het leeftijdsverschil topic!
maandag 19 februari 2007 om 00:40
Regelmatig duiken hier topics op.... in de trant van Oudere man, jongere vriend, 22 jaar leeftijds verschil e.d. Ik volg die topics omdat ik zelf ook in een leeftijdsverschil situatie zit. Wat me opvalt is dat veel van onze angsten, twijfels en problemen op elkaar lijken. Is het een idee om er een centraal topic van te maken waarin een ieder die met leeftijdsverschil in de relatie te maken heeft en er met 'lotgenoten' over wil kletsen terecht kan?
Als het een suf idee is kan de moderator dit topic weer dichtgooien.
Ik trap wel af. Ben zelf 24 en mn verloofde (yeeeah ben nog steeds blij dat ik dat kan zeggen) is 41. We hebben in het begin problemen gehad die in de acceptatie sfeer lagen (mijn familie was er niet blij mee etc) en nu nog reageert niet iedereen even leuk maar we zitten nu in het stadium dat we daar écht lak aan hebben omdat we heel blij met elkaar zijn.
Ook vind ik wel leuk om te weten hoe je in de relatie terecht bent gekomen, of je het tegen hebt proberen te houden toen je achter het leeftijds verschil kwam etc.
Als het een suf idee is kan de moderator dit topic weer dichtgooien.
Ik trap wel af. Ben zelf 24 en mn verloofde (yeeeah ben nog steeds blij dat ik dat kan zeggen) is 41. We hebben in het begin problemen gehad die in de acceptatie sfeer lagen (mijn familie was er niet blij mee etc) en nu nog reageert niet iedereen even leuk maar we zitten nu in het stadium dat we daar écht lak aan hebben omdat we heel blij met elkaar zijn.
Ook vind ik wel leuk om te weten hoe je in de relatie terecht bent gekomen, of je het tegen hebt proberen te houden toen je achter het leeftijds verschil kwam etc.
dinsdag 9 december 2008 om 10:20
lebel:.. ik werk.. toen ik net met hem ging zat ik nog wel op school.... tja ik heb er niet zoveel moeite mee!.. ik heb echt een heerlijk leven!.. we vullen elkaar aan, doen leuke dingen met elkaar , en ook met de kinderen!.. de kids komen dolgraag bij ons, en zelf wilen we ook nog kids..
ik kan me voorstellen dat dat niet leuk is candy~!.. ik zou um ook bellen!
welkom bladora! heel apart dta de man het er moeilijk mee heeft ipv de familie!.. hahaha dat hoor je niet zo vaak~!.. bij ons was het wel andersom! hihi!
ik kan me voorstellen dat dat niet leuk is candy~!.. ik zou um ook bellen!
welkom bladora! heel apart dta de man het er moeilijk mee heeft ipv de familie!.. hahaha dat hoor je niet zo vaak~!.. bij ons was het wel andersom! hihi!
dinsdag 9 december 2008 om 14:27
T klinkt echt top jouw, relatie herbalau! Ik hoop dat wij ook ooit nog eens zo ver komen...de liefde en alles is er wel. Maar zijn ex maakt veel nog heel moeilijk (zijn 2 jaar uit elkaar en nog steeds niet gescheiden). En natuurlijk dat hij me eigenlijk te jong vindt, ja stom he?
Elke keer als we samen zijn is het geweldig, maar als we dan een paar dagen geen tijd hebben dan gaat ie ineens heel erg twijfelen. Dat hij mij geen toekomst kan bieden etc. Dan zal ik hem eens wat verhalen van de vrouwen hier vertellen! . Verder is hij nogal een publieke figuur of bekende zakenman in onze omgeving. Hij is ook een beetje bang dat mensen (zakenrelaties) hem minder serieus nemen als hij een 'jong ding' aan de arm heeft. Lastig lastig,....
Elke keer als we samen zijn is het geweldig, maar als we dan een paar dagen geen tijd hebben dan gaat ie ineens heel erg twijfelen. Dat hij mij geen toekomst kan bieden etc. Dan zal ik hem eens wat verhalen van de vrouwen hier vertellen! . Verder is hij nogal een publieke figuur of bekende zakenman in onze omgeving. Hij is ook een beetje bang dat mensen (zakenrelaties) hem minder serieus nemen als hij een 'jong ding' aan de arm heeft. Lastig lastig,....
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
dinsdag 9 december 2008 om 17:00
bladora,
Hier precies het zelfde probleem gehad.. vriendlief was nog niet zo lang gescheiden, en zijn ex wil hem nog steeds erg graag terug!.. gelukkig voelt hij 0.0 voor haar!
mijn vriend hier is een zeer publiekelijk persoon.. directeur/eigenaar van een groot bedrijf..
ik zal het nog leuker maken.. ik was de stagiaire hij mijn baas!.. dus hoe geloofwaardig is dat! haha..
Toch werkt het prima!.. en zijn we heel blij met elkaar!
het is logisch dat je in eerste instantie twijfels hebt.. had ik ook.. maar vooral bang hoe anderen mensen ons zagen..
toen wij voor het eerst op het strand liepen zagen wij dat iedereen naar ons keek!.. nu als wij over het strand lopen.. kijkt niemand naar ons..
wat ik probeer te zeggen is dat het ook mee helpt hoe je er zelf mee omgaat.. ik ben nu veel relaxter en vriendlief ook.. hebben nu zo ongeveer alle soorten reacties, van super leuk.. tot je bent gek wel gehad!.. en het kan ons niks meer schelen!
Hier precies het zelfde probleem gehad.. vriendlief was nog niet zo lang gescheiden, en zijn ex wil hem nog steeds erg graag terug!.. gelukkig voelt hij 0.0 voor haar!
mijn vriend hier is een zeer publiekelijk persoon.. directeur/eigenaar van een groot bedrijf..
ik zal het nog leuker maken.. ik was de stagiaire hij mijn baas!.. dus hoe geloofwaardig is dat! haha..
Toch werkt het prima!.. en zijn we heel blij met elkaar!
het is logisch dat je in eerste instantie twijfels hebt.. had ik ook.. maar vooral bang hoe anderen mensen ons zagen..
toen wij voor het eerst op het strand liepen zagen wij dat iedereen naar ons keek!.. nu als wij over het strand lopen.. kijkt niemand naar ons..
wat ik probeer te zeggen is dat het ook mee helpt hoe je er zelf mee omgaat.. ik ben nu veel relaxter en vriendlief ook.. hebben nu zo ongeveer alle soorten reacties, van super leuk.. tot je bent gek wel gehad!.. en het kan ons niks meer schelen!
dinsdag 9 december 2008 om 19:04
Tja... volgens mij begint hij ietsjes bij te draaien,.. maar ik ben bang dat ik hem dit jaar niet weer zie...
Beide heel erg druk, ook tussen de feestdagen door. Hopelijk komen er nog een paar uurtjes tussendoor voorbij, waarin we elkaar kunnen zien. Maar met de afstand is het best lastig allemaal...
Welkom Bladora! Jammer dat je vriend zoveel twijfelt zeg! Ik ben hier juist soms de twijfelaar. Eerste vriend, eerste keer écht verliefd. En soms wil ik dat even bevestigd hebben, dat ik de moeite waard ben en dat hij echt om mij geeft...
Welkom Bladora! Jammer dat je vriend zoveel twijfelt zeg! Ik ben hier juist soms de twijfelaar. Eerste vriend, eerste keer écht verliefd. En soms wil ik dat even bevestigd hebben, dat ik de moeite waard ben en dat hij echt om mij geeft...
dinsdag 9 december 2008 om 23:11
Hoever zitten jij en je vriend uit elkaar sweet candy?
Ja ik vind het ook klote dat hij zoveel twijfelt, maar hij denkt zover vooruit. En hij is dus echt bang dat ie mij geen toekomst kan bieden. Hij kan geen kinderen meer krijgen, en hij is bang dat ik hem verlaat zodra ik een kinderwens krijg...zo lastig. Ik heb nooit kinderwens gehad, maar ja, wat kan ik garanderen. Ik twijfel in dat opzicht ook wel hoor, maar ik ben meer van het carpe diem. Onze situatie ligt ook een beetje lastig omdat ik weer de ex van zijn ex zwager ben.(Hij was getrouwd met de zus van mijn ex, klinkt wat makkelijker). Die man was ook een heel stuk (18 jaar) ouder dan ik. Tja ik weet niet hoor. lastig lastig.
Ja ik vind het ook klote dat hij zoveel twijfelt, maar hij denkt zover vooruit. En hij is dus echt bang dat ie mij geen toekomst kan bieden. Hij kan geen kinderen meer krijgen, en hij is bang dat ik hem verlaat zodra ik een kinderwens krijg...zo lastig. Ik heb nooit kinderwens gehad, maar ja, wat kan ik garanderen. Ik twijfel in dat opzicht ook wel hoor, maar ik ben meer van het carpe diem. Onze situatie ligt ook een beetje lastig omdat ik weer de ex van zijn ex zwager ben.(Hij was getrouwd met de zus van mijn ex, klinkt wat makkelijker). Die man was ook een heel stuk (18 jaar) ouder dan ik. Tja ik weet niet hoor. lastig lastig.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
woensdag 10 december 2008 om 23:57
Goh postte jij een jaartje of 1,5 geleden niet in het minnaressen topic? Over je o zo bekende vriendje wat nog getrouwd was, ouder bla bla bla. Of je maakt steeds weer dezelfde fout, of je valt op de verkeerde kerels. Ik had toen al mn vraagtekens bij je verhaal maar nu dus helemaal. Vooral de post van je moeder destijds was erg ' geloofwaardig' Sorry als ik er naast zit hoor maar mn voorgevoel zit er vrij weinig naast. Heb nu eenmaal een uitstekend langetermijn geheugen.quote:-Bladora- schreef op 09 december 2008 @ 14:27:
T klinkt echt top jouw, relatie herbalau! Ik hoop dat wij ook ooit nog eens zo ver komen...de liefde en alles is er wel. Maar zijn ex maakt veel nog heel moeilijk (zijn 2 jaar uit elkaar en nog steeds niet gescheiden). En natuurlijk dat hij me eigenlijk te jong vindt, ja stom he?
vrijdag 12 december 2008 om 12:29
@ Bladora welkom! Jouw verhaal is wel herkenbaar voor mij. Mijn vriend was in het begin ook een beetje terughoudend en vond zichzelf te oud voor mij. Ook was hij bang om als een ouwe viezerik gezien te worden.. Het heeft wat tijd gekost en nu is die twijfel bij hem helemaal weg. Op zich vond ik het toen helemaal niet leuk! maar als ik er nu over nadenk is het toch wel goed geweest dat hij er zo serieus mee bezig is geweest. Nu gaat het gewoon helemaal top en leeftijd is geen issue meer! We zijn gewoon stapelgek op elkaar, en vwb die zakenpartners enzo daar heb ik ook mee te maken, in het begin vonden ze het misschien wat raar maar ik participeer net zo makkelijk mee in de gesprekken als de dames van zijn eigen leeftijd dus zij zien mij allang niet meer als een "jong ding" maar gewoon als een volwaardige partner voor mijn vriend. Succes met alles!
zaterdag 13 december 2008 om 17:36
Nee ik bedoelde bladora, die zat hier 2 jaar geleden ook al met de meest opschepperige aandachttrekkerij verhalen over haar getrouwde bekende nederlander lover met bakken geld. Als het écht waar zou zijn (wat ik al betwijfel) dan was de manier waarop ze ermee te koop liep op zijn zachtst gezegt zum kotzen... een vriendin van me heeft nl een tjdje met haar op msn gezeten ook nog, en er was ook nog een dramatische post van de 'moeder vvan bladora' die ook nog kant noch wal raakte. En nu komt ze weer met zon semi populair verhaaltje aan over haar getrouwde oude vriendje 'bekend in de zakenwereld'.
zondag 14 december 2008 om 11:01
quote:El_lebel schreef op 10 december 2008 @ 17:43:
Poeh, ik kan hier echt niet over meepraten dames, sorry. Ik zit in een heel andere situatie: hij is gewoon wat ouder, soit. Geen kids, geen twijfels, geen schaamte omdat ik jonger/hij ouders is, niks. Wel veel sterkte ermee allemaal! Bij ons is het ook zo. In het begin had ik wel zoiets van mmm hij is echt een stuk ouder, maar het maakt me niks meer uit. Iedereen (heel de fam en vrienden ) hebben positief gereageerd. En verder geen kids, wij maken ons niet druk om het leeftijdsverschil en we genieten gewoon.
Poeh, ik kan hier echt niet over meepraten dames, sorry. Ik zit in een heel andere situatie: hij is gewoon wat ouder, soit. Geen kids, geen twijfels, geen schaamte omdat ik jonger/hij ouders is, niks. Wel veel sterkte ermee allemaal! Bij ons is het ook zo. In het begin had ik wel zoiets van mmm hij is echt een stuk ouder, maar het maakt me niks meer uit. Iedereen (heel de fam en vrienden ) hebben positief gereageerd. En verder geen kids, wij maken ons niet druk om het leeftijdsverschil en we genieten gewoon.
zondag 14 december 2008 om 14:37
Ja precies chocotaartje. Ik bedoelde meer dat ik niet kan meepraten over een partner die twijfelt of hij wel bij mij wil zijn vanwege mijn leeftijd (persoonlijk zou ik dan twijfelen aan mijn "relatie" en ermee kappen), zoals de discussie nu een beetje is. Als iemand van je houdt, schaamt hij zich niet voor je. Nooit. Dat vind ik Ik blijf nog wel lezen en schrijven hoor, maar de huidige discussie, daar kan ik gewoon niet zoveel mee. Zou het leuk vinden om nog wat van Dt50 te horen, maar misschien is zij ondertussen al moeder!
zondag 14 december 2008 om 19:56
Tja.. ik heb hem in de eerste maanden dat we elkaar leerden kennen wel een aantal keren gevraagd: weet iemand in je omgeving het al? wat vind jij van ons leeftijdsverschil, merk je er ook iets van? etc..
Eigenlijk wel erover gehad, luchtig gehouden. Maar ik wilde de bevestiging dat ik niet zomaar een meisje was en hij mij echt leuk vond! Heb dan ook in de eerste maanden dat we elkaar zagen/daten alles netjes gehouden. Wel zoenen, meer niet. Puur om erachter te komen hoe serieus het zou gaan worden en ik uiteindelijk niet werd gebruikt voor sex of wat dan ook.
Eigenlijk wel erover gehad, luchtig gehouden. Maar ik wilde de bevestiging dat ik niet zomaar een meisje was en hij mij echt leuk vond! Heb dan ook in de eerste maanden dat we elkaar zagen/daten alles netjes gehouden. Wel zoenen, meer niet. Puur om erachter te komen hoe serieus het zou gaan worden en ik uiteindelijk niet werd gebruikt voor sex of wat dan ook.
maandag 15 december 2008 om 11:58
maandag 15 december 2008 om 12:25
Ja het is erg moeilijk
Elkaar nu dus al een tijdje niet gezien en het begint te knagen. Gewoon omdat ik hem graag wil zien en hij mij ook. Er moet toch ergens gewoon 1 dagje te vinden zijn???
Hoop dat het nog lukt dit jaar!! Maar ik wil hem ook niet teveel pushen daarin, weet dat hij het ontzettend druk heeft ( en ik ook). Geen zin in een teleurstelling zoals die van vorige week --> afspreken en elkaar uiteindelijk toch niet zien o.i.d.
Heb geen zin om hem te pushen om af te spreken, hem te claimen. Hij geeft wel aan wanneer hij tijd heeft en ik ook, daarop stemmen we alles maar af.... Het is even niet anders
Hoop dat het nog lukt dit jaar!! Maar ik wil hem ook niet teveel pushen daarin, weet dat hij het ontzettend druk heeft ( en ik ook). Geen zin in een teleurstelling zoals die van vorige week --> afspreken en elkaar uiteindelijk toch niet zien o.i.d.
Heb geen zin om hem te pushen om af te spreken, hem te claimen. Hij geeft wel aan wanneer hij tijd heeft en ik ook, daarop stemmen we alles maar af.... Het is even niet anders
maandag 15 december 2008 om 16:41
Hoi andere sweet!
zoals ik al op je eigen topic schreef: hier 21 (ik) en hij sinds een paar dagen 35.... Gaat prima tot nu toe. Maar zoals je leest op dit moment even weinig tijd om elkaar te zien
Wél goed nieuws... we zien elkaar waarschijnlijk morgen !!! WAAAAHHH verrassing
Kreeg net een sms... nu nog even regelen hoe en wat, aangezien we beide alleen 's avonds kunnen. Dus 1 van ons moet overnachten bij de ander en waarschijnlijk wat uurtjes 'spijbelen' van werk hahaha! Maar dat heb ik er heel graag voor over uiteraard
zoals ik al op je eigen topic schreef: hier 21 (ik) en hij sinds een paar dagen 35.... Gaat prima tot nu toe. Maar zoals je leest op dit moment even weinig tijd om elkaar te zien
Wél goed nieuws... we zien elkaar waarschijnlijk morgen !!! WAAAAHHH verrassing
maandag 15 december 2008 om 18:29
quote:sweetmel88 schreef op 15 december 2008 @ 14:54:
heey ik vroeg me af of er meiden tussen zitten van mijn leeftijd ik ben 20 jaar en mn vriend is 31 hoe word er bij julie gereageerd :DIk ben 19 en mijn vriend is 30, hetzelfde verschil als bij jullie dus en ongeveer dezelfde leeftijd. Mensen die ons samen hebben gezien reageren eigenlijk altijd positief. Af en toe krijg je natuurlijk wel een opmerking van mensen die het niet vinden kunnen, en mijn ouders waren in het begin niet zo enthousiast, maar daar moet je je niet al teveel van aantrekken
.
heey ik vroeg me af of er meiden tussen zitten van mijn leeftijd ik ben 20 jaar en mn vriend is 31 hoe word er bij julie gereageerd :DIk ben 19 en mijn vriend is 30, hetzelfde verschil als bij jullie dus en ongeveer dezelfde leeftijd. Mensen die ons samen hebben gezien reageren eigenlijk altijd positief. Af en toe krijg je natuurlijk wel een opmerking van mensen die het niet vinden kunnen, en mijn ouders waren in het begin niet zo enthousiast, maar daar moet je je niet al teveel van aantrekken
maandag 15 december 2008 om 19:21
quote:cookiedough schreef op 15 december 2008 @ 18:29:
[...]
Ik ben 19 en mijn vriend is 30, hetzelfde verschil als bij jullie dus en ongeveer dezelfde leeftijd. Mensen die ons samen hebben gezien reageren eigenlijk altijd positief. Af en toe krijg je natuurlijk wel een opmerking van mensen die het niet vinden kunnen, en mijn ouders waren in het begin niet zo enthousiast, maar daar moet je je niet al teveel van aantrekken
.heey grappig zeg ik was ook 19 toen ik hem leerde kennen en hij ook 30
ik heb er zelf ook geen nare ervaringen mee mn ouders hadden wel even zoiets van oef maar dat was snel voorbij mijn vriendin is ook 20 en haar vriend 32 hun hebben t nogal te horen gekregen wat ik nogal jammer vind want een oudere vriend is voor mij gewoon beter hahah jongens van mijn leeftijd daar heb ik nix mee ( misschien niet zoveel wijsheid hahaha
)
[...]
Ik ben 19 en mijn vriend is 30, hetzelfde verschil als bij jullie dus en ongeveer dezelfde leeftijd. Mensen die ons samen hebben gezien reageren eigenlijk altijd positief. Af en toe krijg je natuurlijk wel een opmerking van mensen die het niet vinden kunnen, en mijn ouders waren in het begin niet zo enthousiast, maar daar moet je je niet al teveel van aantrekken