Hij 50, ik 26

10-06-2009 19:25 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben nieuw op Viva. Dit leek me een geschikt forum om andere vrouwen hun mening te vragen over de volgende situatie...

Ik: 26, single boerentrien, op mezelf, kantoorbaan met klein loon, geen kinderwens, geen relatiewens.

Hij: 50, gescheiden, stuk of drie woningen, alles dat hij aanraakt verandert in goud, 3 kinderen van mijn leeftijd, geen relatiewens.

Een aantal weken geleden hebben we elkaar leren kennen door een project in één van zijn panden waar ik beroepsmatig bij betrokken was. Het was nog net geen liefde op het eerste gezicht, maar de vonk sloeg wel degelijk meteen over. Na het (meerdaagse) project hebben we nog een aantal keren afgesproken en heel erg veel gekletst en plezier gemaakt.

Gisteren was hij voor het eerst bij mij. Ik voelde me al lichtelijk bezwaard hem rond te leiden in mijn simpele woning, maar hij voelde zich direct thuis. Nadat we over de schrik van de eerste (geweldig spannende) zoen heen waren en doorkregen dat we echt gek op elkaar zijn is hij bij me gebleven vannacht.

Ik was heftig ongesteld dus all the way zijn we niet gegaan, maar dat het een beest was in bed had ik allerminst verwacht..!

Nu ben ik alleen maar verliefder geworden, en hij ook. Terwijl we eigenlijk allebei helemaal klaar waren met relaties...

Is dit fout??

Mijn ouders zijn van zijn leeftijd, zijn kinderen van de mijne. Het is ook nog wat pril dus bekend maken is zowiezo geen goed idee waarschijnlijk. Maar ik wil toch best weten wat andere vrouwen hiervan vinden... Ik ben zelf vrij conservatief en had een redelijk standvastig vooroordeel over jonge vrouwen die een veel oudere, rijke vent aan de haak slaan, namelijk; die doet het voor het geld, no way dat je verliefd kunt worden op zo'n ouwe bok...

Maar wat nou als die ouwe bok je zo oneindig kan boeien, hij de simpelheid zelve blijkt te zijn (en net zo lief een week in een tentje op de camping gaat staan) ondanks die centen, hij bovendien nog een goddelijk lichaam heeft onder dat gerimpelde hoofd, hij ieder gevoelig plekje van je weet te vinden (zowel fysiek als mentaal), hij zowiezo een vent is met z'n hart 100% op de juiste plek, en ook nog eens jouw interesses deelt? Is het dan anders?

Wie heeft zoiets ook meegemaakt, of kent iemand die het meemaakt(e)?
(excus voor het inbreken in deze topic, maar wou ff kijken of ik wel kan posten)

enne TO ik zou er van genieten zolang het duurt. en niet al te aan de grote klok hangen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 juni 2009 @ 20:11:

[...]

Het is niet het taalgebruik ....... het is sommige dingen niet kunnen delen . Ik zie nu in één oogopslag wie zo ongeveer welke leeftijd heeft ; in het echt zou je daarop doorgaan ; " o, en dat ándere typetje , moest je daar ook zo om lachen ? " Ik kom met jou - niet heel erg , maar wel anders - niet verder dan het meedelen wie dat dus zei en that's it . Moppen uitleggen en de humor is er van af .

Snap je ?Zeker snap ik je. In het echt had ik dan ook nooit om die uitleg gevraagd, maar op een forum pak ik elke gelegenheid beet om wat bij te leren. Zeker in deze situatie, je weet maar nooit wanneer het je van pas komt
Bia, ik ken ook Koot en de Bie hoor Maar weet je, als je in het buitenland woont, en je leert iemand kennen (en al is het dezelfde taal, R'dam-Antwerpen bijvoorbeeld), dan nog zijn er zoveel verschillen. Da's dan niet de leeftijd, maar het land.
quote:Digitalis schreef op 10 juni 2009 @ 20:17:

Bia, ik ken ook Koot en de Bie hoor Maar weet je, als je in het buitenland woont, en je leert iemand kennen (en al is het dezelfde taal, R'dam-Antwerpen bijvoorbeeld), dan nog zijn er zoveel verschillen. Da's dan niet de leeftijd, maar het land.Die verschillen zijn zelfs groter denk ik, toch zeker als de cultuur anders is. Ik heb het in het verleden geprobeerd met een Italiaan, de taal was geen probleem maar de cultuur bleek de dooddoener.
quote:Suzeli schreef op 10 juni 2009 @ 20:13:

(excus voor het inbreken in deze topic, maar wou ff kijken of ik wel kan posten)

enne TO ik zou er van genieten zolang het duurt. en niet al te aan de grote klok hangen.Dankje!
quote:Digitalis schreef op 10 juni 2009 @ 20:17:

Bia, ik ken ook Koot en de Bie hoor Maar weet je, als je in het buitenland woont, en je leert iemand kennen (en al is het dezelfde taal, R'dam-Antwerpen bijvoorbeeld), dan nog zijn er zoveel verschillen. Da's dan niet de leeftijd, maar het land.Dat is toch anders Digi. Iemand komt uit een bepaald tijdperk. Een tijd dat zwart/wit tv er nog was. Alleen Nederland 1 en 2, politieke figuren die toen leefden en hoe anders het leven er toen uit zag. Dat is iets anders dan een andere cultuur.
Nou DNM, als Belgen het hebben over dat ene TV-programma toen en toen, snap ik er geen fuck van. Nu nog niet, want ik kijk geen TV. Andersom delen ze heel veel niet met mij, want andere landen opgegroeid. Het accent ook al. Niet te onderschatten.
quote:Sterretjee schreef op 10 juni 2009 @ 20:00:

Als ik mannen zie die ruim 20 jaar ouder zijn dan ik ben, zou ik ook gruwelen als ik het ermee zou moeten doen.

Bah.

O, dat herken ik helemaal niet

Niks bah!
quote:Fje1981 schreef op 10 juni 2009 @ 20:04:

Ik vond het ook erg vermoeiend dat iedere x als we ergens waren ik werd aangestaard door verzuurde stellen of jaloerse mensen die meteen hun oordeel klaar hadden. Dat is toch iets wat je vaak ziet.

Ik zie soms ook mensen kijken als mijn lief en ik samen zijn. Ook van die verzuurde dames van een jaartje of 60. Die kunnen zo minzaam kijken. Ik gooi dan altijd wat extra olie op het vuur. Pas zaten we ergens te lunchen. Zat zo'n vrouw te kijken met zo'n blik: "heb je weer zo'n grietje dat zich laat onderhouden". Na de lunch, legde ik nonchalant mijn hand op zijn schouder en zei: " lieverd, ik ga even betalen". De blik in haar ogen zei dat ik me niet vergist had. Haar mond viel nog net niet open.

Ik zeg: kijk waar het schip strandt.
quote:Christiane04 schreef op 10 juni 2009 @ 20:30:

[...]

O, dat herken ik helemaal niet

Niks bah!Ik val geeneens op mannen van mijn eigen leeftijd. Maar heb voor mezelf nu wel als max gesteld 40 jaar
quote:Christiane04 schreef op 10 juni 2009 @ 20:37:

[...]

Ik zie soms ook mensen kijken als mijn lief en ik samen zijn. Ook van die verzuurde dames van een jaartje of 60. Die kunnen zo minzaam kijken. Ik gooi dan altijd wat extra olie op het vuur. Pas zaten we ergens te lunchen. Zat zo'n vrouw te kijken met zo'n blik: "heb je weer zo'n grietje dat zich laat onderhouden". Na de lunch, legde ik nonchalant mijn hand op zijn schouder en zei: " lieverd, ik ga even betalen". De blik in haar ogen zei dat ik me niet vergist had. Haar mond viel nog net niet open.

Ik zeg: kijk waar het schip strandt.Mensen (vooral in Nederland) zijn zó zuur!! Kan mij er echt mateloos aan ergeren soms Het grappige is dat ik met die man in Londen en Dubai ben geweest en daar kijkt dus niemand je aan. Tis echt iets typisch Nederlands vrees ik...
Mozes kriebel is bij mij ook nog steeds bekend. Al hoor je het wel steeds minder.
Herkenbaar, oudere man, verschillende panden... Maar zijn kinderen zijn jonger.
quote:Digitalis schreef op 10 juni 2009 @ 20:01:

Hoe oud ben jij Sterretje?

Mozes Kriebel is toch gewoon "jezus!" of "hebikmedatnou" enzo. Zo gebruikten wij het wel.

Ook midden 20.

Kan me gewoon niet voorstellen dat je een man in de 50 aantrekkelijk vindt..

Maar hee, that's me.
quote:Christiane04 schreef op 10 juni 2009 @ 20:37:

[...]

Ik zeg: kijk waar het schip strandt.

Haha, geweldig.

En inderdaad, misschien is dat voorlopig het beste.. Vrijdag zie ik hem weer, ik kan niet wachten... Damn.. De inbox van mijn telefoon spamt hij ook helemaal vol met 'ik mis je nu alweer' en dat soort dingen, tis net een puber en dat op z'n 50e, grappig eigenlijk hihi
quote:domnaiefmutsje schreef op 10 juni 2009 @ 20:20:

[...]

Dat is toch anders Digi. Iemand komt uit een bepaald tijdperk. Een tijd dat zwart/wit tv er nog was. Alleen Nederland 1 en 2, politieke figuren die toen leefden en hoe anders het leven er toen uit zag. Dat is iets anders dan een andere cultuur.

Dit vind ik dus juist níet iets heel anders. Het is wel een ander verschil natuurlijk, maar een zelfde soort moeilijkheid voor een relatie. Net zoals bijvoorbeeld iemand met kinderen die iemand zonder kinderen ontmoet. Er zijn gewoon veel relaties die door de goegemeente niet als 'normaal' worden gezien en dat maakt het niet makkelijker.

Geen probleem overigens, maar een uitdagen hè!
Sterretje, 20 jaar ouder is dus 45. Geloof me, er zijn een boel mannen in de 40 aantrekkelijk. Ik vind ze zelfs aantrekkelijker in het algemeen dan 20ers. Mijn eigenste vader is ook aantrekkelijk trouwens, en die is 50. Met al eerder genoemd afgetraind lijf (echt geen vet), en gebruind.

Het is wel lullig, want het grootste gedeelte van je leven ga je je vent niet aantrekkelijk vinden.

George Clooney en Brad Pitt ook niet meer aantrekkelijk, om iets te noemen maar?
quote:Sterretjee schreef op 10 juni 2009 @ 20:43:

[...]

Ook midden 20.

Maar hee, that's me.Ik dacht er precies zo over haha
quote:Sterretjee schreef op 10 juni 2009 @ 20:43:

[...]

Ook midden 20.

Maar hee, that's me.Tis denk ik meer de totaalverpakking. Een man van eind 20 begin 30 is vaak nog zo onrustig. Een man die iets ouder is (hoeft niet perse 40+) die weet vaak wel wat meer wat hij wil in zijn leven. Ik vind dat zelf altijd wel prettig. Heb geen behoefte aan mannen die twijfelen of niet weten wat ze willen, dat weet ik zelf vaak al niet
anoniem_77812 wijzigde dit bericht op 10-06-2009 20:50
Reden: stijlfout
% gewijzigd
Je zal toch maar met de hele wereld rekening moeten houden wat men ervan vind , dan blijf je bezig meid.

doe lekker waar je zin in hebt, morgen rijd er misschien een bus tegen je aan en ben je vergeten te genieten.

Leef.
quote]Digitalis schreef op 10 juni 2009 @ 20:47:

Sterretje, 20 jaar ouder is dus 45. Geloof me, er zijn een boel mannen in de 40 aantrekkelijk. Ik vind ze zelfs aantrekkelijker in het algemeen dan 20ers. Mijn eigenste vader is ook aantrekkelijk trouwens, en die is 50. Met al eerder genoemd afgetraind lijf (echt geen vet), en gebruind.

Het is wel lullig, want het grootste gedeelte van je leven ga je je vent niet aantrekkelijk vinden.

George Clooney en Brad Pitt ook niet meer aantrekkelijk, om iets te noemen maar?[/quote]

Ja voor een rijpere vrouw, niet voor mij.

Teveel rimpels al. Maar idd, wel charisma. En daar gaat het natuurlijk ook wel om, dat begrijp ik.

Maar over 10 jaar zijn ze echt niet meer zo good looking hoor.

En in 't geval van TO praat je over 24 jaar verschil.

ieehhhh.

Ben jij straks eind dertig in de bloei van je leven, gaat je vent met pensioen. Ehh nee, bedankt.

Maar ja, als het leuk is is het leuk! Daar kan niemand over oordelen. Gewoon van genieten zou ik zeggen!
Daar heb je gelijk in Fje.

Daarom heb ik ook een wat oudere vent aan de haak geslagen.

Maar 24 jaar ouder? Nee, daar kan ik nie bij.
quote:Fje1981 schreef op 10 juni 2009 @ 20:48:

[...]

Tis denk ik meer de totaalverpakking. Een man van eind 20 begin 30 is vaak nog zo onrustig. Een man die iets ouder is (hoeft niet perse 40+) die weet vaak wel wat meer wat hij wil in zijn leven. Ik vind dat zelf altijd wel prettig. Heb geen behoefte aan mannen die twijfelen of niet weten wat ze willen, dat weet ik zelf vaak al niet mijn man was net 20 en ik 30 , is binnen 4 maanden met me getrouwd en op zijn 24e kreeg ie achterelkaar 2 kinderen met mij en we zijn 17 jaar later nog steeds getrouwd, zegt allemaal helegaar geen malle moer,leeftijd, iets klikt of niet.Een aard van een beestje is een aard van een beestje.
quote:sarah2ndlife schreef op 10 juni 2009 @ 20:56:

[...]

mijn man was net 20 en ik 30 , is binnen 4 maanden met me getrouwd en op zijn 24e kreeg ie achterelkaar 2 kinderen met mij en we zijn 17 jaar later nog steeds getrouwd, zegt allemaal helegaar geen malle moer,leeftijd, iets klikt of niet.Een aard van een beestje is een aard van een beestje.Daar zit zeker wat in Sarah
quote:Sterretjee schreef op 10 juni 2009 @ 20:54:

Ben jij straks eind dertig in de bloei van je leven, gaat je vent met pensioen. Ehh nee, bedankt.

Hij was met zijn 20e al met pensioen en is sindsdien gaan doen wat hij leuk vindt. Dat heeft hem jong gehouden denk ik; mijn pa is maar drie jaar ouder, maar qua persoonlijkheid (en ja, ook qua uiterlijk) echt stókoud vergeleken met hem! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven