspraak gecancelt met een lulsmoes waar ik doorheen prikte met de mededeling dat ik geen interesse heb in mensen die niet duidelijk eerlijk zijn.
Toen heeft ie me, weer met een politiek verantwoorde ouwehoer app ineens verteld dat ie niet meer wilde, probeerde gevoel te hebben maar dat lukte niet enz. En voor dit hele gedoe liep het hartstikke fijn en was er niks aan de hand en zei hij hele andere dingen. (Die ik lastig vond te geloven en te aanvaarden)

Ik hoop dat hij zichzelf snapt, ik snap deze plotselinge omslag niet en heb echt geen zin om er lang mee te zitten.
Dat is voor zover ik weet niet wettelijk verboden, en volgens mij is het bovendien mijn zaak.
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 14:26
35.84% gewijzigd
21-01-2018 02:41

Niks aan de hand, we zouden mekaar zien. Half uur voor tijd appt ie dat er wat gebeurt was en dat ie niet zou komen. Ik liet merken teleurgesteld te zijn en vroeg wat er aan de hand was en dat ik toch wel recht had om dat te weten. Daar was ik in mn woorden misschien wat fel in.
Krijg ik ineens een app blablabla ik dacht dat ik gevoelens had maar ik wil stoppen dit doet zeer en sorry..
Ben je geflipt omdat hij de afspraak afzegde? Misschien dat hij er daarom geen zin meer in heeft..
HuLang schreef:
21-01-2018 14:11
Bij sommigen krijg ik toch ook het-huis-dat-al-veel-te-lang-te-koop-staat gevoel: geen interesse maar de constante stroom aan negatieve feedback is ook niet van die aard om daar verandering in te brengen.
:applause: exactemento!
Zo.. Als ik al die verhalen lees heb ik echt mazzel met mijn date!
We kennen elkaar ook al een paar jaar, misschien scheelt dat ook.
lolapaloeza schreef:
21-01-2018 14:13
Hoi Pinkiepink. Ik prop mezelf er even tussen, ik heb namelijk precies hetzelfde. Alleen zijn we nu al 3 dates verder. Ik dacht echt bij de 3e date, nu moet het toch wel duidelijker worden, maar nee. Hij zegt wel dat hij me leuk vindt en dat hij op zoek is naar een relatie. Maar goed, fysiek straalt er niets vanaf. We zijn wel alleen nog openbare plekken geweest, dus misschien is dat het? Ik begin wel een beetje af te haken terwijl hij echt wel leuk is.
Dit geeft mij geen hoop, Hahah. Dus hij probeert Niks? Ook geen kleine aanraking ofzo? Ik ben dat gewoon niet gewend van mannen, heb echt nog nooit meegemaakt dat ze zo doen. Terwijl ik dat ook wel weer fijn vindt, liever dit dan zo’n slijmbal. Maar íets waaruit blijkt dat hij mij aantrekkelijk vindt, zou wel fijn zijn. En ook normaal, denk ik. De volgende keer spreken we thuis af, miss dat er dan iets gebeurt
broodroostertje schreef:
21-01-2018 14:17
Ben je geflipt omdat hij de afspraak afzegde? Misschien dat hij er daarom geen zin meer in heeft..
Geen idee, vraag het hem zou ik zeggen... Ik vind een afspraak een halfuur van tevoren zonder duidelijke rede nogal respectloos.
Als hij kwaad wordt als ik dat duidelijk maak vind ik dat vrij kinderachtig.
Misschien is het ook een onzekerheids/zenuwen dingetje, Pinkiepink. Wellicht is het bij hem thuis anders. Al moet ik zelf wel zeggen dat ik thuis afspreken met een tinderdate associeer met seksdates. Weet niet of dat jouw intentie is natuurlijk, maar dat is wel wat het bij mij oproept.
winkje87 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 14:37
3.44% gewijzigd
HuLang schreef:
21-01-2018 14:11
Ik begrijp je niet?
winkje87 schreef:
21-01-2018 14:31
Misschien is het ook een onzekerheids/zenuwen dingetje, Pinkiepink. Wellicht is het bij hem thuis anders. Al moet ik zelf wel zeggen dat ik thuis afspreken associeer met seksdates. Weet niet of dat jouw intentie is natuurlijk, maar dat is wel wat het bij mij oproept.
Hmm ja, dat heb ik zelf ook wel een beetje, maar we hebben wel een reden om bij hem te zijn. Geen netflix & chill, zeg maar. Klinkt raar maar hij heeft een nogal aparte (leuke) hobby en daar vroeg ik wat dingen over en nu wil hij me dat dus bij hem thuis laten zien.

Ben benieuwd of hij een move maakt. Ik hoop het wel. Moet op dat gebied ook klikken en ik heb geen zin om weken te wachten
Fizzyhideous schreef:
21-01-2018 14:10
Sorry maar ik begrijp het niet helemaal. Bij hem had je een gevoel dat je nog nooit eerder had gehad en het werd al serieus. Nu zeg je ineens dat het je gevoelsmatig niets doet. Dat geloof ik niet. Ik vind de reactie van waterman26 vrij direct maar er zit wel een kern van waarheid in.
Als je gevoelens hebt voor iemand die ineens niet meer beantwoord worden dan mag je flink balen hoor. Beetje gek dat het je niets doet nu.
Het is gewoon rot toch?
En wederom valt het me op dat 'moeite met paradoxale gevoelens' echt een ding is tegenwoordig.
Je kunt iets én rot vinden én iemand een flapdrol én jezelf best zielig vinden én hem een grote idioot én het jammer vinden dat iets niet doorzet.
Dingen zijn nooit alléén wit of zwart.
Als het wel alleen zwart of wit is, dan gaat er iets mis in het processen van gevoelens.
Is mijn mening.

Ik vind het jammer voor je Violette dat het zo is gelopen, je was heel blij met wat er aan 't ontstaan was. En ook wat Winkje zei, beter nu dan over 3 maanden.
21-01-2018 14:29
Geen idee, vraag het hem zou ik zeggen... Ik vind een afspraak een halfuur van tevoren zonder duidelijke rede nogal respectloos.
Als hij kwaad wordt als ik dat duidelijk maak vind ik dat vrij kinderachtig.
Het komt nu wel een beetje over alsof je kwaad bent en daar kwaad om geworden bent. En dat is natuulijk helemaal niet erg! Het is niet zo netjes van hem, maar als iemand afzegt dan heeft diegene de beslissing al genomen en heeft het niet zoveel zin om daartegen te gaan protesteren of zo.

Beetje mosterd, maar je kan ook gewoon zeggen; Jammer, ik had het leuk gevonden, we doen het een ander keertje! Maar laat het voortaan wat eerder weten, dat is iets relaxter voor mij ;)

Als hij heel naar en idioot deed dan ben je hem liever kwijt dan rijk natuurlijk, maar deed hij dat echt?
Piratesse schreef:
21-01-2018 14:36
Ik begrijp je niet?
Herken je dat gevoel niet? Een huis dat al jaren te koop staat, waar - vooral in het begin - hordes kooplustigen gingen kijken maar niemand hapte toe. Zo'n huis blijft niet in de belangstelling staan, je ziet de advertentie en je denkt "o ja, dat weer", de kans dat het jouw droomhuis zou kunnen zijn wordt ernstig gehypothekeerd door de gekende afwijzing door zoveel voorgangers.

De stroom aan negatieve date-ervaringen roept bij mij een beetje hetzelfde gevoel op: de kans dat iemand de droomvrouw of -man is, wordt kleiner naarmate het aantal afgesprongen dates groter wordt, het wordt als het ware een soort self fulfilling prophecy en dat is dan nog uitgaand van een best case scenario want het is dan toch ook niet onlogisch om daar issues bij te vermoeden.

Was zomaar een gedachtespinsel naar aanleiding van een aantal recente posts. Als er al iets uit te halen valt dan misschien dit: je maakt jezelf niet attractiever door een opsomming van foutgelopen dates, hou daar even rekening mee, of niet.
Piratesse schreef:
21-01-2018 14:47
En wederom valt het me op dat 'moeite met paradoxale gevoelens' echt een ding is tegenwoordig.
Je kunt iets én rot vinden én iemand een flapdrol én jezelf best zielig vinden én hem een grote idioot én het jammer vinden dat iets niet doorzet.
Dingen zijn nooit alléén wit of zwart.
Als het wel alleen zwart of wit is, dan gaat er iets mis in het processen van gevoelens.
Is mijn mening.

Ik vind het jammer voor je Violette dat het zo is gelopen, je was heel blij met wat er aan 't ontstaan was. En ook wat Winkje zei, beter nu dan over 3 maanden.
Nee hoor. Dubbele gevoelens zijn normaal. ‘Het was een leuke vent, dus jammer dat er geen gevolg is’ vs. ‘hij had ook minder leuke kanten dus beter ook’. Dat heb ik ook vaak.
Iets anders is dat je schrijft ‘dat je dit nog nooit meegemaakt hebt’, schrijft dat het ‘serieus begint te worden’ , andere Tinder daters al gaat uitleggen dat het heus hen ook kan gebeuren....
En dan opeens zakt de hele plumpudding van geluk in. Alleen omdat hij geen zin meer heeft. Dat snap ik niet.
HuLang schreef:
21-01-2018 14:59
Herken je dat gevoel niet? Een huis dat al jaren te koop staat, waar - vooral in het begin - hordes kooplustigen gingen kijken maar niemand hapte toe. Zo'n huis blijft niet in de belangstelling staan, je ziet de advertentie en je denkt "o ja, dat weer", de kans dat het jouw droomhuis zou kunnen zijn wordt ernstig gehypothekeerd door de gekende afwijzing door zoveel voorgangers.

De stroom aan negatieve date-ervaringen roept bij mij een beetje hetzelfde gevoel op: de kans dat iemand de droomvrouw of -man is, wordt kleiner naarmate het aantal afgesprongen dates groter wordt, het wordt als het ware een soort self fulfilling prophecy en dat is dan nog uitgaand van een best case scenario want het is dan toch ook niet onlogisch om daar issues bij te vermoeden.

Was zomaar een gedachtespinsel naar aanleiding van een aantal recente posts. Als er al iets uit te halen valt dan misschien dit: je maakt jezelf niet attractiever door een opsomming van foutgelopen dates, hou daar even rekening mee, of niet.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Niets ergers dan een date die alle voorgaande dates die mis gingen, gaat beschrijven.
Omdat ik bij mezelf dat soort neigingen voelde opkomen, ben ik vrijwel gestopt met daten.
Waterman26 schreef:
21-01-2018 15:04
Ik ben het hier helemaal mee eens. Niets ergers dan een date die alle voorgaande dates die mis gingen, gaat beschrijven.
Omdat ik bij mezelf dat soort neigingen voelde opkomen, ben ik vrijwel gestopt met daten.
Ik denk inderdaad dat als je die neiging hebt het op zijn minst verstandig is om een pauze in te lassen. Daten moet vooral leuk zijn denk ik.

Ik lees hier nog maar kort mee, maar ik vind het wel meevallen met de negatieve date-ervaringen hier. Het gros heeft leuke dates, vrijblijvend of niet, en sommige daten zelfs al langer met iemand of hebben een relatie. Violetta heeft even pech nu, en het ging even mis met Saantje geloof ik. Maar misschien lees ik te kort mee hier.
winkje87 schreef:
21-01-2018 14:48
Het komt nu wel een beetje over alsof je kwaad bent en daar kwaad om geworden bent. En dat is natuulijk helemaal niet erg! Het is niet zo netjes van hem, maar als iemand afzegt dan heeft diegene de beslissing al genomen en heeft het niet zoveel zin om daartegen te gaan protesteren of zo.

Beetje mosterd, maar je kan ook gewoon zeggen; Jammer, ik had het leuk gevonden, we doen het een ander keertje! Maar laat het voortaan wat eerder weten, dat is iets relaxter voor mij ;)

Als hij heel naar en idioot deed dan ben je hem liever kwijt dan rijk natuurlijk, maar deed hij dat echt?
Oww daar heb je volkomen gelijk in, ik had beter pas moeten reageren toen ik rustig was. Want ik was inderdaad in 1e instantie erg teleurgesteld en vooral verontwaardigd want het was echt out of the blue. (En dat vind ik echt lullig, dat je met een smoes komt en pas eerlijk gaat zijn als ik uit mn slof schiet. Echt waarom zijn mannen toch zo ongelofelijk hypocriet)
Ik vind het jammer hoe ik gereageerd heb maar ik kan daar helaas nu niks meer aan doen.
En eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat ik er nu niet meer mee zit, maar idd ik hoef geen idiote of hypocriete man.

Trouwens ik had ook afleiding hoor, dat hielp ook mee... ;-D
21-01-2018 15:14
Oww daar heb je volkomen gelijk in, ik had beter pas moeten reageren toen ik rustig was. Want ik was inderdaad in 1e instantie erg teleurgesteld en vooral verontwaardigd want het was echt out of the blue. (En dat vind ik echt lullig, dat je met een smoes komt en pas eerlijk gaat zijn als ik uit
....

Trouwens ik had ook afleiding hoor, dat hielp ook mee... ;-D
A je bent als een idioot te keer gegaan tegen hem.
B je was toen al bezig met dre ex die je terugwilde.
C morgen ben je serieus met hem.
Pfffffffff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven