het leeftijdsverschil topic!

19-02-2007 00:40 869 berichten
Regelmatig duiken hier topics op.... in de trant van Oudere man, jongere vriend, 22 jaar leeftijds verschil e.d. Ik volg die topics omdat ik zelf ook in een leeftijdsverschil situatie zit. Wat me opvalt is dat veel van onze angsten, twijfels en problemen op elkaar lijken. Is het een idee om er een centraal topic van te maken waarin een ieder die met leeftijdsverschil in de relatie te maken heeft en er met 'lotgenoten' over wil kletsen terecht kan?

Als het een suf idee is kan de moderator dit topic weer dichtgooien.

Ik trap wel af. Ben zelf 24 en mn verloofde (yeeeah ben nog steeds blij dat ik dat kan zeggen) is 41. We hebben in het begin problemen gehad die in de acceptatie sfeer lagen (mijn familie was er niet blij mee etc) en nu nog reageert niet iedereen even leuk maar we zitten nu in het stadium dat we daar écht lak aan hebben omdat we heel blij met elkaar zijn.

Ook vind ik wel leuk om te weten hoe je in de relatie terecht bent gekomen, of je het  tegen hebt proberen te houden toen je achter het leeftijds verschil kwam etc.
Alle reacties Link kopieren
Ruim 4 jaar.
Hi Monissa (en anderen!), zoals ik zei is het bij mij en lover nog heel pril! Een paar maanden pas, maar het voelt zo fijn en vertrouwd, dat ik hem al wel bijna mijn vriendje durf te noemen...

Ik heb het inderdaad proberen tegen te houden; dat heb ik een jaar vol gehouden...

Er zijn nog niet zoveel mensen in onze directe omgeving die er van weten, maar zelfs onder mijn ' hippe' vriendinnen werd er hier en daar sceptisch gereageerd. Nu ze zien hoe leuk wij het samen hebben, hebben ze hun zorgen laten varen.

Ik zou denken dat de reactie op vrouw+jongeman heftiger reacties oproept dan andersom, maar nu ik hier een beetje random dit topic doorblader, merk ik dat andersom ook nog steeds reacties oproept.

Daar heb ik zelf niet zo veel van gemerkt toen ik met een man was die ouder was...
anoniem_1492 wijzigde dit bericht op 17-11-2008 16:47
Reden: tekst vergeten
% gewijzigd
Hallo Allemaal,

He he eindelijk leven in het topic! Leuk weer iemand met een nieuwe liefde!

Volgens mij maakt het uiteindelijk niet zo veel uit nee of de vrouw zoveel jaren ouder of jonger is, reactie's komen er toch wel.

Ik krijg verschillende reactie's t is nog allemaal pril. Niet zoveel mensen weten het ook , maar de ene zegt Joh lekker genieten als jij, je er lekker bij voelt en de andere zegt zoooo dat heeft hij goed bekeken, die snoeperd.Nou ja ik lach er om want ja snap het wel.

Merk gewoon aan mezelf dat als ik verder ga met een relatie met hem dat het wel gevolgen heeft voor de toekomst. Ik bedoel ik kan geen 10 jaar meer wachten met kinderen enz. Dus dat zijn wel weer dingen waar ik over nadenk, maar ja dan denk ik choco het voelt toch fijn!? Dus geniet nou eens, haha.

Hebben de vrouwen met een vriend die een stuk jonger zijn dan hun hier ook last van? Ik bedoel kinderenwensen enz dat ze denken ja maar ik heb niet meer zoveel tijd enz?

Greetz Choco
Ach ja, mensen hebben altijd wel wat te zeggen. Dat is al zo als je een ''normaal'' stel bent. Ik kreeg opmerkingen nav het leeftijdsverschil zoals van: zo lekker zo'n toyboy, geniet ervan, kan je hem wel bijhouden?, is in de mode, wil hij geen kinderen? Wat over 20 jaar? etc.

Hij kreeg opmerkingen in de richting van:"zoek je een moederfiguur", zeker lekker ervaren, wat als je kinderen wilt.

Wat betreft de kinderen. Ik heb er 2. Man heeft nooit kinderen gewild en zegt daar heel zeker over te zijn.

De familie en vrienden hadden het al heel snel geaccepteerd. Natuurlijk worden er wel eens grapjes over gemaakt. Doen we zelf ook. We hebben het gewoon fijn en merken in onze relatie niets van het leeftijdsverschil. Te zien is het wel (helaas).

Ik heb geluk dat ik er een stuk jonger uitzie, maar helaas doet man dat ook. Ik heb hem verboden gezichtscreme te gebruiken....
quote:Christine23 schreef op 25 oktober 2008 @ 20:10:

[...]

Hee meis, ik zie je bericht nu pas, ben heel lang niet op viva geweest. Toen ik dit topic startte was ik 23. Nu word ik 26 en ik ben dus al die tijd nog steeds gelukkig met mijn 17 jaar oudere lieffie. En wij vinden elkaar alles behalve viespeuken! En mijn familie vind hem ook geen viespeuk hoor! Mocht je dit nog lezen en verder willen babbelen dan hoor ik t graag van je. Je mag me ook mailen op iamsiam@live.nl Hoi Christine, ik had het dus ook af laten weten een tijd op dit forum, maaaaar ik dacht ik meld even dat ik eind van het jaar samen ga wonen met mijn 44 jarige lover )) We gaan er gewoon voor!

Grtz
aahh goed zeg! Gefeliciteerd !!
thanks! ben zo blij!! het heeft echt wel even geduurd voordat we comfortabel waren met het leeftijdsverschil.. natuurlijk maakt het niets uit and you can t help who you fall in love with, maar helemaal ontkennen konden we het natuurlijk ook niet... maar ik moet echt zeggen dat het nu totaal geen issue meer is en alles gewoon zo heerlijk vanzelf gaat tussen ons...
Hee, leuk dit topic.

Ben al 5 jaar gelukkig met mijn vriend, 11 jaar verschil. Ik word 24, hij is 35.

Ouders hebben er nooit echt een punt van gemaakt. Enig punt dat wat lastig is, is kinderen. Hij wil niet te lang meer wachten, mochten we er aan beginnen. Vind het een lastig idee dat hij als we veel langer wachten hij echt een oude papa is, niet om wat de samenleving er over denkt, het is inmiddels heel normaal, maar gewoon voor zichzelf. Hij weet niet of hij het kind alles kan bieden wat hij zou willen. Ik vind het dan weer nog wat te vroeg, wacht liever nog een jaar of 3-4.
ik vind is zonder t
De mijne is 14 jaar ouder en heerlijk! Ik ben 34 hij is 48 en heeft 2 kids uit een eerder huwelijk.
Mijn vriend heeft geen kinderen maar wil ze zeker wel met mij. Maar voor nu gaan we eerst samenwonen en over een tijd zien we wel. Ik ben 27 dus heb nog alle tijd. Hij zegt zelf dat het ook niks meer uitmaakt of je nou 44 of 46 bent een oude vader wordt hij toch wel..
De mijne is 14 jr jonger. Hij wil ooit wel kinderen; ik niet want ik heb ze al en ben er echt klaar mee. Denk zelfs wel eens na over sterilisatie. Vriendje en ik hebben het idee dat hij toch ooit wegvlindert naar een dame iets dichterbij zijn eigen leeftijd. Kan hij daar een gezinnetje mee stichten. Die gedachte maakt me niet eens verdrietig; ik vind het volkomen logisch...
Aha, hier zijn we gebleven! Mooi, dan schijven we hier verder, ook war meer animo lijkt het

Voor wie in andere topics niet meegelezen heeft: ik ben 14 jaar jonger dan mijn vriend (ik 23, hij 37), we zijn nu 4 jaar samen. Gaat goed, ik studeer nog en dat is mede de reden dat we nog niet samenwonen. Heb soms wel het idee dat hij helemaal niet wil samenwonen, maar goed, dat heeft niets met de leeftijd te maken, maar zijn gewoon relatie perikelen. Het is wel echt serieus tussen ons, maar ik ben soms bang voor de toekomst. Hij is vaak moe e.d. en dan vraag ik me af: hallo, hoe moet dat straks als we kinderen hebben en je dus nog ouder bent? Tja.. Verder echt fijn tussen ons, hij is heel lief en eigenlijk de enige waarbij ik me echt fijn voel.
Dat is bij dus ook dat ik me daar erg meebezig hou, ik vind hem leuk, lief, grappig, etc, etc. Maar ja hij word wel een erg oude vader mocht het zo ver komen en daar baal ik wel een beetje van. En ja bij mij is het pril aan de ene kant wil me nu nog niet meebezig houden, maar ja ik wil er ook niet pas over nadenken als het echt serieus wordt. Dus snap je wel El_lebel.

Nologoes: ik vind dat best heftig hoor wat je schrijft! En ook behoorlijk nuchter. Waarom begin je aan relatie als je toch weet dat het niet een toekomst heeft?
Ik probeer in het 'nu' te leven, en in de realiteit.

Ben echt gek op hem. Hij ook op mij. Maar we zijn ook realistisch genoeg om ons te realiseren dat dit een heel legitieme reden zou zijn om onze relatie te beeindigen.

Ik hoop dat hij en ik nog heel veel mooie momenten gaan beleven samen, zoals we nu doen. Dat wel.
Knap hoor nologoes om er zo in te staan. Ik denk dat ik constant bang zou zijn dat hij dan toch weggaat bij me zodra er een leeftijdsgenootje voorbij komt huppelen ..

Ik heb gister m'n kasten opgeruimd en ruimte gemaakt voor mijn lover! jaja het gaat echt gebeuren! Toch wel weer wennen hoor straks samenwonen. Ben zo gewend om alleen te zijn maar ik wil hem zo graag om me heen hebben.. EN ik moet zeggen dat ik echt nog geen negatieve reacties van de buitenwereld heb gehad. We zijn gewoon goed en lief voor elkaar dus mensen kunnen ook geen commentaar hebben volgens mij.
Bij mij is het zo dat vooral -hij- het oude-vader-zijn als probleem ervaart. Hij vind het gewoon een lastig gegeven. Heeft zelf ook heel jonge ouders, dus geen referentiekader. Hij zit er mee dat er dan in feite 2 generaties tussen zitten (je eigen generatie en de generatie kinderen die 'eigenlijk' jouw kinderen hadden kunnen zijn). Begrijpt hij zijn kinderen dan nog wel, is er nog enige overeenkomst in denken/levenswijze?

Ik heb dan zelf weer oude ouders (mijn ouders zijn ouder dan de zijne ), dus zit er niet zo mee. Bovendien is hij zelf nog heel 'jong van geest'. Gut wat klinkt dat bejaard Hij is echt niet de standaard dertiger die thuis op de bank zit, fijn in zijn huisje. Hij is dan ook altijd een beetje de uitzondering in zijn familie geweest, die wel allemaal huisje-boompje-beestje hebben, van jongs af aan.

Maar, aan de andere kant vindt hij zichzelf nu wel echt stabieler worden, niet meer zo van de hak op de tak leven, dus dat vindt hij dan wel weer goed voor het eventuele ouderschap.

Wat ik wel moeilijk vind, is dat hij er dus waarschijnlijk ook minder lang zal zijn, voor zijn kinderen. Maargoed, als je dat nuchter bekijkt is dat ook weer heel relatief, je kan ook morgen onder de tram komen.

Lastig he, dames?
quote:Nicci schreef op 03 november 2008 @ 13:32:

Ik had van mijn 16e tot mijn 17e een relatie met een man die 20 jaar ouder was. Nu haat ik hem uit de grond van mijn hart, een heel raar gevoel en hoewel ik niet meer over hem nadenk, gaat dat gevoel niet weg. Ik was zelfverzekerd, behoorlijk mondig, maar viel er tegen verwachting in wel voor. Ik vond mezelf volwassen, hoe ouder ik word, hoe naarder ik hem ga vinden, omdat je nu ziet hoe jong en beinvloedbaar je toen was en hoeveel gebruik hij daarvan maakte. bahbahbahbahbah gelukkig kom ik hem zelden tegen want ik kan hem wel wat doen, vieze vent.

Helaas heb ik nogsteeds wel een zwak voor oudere mannen, maar 10 jaar is de grens!

Niets aan toe te voegen

Bij mij is het sinds april uit met mijn 22 jaar oudere vriend en hoe langer ik er over nadenk, hoe erger ik het vind!. Dat ik zo blind heb kunnen zijn! Smerige vent! BAH BAH BAH!

(dit wil trouwens niet zeggen dat dit voor ieder stel met groot leeftijdsverschil geldt, maar achteraf gezien heb ik echt zoiets van: hij wel, zo'n groen blaadje... brrrr en in maar denken dat ie me echt leuk vond. Ja, omdat ik nog strak was en seksueel erg actief!)
Huh? waarom zou dat de enige reden zijn voor een man om een jongere vriendin te nemen? Vind ik wel een ENORM vooroordeel.
Vandaag weer een ontzettend leuke dag gehad... Niks te merken van het leeftijdsverschil en lekker zitten ouwehoeren ;)

Ik voel me bij hem echt totaal op mijn gemak, heerlijk is dat. Andersom geldt dat natuurlijk ook... We hebben het verder nog nergens over. Kijken een beetje per week of we tijd hebben en plannen zodra ergens wat tijd over is.
quote:chocotaartje schreef op 19 november 2008 @ 19:29:

Nologoes: ik vind dat best heftig hoor wat je schrijft! En ook behoorlijk nuchter. Waarom begin je aan relatie als je toch weet dat het niet een toekomst heeft?

Gisteren was vandaag de toekomst. En die was ik mooi misgelopen als ik 'er niet aan begonnen was'. Zou toch zonde zijn geweest!

Trouwens, ik heb niet zo het gevoel dat ik ergens aan begonnen ben; ik wilde hem eigenlijk alleen maar just for fun, en hij mij ook. Maar we blijken gewoon te leuk. Voor elkaar. Allebei. Hahahahaha!!

Dus genieten we er maar gewoon op los.
Hij is 52, ik 33. Hij 26 jaar getrouwd geweest, 2 kinderen. Ik heb nog maar 1 relatie gehad, maar ik voel me niet door hem óverheerst of iets dergelijks. Hij misschien wel, ik heb nogal een grote mond en dat kan intimiderend overkomen. Misschien moet ik me toch wel bewijzen als kleintje naast die grote man, zo voelt dat weleens. Hij heeft veel meer levenservaring, veel meer sexuele ervaring, veel meer werkervaring etc. Ik heb soms het gevoel dat ik pas kom kijken.
Hoi! Ik (37) sta in het begin....met hem (23); we zijn totaal uit 2 verschillende werelden en toch nadat hij mij wist te verleiden ben ik uit nieuwsgierigheid erheen gegaan. Inmiddels 5 weken verder en weten beide niet goed hoe nu verder. Ook door de leeftijden en ook door de verschillen maar loslaten willen we niet. Sjonge wat een dillemma's!! ik snap wel dat relaties niets met leeftijden te maken heeft en ik heb een dochtertje en zou ook dat nog graag willen maar toch het verhaal van de onzekerheden etc. We hebben iig afgesproken alles heel rustig aan te bekijken, slapen 1 x per week bij elkaar en doen ons eigen ding. Mijn gevoel gaat er steeds dieper in en soms is dat lastig omdat ik dacht dat dit alles als een "geintje" was bedoeld. We hebben het fijn bij elkaar dat is zeker en genieten van elkaar. Ik ben vriendinnen voorzichtig aan het informeren en hij zijn vrienden etc....idd het lijkt soms wel alsof je in ene aan iedereen "toestemming" moet vragen. Gelukkig vinden ze allemaal tot nog toe dat we moeten genieten. Overigens, toen ik hem leerde kennen dacht ik zelf dat hij eind in de 20 was hoor en hij had niet verwacht dat ik 37 was dus gelukkig maakt het voor ons het verschil iets kleiner. Maar pfoe wat voel je je onzeker weer als je in het begin staat van een "nieuwe liefde" en dan nog eens "wat voor 1!" maar wat vind ik hem geweldig,........ik hoop stiekem wel dat dit zich voortzet maar daar moeten we toch samen aan werken toch.....
Dat onzekere maakt het allemaal zo ingewikkeld vind ik... En inderdaad ook reacties die je uit de omgeving kunt verwachten, want voor velen is het niet 'maar een getal'.

Ik ben nu iets zekerder van mijn zaak, omdat we echt serieus zijn beide. Ik weet nu dat hij niet met anderen date/rommelt, ik de enige ben, en dat is een stukje meer geruststelling

Wat me wel opvalt is dat nu eigenlijk iedereen in mijn omgeving weet van hem en het leeftijdsverschil, er maar weinig naar informeert. Mn ouders hebben ook nog geen vragen gesteld, en dat vind ik jammer :( Aan de ene kant kun je denken: kom je mooi vanaf. Maar ik wil graag dat ze wat interesse tonen, vragen stellen. Misschien komt dat nog wel en moeten ze even aan het idee wennen. Mn beste vriendin informeert ook niet hoe het gaat tussen ons nu, terwijl zij er naar eigen zeggen geen probleem in ziet..

Beetje jammer dat je óf negatieve reacties krijg óf juist heel weinig reactie.
quote:nologoes schreef op 15 november 2008 @ 23:59:

Dit is toch een centraal leeftijdsverschil-topic?

Dan kan ik hier na wat meelezen ook schrijven over mijn leeftijdsverschil met (pas, sinds een paar maanden) vriendje; ik ben 37, hij is 23.

De eerste paar weken kon ik me maar moeilijk over het verschil heen zetten, maar inmiddels heb ik hem beter leren kennen en als we samen zijn merk ik het niet eens meer. Ik heb nog wel wat gene als ik iemand over hem vertel en zijn leeftijd komt ter sprake.

Maar ook dat gaat steeds beter.

Ik heb eerder een man gehad die stukken ouder was dan ik, nu dan een heerlijk jong ding. Ik kan niet zeggen dat het een beter is dan het ander, maar dit is wel een bijzondere ervaring...Grappig, ik zet net mijn stuk neer en zie dezelfde situatie met precies dezelfde leeftijden. Wij zijn nog aan het "vissen" bij de mensen ik denk dat het bij ons ook een grote rol speelt dat onze "werelden" zo uit een liggen. Ik hield me nooit zo bezig met gasten "van de straat" zo noemen ze het en zelf altijd bezig met geld en carriere, zo zie je dat "the opposed attrackts"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven